Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:22

Sokken enzo kan je vaak ook vinden bij de Aldi en de Lidl. Handige winkels.
Ik heb zelf gelukkig nog geen melding gehad op de app.
Persco was toch om 13.00 uur?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:43

Huertecilla schreef:
Sodera schreef:
Ik snap écht dat het niet leuk is, maar al het gepiep (ja sorry) van mensen dat ze dan niet meer op bezoek kunnen... Dat is nou juist het idee :)*.

_/-\o_ _/-\o_

Mag er helemaal geen bezoek meer omdat de situatie extreem ernstig is dan heb je het over een andere situatie.

Maar als er 1 van een stel (huishouden) op bezoek mag, neem dan die andere van het stel ook maar mee vind ik.
Ik denk dat de nadelen van dat verbieden, niet opwegen tegen de voordelen namelijk.

En van 2 huishoudens tegelijk op bezoek, terugschroeven naar 1 huishouden tegelijk is toch ook alweer een duidelijk stap :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-01-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:43

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 20-01-21 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:45

In Frankrijk blijft de horeca dicht tot minimaal 6 april.... Denk dat ze daarna niet meer open hoeven/kunnen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:45

@GGD medewerker
Terecht dat degene ontslagen is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:46

Vriendin heeft 1x melding gehad. Was 7 dagen na het "contact" dus ze heeft braaf nog 3 dagen thuis gezeten maar de dagen ervoor dus niet (kids naar school brengen, boodschappen).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:48

Wat ik niet snap. Na de persconferentie komt er een kamerdebat over de maatregelen....
Wat als er geen steun is vanuit de kamer?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:50

Needje schreef:
Wat ik niet snap. Na de persconferentie komt er een kamerdebat over de maatregelen....

Dat is vantevoren natuurlijk al afgesproken dat die er wel is

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:52

Needje schreef:

Dit vraag ik me ook steeds af ja. De volgorde vind ik zo raar...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:55

Misschien al ter voorbereiding, omdat het anders nog langer duurt? Ze zijn er natuurlijk al een dikke week over bezig, dus denk dat het vanaf vrijdagavond misschien wel in moet gaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:57

Bloodymary schreef:
In Frankrijk blijft de horeca dicht tot minimaal 6 april.... Denk dat ze daarna niet meer open hoeven/kunnen.

Die krijgen tenminste een datum te horen.
Hier weet men niks. Uitzichtloos en dat is waardoor veel mensen zo depri worden. Als we hier nou ook een datum wisten dan konden we ons daar op in stellen. Nu is het maar afwachten en afwachten en dat is heel vervelend.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:00

Die datum in frankrijk is toch ook al een paar keer gewisseld?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:01

Als ze hier 6 april geven voor opening van de kappers dan wil ik het liever niet weten :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:06

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:09

Popstra schreef:
Die krijgen tenminste een datum te horen.
Hier weet men niks. Uitzichtloos en dat is waardoor veel mensen zo depri worden. Als we hier nou ook een datum wisten dan konden we ons daar op in stellen. Nu is het maar afwachten en afwachten en dat is heel vervelend.

Een datum is valse zekerheid. Die dan weer vooruitschuiven is ook weer niet goed. Het is gewoon nooit goed want het ís niet goed: Het is een pandemie.
Hoe je er zelf in staat, bepaal je zelf. Heb/geef je steun van/aan je directe omgeving dan is dat _/-\o_ maar ook dan bepaal je zélf hoe jij je erbij voelt.

Hier is het allemaal heel flexibel. de beperkingen kunnen met de dag aangescherpt worden. Vervelend ja, maar het is zoals het is en dat is POEP! voor iedereen dus tel zelf je zegeningen en pluk de dag.

Ook heel vies weer hier nu; zeker een week. Geen signaal in de boerderij dus buiten in de auto gaan zitten voor wat gezellige telefoongesprekken. Pure oncomfie armoe maar was ook heel knus :D
Vrijdag vieren we een verjaardag met taart bakken via google meet. Zaterdag een andere verjaardag. Nee, niet hetzelfde als bij elkaar maar ook echt *\%/* dat we de techniek hebben om toch samen te vieren.

´Ja maar,...´ Ok dan doe je het niet; heb je alleen jezelf mee. :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-01-21 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:09

Het duurt ook verschrikkelijk lang. Belachelijk lang door al die halve maatregels die steeds genomen zijn.
In Duitsland willen ze nu medische mondkapjes verplichten in openbare ruimtes en winkels. De ,,gewone,, kapjes worden verboden. Je draagt die nu al die tijd dus gewoon voor banketstaaf zoals iedereen al wist. Dat zal hier dan ook wel weer gaan volgen..

Ik houd het er zelf op we ergens in mei weer vrij gelaten worden en we weer wat kunnen leven. Dan is het mooi weer en het virus vast verdwenen. Net als vorig jaar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:11

Ben uit nieuwsgierigheid gaan kijken, bij bijna elke advertentie met zo'n jas staat sla snel mijn nummer op of pb snel anders wordt de advertentie verwijdert. Kan het niet gewoon geblokt worden? Vind het wel grappig dat op sommige 9999999 nou ja het max bedrag wordt geboden, waarschijnlijk door mensen die ertegen zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:11

Popstra schreef:
Het duurt ook verschrikkelijk lang. Belachelijk lang door al die halve maatregels die steeds genomen zijn.
In Duitsland willen ze nu medische mondkapjes verplichten in openbare ruimtes en winkels. De ,,gewone,, kapjes worden verboden. Je draagt die nu al die tijd dus gewoon voor banketstaaf zoals iedereen al wist. Dat zal hier dan ook wel weer gaan volgen..

Ik houd het er zelf op we ergens in mei weer vrij gelaten worden en we weer wat kunnen leven. Dan is het mooi weer en het virus vast verdwenen. Net als vorig jaar.

Precies helemaal mee eens.

En dan inderdaad in de lente zal het wel allemaal terug lopen en dan hopen dat we voor de herfst genoeg gevaccineerd hebben dat we dan geen nieuwe maatregelen meer hoeven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:14

Popstra schreef:

Zelfs tegen de zogenaamde halve maatregelen komt al heel veel weerstand, laat staan als ze echt doorpakken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:16

Persco op zijn vroegst om 14 uur.
Melding in nos journaal.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:17

purny schreef:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/marktplaats-maakt-korte-metten-met-handel-in-materiaal-bezorgdiensten-om-avondklok-te-omzeilen~a121083d/

Tot zover de avondklok... er worden complete jassen van postnl en thuisbezorgd gevraagd. En ik zie het er niet van komen dat er bij iedere persoon om een werkgeversverklaring word gevraagd

Misschien ben ik wel naief maar het lijkt me niet dat dat soort dingen dan nog mogen als er een avondklok komt? Lijken me geen van beiden essentieel om die tijdstippen nog te moeten :o Al kan je over post/pakket misschien nog twisten en gun ik het ze beide (zou het zelfs fijn vinden) als dat in de avond nog mag maar gezien het gehamer op 'nagenoeg geen uitzonderingen' kan ik het me niet voorstellen.

En ja de avondklok gaat gewoon omzeild worden als die er komt, dat was te verwachten en dat gaat met elke maatregel gewoon zo zijn. Ikzelf zag ook het grootste deel van de mensen die ik nog zag in de avonduren en die ga ik ook niet stoppen met zien (tenzij er een totaalverbod komt natuurlijk) maar gewoon vervroegen of verplaatsen naar andere tijdstippen. Wel allemaal bezoek binnen de regels/adviezen, zie telkens dezelfde mensen die ook alleen maar elkaar zien en geen vele verschillende per week of met grote groepen. Tja, is dat omzeiling dan of niet?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:18

Misschien hebben ze dat van die jassen gezien en zijn ze nog even aan het bedenken of er toch nog andere regels moeten komen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:20

Of ze moeten nog een paar mensen spreken uit de Kamer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:21

Popstra schreef:

Net als vorig jaar???? :roll:

Heb je gezien hoe ´snel´ de vaccinaties gaan?

Maak liever ook een Plan B voor als mei niet gehaald wordt.

Realitischer is meer bewegingsvrijheid voor degenen met vaccinatie-certificaat gedurende de zomer, niet voor de rest. Masker/handenwassen/afstand blijft het vooruitzicht voor dit jaar. Vingers gekruisd dat het tegen de winter nieuwe normaliteit wordt.

Zelf denk ik aan een Plan C.
Heb nogal wat ruimte over op de boerderij. Meersamenleven zou een stuk van het niet mogen verplaatsen/bezoeken uit de wereld helpen. Delen van de beschikbare middelen is ook een forse kostenbesparing wat een aanpassing is bij de gereduceerde inkomsten.
Lijkt me een +:)+ nieuwe normaliteit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:23

Versoepelen zie ik ook niet zo snel. Hier zijn we echt nog wel een jaar mee bezig. Zoals ik het zie, krijgen we een beetje lucht in het voorjaar van 2022. Dit is echt geen gelopen race.