Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:21

Ligt aan de methode denk ik dan.

Ik zou het echt een wonder vinden als het bij mij gebeurd aangezien de hele eileiders weggehaald zijn.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:36

Prairy schreef:
Ligt aan de methode denk ik dan.

Ik zou het echt een wonder vinden als het bij mij gebeurd aangezien de hele eileiders weggehaald zijn.

Dat klinkt wel als een grote ingreep.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:06

Valt wel mee, 3 kleine littekens. Ik had het meeste last van het koolzuurgas wat ze in je buik spuiten om ruimte te maken. Dat kwam schijnbaar tegen een zenuw in het middenrif en daardoor enorm veel pijn in mijn schouders een paar dagen. Maar daarna werd het vrij snel weer normaal. Hormonen waren een klein beetje van slag, maar nu is het of er niks gebeurd is zoals ik me voel.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:18

c_alsemgeest schreef:
jazeker... heb er zelfs voor bij een psycholoog gezeten. Discussies gevoerd...
En 100 voorbeelden uit mijn werkveld gegeven van ongeschikte ouders die beter geen kinderen hadden kunnen krijgen... maar vrij stonden in die keuze.

En ik, die een hele weloverwogen besluit neemt voor het niet hebben van kinderen. Mag dat besluit dan weer niet nemen :+
Mijn redenen;
1- ik vind ze vreselijk
2- ik heb geen geduld met kinderen
3- ik heb nooit twijfels gehad, ik wilde als kind ook geen babypoppen :')
4- mijn moeder heeft best een flinke postnatale depressie gehad, en ik denk dat ik daar ook best gevoelig voor zou kunnen zijn als ik mezelf een beetje ken en mijn professionele blik op mezelf werp.
5- wij hebben een erfelijke vorm van kanker in de familie waardoor bijna niemand ouder dan 60 is geworden. Bij mijn ooms en tantes lag de gemiddelde leeftijd zelfs 20 jaar jonger. Mijn vader was een van de 'oudste' hij overleed met 59 jaar. Ik wil dat een kind niet aandoen of doorgeven.
6- ik wil geen rekening hoeven houden met anderen in mijn leven of mijn leven aanpassen.
7- mijn geld geef ik uit aan feestjes, etentjes, mooie spullen en knollen.

zo :D

Zijn dat de argumenten die je ook aanhaalt bij de artsen? Want 5 van de 7 zijn - naast nr 4 en 5 - dingen waarin je van mening kan veranderen. Ik zou nog meer zaken aanhalen als argument, die niets met je gevoel of mening te maken hebben, dus echt feiten. Leg de nadruk dus op nr 4 en 5 zodat dit bij dokters blijft hangen ipv de andere argumenten. En sterk aan met nog meer feiten, bvb milieuproblematiek en overbevolking, en daar geen bijdrage aan willen doen. Financieel element kan je ook wel gebruiken denk ik, al kan dat ook wel als variabel gezien worden. Ik denk dat je sterker staat met 3 argumenten die niet veranderlijk zijn dan dat je daarnaast nog eens zoveel argumenten aanhaalt die wel veranderlijk zouden kunnen zijn in hun ogen.

Soms denk ik dat ik het bij mijzelf ook beter nog zou laten doen. Ookal heeft m'n vriend het al laten doen, er is altijd een hele kleine kans hé brrrrrrr!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:22

Nummer 5 nemen ze niet mee is mijn ervaring.
Want op nummer 4 na is dat hele lijstje hier ook van toepassing :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:24

Ik ken juist best wel wat mannen met een absoluut aanwezige kinderwens en ook stevig aandrongen bij hun vrouw of - in het geval van exen - mij aandrongen/oplegden.

Jolien, ik kan alleen maar zeggen dat het onwijs herkenbaar is, ik heb in precies dezelfde situatie gezeten. Je zal beiden aan de slag moeten en je afvragen wat je wilt, en wat je kunt overbruggen (of de een het aankan zonder- of de ander met kinderen). Dan nog is dat link, want het kan toch gaan knagen en tussenin gaan staan. Je moet oppassen dat de een het de ander niet gaat verwijten, dat kan beide kanten opgaan. Heel, heel moeilijk als er echt een sterke wens is en ook voor onze kant. Ik had het er zo moeilijk mee dat de kinderwens boven partnerwens stond.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:07

kunamosity schreef:
Maar hoor je niet vaak dat er na een sterilisatie toch per ongeluk nog een kind komt?
*ergste nachtmerrie :')

Mijn man heeft en knoopje.
Eerste tijd veilig blijven doen, daarna controle op het zaad.
Dus bij een "ongelukje" zijn ze denk ik toch echt onvoorzichtig geweest.
Bij een collega van mijn man, lukte het niet, hij bleef steeds vruchtbaar - weet eigenlijk niet of hij daarna nog een ingreepje heeft laten doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:08

Ilsey schreef:
Zijn dat de argumenten die je ook aanhaalt bij de artsen? Want 5 van de 7 zijn - naast nr 4 en 5 - dingen waarin je van mening kan veranderen. Ik zou nog meer zaken aanhalen als argument, die niets met je gevoel of mening te maken hebben, dus echt feiten. Leg de nadruk dus op nr 4 en 5 zodat dit bij dokters blijft hangen ipv de andere argumenten. En sterk aan met nog meer feiten, bvb milieuproblematiek en overbevolking, en daar geen bijdrage aan willen doen. Financieel element kan je ook wel gebruiken denk ik, al kan dat ook wel als variabel gezien worden. Ik denk dat je sterker staat met 3 argumenten die niet veranderlijk zijn dan dat je daarnaast nog eens zoveel argumenten aanhaalt die wel veranderlijk zouden kunnen zijn in hun ogen.

Soms denk ik dat ik het bij mijzelf ook beter nog zou laten doen. Ookal heeft m'n vriend het al laten doen, er is altijd een hele kleine kans hé brrrrrrr!

ja... dit is het lijstje die ik heb besproken met de huisartsen, gynaecoloog en de psycholoog :')
Nr. 5 boeit ze niet :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:36

Toch blijft het achterlijk.

Ben je ook weleens bij een andere huisarts of gynaecoloog geweest?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:46

ja, 3x van huisarts gewisseld en meerdere gynaecologen geweest... maar de goede precies niet getroffen :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:49

c_alsemgeest schreef:
Ilsey schreef:

ja... dit is het lijstje die ik heb besproken met de huisartsen, gynaecoloog en de psycholoog :')
Nr. 5 boeit ze niet :P

Uiteraard boeit nr 5 ze niet :7 Zieke mensen brengen geld in het laatje ;(

Gister in het gemeentehuis ook weer geweten waarom ik geen kinderen heb. Moeder met 6 koters die overal aanhingen, opkropen, balpennen pakten van de balie... Moeders liet maar begaan :roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:50

Er zit een vrouwelijke arts in Heiloo, althans, 5 jaar geleden. Zal even aan mijn ouders vragen wat haar naam is. Denk dat je daar wel een goeie kans maakt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:52

@lieveli, graag :)

Ik heb trouwens in mijn omgeving nu wel het voorbeeld van het perfecte kind :')
Kind van mijn neef was al vrij makkelijk.
Maar mijn neefje van mijn schoonzus spant echt de kroon.

Huilt nooit, houdt zichzelf bezig en luisterd ook nog eens... en zelfs hij brengt geen enkele eierstok-rammel teweeg hahaha :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:54

Ik snap het al niet dat mensen met een erfelijke aandoening per se een of meerdere kinderen willen... Laat staan dat dat geen goede reden is voor sterilisatie :o? Nee joh lekker door fokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:11

Ze zouden t eens moeten omdraaien.
Een stel dat kinderen wil op afspraak bij de dokter en kom maar met je argumenten waarom jij er goed aan denkt te doen.
Maar dat zal wel nooit gebeuren helaas.
Ken genoeg mensen waarvan ik gewild hadden dat ze nooit kinderen hadden gekregen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:30

Ik heb drie voorbeelden bij de buren
Was blij dat ik net wilde gaan stofzuigen want het ging weer even flink los :roll:
Zie nu al op tegen de zomer met drie knullen bij opa, oma en tante met beperking in huis waarbij de drie volwassenen het helemaal niet aan kunnen en mama gezellig een paar keer per week de kinderen ziet

(Als de situatie doorzet of escaleert vrees ik dat ik toch melding moet gaan maken en er als de gebeten hond uit kom)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:06

Ik heb de laatste maanden erg veel last van mijn menstruatie. Lag net echt te kermen van de pijn op bed. En bevallen is honderd keer erger :') Nee bedankt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:04

Maar Margrathea, je krijgt er zoveel moois voor terug! :')
En pijn is een illusie en zit in je hoofd! Dat ben je zo vergeten wanneer je een kleine larve in je armen houd <3 <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:10

Cayenne schreef:
Maar Margrathea, je krijgt er zoveel moois voor terug! :')
En pijn is een illusie en zit in je hoofd! Dat ben je zo vergeten wanneer je een kleine larve in je armen houd <3 <3

Leuk :') Die illusie zorgt anders wel voor een flinke daling in mijn productiviteit. Al doet een kind dat ook...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:34

Ik weet het echt niet meer. Ik wéét dat het pijn deed, al viel de hoeveelheid er van me mee, maar ik kan de pijn niet meer oproepen. Echt heel apart.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:44

Er moet een soort systeem zijn waardoor je het vergeet, anders sterven we uit :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:57

lieveli schreef:
Ik weet het echt niet meer. Ik wéét dat het pijn deed, al viel de hoeveelheid er van me mee, maar ik kan de pijn niet meer oproepen. Echt heel apart.

Komt er nog een tweede? Dan graag live verslag :D

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:04

Nou ja dat systeem is er wel, heb een ongeluk en zooitje operaties daarna gehad en ik weet dat ik echt heel heel veel pijn had. Maandenlang.
Maar ik kan me de pijn inmiddels niet meer herrinneren, net als was Lieveli zegt, ik wéét dat het vreselijk was maar herrinneren nee. (Gelukkig maar ook, ook qua bevallingen anders zouden er wel heel veel vrouwen van zelfkastijding houden die voor een tweede of derde gaan)
Laatst bijgewerkt door Hypericum op 14-03-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:05

Cayenne schreef:
lieveli schreef:

Komt er nog een tweede? Dan graag live verslag :D

Nee is gevaarlijk om met elektrische apparaten in bad te zitten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:06

Nou ik ben bij een bevalling geweest, en ondanks dat het uiteindelijk een ks werd, vond ik het nou niet iets wat ik zelf ook een keer zelf mee zou willen maken :')