[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:26

Valeria, balen van je rot dag gister. Maar positief blijven!
Noa af en toe zondigen moet kunnen, maar daar moet je dan niet in blijven hangen ;)
Karin, zonde dat je zo weinig sushi kreeg..maar wel goed voor de lijn :P
Dais, lekker hoor de griek! Moet af en toe echt wel kunnen :j
Madeira ik ben het met je eens, ik eet ook veel maar blijf toch afvallen. Nu weet ik ook de rede waarom ik voorheen nooit afviel, ik stopte bijna met eten zeg maar..heel slecht!
hannahaapje, ik denk niet dat je hoeft te vragen of je mee mag kletsen hoor..natuurlijk ben je welkom.
Frummels ziet er lekker uit!
Cass, in het weekend zondig ik altijd..een chocolatje hier een bakje chips daar. Als je de volgende dag maar weer vol goede moed er tegen aan gaat en niet weer een bakje chips gaat pakken..
Frummels, pepsels zijn idd ook niet zo slecht!

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 volkoren crackers smeerkaas
T: - (geslapen van half 9 tot half 1)
L: 4 volkoren boterhammen met kipfilet, komkommer en een beetje chili saus
T: Snicker (slecht!!)
A: Pizza (nog veeeeel slechter!)

En voor vanavond op mijn werk heb ik sultana, crackers en een appel mee..

hannahaapje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:17

Je ontbijt & lunch vind ik anders heel netjes hoor. In plaats van sultana kun je beter een ander tussendoortje pakken, omdat sultana - ook al beweren ze natuurlijk zelf heel gezond te zijn - veel kcal en suiker bevat.

Ik heb een heerlijk avondeten gehad met gekruide aardappeltjes, gekruide biefstuk, en salade bestaande uit ijsbergsla, rucola, komkommer, gele paprika, rode en gele cherry tomaatjes en ui. Jum jum jum aten we elke avond maar zo.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:04

Vanavond weer verjaardag. Probeer het nu te houden bij 1 stokbroodje kruidenboter en 1 handje borrelnootjes. Niet meer graaien en maar graaien

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:10

Fijn om te lezen dat jullie je in mij herkennen. Ik heb ook vaak, dat er mensen tegen mij praten van ‘oh jij bent zoveel afgevallen, hoe heb je dat gedaan?! Ik eet per dag zo’n 3 boterhammen + avond eten + fruit maar val niets af!’ maar heb soms geen zin om het hele verhaal uit te leggen haha..

Goed bezig Karin!

Heb vanavond toch weer iets te veel gehad (2 boterhammen, paar zoute stokjes + wat toastjes) had ineens weer zo'n honger klap, echt irritant want ik eet toch echt genoeg zoals jullie hebben kunnen lezen haha. Ik merk ook dat ik ineens wil eten en ineens niet meer, ben toch wat zenuwachtig voor de operatie woensdag (linker oog is zwakker dan mijn rechter oog, toch benieuwd hoe het gaat lopen, heb een paar x nare ervaringen opgedaan met narcose enz) merk dat ik daar toch wel op reageer. Dinsdag nog even naar de diëtiste, ben benieuwd :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:27

Sultana is idd geen super gezond tussendoortje maar op mijn werk kan ik een beetje suiker wel gebruiken, anders ga ik van mijn gaatje :P

Madeira ik snap dat je het spannend vind en daardoor ook je eet lust wat veranderd. Probeer anders een stuk fruit te pakken als je wil snaaien..niet dat dat makkelijk is ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:34

JastieHorse schreef:
Sultana is idd geen super gezond tussendoortje maar op mijn werk kan ik een beetje suiker wel gebruiken, anders ga ik van mijn gaatje :P

Madeira ik snap dat je het spannend vind en daardoor ook je eet lust wat veranderd. Probeer anders een stuk fruit te pakken als je wil snaaien..niet dat dat makkelijk is ;)

Wat ik als tip kreeg is om een boterham te pakken als je op je werk bent als tussendoortje (en lichamelijk ook erg actief bent). Ik neem op mijn werk altijd 1 koek mee (iets van sultana) en verder brood en fruit. Gaat dan erg goed :D

Je hebt gelijk hoor! Vanmiddag kreeg ik niets door mijn keel, en dan ineens krijg je natuurlijk weer honger.. moet gewoon het lijstje aan houden, maar is wel moeilijk zeg!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:49

Ik had vandaag ook zo'n honger dip Madeira :(
Uiteindelijk, voor mijn doen.. heel veel gegeten. Maar had de hele dag gewoon buikpijn van de honger, heel apart. Wel veel gedaan vandaag (hele dag oppassen, 10km gefietst/gewandeld, huis gepoetst en achter de koters aan gerend :+

O: 1 volkorenboterham vruchtenhagel + 1 oerbol met pindakaas
T: 1 mandarijn 2 mini stroopwafeltjes
L: 1 boterham heksenkaas, 1 oerbol palingworst, 1 boterham stroop
T: 2 Sesam crackers met boursin + handje chips
A: Lente-ui soep. aardappels met cordonblue, salade en wortels+doperwten
T: handje nootjes + handje chips.

Nu lig ik in bed, ben dood op en heb nu serieus alweer honger :\ Kan dit komen doordat ik (normaal) tegen 9 uur/half 10 ontbijt en vanmorgen was het al om half 8.. :z ?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:54

Natuurlijk, ieder wisselend voedingsschema heeft gelijk betrekking op je eetlust :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:09

Ik krijg nu geen brood weg haha..s'ochtends en s'middags eet ik wel gewoon brood op me werk hoor maar s'avonds en in de nacht niet. Ik kom ook niet aan als ik een sultana eet dus vind het prima zo..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:25

We hebben gister o.a. wortels in huis gehaald, dus dat maakt het altijd makkelijker om gezonde keuzes te maken vind ik :D

Daarnet heerlijk gereden op Madeira, kan niet meer rijden voor mijn operatie (a.s. woensdag) en 13 mei mag ik weer rijden als alles goed is. Maar ben zo blij dat ik het zo lekker heb kunnen afsluiten <3 lekker gewandeld nog buiten, heerlijk met het zonnetje zo erbij! :)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:29

cass1991 schreef:
Paulien: ik eet volgens de richtlijnen van sonja dus zal vast niet te weinig zijn toch?

Met een onderzoek op school heb ik dat onderzocht. Het kwam er op neer dat het aantal calorieen op de drie onderzochte dagen rond de 1000 zaten, en 1 keer zelfs eronder. Dan val je inderdaad wel af maar de kans op het jojo effect is groot.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:37

JastieHorse schreef:

Dan kan je beter een banaan pakken.
Sultana (en wit brood etc) bevatten veel snelle suikers. Dit betekend dat je suikerspiegel in je lichaam heeel snel stijgt. Je lichaam reageert hierop om insuline te maken waardoor het opgeslagen wordt met een 'suikerdip' als gevolg.
Als je een banaan eet worden de stukjes suiker langzaam afgebroken, waardoor je suikerspiegel niet te snel stijgt en je dus ook geen suikerdip krijgt.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:10

Even een tijdje niet zo actief geweest van mijn kant.
Ik had gister echt een rotdag.. kon niet van de chocola en eierkoeken afblijven!
Vandaag daarentegen wel weer goed bezig, zometeen nog even lekker shredden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:19

Van een banaan kan ik dagen niet naar de wc..ook niet echt fijn dus. Heb nog geen goede vervanger gevonden voor de sultana..

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:44

lauraP schreef:
cass1991 schreef:
Paulien: ik eet volgens de richtlijnen van sonja dus zal vast niet te weinig zijn toch?

Met een onderzoek op school heb ik dat onderzocht. Het kwam er op neer dat het aantal calorieen op de drie onderzochte dagen rond de 1000 zaten, en 1 keer zelfs eronder. Dan val je inderdaad wel af maar de kans op het jojo effect is groot.

oke bedankt! ik eet al wel iets meer als sonja zegt en hou ook zeker niet haar hele dag menu bij, het is meer een richtlijn voor mij om te zien wat gezond is en waarin ik kan varieren gister dit gegeten:
o: 2 volkoren crackers(sandwich spread en halvajam)
t: niks(was pas 10 uur wakker)
l: 3 volkoren boterhammen (30+kaas en sellerie salade, smeerworst en sandwich spread)
t: perongeluk weer niks, was erg druk in de tuin en boodschappen
a: roti
T: zakje chips

edit; normaal eet ik netjes mijn tussendoortjes, fruit of volkoren biscuitjes! en moet ook zeggen dat ik ,e echt niet laat verhongeren anders was ik na 2 dagen echt wel gestopt :Y)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:01

Hey hey. Veel succes met de zoektocht naar de gezonde maar suikerrijke tussendoortjes jullie. :P Welcome back mandy.
Ik heb een rotdag, ook met eten (verjaardag). Ach morgen weer maandag, kunnen we allemaal weer ons bestje beentje voortzetten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:24

Vandaag nog beetje gezond proberen te houden of in ieder geval beetje regelmaat
T: stuk fruit (was vroeg daarna er nog even ingedoken)
O: 2 pistoletjes met nutella
L: 1 broodje met kalfskroketje en stuk fruit
T: schaaltje yoghurt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:29

JastieHorse schreef:
Van een banaan kan ik dagen niet naar de wc..ook niet echt fijn dus. Heb nog geen goede vervanger gevonden voor de sultana..

Mijn diëtiste raad mij aan om een cracker te pakken of een bruine boterham extra als ik aan het werk ben (werk met dieren, dus lichamelijk erg actief).

Wij eten vanavond zelfgemaakte pizza (met courgette, tomaat, ui, mais, beetje tomatensaus voor op de bodem, wat kip + beetje geraspte 30+ kaas) dus is aardig gezond lijkt mij :D behalve de bodem, heb nog niets kunnen vinden wat ook echt lekker is en gezonder dan een pizza bodem..

Mijn lijstje:
O (10.00): 1 bruin bolletje (zo'n grote, driehoek ding, geen idee hoe dat heet haha) met dun laagje halvarine + kip smeerleverworst (33 kcal per portie)
L (12.15): 1 bruin bolletje (zoals vanmorgen) met een dun laagje halvarine + magere smeerkaas
T: schaaltje magere optimel vla met 1 banaan, 2 crackers (35 kcal per stuk) met een laagje magere smeerkaas
A: zelfgemaakte pizza met veel groenten
T: 1 stuk fruit + rauwe wortels

Drinken: cola light, water

Beweging voor vandaag:
- 25 min. paardgereden
- 42 min. op de hometrainer gefietst (flink doorgefietst)
- 5.10 min. springen (zonder springtouw, haha)
- 40 min. gewandeld met mijn hond

Ben benieuwd hoeveel ik weeg dinsdag bij mijn diëtiste :D :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:33

Mijn lijstje van vandaag, veel bewogen :)

O: 1 boterham vruchtenhagel
T: niks
L: 4 boterhammen, 2 schouderham en 1 salami +vruchtenhagel
T: mergpijpje <3
A: rijst met goulash
T: bakje chips

Beweging voor vandaag:
1 uur intensief les gehad met paardlief
7km gewandeld (heuvelterrein, pff wat zwaar :') )
stoelen in de tuin alg vrij gemaakt, wat een rot werkje is dat zeg. Helemaal lamme armen van het boenen, en nog zijn die krengen niet mooi schoon -O-

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:44

Lekker allemaal aan het bewegen vandaag. Ik heb totaal ook al 2 uur gelopen met de hond en dalijk nog een uurtje. Lekker weer

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:50

Ja, het is heerlijk weer :+: Toch maar geen bakje chips genomen, ipv daarvan een handje noten en een sinaasappel. Vanavond geen goulash maar talapiafilet.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:59

Madeira_ schreef:
Wij eten vanavond zelfgemaakte pizza (met courgette, tomaat, ui, mais, beetje tomatensaus voor op de bodem, wat kip + beetje geraspte 30+ kaas) dus is aardig gezond lijkt mij :D behalve de bodem, heb nog niets kunnen vinden wat ook echt lekker is en gezonder dan een pizza bodem..

D

Ik gebruik hier wel eens een wrap voor, is ook erg lekker!

JastieHorse schreef:

Het hoeft niet per de een banaan te zijn, er zijn nog heel veel andere voorbeelden. Banane waren het eerste wat in me opkwam, maar er zijn nog een hele hoop andere dingen met langzame koolhydraten

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:38

Hallo dames!

Ik ben hier al een tijdje (een week volgens mij) niet meer geweest, zelfs niet bijgelezen! (15 pagina's werd me toch wat te veel....). Mijn dieet is momenteel echt totaal gestopt, zo slecht,
ben ook weer bijna 3 kilo aangekomen. Baal er erg van maar was zo ontzettend druk, dus heel slecht gegeten en toen was ook m'n zus nog jarig en gaf feest dus zat allemaal niet mee.
Vanaf morgen wil ik weer er tegenaan gaan en weer gezellig mee gaan kletsen!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:06

Ik doe ook met je mee Simyo. Ik heb een weekend achter de rug waarvan ik de exacte inhoud niet eens wil delen zo erg was het :') Maar morgen pak ik de draad weer op!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:25

Meer tegenvallers hier dus.. :(
Ik heb morgen mijn weegmoment, maar denk niet dat er wat af is, eerder wat erbij!