Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Waarom wordt er eigenlijk zo gehamsterd? De supermarkten blijven toch gewoon open. Zelfs in Italië nu nog.
juval schreef:Bloodymary schreef:Waarom wordt er eigenlijk zo gehamsterd? De supermarkten blijven toch gewoon open. Zelfs in Italië nu nog.
idd, het is vooral de paniek, bangmakerij. De winkels worden gewoon weer bevoorraad hoor.
Bloodymary schreef:Waarom wordt er eigenlijk zo gehamsterd? De supermarkten blijven toch gewoon open. Zelfs in Italië nu nog.
Cer schreef:Joman schreef:Volgens mij zegt men daarmee helemaal niet dat het niet erg zou zijn.
Het is een ethisch dilemma waarmee men kampt; leven van mensen of economisch de zaak in de hand houden. Die twee gaan naar het schijnt maar beperkt samen.
En vergeet ook niet, dat niet iedereen economisch dermate onderlegd is, dat men precies begrijpt wat het betekent en op de lange termijn gaat betekenen. Dat betekent niet, dat men denkt dat het wel meevalt.
Dan lees jij het anders dan ik:
"Ja, dan komt er met de economie problemen, maar ja.... gezondheid is natuurlijk ook niet zo belangrijk"
"de economie is het allerbelangrijkste, dat wisten we eigenlijk al uit de aanpak van klimaatverandering"
"dadelijk zitten we allemaal in quarantaine omdat mensen economie belangrijker vinden"
"Het is idd vreselijk als de economie instort, maar ik vind het echt bizar dat mensen vinden en denken dat gezondheid niet belangrijker is"
"De vraag hoeveel mensenlevens er mogen sneuvelen ten bate van de economie,"
en dat vond ik wel weer genoeg want het gaat ook off topic.. maar ik denk dat de overheid een lijn zoekt tussen het beperken van een grote uitbraak, en zorgen dat de economie niet teveel tikken krijgt (althans, niet meer dan nu al het geval is)
Tuurlijk zijn mensenlevens zeer belangrijk... maar ik krijg het gevoel dat er soms wordt gedaan alsof íedereen doodgaat aan corona, en dat is, dacht ik, niet zo.. Dat zijn toch de risicogroepen?
Total cases 134,918 - Deaths: 4,989 - Recovered: 70,395
De meerderheid overleeft en heeft een soort weerstandje... (althans, zo werkt het toch)
cursebreaker schreef:Ik hoop dat ze er hard mee bezig zijn om te zorgen dat mensen die nu zonder inkomsten zitten en komen te zitten, hulp krijgen en dan niet pas over 6 weken. Ik vind dat het medische plaatje idd voorrang heeft, maar zorgen om financiën zijn net zo goed vreselijk
Joman schreef:cursebreaker schreef:Ik hoop dat ze er hard mee bezig zijn om te zorgen dat mensen die nu zonder inkomsten zitten en komen te zitten, hulp krijgen en dan niet pas over 6 weken. Ik vind dat het medische plaatje idd voorrang heeft, maar zorgen om financiën zijn net zo goed vreselijk
Daar zijn ze echt wel mee bezig. Ik denk dat NL zelf een goed vangnet heeft, voor nu. Maar dat is natuurlijk niet onuitputtelijk.
Djali schreef:Hamsteren is nu enerzijds sociologisch/psychologisch verschijnsel, maar anderzijds denk ik dat mensen zich ook gewoon voorbereiden op eventueel een lange periode thuis en dan niet naar de winkel hoeven te gaan.
Onze diepvriezer is niet sterk genoeg om voor een maand of meer in te vriezen, dus voor ons valt er niet veel te hamsterenen om nu een hele maand groenten uit blik te eten... no thanks. Hoop dat de rust wel snel terugkeert in de winkels..!
cursebreaker schreef:Joman schreef:
Daar zijn ze echt wel mee bezig. Ik denk dat NL zelf een goed vangnet heeft, voor nu. Maar dat is natuurlijk niet onuitputtelijk.
Werd inderdaad aangegeven ja, dat er een vangnet is. Maar als vele mensen dadelijk niet meer fatsoenlijk kunnen werken dan is het maar de vraag hoe snel je geld kunt krijgen als dat op kort termijn geregeld moet worden voor een hoop mensen en als je opeens echt niks meer hebt qua loon. Het is natuurlijk te hopen dat veel mensen desnoods even een spaarrekening kunnen gebruiken, maar de harde waarheid is dat veel mensen geen grote spaarrekening hebben. Maar dat is idd even afwachten hoe snel dat nu allemaal wel/niet gaat. Ze zullen er idd wel volop mee bezig zijn ja.
PSvanLot schreef:In Tilburg staan ze in een rij buiten voor de XL.
Staat onder andere op de facebookpagina van het AD.
Is er in ieder geval een branche die er nog geen schade van heeft..
lifaya schreef:Eff een vraagje hier. Ik werk op de luchthaven als beveiliger en fouilleer dus mensen. Ook die ziek zijn. Wij mogen sinds kort pas met handschoenen fouilleren.
Nou is een collega van mij waar ik ook privé mee om ga opeens ziek geworden vanmorgen. Zieke keelpijn etc. Ze had al dat ze veel hoesten maar die keelpijn is nieuw. Haar vader is nu ook dood ziek en hij is een longpatient. Nou heeft zij naar huisarts gebeld of ze langs kon komen en die zei nee want je moet het thuis uitzieken... is het niet juist in ons geval dat je zoveel in aanraking komt met mensen het juist slim om even getest te worden?
Ik ben ook verkouden en klein beetje last van mijn keel en hoesten, kan wel gewoon werken, en wil mij ook niet ziek melden, maar mocht zij positief testen kan ik mij beter ook laten testen en thuis blijven ivm het werk wat we doen.
lifaya schreef:Eff een vraagje hier. Ik werk op de luchthaven als beveiliger en fouilleer dus mensen. Ook die ziek zijn. Wij mogen sinds kort pas met handschoenen fouilleren.
Nou is een collega van mij waar ik ook privé mee om ga opeens ziek geworden vanmorgen. Zieke keelpijn etc. Ze had al dat ze veel hoesten maar die keelpijn is nieuw. Haar vader is nu ook dood ziek en hij is een longpatient. Nou heeft zij naar huisarts gebeld of ze langs kon komen en die zei nee want je moet het thuis uitzieken... is het niet juist in ons geval dat je zoveel in aanraking komt met mensen het juist slim om even getest te worden?
Ik ben ook verkouden en klein beetje last van mijn keel en hoesten, kan wel gewoon werken, en wil mij ook niet ziek melden, maar mocht zij positief testen kan ik mij beter ook laten testen en thuis blijven ivm het werk wat we doen.