Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XmissdaphX schreef:elenaMM77 schreef:gisteren hier mijn lucrin injectie gekregen, een depot voor 1 maand.. als er niet teveel bijwerkingen zijn dan wordt het volgende depot 3 maanden, maar eerst over 3 weken terugkomen bij de gyno... die inmiddels met pensioen is lol, waar schrijven ze een nieuwe patient in bij een arts die op het punt staat om met pensioen te gaan.. Maar goed, gelukkig werkt hij af en toe een dag en het is dus gewoon plannen.
geen last tot op heden, alleen last van mijn achterste waar het depot voelbaar is nog, of wellicht ook gewoon nog wat beurzig, gisteren op bed begon de spier in mijn achterste ineens spontaan de knetteren, errug grappig als je bijna slaapt.
na een week begint lucrin tot z'n volle werking te komen heb ik begrepen, dus tegen die tijd zal ik ook wel meer zicht hebben of er bijwerkingen zullen zijn (behalve opvliegers etc want die zijn bijna een garantie)
Ten eerste; gefeliciteerd!!
Hebben ze je in je bil geprikt?! Ik prikte zelf, maar ik deed het altijd gewoon in mijn buikvetrol.
Over 2-3 weken is er een hele grote kans dat je bloedingen hebt, niet van schrikken, is normaal
Winged schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer, en ik ben ook wat te mismoedig om het hele topic door te spitten.
Ik zoek iets wat niet tot geen hormonen afgeeft en waardoor ik ook niet elke maand een maandelijks feestje heb. Is dat er uberhaupt of ben je dan toch weer hormonen nodig? (en zwanger liever ook niet)
Mars schreef:Weet iemand eigenlijk hoe snel Mirena na vervanging door een nieuwe op dezelfde dag weer veilig is? Mijn HA heeft hier eigenlijk niets over gezegd. Ik ga zelf nu uit van een maand extra beveiliging inlassen maar kan nergens vinden of dat moet/nodig is. Iemand een betrouwbare bron waar ik het kan terugzoeken?
elenaMM77 schreef:als je m tijdig vervangt dan zou hij blijvend goed moeten zijn eigenlijk.. er zal niet of nauwelijks een eisprong plaatsvinden en als die al plaatsvind kan het niet tot een zwangerschap komen door de hormonen.. maar als je zeker wilt zijn.. dan zou ik een week aanhouden, gelijk aan de termijn die staat na het plaatsen van de eerste. immers al zou je al een ongunstig getimde eisprong hebben, dan is dat eitje een week later pleitos, dus zwangerschap onmogelijk.
petitparis schreef:ik val ook even binnen, alleen al door de laatste pagina hier te lezen ben ik benieuwd naar de vragen die hier al gesteld zijn
Ik neem nu al jaren (> 15) de pil, wel even een pauze in gelast omdat ik toch geen relatie had, maar vond het erg vervelend niet meer 100% te weten wanneer ik ongesteld zou worden. Ik neem altijd 3strips op rij alvorens een stop in te lassen. Intussen heb ik nagenoeg geen bloedverlies meer, wat ik ook wel fijn vind en gezien mijn kinderwens steeds afneemt of eigenlijk gewoonweg verdwenen is, sta ik wel open voor een andere "oplossing" maar niet zo drastisch als sterilisatie (met alle gevolgen die daarmee gepaard gaan).
Wat zijn dan mijn opties? Ik wil niet terug harder ongesteld worden en liever minder vaak dan terug maandelijks. Er niet dagelijks aan te hoeven denken is mooi meegenomen evenals minder hormonen.
Las dat er iemand met een hormoonspiraal ook nagenoeg niet meer ongesteld wordt