[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:03

Ik vind het met name niet handig om dat ding elke avond te moeten slikken, ik vergeet hem nogal eens. Daarnaast vind ik de kans op trombose niet fijn. Ook is het niet echt positief voor je libido en stemming. Dat vind ik ook jammer.
Maar dat is met een implanon en prikpil dus niet minder?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:18

Heb ik 6 jaar nuvaring 1x een schimmeltje gehad en dat was na een antibiotica kuur.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:49

XmissdaphX schreef:
elenaMM77 schreef:
gisteren hier mijn lucrin injectie gekregen, een depot voor 1 maand.. als er niet teveel bijwerkingen zijn dan wordt het volgende depot 3 maanden, maar eerst over 3 weken terugkomen bij de gyno... die inmiddels met pensioen is lol, waar schrijven ze een nieuwe patient in bij een arts die op het punt staat om met pensioen te gaan.. Maar goed, gelukkig werkt hij af en toe een dag en het is dus gewoon plannen.

geen last tot op heden, alleen last van mijn achterste waar het depot voelbaar is nog, of wellicht ook gewoon nog wat beurzig, gisteren op bed begon de spier in mijn achterste ineens spontaan de knetteren, errug grappig als je bijna slaapt.

na een week begint lucrin tot z'n volle werking te komen heb ik begrepen, dus tegen die tijd zal ik ook wel meer zicht hebben of er bijwerkingen zullen zijn (behalve opvliegers etc want die zijn bijna een garantie)

Ten eerste; gefeliciteerd!!

Hebben ze je in je bil geprikt?! Ik prikte zelf, maar ik deed het altijd gewoon in mijn buikvetrol.

Over 2-3 weken is er een hele grote kans dat je bloedingen hebt, niet van schrikken, is normaal :)

schijnt dat je achterste wat minder vervelend is. maar waarom prikte je zelf? moest je dagelijks of iets dergelijks? als het goed is mag ik op het 3 maandelijks depot en dan vind ik even langs de gyno geen ramp, kan ik gelijk met al mijn narigheid terecht als het nodig is haha..

als het goed is, komt mijn bloeding eind deze week al, hij zette m liever net voor of tijdens de menstruatie, omdat de bloeding anders extra lang aanhoudt.. tijdens de menstruatie of er net voor wordt ie ook wel iets langer, maar minder lang als dat je halverwege of net na de menstruatie zou zetten..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:11

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en ik ben ook wat te mismoedig om het hele topic door te spitten.

Ik zoek iets wat niet tot geen hormonen afgeeft en waardoor ik ook niet elke maand een maandelijks feestje heb. Is dat er uberhaupt of ben je dan toch weer hormonen nodig? (en zwanger liever ook niet :P )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:09

Winged schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en ik ben ook wat te mismoedig om het hele topic door te spitten.

Ik zoek iets wat niet tot geen hormonen afgeeft en waardoor ik ook niet elke maand een maandelijks feestje heb. Is dat er uberhaupt of ben je dan toch weer hormonen nodig? (en zwanger liever ook niet :P )

Koperspiraaltje *\o/*

Ik heb nog even een vraag, zijn er hier vrouwen die een spiraaltje gebruiken en ook een menstruatiecup?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:18

Met een koperspiral wordt je toch juist vaak heftiger ongesteld? Dan ben je in de regel met een hormoonspiraal beter af maar garanties zijn er niet... ik ga nu mn zesde ongesteldheidsvrije jaar in dankzij mn spiraal :D Maar ook zat vrouwen die t nog wel worden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:33

Oh oeps ik had de post van Winged niet goed gelezen :D

Het verschilt denk ik, ik ben van een 5 daagse medium menstruatie naar een 2-3 daagse hele heftige gegaan, dat vind ik op zich prima, dan ben je er maar vanaf :D

Je zou een hormoonspiraaltje kunnen nemen, dat geeft alleen lokaal hormonen af, komt nauwelijks in je bloed terecht

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:45

Ik heb het niet heftiger, wel korter met mijn koper spiraal.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:50

Hoor nu toch ook veel verhalen van depressies door het mirena spiraaltje.. iemand al ervaring met het kayleena spiraaltje?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:11

Weet iemand eigenlijk hoe snel Mirena na vervanging door een nieuwe op dezelfde dag weer veilig is? Mijn HA heeft hier eigenlijk niets over gezegd. Ik ga zelf nu uit van een maand extra beveiliging inlassen maar kan nergens vinden of dat moet/nodig is. Iemand een betrouwbare bron waar ik het kan terugzoeken?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:13

Een maand lijkt me lang, nee?
Ik dacht dat het 3dagen tot een week was. Ik moest een week wachten. Is wel een koper.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:56

Mars schreef:
Weet iemand eigenlijk hoe snel Mirena na vervanging door een nieuwe op dezelfde dag weer veilig is? Mijn HA heeft hier eigenlijk niets over gezegd. Ik ga zelf nu uit van een maand extra beveiliging inlassen maar kan nergens vinden of dat moet/nodig is. Iemand een betrouwbare bron waar ik het kan terugzoeken?

als je m tijdig vervangt dan zou hij blijvend goed moeten zijn eigenlijk.. er zal niet of nauwelijks een eisprong plaatsvinden en als die al plaatsvind kan het niet tot een zwangerschap komen door de hormonen.. maar als je zeker wilt zijn.. dan zou ik een week aanhouden, gelijk aan de termijn die staat na het plaatsen van de eerste. immers al zou je al een ongunstig getimde eisprong hebben, dan is dat eitje een week later pleitos, dus zwangerschap onmogelijk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:24

ik val ook even binnen, alleen al door de laatste pagina hier te lezen ben ik benieuwd naar de vragen die hier al gesteld zijn

Ik neem nu al jaren (> 15) de pil, wel even een pauze in gelast omdat ik toch geen relatie had, maar vond het erg vervelend niet meer 100% te weten wanneer ik ongesteld zou worden. Ik neem altijd 3strips op rij alvorens een stop in te lassen. Intussen heb ik nagenoeg geen bloedverlies meer, wat ik ook wel fijn vind en gezien mijn kinderwens steeds afneemt of eigenlijk gewoonweg verdwenen is, sta ik wel open voor een andere "oplossing" maar niet zo drastisch als sterilisatie (met alle gevolgen die daarmee gepaard gaan).

Wat zijn dan mijn opties? Ik wil niet terug harder ongesteld worden en liever minder vaak dan terug maandelijks. Er niet dagelijks aan te hoeven denken is mooi meegenomen evenals minder hormonen.
Las dat er iemand met een hormoonspiraal ook nagenoeg niet meer ongesteld wordt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:32

Dan zou ik inderdaad voor een hormoon spiraal kiezen. Daar heb je ook een aantal soorten van. Sommige mensen reageren er slecht op (depressie, tot psychiatrische problemen) maar die komen niet veel voor. Inderdaad zo goed als geen menstruatie, maar ook dat is niet bij iedereen.

Je bent er wel lang veilig mee, is denk ik de veiligste anticonceptie die er is.
En sowieso niet heel veel hormonen omdat het lokaal werkt. In dit topic kun je veel ervaring lezen, ook van het plaatsen en hoe het daarna verloopt. Ik denk 3 pagina's terug nog maar een aantal ervaringen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:40

elenaMM77 schreef:
als je m tijdig vervangt dan zou hij blijvend goed moeten zijn eigenlijk.. er zal niet of nauwelijks een eisprong plaatsvinden en als die al plaatsvind kan het niet tot een zwangerschap komen door de hormonen.. maar als je zeker wilt zijn.. dan zou ik een week aanhouden, gelijk aan de termijn die staat na het plaatsen van de eerste. immers al zou je al een ongunstig getimde eisprong hebben, dan is dat eitje een week later pleitos, dus zwangerschap onmogelijk.

Ja daar zit wat in... Mn oude was er misschien 5 minuten uit voor nummer 2 erin zat dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Ik langer dan een week onveilig zou zijn. Maar ben er toch nogal para over, denk dat ik de HA nog maar even bel. Jammer dat het eigenlijk nergens vermeld wordt, de meeste sites gaan alleen over veiligheid na een eerste plaatsing.

@petitparis: ik ben dus een gelukkige die nooit meer ongesteld word met hormoonspiraal. Maar er zijn geen garanties, het kan best dat je een lichte menstruatie behoud. Nadeel is wel dat je het niet kunt regelen zoals met de pil. Ben verder super tevreden met mn spiraal, alleen maar goede ervaring tot nu toe.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:45

@ mars: geen bijwerkingen gehad door minder hormonen/andere? Want ik lees, kans op acne, gezwollen borsten, hoofdpijn, lage buikpijn... Ik heb nooit "last" ervaren (eerder vernoemde of stemmingswisselingen) en zou wel enorm balen moest dit nu plots wel het geval zijn...

Mss volgende keer toch eens mijn HA vragen wat zij denkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:51

Ik heb van mezelf een wat onrustige huid, maar dat is niet erger geworden met mn spiraal. Geen extra hoofdpijn, buikpijn, geen gewichtstoename, geen zakkend libido, geen stemmingswisselingen, pijnlijke borsten heb ik heel soms, maar dat had ik met de pil of zonder anticonceptie ook wel eens. Maar zeker verstandig om eens met je HA te overleggen, iedereen is anders, voor mij is het een ideaal ding maar er zijn ook dames die wel last van bijwerkingen hebben. Wel moet je in je achterhoofd houden dat je op internet vooral de nare verhalen leest. Mensen die gewoon tevreden zijn hoor je ook veel minder (logisch). Dus dat is iets om je niet te snel door af te laten schikken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:03

inmiddels bijna een weekje verder hier, als ik slecht zou reageren op lucrin zouden daarvan nu de eerste beginselen merkbaar moeten zijn.

het is het eerste middel waar ik niet meteen geconfronteerd wordt met de uitkomst van de horrorverhalen die bij een middel horen en je online kunt vinden (wat ik ook gebruikte, neem de lijst met bijwerkingen en ik was de eerste met bingo)..

geen migraine gehad, ondanks het feit dat ik migraine gevoelig ben, sterker nog het lijkt rustiger te zijn onder mijn hersenpan, normaal heb ik toch wel enkele malen per week wat knettertjes hier en daar..

de gevreesde 'zware' afvloeing van de laatste menstruatie lijkt ook uit te blijven, alhoewel dat klop ik nog even af. echter komt slechts spottings gewijs op gang.. rugpijn bouwt iets op en begin michellin mannetje te worden, dus mijn laatste periode is wel degelijk in opkomst..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:04

Ik ga helemaal met Mars mee, hier ook een tevreden gebruikster van de mirenauto, geen klachten, plaatsen was een eitje.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:11

Polly schreef:
Ik ga helemaal met Mars mee, hier ook een tevreden gebruikster van de mirenauto, geen klachten, plaatsen was een eitje.

wow hoe ruim ben jij van binnen :') :') :')

(en dan nog opscheppen hoe makkelijk hij ingeparkeerd werd ook _/-\o_ :') _/-\o_ )

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:15

elenaMM77 schreef:
Polly schreef:

(en dan nog opscheppen hoe makkelijk hij ingeparkeerd werd ook _/-\o_ :') _/-\o_ )

lol

ik moest ook 2x lezen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:12

petitparis schreef:
ik val ook even binnen, alleen al door de laatste pagina hier te lezen ben ik benieuwd naar de vragen die hier al gesteld zijn

Ik neem nu al jaren (> 15) de pil, wel even een pauze in gelast omdat ik toch geen relatie had, maar vond het erg vervelend niet meer 100% te weten wanneer ik ongesteld zou worden. Ik neem altijd 3strips op rij alvorens een stop in te lassen. Intussen heb ik nagenoeg geen bloedverlies meer, wat ik ook wel fijn vind en gezien mijn kinderwens steeds afneemt of eigenlijk gewoonweg verdwenen is, sta ik wel open voor een andere "oplossing" maar niet zo drastisch als sterilisatie (met alle gevolgen die daarmee gepaard gaan).

Wat zijn dan mijn opties? Ik wil niet terug harder ongesteld worden en liever minder vaak dan terug maandelijks. Er niet dagelijks aan te hoeven denken is mooi meegenomen evenals minder hormonen.
Las dat er iemand met een hormoonspiraal ook nagenoeg niet meer ongesteld wordt

Mijn huisgenootje heeft een mirena. Het is wel even doorzetten voor je niet meer ongesteld wordt, het bloedverlies schijnt wel een tijdje te kunnen aanhouden (maar stelt weinig voor, ze had alleen de lichtste inlegkruisjes nodig). Maar ook dit verschilt per persoon. Inmiddels heeft ze alleen maandelijks een miniscuul beetje bloedverlies.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:22

elenaMM77 schreef:
Polly schreef:

Whahaha damn you autocorrect :')

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:10

Hier nog ervaringen als depressies van de mirena spiraal? Ik zit nog echt te twijfelen want ik wil maar wil hem a.s. week laten zetten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:41

Ik denk dat ik definitief ga stoppen met de pil. Beter in mijn vel, en ik ben gewoon 2 kg afgevallen zonder er iets extra's voor hoeven te doen.