3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 15:37

Non-kilo doelen: geen schurende benen, maar me vooral weer goed over mezelf voelen. Lekker in m’n vel zitten.
Als ik nu iets aan heb wat iets strakker zit (maar niet te) dan voel ik me snel een walrus en ben ik bang dat mensen achter mijn rug om dingen over me gaan zeggen, dat had ik veel minder toen ik onder de 70kg was. Had een super leuke jumpsuit gekocht voor kerst & nieuwjaar, die fijn zat en ook echt goed stond, maar ik durfde m amper aan. Met kerst werd ik sowieso door m’n familie uitgelachen omdat ik m aan had (hij glitters nogal) en met nieuwjaar was ik gelukkig ziek waardoor ik die confrontatie met vrienden niet aan hoefde te gaan..

@yonker wauw je bent al zo ver! Super knap hoor!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:41

Ik vind dat echt zo flauw van je familie Imandra :\

Wat dat betreft heb ik wel mazzel met mijn omgeving geloof ik, niemand maakt er vervelende opmerkingen over, mn man vindt me mooi zoals ik ben (maar steunt me wel als ik af wil vallen), verder ook veel mensen die wel snappen hoe het is of die zelf overgewicht hebben/hadden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 15:55

M’n moeder loopt al sinds dr studententijd met overgewicht en steeds jojo’en maar dat hield haar niet tegen om steeds tegen mij als kind te zeggen dat ik stevig/dik/rond was, terwijl ik toen toch echt wel slank was (geen sprietje, heb altijd stevige benen gehad maar niet dik) :n .Nu ik daadwerkelijk dik ben zijn de opmerkingen alleen waarheidsgetrouwer geworden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:37

Wat gemeen Imandra :n

Yonker: Wat zie je er al goed uit! Topper! <3

Hier als non kg doelen:
- minder schurende dijen (had ik 20 kg geleden ook last van dus is ook gewoon mijn bouw denk ik)
- iets minder buikvet
- mijn kaaklijn terugvinden :+ ik kom altijd aan in mijn gezicht helaas. Ondanks ik geen overgewicht heb, heb ik wel flink veel vet in mijn gezicht.

kg doelen vind ik niet zo spannend. Ik denk een kg of 5, a 7 dan vind ik het wel best.

Van de week mijn eerste meetmoment gehad van personal bodyplan! De weegschaal was niet zo lief: 0,7 kg in een maand eraf. Wat teleurstellend vond ik dat. Maar de foto's logen er niet om! Geen rugvetjes meer en duidelijk meer spierdefinitie bij mijn schouders. :) Toch wel erg blij dus. Wel zijn mijn kcal weer omlaag gegaan, omdat mijn coach de afname in gewicht ook wel wat weinig vond, ondanks ik me netjes aan mijn kcal en macro's had gehouden. Ik ben niet aangekomen in spiermassa, dus dat kan het ook niet zijn.
Dus nu op een trainingsdag 1880 en niet trainingsdag 1780. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Tot nu toe geen problemen mee in elk geval :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:26

Frummels, jammer van de je gewicht, maar wel top dat je op de foto’s duidelijk verschil ziet! En je kcal doel lijkt me prima. Verder nog steeds tevreden met pbp? Ik zit nog steeds te twijfelen het vanaf april ofzo te gaan doen, kan een goedkope combi maken met de basicfit hier.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:14

Ik ben nog steeds heel tevreden :j heb een fijne coach en er wordt geod naar je geluisterd. Ik heb nu bv gevraagd of mijn trainingen wat langer kunnen worden gemaakt, omdat ik vaak snel klaar was. Dat was binnen een paar dagen aangepast door de trainer :)
Ik zit ook bij de basic fit hier. Super fijne deal! Let er wel op dat je je sportschool abbo bij basic fit in 1x moet betalen. Dat vond ik er niet heel duidelijk bij staan bij aanmelden. (niet erg op zich, want is maar 55 euro voor het hele jaar, maar toch).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:47

Imandra, wat banketstaaf, zulke opmerkingen :n

Frummels, foto's zeggen gelukkig meer dan de weegschaal :)
Fijn dat PBP zo goed werkt. Heb er zelf wel eens aan gedacht om dat te gaan doen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:46

Wat fijn dat het zo goed gaat Frummels!

Imandra, vind dat idd nog steeds heel gemeen, knuffel :(:)

Yonker, helemaal vergeten te zeggen maar vind het nog steeds zo knap van jou! Topper, de rest komt ook helemaal goed :)

Lijstje vandaag:

O: 50 gram havermout met 200ml melk, stevia en kaneel
L: pistolet met gegrilde kip, komkommer, tomaat en rucola, zakje popchips en 1 reepje Kinder
A: kippendijfilet met broccoli, 60 gram rijst en beetje sweet chili saus
T: bakje Griekse yoghurt

B: uur lopen, uur cardio

Heb nog iets van 400 calorieen over dus komt vanavond denk ik nog wel wat bij

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:07

Frummels schreef:
Ik ben nog steeds heel tevreden :j heb een fijne coach en er wordt geod naar je geluisterd. Ik heb nu bv gevraagd of mijn trainingen wat langer kunnen worden gemaakt, omdat ik vaak snel klaar was. Dat was binnen een paar dagen aangepast door de trainer :)
Ik zit ook bij de basic fit hier. Super fijne deal! Let er wel op dat je je sportschool abbo bij basic fit in 1x moet betalen. Dat vond ik er niet heel duidelijk bij staan bij aanmelden. (niet erg op zich, want is maar 55 euro voor het hele jaar, maar toch).

Dat laatste wist ik! Had het al uitgezocht :D dan zijn de totale kosten per maand goedkoper dan een gemiddelde andere sportschool

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:08

Imandra, echt niet oké dat je zo toegesproken wordt :n :(:) gelukkig ben je zelf wel gewoon goed bezig.

Frummels, hopelijk helpt de reductie in calorieën.

Hier vandaag veel stress, sollicitatie gesprek via de telefoon, ze gaan mij over 1-2weken meer laten weten. Zo een anticlimax, heb ik daar de hele tijd voor lopen stressen en weet nog niets meer. Emotioneel gaat dat wat moeilijker. Heb dan maar een warme chocomelk gemaakt :P

Lijstje:
O: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt, blauwe besses, groene thee
T: bulletproof koffie
L: salade met paprika en komkommer, spekjes met champignon en warme geitenkaas.
T: warme chocomelk
A: vis met bloemkool en broccoli, parmezaan en courgette. Eventueel nog wat pistache nootjes moest ik nog honger hebben.

Niet zo veel honger, ook niet zo veel bewogen (aan het studeren nu) dus qua calorieën komt het wel uit denk ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 21:20

Ja m'n moeder is nooit zo fijn geweest op dat vlak nee. Gelukkig woon ik nu op mezelf :))

@Aria: Ah bah, vind solliciteren sowieso poedersuiker. Zit er nu ook weer in.

O: /
L: BF Sport Pancakes met Nutella (398)
A: Kipschnitzel + basmati rijst + erwtjes + friteslijn + curry (517)
T: Grote bak skyr waarschijnlijk (620kcal) :)).
En dan vanavond nog een tussendoortje ergens om aan m'n kcal te komen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:07

Oke ik ga (alweer) meeposten in de hoop dat het dan ff wat beter gaat. Gister weer een enorme vreetbui gehad (lees: even ruim 1500 kcal weggewerkt in een krap half uurtje nadat ik al een grote portie avond eten op had.. duuuus) Post maar een weekje mee want daarna ga ik een maandje naar de filipijnen :+
En daarna ga ik ook weer serieus meeposten want dan moeten die winterkilo's (en misschien vakantie kilo's) er weer eens een keer af.. had er al lang af moeten zijn, baal zo hard van mezelf. Maargoed. Kom ooit wel goed hoop ik hahaha.

Frummels schreef:
Wat gemeen Imandra :n

Yonker: Wat zie je er al goed uit! Topper! <3

Hier als non kg doelen:
- minder schurende dijen (had ik 20 kg geleden ook last van dus is ook gewoon mijn bouw denk ik)
- iets minder buikvet
- mijn kaaklijn terugvinden :+ ik kom altijd aan in mijn gezicht helaas. Ondanks ik geen overgewicht heb, heb ik wel flink veel vet in mijn gezicht.

kg doelen vind ik niet zo spannend. Ik denk een kg of 5, a 7 dan vind ik het wel best.

Van de week mijn eerste meetmoment gehad van personal bodyplan! De weegschaal was niet zo lief: 0,7 kg in een maand eraf. Wat teleurstellend vond ik dat. Maar de foto's logen er niet om! Geen rugvetjes meer en duidelijk meer spierdefinitie bij mijn schouders. :) Toch wel erg blij dus. Wel zijn mijn kcal weer omlaag gegaan, omdat mijn coach de afname in gewicht ook wel wat weinig vond, ondanks ik me netjes aan mijn kcal en macro's had gehouden. Ik ben niet aangekomen in spiermassa, dus dat kan het ook niet zijn.
Dus nu op een trainingsdag 1880 en niet trainingsdag 1780. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Tot nu toe geen problemen mee in elk geval :)

_O-

Wel super fijn dat je veel verschil in de foto's ziet! Gewicht maakt niet zo heel veel uit toch :D

@Dilan; Mooi lijntje heb je al hoor!!

@Nelleke; wooow er is echt al heel veel af!! Super knap!

Mijn lijstje van vandaag;
O: danish pastry crown :+ (368kcal)
L: artistinaal pistoletje met een gebakken ei van 2 eieren, 70gr snoeptomaatjes, 20gr 35+ kaas (429kcal)
T: pakje crackers met kiprollade + kopje white choc pistachio koffie (298kcal)
A: griekse orzo met kippendijfilet en feta en cherrytomaatjes, puntpaprika en citroentijm (741kcal)
T: 150gr kvarg met 1 chocolate chip koekje erdoor (221kcal)
Totaal: 2056kcal
Verder 11.000 stapjes vandaag (:

Ja mn dag begon al weer lekker :+ Collega had ze op het verkeerde bakprogramma gebakken waardoor ze helemaal uit elkaar gezakt waren.. maar verder wel goed gebakken duuus tsja dat was voor de vreterij. Was ook nog een amandelbroodje kapot maar dat heb ik snel een andere collega uit de winkel aangesmeerd :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:21

Wow dames, wat hebben jullie veel gekletst :')

Ik heb even snel meegelezen, maar jullie hebben allemaal leuke doelen :j Grappig om te zien dat sommige zo overeenkomend zijn, maar andere zoooo verschillend :)

Mijn doelen;
- -8kg
- bikini proof
- gewoon lekker weer terug in mn maatje 36

Schurende benen heb ik altijd, dank aan oma en mama voor de hele smalle bekken -O-

Gisteren had ik voor mezelf echt een goed lijstje:
O: griekse yoghurt met blauwe besje
T: spelt cracker met gekookt ei + beetje mayo
L: salade met vanalles (zie vorige lijstjes) + 1 cracker met gekookt ei met beetje mayo
T: appeltje
A: Lekker uiteten geweest, maar wel beetje opgelet hoe en wat..

Kwam uiteindelijk op 2000kcal uit (ipv 1800), dus was niet ontevreden.

Vandaag:
O: griekse yoghurt met holies
T: latte vanille van de starbucks
L: 3 speltcrackers met smeerkaas
T: appel
A: bulgurbowl van de allerhande recept

Zit vandaag wat krap met mn eiwitten (doe koolhydraatarm), dus heb nu bij de action een pot eiwittenshake poeder gehaald, eens proberen.

Nu zoek ik eigenlijk tips..
Ik gebruik Fatsecret app om alles bij te houden, want die split ook de goede en slechte koolhydraten.
Nu kan ik hierbij alleen niet bijvoorbeeld macaroni toevoegen (dus alle ingredienten) en dan zeggen hoeveel ik gebruik.
Weet iemand toevallig een app die zowel je macro's split als je bovenstaande kunt doen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:34

Weer druk hier! Zelf ook even te druk om overal op te reageren. Iets met school en deadlines enzo. Toch even lijstje van vandaag plaatsen.
O: 1 volkoren boterham met twee gebakken eieren en twee plakjes ontbijtspek + koffie
T: 14 gram pure chocola + plake kalkoenfilet
A: volkoren pasta met een hak bolognese mix en geraspte kaas
T: 14 gram pure chocola
T: pakje olijf oregano crackertjes
Totaal 1206 kcal, beetje weinig maar gewoon minder honger vandaag. Ga me niet nu vol zitten duwen om aan kcal te komen + na een calorierijke dag als gisteren is dit ook helemaal niet zo verkeerd.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:35

Wat bedoel je precies met die splitst de goede en de slechte koolhydraten?

Ik gebruik myfitnesspal in ieder geval, vind ik ver uit de fijnste app om te gebruiken om voeding bij te houden. En daar kun je wel recepten in aanmaken en dan een portie ervan toevoegen aan je dagboek (denk dat je dat met het tweede bedoeld?)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:36

xNavatu schreef:
Wat bedoel je precies met die splitst de goede en de slechte koolhydraten?

Ik gebruik myfitnesspal in ieder geval, vind ik ver uit de fijnste app om te gebruiken om voeding bij te houden. En daar kun je wel recepten in aanmaken en dan een portie ervan toevoegen aan je dagboek (denk dat je dat met het tweede bedoeld?)

Ja precies dat bedoel ik :j

Fatsecret splits zeg maar je koolhydraten en je netto koolhydraten :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:52

Wat zijn netto khd? :o?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:24

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:15

Vandaag best een ok dag! Afgelopen dagen niet zoveel bijgehouden, rare dagen geweest met een uitvaart enz :=

O:
- 3 cappuccino
- 1 mueslireep

M:
- gemberthee
- Gember met kurkuma thee
- Spa rood
- 1 sneetje maisbrood met warme geitenkaas, beetje honing en salade eronder

A:
- Gember met kurkuma thee
- tournedos met stroganoff saus, groente, een paar (echt waar!) frietjes
- 1 chocolade something koekje
- 2 carpaccio’s op tapas formaat
- 1 kabeljauw met saffraan en selderij mousse op tapasformaat
- Glas rode wijn
- cappuccino
- Cola zero
- Stukje kroepoek met sambal

Beweging: 7 uur veel lopen

Weer veel laten staan op werk!
Dat ene chocoladekoekje kwam uit een hele doos bonbons/petit-fourtjes/noem het op.
Ééntje maar! Wooooow!
Haha.

De tapas-formaat gerechtjes waren moeilijker om te weerstaan. Je moet natuurlijk proeven wat je uitserveert :Y)
Weet alleen niet of dit onder goed, Mwah, of slecht valt.
Maar het zal waarschijnlijk wel beter zijn dan aanvallen op die eerder genoemde doos of de koekjesbak.

Ga proberen om meer gezonde dingen naar werk mee te nemen.
Ook zit ik te denken om een nuttribullit te kopen waarmee ik snel en makkelijk smoothies/shakes kan maken! Heeft iemand daar ervaring mee?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:47

Lekker dat het hier zo druk is!

Aria, vervelend dat je zo lang moet wachten op reactie :( snap dat je daarvan stress ervaart.

Navatu, welkom terug! En dapper om te beginnen een week voor je vakantie.

Barbabientje, heel netjes aantal kcal, zeker met uit eten gaan erbij.

Benthe, jouw lunch <3 met nutribullet geen ervaring, ik maak zelf geen smoothies of shakes.

Mijn lijstje vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocolade
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
A: curry met kipfilet en sperziebonen, zilvervliesrijst
Avondeten en tussendoortje omgedraaid, geen tijd om eten te koken na werk, dus dan m’n tussendoortje en als ik 2 uur later thuis ben m’n avondeten maar.
Nu 1.316 kcal, dus nog even iets erbij bedenken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:51

Doe jij aan intermittent fasting linoleum, omdat je met de lunch begint, of gewoon geen ontbijtfan? :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:04

Dilan93 schreef:
Doe jij aan intermittent fasting linoleum, omdat je met de lunch begint, of gewoon geen ontbijtfan? :)

Nee IF inderdaad. Maar wel beginnen met kwark en muesli wat ik eerder als ontbijt nam, want dat vind ik lekkerder dan brood of salade. Kan zo de maaltijden die ik neem wat groter maken. ‘S morgens heb ik geen honger, dan heb ik liever dan geen eten en ‘s avonds wel. Plus dat ik merk dat ik in m’n hoofd minder met eten bezig ben dan ik eerder was.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:23

Ik heb natuurlijk ook wel een non-kilo doel, ik hoop oprecht dat mijn schurende benen ooit verdwijnen. Ook al gok ik dat dat met twee kilo minder nog niet het geval is. Het lijkt me alleen geen goed plan om nog veel meer af te vallen haha. Met de vakantie had ik helaas zelfs bloeduitstortingen op mijn benen door het schuren :\
Ook hoop ik dat mijn buik nog wat platter gaat zijn en dat ik op een of andere manier wat heupvet en bovenbeenvet ga verliezen.
Yonker, wauw! Echt supergoed bezig!
Nare reacties van je familie Imandra, niet oke :(:)
In mijn omgeving weten eigenlijk niet veel mensen dat ik nog wat af willen vallen. Dat vinden ze meestal maar onzin als ze het horen. Ik krijg soms wel naar commentaar van mijn vader als ik iets ongezonds pak van 'Ik dacht dat je wilde afvallen". Maar mijn vader is ook niet de dunste, dus daar reageer ik vaak wel makkelijk op terug. Ik heb daar gelukkig niet zo veel moeite mee. Ook vinden mijn ouders het onzin dat ik alles invul in een app, dus ik heb het er niet meer over dat ik dat doe, maar ik doe het nog steeds haha.

Frummels, wat jammer dat je nog niet zoveel afgevallen bent. Wel supergoed dat je op de foto's al verschil ziet! Hopelijk gaat de afname in kcal helpen.

Wat rot Aria! Sowieso omdat solliciteren natuurlijk niet het leukste op aarde is. Daar hadden ze wel wat meer rekening mee mogen houden.

Dilan, jeetje! Wat ben je al slank! Dat is idd ook echt hopelijk ooit mijn na-foto haha.

Idd superdruk hier! Gezellig!

Navatu, (weer) welkom terug!

Barbabientje, mooie lijstjes!

Benthhh, heerlijk lijstje!

Gisteren niet echt een top lijstje. Wel nog na mijn werk bij de Appie gekeken naar wat gezonde producten. Blijkt dat ze superveel van die melen uit het assortiment hebben gehaald! Ze hebben alleen nog amandelmeel en speltmeel. Zelfs geen volkorenmeel. Een beetje teleurstellend. Ook gekeken voor een lekkere muesli. Vond ik ook niet veel soeps bijzitten. Misschien dat ik er nog wel eentje haal. Beetje jammer.

O: twee boterhammen met een ongezouten roomboter en hagelslag en de andere pindakaas. (388)
L: drie boterhammen met een boter, gebraden gehakt, marmelade en pindakaas, een kleine eierkoek met boter en poedersuiker en een beker halfvolle melk. (631)
T: een boterham met nutella. (203)
A: rode bieten, aardappel, een gehaktbal en een beetje jus. (523)
T: melkchocolade, dropje, drop schoolkrijt (6 minikrijtjes) en winegums. (160)
B: 4000 stappen.
Totaal kcal: 1906.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:25

Lekker lijstje Benth! Lijkt me een prima lijstje toch?
Jullie gaan weer veel te snel, haha. Heb alles even bijgelezen.
Over dat ik de calorieën heb berekend voor mijn workout doe ik niet om persé dat aantal calorieën te verbranden hoor, maar dat is mijn rondje in de sportschool, dus weet ik hoeveel ik doe. Dat is zodat ik niet te weinig ga eten als ik heb gesport omdat ik me erop verkijk.

Mijn doelen los van meten en weegschaal: mijn broeken weer normaal dicht kunnen krijgen zonder dat ik als een spartelende vis op het droge heen en weer moet springen. En dat de gulp gewoon dicht blijft zitten en dat stukje stof daar niet wijkt (bij mij zie je altijd mijn gulp zitten omdat dat stukje stof er niet meer overheen valt). En dat als ik dan in de spiegel kijk er geen vet over mijn broek heen komt.

Netjes hoor Dilan! Foto's zijn heel fijn. Ik heb een tijd geleden ook before-foto's gemaakt, alleen ben ik daarna nog wat zwaarder geworden. Maar nu ga ik de goede kant op!

Super goed Yonker! Je mag zeker trots op jezelf zijn om hoe ver je al bent gekomen. Heel erg knap!

Niet luisteren naar je moeder hoor Imandra, slaat nergens op. Helaas is mijn moeder ook zo, dus ik weet hoe het is..

Foto's zeggen meer dan de weegschaal Frummels! Super goed bezig!

Welkom terug Navatu! :)

Ik ben gister in de sportschool door mijn rug gegaan toen ik een gewicht van 20 kg verkeerd oppakte van de grond. Ik was al bijna klaar en heb wel mijn rondje afgemaakt, maar daarna had ik zo'n pijn. Kan nu nauwelijks meer bukken en kreeg mijn sokken niet aan vanmorgen :+. Ik baal er wel behoorlijk van, ging net zo lekker met sporten -O-. Op zaterdag ga ik altijd met mijn vader naar de sportschool, die heb ik alvast maar afgezegd. Nu rustig aan doen, maar ga wel werken, ik wil een klein beetje in beweging blijven.

Lijstje:
L: 4 stuks Oerknäck (donker knäckebröd van Bolletje) met gerookte makreel, ui en zelfgemaakte tomatenspread
T: kiwi, proteine kwark kokos met een eetlepel aardbeienjam, handje frambozen
A: Kom zelfgemaakte tomatensoep. Kabeljauw, kaas en basilicum in bladerdeeg, geroosterde cherrytomaatjes en een salade van spinazie en feta light
T: een paar glazen wijn en een portie bitterballen (date night met mijn vriend)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:52

Linoleum, ah oke :) kan idd heel goed werken, IF. Heb het zelf een aantal maanden gedaan, maar met mijn wisselende werktijden, moest ik steeds mn uren om te eten verleggen als ik een beetje fijn de dag door wilde komen, dus weer mee gestopt. Toen ik nog vaste tijden werkte, vond ik het een heel fijne methode.

Kimmie, ouch, bloeduitstortingen is wel pijnlijk. Meer dan een beetje schaafplekken in de zomer heb ik gelukkig niet

Maanlicht, ai, doe voorzichtig met je rug hoor. Kan echt lang aanhouden zoiets :=

Vanochtend gewogen, gewicht is hetzelfde als vorige week. Maar heb de afgelopen dagen ook niet zo goed op mn eten gelet. :o Dus is mijn eigen schuld :')