Wat een mooie droom SV! Kan je school(bestuur) je niet sponsoren? Door een extra week vrij te organiseren? Ze willen natuurlijk er geen gewoonte van maken, maar als ze dat nu alleen doen voor mensen die 100km hardgelopen hebben zullen ze niet op alle groepen leegloop hebben...
Wat een mooi loopje Lieke! 30km ook. Wauw!
Fijn Namiro dat de fysiotherapeut hielp. Ik loop wel met antroponatie trouwens en met fikse zolen. En merk vooral van dat laatste verschil.
Ben in Valkenburg voor een nachtje dus net mooi langs het water en wat Mergel gelopen. 3 keer 10 met twee minuten ertussen. Met in en uitlopen (wandelen) samen zo'n 8 km onderweg. Heerlijk om de hardloopschoenen mee te hebben.
Je kan in het onderwijs ook echt wel verlof aanvragen, volgens mij heb je daar recht op (ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, maar hen collega's die afgelopen jaar wel wat verlof hadden). Ik zou er eens achteraan gaan!
Leuk Fenn, nieuwe omgeving is altijd tof. Wij zitten in België, in de buurt van Aalst nu. Geen hardloopkleding mee. Vanavond naar Rammstein in Brussel! Morgen weer brak naar huis.
Ninus
Geplaatst: 04-08-23 13:49
Leuk SV! Veel plezier alvast vanavond!
Ik wil ook best als VP fungeren ergens als je voor de 100K gaat en er zijn vast wel meer hier die dat willen. En als het helpt wil ik ook wel een stukje mee lopen
Ik liep tijdens de marathon met een man wat te kletsen, ik had het zwaar en afleiding nodig Hij had echt letterlijk honderden marathons gelopen en ook meerdere 100K. Ik vroeg ook hoe hij dat deed, maar hij ging gewoon weer aan het werk, had nauwelijks hersteltijd nodig. Echt indrukwekkend Zijn mindset was overigens ook heel prettig, hij stapte ook wel eens uit als het te zwaar werd, hij had zichzelf genoeg bewezen en geen zin meer om dagenlang verzuurd te zijn. Hij ging echt voor plezier.
Hier de eerste week vakantie er alweer op zitten, heb vooral nuttige dingen gedaan en lekker gelopen tussendoor. Mijn man is vanaf vandaag vrij en volgende week vertrekken we naar Engeland. Het wordt bloedheet, dat had nou ook weer niet gehoeven
20 augustus gaat het helaas niet worden hier. Mijn moeder viert haar verjaardag op de zaterdag en daarna gaan we door naar Brabant naar een goede vriend. Staat al een tijdje gepland en een weekend eerder zitten we nog in Engeland en een weekend later is mijn man op Zandvoort, dus schuiven lukt helaas ook niet. Jammer, maar komt vast een keer. Als de camper volgend voorjaar klaar is kan het helemaal makkelijk.
MuSLi
Geplaatst: 04-08-23 14:23
Ik wil ook wel VP'en en een stuk meelopen hoor @SV
Lief aangeboden! Qua VP red ik het wel als ik de auto gebruik. Ik weet nog niet wanneer ik het wil gaan doen, maar hou jullie aanbod in gedachten.
Het is wel zo dat je lichaam went aan die lange afstanden (als je ze tenminste niet op topsnelheid loopt). Je herstel lijkt steeds makkelijker te gaan.
Dank voor de tips! Heb m’n run afgebroken dus was een beetje gefrustreerd. Maar ik denk verstandig, want volgens mij was ik meer kapot aan het lopen dan aan het verbeteren.
Ik loop al met Stox en zal eens op zoek gaan naar yoga voor runners.
MuSLi
Geplaatst: 04-08-23 21:41
En soms kan magnesium ook helpen als de benen stijf/kramperig zijn @Tiggs...
Hier stond eigenlijk een tempoloop op de planning voor vandaag. 2x2km op 10km tempo. Maar ik had dinsdag al een interval gedaan, woensdag een rustige run met man en kind en gisteren gekickbokst. Dus leek me een goed plan om het wat rustiger aan te doen. De duurloop van zondag dus vandaag maar gepakt.
1:15u, niet al te snel. Lekker een beetje zigzaggen door de polder. Eventjes langs het meer gestopt voor wat plaatjes en weer door... Fijn
divided
Geplaatst: 04-08-23 21:57
Dat lijkt me pittig door het duin, Lieke. Wel een mooie omgeving!
@MuSLi: sfeervolle plaatjes, ik vind water altijd wat rustgevends hebben. Klinkt als een fijn loopje.
Flinke afstanden lees ik, 77, 100km. Worden zulke lange afstandswedstrijden doorgaans volledig hardlopend gedaan?
Gisteren en vandaag 2 kleine rondjes gedaan, morgen ga ik weer een 10km ronde doen door t bos.
Ik heb mezelf getrakteerd op nieuwe hardloopschoenen want mijn huidige zijn echt op. Wilde het eerst nog een maandje uitstellen want geld maar dat leek me niet meer zo slim. Nu zijn het wel minimale schoenen maar ik kon de grond iets te goed voelen zegmaar . Ik heb tot nu toe alleen maar gelopen Nike Freeruns en daarvoor op een voorloper daarvan. Redelijk minimale en flexibele schoenen dus. Ik vind het daarom wel een beetje spannend om nu op 'normale' hardloopschoenen te gaan lopen. Alsnog thuis gekomen met vrij lichte schoenen. Net een klein rondje ermee gedaan, beetje onwennig en ik ging makkelijk te snel (wat uiteindelijk goed is I guess?). In de winkel kreeg ik wel complimenten over mijn looptechniek, fijn om te weten dat die goed is
ieris
Geplaatst: 04-08-23 22:01
Musli, prachtige foto's! Goed idee geweest om vandaag je duurloop te doen, ziet er heerlijk uit daar.
SV, jee dat klinkt echt heel heavy wat je schrijft over die 70+ km wedstrijd. Maar echt knap dat je nog eens de 100 wil doen op eigen gelegenheid! Eigenlijk nog knapper, want dan heb je geen meute medelopers om aan op te trekken. Ik dacht ook meteen, ik ga je aanmoedigen, en zou ook wel 30 km met je mee willen lopen, of iets verder als dat lukt. En als je het dan gehaald hebt, geven we je als prijs een luxe welness massage bij een sauna, die heb je dan wel dik verdiend
Fenn, heerlijk dat je op vakantie hebt gelopen, lijkt me mooi daar, zeker wel heuvelachtig daar! Fijn dat je er weer 8km op hebt zitten!
Ninus, wat gaat de eerste week vakantie hard hé! Hier alweer de 2e week er bijna op zitten. Gaat zo snel. Leuk dat jullie naar Engeland gaan, veel plezier daar, ga je daar nog lopen met je zus?
Tiggs, sterkte met je kuiten!
Hier een drukke dag gehad, zoontje 10 geworden veel bezoek, ben blij dat ik morgen weer een rondje kan gaan lopen!
Supervixen
Geplaatst: 05-08-23 00:32
Een meute is er niet op zo'n afstand. Bij die 77 had ik af en toe een of twee mensen in het zicht. Soms liep ik een stuk samen met iemand. Ik geloof dat er zo'n 70 mensen op de 77km liepen.
Balen Tiggs, geen ervaring mee, dus geen tips voor je. Het is vast eenmalig
Hoe was Rammstein SV?
Nog gefeliciteerd Ieris!
Fijn dat je nieuwe schoenen hebt divided! Ik moet ook nodig weer een paar nieuwe, maar ik kan altijd moeilijk afstand doen van mijn oude
Hier een rondje 24km gemaakt, klein stukje verderop aan de dijk gestart, ontzettend leuke route! Maar mijn hemel wat had ik het zwaar. Vorige week liepen we de halve in 1:53 en nu zat ik op 2:07 met hangen en wurgen. Blijft een wonderlijk iets de vorm van de dag. Ik beschouw het maar weer als een goede mentale training
Rammstein was geweldig, mijn 7e keer (denk ik) alweer. De eerste was in 2003 ofzo. Helaas een tribuneplek, vooraan staan is echt tien keer beter. Maar alsnog supervet weer. Nu brak, want nog geen zes uur geslapen. Morgen een duurloop op de planning, maar die regen... ik word er schijtziek van.
Die polder is echt de polder met die molen op de achtergrond
Rammstein, waar ook ter wereld je naar een concert gaat, die vuurshow hoort er gewoon bij.
Hier heb ik maandag gelopen, mijn horloge vond dat ik 3 keer 6 minuten moest doen met 2 minuten rust er tussen en 10 minuten inlopen en uitlopen. Dat inlopen en uitlopen moest met 9 minuten per km en die 6 minuten met 7 minuten per km. Ik had sowieso een slechte dag qua pijn, maar wilde het wel proberen en dacht, ach, laat ik maar kijken of ik het vol kan houden qua tijden met hardlopen. Dat werd dus wandelend inlopen, daarna 6 minuten met 2 minuten rust, prima, maar 8.30 per km en daarna heb ging die 6 minuten nog een keer, maar de 3e keer vond ik het na 4 minuten echt genoeg, want ik voelde eigenlijk al na de eerste 2 minuten de pezen weer extra opspelen. Dus ergens spijt dat ik gelopen had, want tja, toch te veel? Maar tot mijn stomme verbazing een dag later geen extra last. Dus donderdag weer (ik heb een paar keer dus met steeds 1 tot 2 weken er tussen gelopen, nooit 2 keer in de week). Nu gaf de Garmin 27 minuten met 9 minuten per km aan. Dus dan kan ik het zelf wat invullen. Dat werd dus 2-5-6-4-2 minuten hardlopen met steeds 2 minuten er tussen. Ook nu niet echt snel hoor, 8.30 per km ofzo. Maar ik had dus 3.24km gelopen na 27 minuten. Ik heb uiteindelijk in 47minuten 5km afgelegd. Maar dat was dus grotendeels wandelen. Thuis voelden de pezen niet erger dan voorheen, ook na 2 uurtjes zitten niet. Maar 's nachts, man man, toen kwam het links opzetten. Gisteren was met opstaan echt niet leuk, ik kon niet op de tenen staan, elke stap deed pijn. 's Avonds zakte het al wel ietsjes weer af, maar nee, dit was niet leuk. En vanmorgen was het weer ongeveer zoals het voor het lopen was. Rechts was niet veel erger geworden overigens. En natuurlijk voel ik zelfs met wandelen elke stap nog steeds. Maar zou er dan toch een mini beetje vooruitgang in zitten? Ik hoop het echt.
Dus die 2.65km achter elkaar, ik droom er nog steeds van
suusje26
Geplaatst: 06-08-23 10:03
Ik kom weer onder mijn meeleessteen vandaan. De vakantie zit erop en zit nu in mijn hardloopkleding klaar om te gaan hardlopen, maar de motivatie ontbreekt een beetje.
Gezellig samen gelopen met je dochter Karin, hoe oud is ze? Veel plezier met je eigen loopje vandaag.
SV; dat ziet er inderdaad lekker warm uit. Tot 13.00 uur lijkt het een beetje droog te blijven in deze omgeving, dus hopelijk kan je nog lekker droog beginnen!
Lekker bezig Ninus! Mentale trainingen zijn ook zwaarder, daar mag je best de tijd voor nemen
Gefeliciteerd Iris! Heb je het nog een beetje droog gehouden? Lekker gelopen gisteren?
Nieuwe schoenen zijn altijd een feestje Divided, leuk ook die complimenten over je looptechniek. Ging je rondje bos gisteren lekker?
Jij gaat ook lekker Musli, die 10 km wordt vast een topsnelheid voor jou!
Zag nog andere mooie foto's en leuke loopjes voorbij komen. Lekker bezig allemaal.
Hier weer terug op de Veluwe. Friesland was erg leuk (en nat), had meer willen hardlopen maar dat is er niet van gekomen. Wel een rondje met de kinderen gedaan, dan krijg je dit soort routes:
Het was leuk om nieuwe gezichten achter een boktnaam te zien en Puera had een mooie route gemaakt voor ons loopje met Ninus. Friesland heeft naast prachtige vergezichten ook mooie bossen en natuurgebieden. We liepen door een stuk waar landgeiten los lopen, helaas waren zij goed verstopt maar hebben we wel loslopende koeien gespot
Qua wandelen is het ook minder dan ik van plan was, maar dat lag vooral aan het weer. We waren meer in het zwembad te vinden. Dat wandelen in Friesland is ook wel een verhaal apart. Kom je deze borden tegen:
En vervolgens dit:
Krukje over en door, mooi uitzicht over het slotermeer
en vervolgens:
Toen maar weer omgekeerd... Tot zover dus vrij wandelen over wegen en paden. Maar de uitzichten zijn wel gaaf met die wolken.
Ok, nu ga ik ergens zin vandaan halen om vandaag nog even hard te lopen.
Welkom terug Ik ga straks 6 km lopen, even kijken wat een gunstig tijdstip is i.v.m. niet te veel regen.
Heb veel gerekt de afgelopen dagen, dus hopelijk werken m'n benen vandaag weer mee.
BeFunny
Geplaatst: 06-08-23 13:18
Welkom terug Suusje.
Ziet er toch leuk uit die foto's.
Hier in Noorwegen lukt hardlopen ook niet echt. Vandeweek een koers gemaakt. Begon met hardlopen dat ging eigenlijk best goed. Maar toen kwam ik op paden waar echt niet te rennen viel. Geen probleem voor mij want ik geniet van wandelen. Maar twee keer was ik de koers kwijt en dan loop je wel heel erg alleen in een groot bos waar niet echt wandelpaden zijn. Maar ik had de camper terug gevonden en toch 14 km in de benen.
Eergister ook een mooie Hike gedaan bergop 3km omhoog. In omgeving Hornindal waar ook hingardenstal zit
Wij rijden langs mooie wegen, deze foto's zijn gemaakt vanuit rijdende camper en achter glas.
Dus ik vermaak me prima ook zonder hardlopen. Maar zal wel fijn zijn om weer op terrein te komen waar het kan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-08-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Supervixen
Geplaatst: 06-08-23 13:22
Heerlijke foto's suusje! Friesland kan erg mooi zijn, al vind ik het er vaak koud en winderig Gezellig dat jullie samen liepen!
Geweldig is Noorwegen Befunny! Prachtige foto's. Heb je niet erg last van muggen?
Hier na 17.5km mijn trail moeten afbreken, ik werd opeens zo duizelig dat ik moest gaan zitten. Alles draaide en ik kon niet meer recht lopen. Echt nog nooit gehad en het was erg naar en een beetje eng. Mijn vriend wilde toevallig in hetzelfde gebied wandelen, ik heb hem gebeld en hij was al onderweg. Ik ben naar de auto gaan wandelen en werd ook wat misselijk. Halverwege kwam mijn vriend me gelukkig tegemoet lopen. Ik durfde niet zelf te rijden, dus we zijn in zijn auto naar huis gegaan en mijne staat nog bij het bos. Hopelijk vanavond ophalen als het beter gaat. Ik lig nu al een tijdje plat op bed. Zolang ik stil lig gaat het, als ik beweeg wordt het minder.
Suusje, mooie foto’s. Moest wel even lachen om het route kaartje. Befunny ook al lukt het hardlopen niet echt, je hebt iig een prachtige omgeving. SV, wat een nare ervaring. Misschien dat je ziek geworden bent en dat ineens toeslaat ofzo.
BeFunny
Geplaatst: 06-08-23 14:18
SV. Dat klinkt echt niet fijn. Gelukkig kon je met je vriend mee terug rijden. Hopelijk knap je snel op.
Hier in Rondane bijna geen muggen. Maar we hebben vooral rond de meren wel veel muggen gehad. Ik heb echter veel meer last gehad van steekvliegen. O.a tijdens die trail van banden week. Meerdere plekken en ik ben daar allergisch voor. Dus hele dikke plakaten maarja ik moet toch naar buiten dus neem het maar even voor lief.