Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:37

Ik zit vanavond ook weer gewoon aan de bloemkoolrijst nasi met vega kip :D smaakt ook prima en weer even een beetje balans.

Afbeelding

Straks hardloop training, lijkt zelfs droog te blijven.

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:11

Ik ben nu aan het trainen in de sportschool en die extra koolhydraten in mijn lijf leveren wel goede dingen op :D ik ben on fireeee! Zo zie je maar dat koolhydraten ook gewoon hoognodige brandstof is voor je lichaam.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:27

Goed voor je Snippergroen, ik was 2 dagen kotsmisselijk door het vele eten :')
Sporten wilde ook niet echt gisteren haha maar toch m'n rondje gemaakt.

Ziet er zo lekker uit allemaal! :9

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:54

Gefeliciteerd! @Tarzan *\o/*

Ik heb gisteravond nog even mijn nieuwe speeltje getest met een klein rondje hardlopen.
Nieuwe gadgets zorgen altijd voor extra motivatie :') vanavond tijd voor kickboksen.
Eten is weer on point. Het gaat weer met een stijgende lijn :j behalve op de weegschaal, die daalt :Y)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:03

Dankjewel *\o/*
Goed bezig weer Musli!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:26

Ik eet nu graag/vaak als tussendoortje een eiwitreep. Eigenlijk wil ik over van eiwitreep naar 'echt' eten. Klinkt misschien een beetje cryptisch, maar gewoon normale producten. Dus een cracker met beleg, of een maiswafel met beleg als tussendoortje. Maar als je op kantoor zit; wat doe je dan op die cracker/maiswafel (als je geen koelkast ter beschikking hebt om beleg te bewaren) en niet elke dag pindakaas wil eten?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:36

Gefeliciteerd Tarzan!

MuSLi, altijd leuk hé nieuwe speeltjes uitproberen :). Hier geeft m'n fitbit ook nog steeds motivatie, alleen pakt hij trainen in de sportschool bijna nooit.
Op m'n crackers of wafels deed ik vaak komkommer of paprika.
Verder blijft Smeerkaas ook lang goed buiten de koelkast.
Of ik nam een koelblok mee om kipfillet of kaas mee te nemen.

Ik heb gister weer een lekkere onhandige actie gehad. In de sportschool liet ik een zware schijf op m'n teen vallen. Kan het niet aanraaden. Voordeel was wel dat ik met squaten eindelijk m'n gewicht mooi verdeelde over twee benen.
Normaal sta ik veel meer op m'n goede been om m'n enkel te ontlasten, nu deed m'n goede kant ook pijn dus ging dat niet. Toch nog een voordeel

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:41

Ga ik eens even over meedenken, ik heb een koelkast op werk dus dat is inderdaad wat makkelijker. Wat ik vaak meeneem als ik geen koelkast heb is bijvoorbeeld een gekookt eitje, of kwark met wat diepvries fruit er in. Diepvries fruit houdt de kwark koel terwijl het ontdooit.

Blikjes tonijn of zalm paté zijn denk ik te veel? Je had altijd wel van die kleine bakjes smeerpate.

Zelf eiwitrijke muffin / havermout reep maken?

Hartige muffins met ei zijn trouwens ook lekker, 12 tegelijk maken, invriezen, elke dag 1 mee.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:46

Mag ik hier ook mee lezen/praten?

Ik ben 13kg afgevallen met ozempic. Dat is vrij nieuw. Nu na een jaar wil ik nog 7kg kwijt maar dat zal niet zo vlot gaan als eerst.

Dankzij ozempic kan ik een heel eind minder eten. Bedoeling is wel om wat meer te sporten. Nu ga ik 3x per week wandelen met de hond een uurtje.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:53

MuSli, en een koeltasje kopen waar je zo'n vries element in kan doen? Ik heb zo'n tasje voor de dagen dat ik voor werk de hele dag in de auto zat en dat werkte top :j

Welkom Luna2006! Wat is ozempic? Ben daar niet mee bekend :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:17

Dat vind ik eigenlijk teveel gedoe :') Wil gewoon graag dingen op het werk kunnen laten staan in m'n kastje. En als ik dan trek krijg dat ik het zo kan pakken. Maar denk dat ik dan toch aangewezen ben op pindakaas :Y)

Welkom Luna :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:26

MuSLi schreef:
Dat vind ik eigenlijk teveel gedoe :') Wil gewoon graag dingen op het werk kunnen laten staan in m'n kastje. En als ik dan trek krijg dat ik het zo kan pakken. Maar denk dat ik dan toch aangewezen ben op pindakaas :Y)

Welkom Luna :D

Deze is erg lekker ook:

Afbeelding

En als afwisseling dan misschien amandelpasta ipv pindakaas? Of tahini of pistache spread?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:28

Thanks voor de tips. Ben wel redelijk kieskeurig qua eten, maar proberen kan altijd... :j

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:29

Musli je kunt ook gewoon een gekookt ei meenemen? Die kun je prima buiten de koelkast bewaren.

Welkom Luna! Knap gedaan al hoor! En wat is ozenpic?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:31

Ik lust geen ei @Ryder :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:34

Ozempic is een medicijn dat eigenlijk gberuikt wordt voor mensen met suikerziekte. Dat helpt afvallen op een gezonde manier. Het regelt je suiker beter en stilt enorm het hongergevoel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:24

Ik heb bij een speciale winkel fat burner gezien. Wil me er in gaan verdiepen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:41

Luna2006 schreef:
Ozempic is een medicijn dat eigenlijk gberuikt wordt voor mensen met suikerziekte. Dat helpt afvallen op een gezonde manier. Het regelt je suiker beter en stilt enorm het hongergevoel

Wat bijzonder dat dat dan ook op deze manier gebruikt wordt, of is dat een vrij verkrijgbaar product en heb je dat op eigen initiatief gebruikt?

Wij hadden vanavond tagliatelle met kip, boursin cuisine light en spinazie op het menu! Nu even relaxen en dan zo richting de sportschool voor een uurtje kickboksen :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:51

MuSLi schreef:
Luna2006 schreef:

Wat bijzonder dat dat dan ook op deze manier gebruikt wordt, of is dat een vrij verkrijgbaar product en heb je dat op eigen initiatief gebruikt?

Wij hadden vanavond tagliatelle met kip, boursin cuisine light en spinazie op het menu! Nu even relaxen en dan zo richting de sportschool voor een uurtje kickboksen :D

Nee is wel via de huisarts. Is ook op voorschrift. Heb verschillende diëten gedaan in het verleden zonder resultaat

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:07

Luna2006 schreef:
Nee is wel via de huisarts. Is ook op voorschrift. Heb verschillende diëten gedaan in het verleden zonder resultaat

Krijg je daar dan ook iets van verdere begeleiding bij met afvallen van bijv. een diëtiste? Lijkt me best een heftig middel, zeker als het een hongergevoel onderdrukt. Lijkt me een uitdaging om dan genoeg voeding(sstoffen) binnen te krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet sceptisch o.i.d. maar dit is helemaal nieuw voor mij dus vind het interessant om meer over te leren en te begrijpen :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:28

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe je dat product gebruikt en welke ondersteuning je daarbij krijgt... Ik ken het ook niet en vind het interessant dat jouw huisarts je dit heeft voorgeschreven. Dit zal ook niet zomaar gegaan zijn...

Hier net terug van een lesje kickboksen. Ben weer lekker naar de knoppen :') mijn armen kunnen alleen nog dit -O- hahaha...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:21

Ik heb vandaag echt lekker geboulderd! Merk dat ik dat ook wel steeds sterker wordt in m’n lichaam.
Nu voel ik m’n spieren wel lekker :')

Welkom Luna! Interessant dieet volg je.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:29

Je zet eig 1 spuitje per week zoals een suikerpatiënt doet in je buik.
In het begin zo'n kleine dosis dat je lichaam amper wat voelt. Ik zat na 5 maanden op de dosis van 1.

Ik kan alles eten wat ik wil, alleen minder. Bv 's morgens eet ik 1 sneetje brood ipv 2. Maar vooral mijn avondeten is enorm minder. Op restaurant kan ik een kindermenu maar net op.
Is wel per persoon verschillend hoeveel je nog kan eten. Je lichaam gaat aangeven wanneer het genoeg heeft.

Ik ben altijd veel te licht geweest voor een maagverkleining te doen maar te zwaar voor mijn slechte rug. Daarom al verschillende diëten gedaan. Ook met coaches. Ik at gezond opzich normale porties maar afvallen nope. Ik had een metabolische leeftijd van iemand van 39 terwijl ik rr 23 was.
Nu na ozempic is mijn metabolische leeftijd een stuk lager. (Zou eens moeten checken hoe laag) en heb minder suikerdips.

Een verantwoord arts gaat t niet zomaar voorschrijven. Tis wel iets wat begeleid moet worden maar denk in bepaalde situaties dat het echt een erg goed alternatief is voor bv maagverkleining.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:45

gaucho schreef:
Ik zit vanavond ook weer gewoon aan de bloemkoolrijst nasi met vega kip :D smaakt ook prima en weer even een beetje balans.

[ [url=m/djbh3k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op Bunzlau servies smaakt alles natuurlijk ook een stuk beter, is mijn ervaring. :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:19

Daphara schreef:
gaucho schreef:

[ [url=m/djbh3k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op Bunzlau servies smaakt alles natuurlijk ook een stuk beter, is mijn ervaring. :D

Absoluut :D en ik eet nog wat langzamer omdat ik van mijn servies geniet ;)