Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:07

Leuk is dat he Mama3, om nieuwe gebieden zo dicht bij huis te vinden? Ik kan echt uren naar de kaarten kijken om nieuwe loopplekjes te vinden en soms vind je ook per ongeluk echt de mooiste plekken. Het hardlopen brengt ons op mooie plaatsen!

Is het weer zo warm in NL? Het komt hier helaas nog steeds niet echt boven de 11-12 graden uit, maar gelukkig is het wel heerlijk zonnig de laatste paar dagen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:12

25 graden hier vandaag!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:14

Heel warm vandaag. Ik heb met Corona ook al zoveel ontdekt rond Gent. Het is hier op sommige stukken echt prachtig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:25

:wow: Lekkerrrrr! Stuur die temperaturen hier maar heen :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:26

Ja het is wel lekker ja! {:} Alleen met hardlopen vind ik het altijd wel even wennen hoor.. :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:46

Ik heb een salomon racevest (met 2 liter waterzak en een optie om voor nog twee flessen van ieder 500cc mee te nemen). Die kun je zelfs zonder schuren op je blote huid dragen. Sinds ik dit racevest heb gebruik ik mijn camelbak en nathan niet meer.
Vandaag weer een duurloop met tempoblokken. Weer eens lekker ter ervaren dat ik toch echt nog wel wat snelheid kan maken. En toch nog ruim 26km gelopen. Maar ik morgen weer lekker een rustig zwerfloopje doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:33

Greetje63 schreef:
Ik heb een salomon racevest (met 2 liter waterzak en een optie om voor nog twee flessen van ieder 500cc mee te nemen). Die kun je zelfs zonder schuren op je blote huid dragen. Sinds ik dit racevest heb gebruik ik mijn camelbak en nathan niet meer.
Vandaag weer een duurloop met tempoblokken. Weer eens lekker ter ervaren dat ik toch echt nog wel wat snelheid kan maken. En toch nog ruim 26km gelopen. Maar ik morgen weer lekker een rustig zwerfloopje doen.

Welke is dat precies greetje?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:14

Knap hoor zoveel km en dat net dit warme weer Greetje. Dat hoop ik ook ooit te kunnen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:10

Ik dacht eerst nog een poging te doen op de 5 km, voor een iets snellere tijd. Merkte al snel dat het me te warm was, voor snelheid. Ik heb rustig aan 10 km gelopen, in 1:05 uur.

Zo leuk he, dat er zoveel bokkers zijn die de virtuele run hebben gedaan of vandaag nog gaan doen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:54

Ja super leuk, zoveel deelnemers!!!

Ik ben zo stom geweest om één van m'n AirPods bij het indoen in de auto te laten vallen... Zit dus helemaal onder het systeem van de zetel. Aangezien we geen zin hebben om half de auto af te breken, heb ik nieuwe besteld, ze komen morgen aan.

Mijn vriend: oohhh maar ik heb er nog gewone, die mag je ook hoor (hij gebruikt dat echt nooit). Tja, ik had mijn gewone met draad natuurlijk ook nog, maar op het half uur dat ik ze in had heb ik ze echt drie keer uit mijn oren gekletst, toen heb ik 't opgegeven.

Ik ben zo onhandig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:20

Ow yeah!! Na mijn halve trailmarathon van eergisteren heb ik er net weer eentje gelopen!
Ben zo lekker in vorm.
Helaas vanaf morgen weer volle bak werken, dus dan gaat het weer downhill met de conditie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:03

Zooo SV jij bent idd echt in topvorm nu!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:46

Wauw wat een foto's! Dat moet zo lekker zijn!

Ik ga hier als het mag voorzichtig meelezen. Heb de 5K run gedaan en wil eigenlijk toch wel meer nu.
Ben nu weer 6 weken bezig met hardlopen en loop gemiddeld 3/4x per week tussen de 3 en 10km. Ik woon in Bath, en het lijkt me nu toch wel tof om langzaam te trainen met het idee van de Bath half in mijn achterhoofd. De Bath half is altijd in maart dus ik hoop dat het tegen die tijd weer mag en kan, en dat ik natuurlijk meer dan 20K kan hardlopen haha!

In alle eerlijkheid, voor de corona was ik meer van het powerliften en deed dat dan ook 4x per week, en ik wil graag het hardlopen erin houden voor mijn conditie. Dus hoop als de sportscholen weer open gaan om deze twee te kunnen combineren met een groepsles hier en daar.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:26

Oeh leuk Ilse! Ik houd ook wel van powerliften, doe het alleen te weinig om echt resultaat te krijgen. Hardlopen is wat makkelijker sneller gedaan zeg maar :Y) Maar de combi is best goed te doen hoor! Mits je niet in beide per se volledig wilt uitblinken, maar ik vind het gewoon beide leuk en doe het op mijn eigen bescheiden niveau dus.

Ik ga maar niet vandaag, ik houd niet zo van regen _O- Weekje weer wat rustiger en dan volgende week weer gaan met die banaan.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:58

Heerlijk SV, mooie foto's!

Mijn trenara-schema is vorige week veranderd naar lopen op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Dus 3 dagen na mekaar. Dat is wel even wennen, maar gaat goed. Vrijdag had ik een slechte tempoduurloop van 16km, zat 2x 2km tempo in tegen 4:20min/km. Dit had ik op de bokt-run gemiddeld gelopen, dus had eigenlijk geen probleem mogen zijn, maar het ging echt niet goed. Had donderdag ook een super hectische drukke werkdag gehad en vrijdagochtend mij heel hard gehaast zodat ik m'n loopje er tussen gewrongen kreeg, misschien kwam het daardoor.
Gisteren samen met m'n man een LSD van 15km, ging heel goed.
Vanochtend vroeg uit veren voor m'n 10km duurloop, voor het eerst weer op verplaatsing gegaan en het was heerlijk! Ik denk dat ik heel de tijd met een glimlach rondliep, want echt iedereen die ik tegen kwam, wenste me een goed morgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:41

Oh heerlijk is dat hè. Ik zat vanmorgen even te pauzeren tijdens mijn trail, stopt er een mtb-er om te vragen of het wel goed met me ging.
Vond ik ook top dat hij dat deed.

Tussenstand virtuele run: 143 euro voor het longfonds, 35 mensen die een bijdrage hebben geleverd, waarvan 25 een medaille hebben besteld.
En.. in totaal nu al 47 resultaten!

Trots!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:58

Wauw mooi georganiseerd hoor SV! Dikke pluim voor jou en Memuska!

Gisteren wees een aardige fietser elle erop dat mijn schouders aan het verbranden waren. Was net goed en wel weg en zonnecrème vergeten oeps! Maar idd erg aardig zeg!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:47

Mooie getallen SV! IK ben trots op jullie +:)+ En ons, dat we allemaal gelopen hebben 'samen'. Wat bokt dan al niet kan doen.

Lekker Katharina! Klinkt als een fijn rondje.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:48

ontherun tof! Ja ik lift voor de fun en doe wel eens een wedstrijdje mee bij de sportschool maar that is it!
En hardlopen wil ik een beetje het zelfde ik wil wel eens een run hier en daar doen maar hoef echt niet de beste tijden te lopen zo lang het mij maar aan het lopen houdt!

De virtuele run is inderdaad een groot succes! Echt heel tof dat jullie dat hebben georganiseerd!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:09

Ik heb echt de indruk dat de mensen sinds de corona vriendelijker zijn en meer begaan zijn met elkaar (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd).

Echt super hoor SV! Proficiat met de organisatie! Die virtual race is voor herhaling vatbaar!! Misschien een andere afstand volgende keer? Dan zijn er weer veel lopers die zichzelf kunnen uitdagen!

(Ik zie hier net dat mijn vorige 2 berichten vol schrijffouten staan, mijn excuses, op m'n telefoon typen is blijkbaar niet altijd zo'n succes)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:09

Precies mijn gedachte Ilsee :)) Hoewel ik nog nooit een wedstrijd heb gelift, maar ik houd gewoon van smijten met gewichten, en ik houd van mijn hoofd leeg rennen. Alleen die combi is blijkbaar best vreemd, want iedereen vind dat je of van het een houd en het ander haat, of andersom _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:17

Misschien over een half jaar de 10km?

Maar eerst deze maar eens goed afronden :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:28

Als ik zie hoe ik nu loop kan ik de volgende keer echt wel weer 10 km meedoen. Wel weer voor de troostprijs dan _O-

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:33

Echt wat een top bedrag SV! *\o/* *\o/* En wat heb je weer lekker gelopen vandaag. <3
Vanaf morgen weer volle bak aan het werk zeker? Ook wel fijn denk ik.. :P Maar snap dat je dan minder tijd hebt om te gaan rennen/fietsen zoals nu.

En voor mij is de virtuele bokt race ook zeker voor herhaling vatbaar. :j

Gezellig dat je mee komt kletsen _Ilsee_ Leuk powerliften! :D

Jij ook lekker gelopen zie ik Katharinaa! :D Snap dat het wennen is als je dagen achter elkaar rent! Toffe loopomgeving ook trouwens. <3

Ik heb vandaag een dag rust genomen, morgen ga ik misschien met een vriendin op vogelkijk tempo een rondje doen, even kijken hoe de benen voelen.
Zijn best moe na de lange strandloop van gisteren, is toch een andere belasting dan asfalt. ~~}>

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:09

Nou ik weet wel wat mijn doel nu is hah 5 km rennen lukt nu nog onder de 30 minuten komen, merk gewoon dat als ik even niet oplet ik weer terug zak in een soort basistempo, ook wel lekker maar wat uitdagen is ook leuk