Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:29

_Barbara_ schreef:
MuSLi schreef:
Voor de nieuwelingen: we hebben op Strava een Bokt fiets clubje. Even kijken of ik de link ernaar toe kan voegen aan dit bericht... Kunnen we elkaar een beetje volgen qua ritjes en foto's enzo :)

Wil je lid worden van mijn Strava fietsclub? https://www.strava.com/clubs/bokt?utm_s ... m=referral

Leuk! Ben lid geworden :D

Ik ga volgende week een paar dagen naar Friesland, kent iemand nog leuke routes/plekken om langs te gaan?

De app Komoot geeft je de mogelijkheid een route te maken over wegen die anderen hebben beoordeeld of waar veel fietsverkeer overheen gaat :) aanrader voor plaatsen waar je normaal niet komt...

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:01

Dank voor het delen Susan! Ik heb hem bij ons in de groep gegooid :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:14

Lauraennala schreef:

Kijk, heel zinvol dus +:)+ Gaaf die personal coach! Is dat ook via dat bedrijf?[/quote]
Yep :j
Heb nu een coach in mijn TrainingPeaks :D
Vind het erg spannend en ben benieuwd hoe het gaat.
Maar heb er erg veel zin in .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:21

_Barbara_ schreef:
MuSLi schreef:
Voor de nieuwelingen: we hebben op Strava een Bokt fiets clubje. Even kijken of ik de link ernaar toe kan voegen aan dit bericht... Kunnen we elkaar een beetje volgen qua ritjes en foto's enzo :)

Wil je lid worden van mijn Strava fietsclub? https://www.strava.com/clubs/bokt?utm_s ... m=referral

Leuk! Ben lid geworden :D

Ik ga volgende week een paar dagen naar Friesland, kent iemand nog leuke routes/plekken om langs te gaan?

Waar ga je ongeveer heen en wat voor een type fiets heb je?

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:29

Mijn fiets as ligt er nu even zo bij. Heb een nieuwe besteld. Hopelijk komt hij snel. Tot die tijd dus even niet fietsen -O-

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:58

Vanmiddag even alleen een rondje gefietst het regende een beetje maar dat was opzich niet verkeerd ook voor de tracks fijn als het weer een drukker natter wordt.

En heerlijk rustig niemand te zien. Zelfs de konijntjes waren over de track aan het rennen (en snel dat die zijn) op wat hangjeugd na die heel graag mijn aandacht wou door te fluiten. Rot op ben gewoon geconcentreerd aan het sporten ga je eigen leeftijds genoten lastig vallen.

Schakelen ging al wat soepeler maar nog steeds niet goed genoeg. Morgen maar even bellen naar de zaak die hem gerepareerd hebben. Maar desondanks best een fijn rondje gereden. Wel wat langzamer dan de vorige keren mede door te erg mul zand en wijzigenen in de tracks zelf die ik niet had verwacht.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:45

Ow leuk de strava groep ben lid geworden!

Wij gaan dit jaar naar Limburg op vakantie en de MTB’s gaan mee hoop daar leuke tochtjes te maken .

Bedankt Musli voor de komoot tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:59

MuSLi schreef:
Al een idee @culaccino wat je ervoor terug wilt kopen? :) We love nieuw bike-days *\o/*
Haha nog niet! Was een hele kleine framemaat, dus ik dacht dat het wel een paar weken zou duren voordat er een koper zou zijn. Maar hij is al verkocht!

Ik ga wel voor een kleine upgrade. Fietste nu op een tweedehands Cube met afmontage tussen Tiagra en 105 in. Fijn op gefietst, maar ik zat er niet lekker op. Zou nu wel graag minimaal 105 willen en misschien iets minder gewicht. Mijn broer stuurt me linkjes met Bianchi's, zelf vind ik jullie Liv's erg gaaf. Maar ik ben niet zo merkgebonden. Wil vooral nu goed op mijn fiets zitten!

Ik heb Komoot net ook gedownload. Handig, thanks!

@Susan, heerlijk dat jullie weer trainen! Klinkt als een goede opzet :j Hopelijk kunnen jullie ook gauw weer beginnen, Laura!

@Sakura, mooie plannen weer!

@T2T, interessant van die analyses. Wat is hoofdademen? Je moet op zoek naar een diepere ademhaling of zo? Tof van die personal coach!

@Barbara, leuk! Misschien een stukje Elfstedenfietstocht?

@uggy, wat sneu van je as. Hopelijk kan je gauw weer op pad!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:02

culaccino schreef:
@T2T, interessant van die analyses. Wat is hoofdademen? Je moet op zoek naar een diepere ademhaling of zo? Tof van die personal coach!

Na ja het ademen en de hoofd beweging .
Daar moet ik aan werken , en goed uitademen.
Op de na foto til ik het hoofd nog iets op , maar al veel minder .

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:08

Ah, ja! Efficiëntere beweging dus, mits je geen golf inhaleert :=

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:51

Wat een wind vandaag he dames :oo
Wilde eigenlijk op de Tacx stappen, maar mn vriend heeft me min of meer naar buiten geschopt haha. Was overigens uiteindelijk heel lekker!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:57

Er staat idd een behoorlijke woei !!

Misschien dat ik zo nog een kort rondje ga lopen en wat core training doe .
Morgen zouden we een koppeltraining doen , maar moeten even het weer afwachten .
En vanaf volgende week beginnen mijn nieuwe schema,s .
Voor de komende twee weken staan ze in TrainingPeaks .

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:49

culaccino schreef:
MuSLi schreef:
Al een idee @culaccino wat je ervoor terug wilt kopen? :) We love nieuw bike-days *\o/*
Haha nog niet! Was een hele kleine framemaat, dus ik dacht dat het wel een paar weken zou duren voordat er een koper zou zijn. Maar hij is al verkocht!

Ik ga wel voor een kleine upgrade. Fietste nu op een tweedehands Cube met afmontage tussen Tiagra en 105 in. Fijn op gefietst, maar ik zat er niet lekker op. Zou nu wel graag minimaal 105 willen en misschien iets minder gewicht. Mijn broer stuurt me linkjes met Bianchi's, zelf vind ik jullie Liv's erg gaaf. Maar ik ben niet zo merkgebonden. Wil vooral nu goed op mijn fiets zitten!

Ik heb Komoot net ook gedownload. Handig, thanks!

@Susan, heerlijk dat jullie weer trainen! Klinkt als een goede opzet :j Hopelijk kunnen jullie ook gauw weer beginnen, Laura!

@Sakura, mooie plannen weer!

@Barbara, leuk! Misschien een stukje Elfstedenfietstocht?

@uggy, wat sneu van je as. Hopelijk kan je gauw weer op pad!

Mijn as is inmiddels weer klaar. Fietst als een zonnetje. Momenteel is de versnellingskabel stuk. Heeft mijn vriend toch al wel 3 uur bij gezeten. Lastig lastig..

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:54

@T2T, je kan idd wel goed het verschil zien tussen de voor en na foto. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de personal coach. Lijkt me iig wel een mooi motivatie/stok achter de deur.

@calcuccio,fijn dat je fiets zo snel verkocht is. Ook echt wel een goed moment, denk ik aangezien een heleboel mensen het graag willen proberen (zoals je in dit topic ook al ziet) en dan met een leuke tweedehands fiets beginnen uiteraard. Succes met je zoektocht naar een nieuwe fiets! Ik zou er gewoon lekker wat testen en voelen of het voor jou lekker zit.

Ik heb gisteren gemountainbiked. Scheelt dat de harde wind dat net iets minder een grote rol speelt, al voelde ik wel goed het verschil tussen wind mee en wind tegen. Wel goed m'n best gedaan op de singletracks wat ook nog eens geresulteerd heeft in een paar top 10 plekjes :) Helaas nu ook een blauwe heup, omdat ik een keer onderuit ging in een bocht net los zand en een kuil. Vandaag maar even rustig aan doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:21

Susan88 schreef:
@T2T, je kan idd wel goed het verschil zien tussen de voor en na foto. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de personal coach. Lijkt me iig wel een mooi motivatie/stok achter de deur.

Thanks ...ik ben ook erg benieuwd :j
Kijk , ik zal minder face to face contact hebben , maar de
persoonlijke begeleiding is juist veel groter .
Hij zet de trainingsplannen in TrainigPeaks , en kan precies zien wat ik doe bij welke intensiteit .
Bouwt de plannen op mijn persoonlijke waardes op .

En waarschijnlijk ga ik in augustus dan toch nog een "oefen" halve triatlon doen . :D
Ze organiseren een ReflecTRI .
Ik reflecteer richting mijn coach ;
Waarom doe ik mee ,wat is mijn hoofddoel ,subdoelen /focuspunten voor de verschillende disciplines , mentaal , voeding , race indeling etc .
Mijn coach gaat dan samen met mij aan de bovengenoemde punten werken .

En voor het zwemmen heb ik echt nu 2 focus punten waar ik
aan moet gaan werken .Dan zal het zwemmen een heel stuk makkelijker gaan .

Oh oh ...succes met je heup :(:)
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 07-06-20 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:24

Wij zouden vandaag een koppeltraining doen , maar het weer liet dat helaas niet toe .Daarom wat TRX training gedaan .
Misschien ga ik vandaag nog op de Tacx .
Maar vanmiddag eerst koffie drinken en een lekker Y)(^)
met een vriendin .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:40

@uggy, wat een gedoe met die fiets van jou! Gelukkig is je vriend handig, maar hoop wel dat je gauw zonder pech (en zonder pijn) kunt fietsen!

@susan, ja, idd! En toch veel mensen die beginnen met fietsen nu het bij de sportscholen en -clubs nog niet zo gemakkelijk gaat. Je hebt weer lekker doorgetrapt dus, wat goed! Rustig aan met die blauwe heup :(:)

@T2T, wat moet het heeeerlijk voor jou zijn dat je weer met specifieke trainingsdoelen kan sporten en weer dingen hebt om naartoe te werken! *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:47

culaccino schreef:
@T2T, wat moet het heeeerlijk voor jou zijn dat je weer met specifieke trainingsdoelen kan sporten en weer dingen hebt om naartoe te werken! *\o/*

Echt wel :j *\o/*
Een frisse wind in mijn training , en iemand die in heel
persoonlijk in mijn doelen begeleid . :D

En er zullen mensen zijn die denken dat zich dat voor mij niet loont ...maar daar heb ik sch..t aan _O-
Ik heb er heel erg veel zin in .

Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:05

Achja, vallen hoort erbij met MTB'en vind ik. Eerste jaar op de MTB viel ik zo ongeveer wel minstens 1x per training. Vaak val je toch in het zachte zand (of modder) in een bocht waar je toch al een lagere snelheid hebt. Als je op de MTB bang bent om te vallen kun je maar beter op de racefiets stappen :+

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:36

culaccino schreef:
@uggy, wat een gedoe met die fiets van jou! Gelukkig is je vriend handig, maar hoop wel dat je gauw zonder pech (en zonder pijn) kunt fietsen!

Tja vandaag lag het schakelwerk er zo bij;
Afbeelding

Hij heeft hem nu weer in elkaar maar gaat kijken naar een andere fiets. Want, hij vind het opknappen zo leuk..

Dus we gaan zien hoe het word. Zelf zou ik wel even willen fietsen. Is alweer 5 dagen geleden :(

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:22

@Susan, nog last van je heup?

@Uggy, handig zo’n vrien haha :D

@T2T, super leuk dat je alsnog een halve triathlon kan doen!

Vandaag maar op de Tacx gestapt.. zag er zo dreigend uit steeds buiten. En m’n vieze fiets van gisteren maar even schoongemaakt :Y)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:46

Weer een mooi rondje gereden keer solo rijden is ook wel lekker omdat je dan helemaal je eigen tempo aan kunt houden.

Track was echt super fijn geworden door de regen. Bochten kon je sneller pakken en beter in rijden. Ook was het stuk met nieuw zand veel beter te rijden.

Gemiddelde snelheid even flink omhoog gehaald , maar dat zal ook wel komen omdat ik nog een stuk asfalt heb gereden.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:51

Mijn zoon is gelukkig ook handig maar zo ver uit elkaar halen doet hij dan ook weer niet.
Wij hebben vandaag lekker route Oosterbeek gefietst..
Weer was veel beter dan verwacht paar spetters gehad maar meer ook niet.

Nu lekker voldaan op de bank..
Morgen weer werken,

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:15

Lauraennala schreef:
@T2T, super leuk dat je alsnog een halve triathlon kan doen!

Vandaag maar op de Tacx gestapt.. zag er zo dreigend uit steeds buiten.

Jaaaa *\o/* , vind ik ook !
Een mooi vooruitzicht.

Ik ben ook nog een uurtje op de Tacx geweest , easy .

Top Scooby , hoe gaat het met je kaak ?

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:25

Mijn vriend is zo handig dat we zojuist alweer gefietst hebben! Wel veel wind en donkere wolken. Maar gelukkig geen bui gehad. Ondanks alles toch ook weer sneller als voorheen. Stiekem wel een beetje trots *\o/* :')

Voor nu trouwens geen pijntjes. Mijn nieuwe broek zit beter!

Anne_udith klinkt goed!