Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:34

Zo, nu even wat tijd om wat meer te reageren. Ik stond vanochtend op en ik kleedde me om. Ik zag mezelf toen in ondergoed in de spiegel (er staat een grote spiegel naast mijn bed) en ik zie echt al flink verschil. Mijn buik is nu al strakker en ik ben pas een week bezig. Ik heb mezelf niet opgemeten/foto's van mezelf gemaakt, maar zo op het oog vind ik het verschil echt al groot en mijn vriend ook. :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Granola en magere yoghurt (260 kcal)
L: 2 meergranen volkoren boterhammen met linesse en stukjes komkommer (260 kcal)
T: 2 mandarijnen (75 kcal)
T: Meergranen boterham met linesse en 2 gekookte eieren (260 kcal)
A: Chili con carne (geen idee nog hoeveel kcal, zo even uitrekenen)

B: Vanavond anderhalf uur korfballen :D

Elmira

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:05

Wat fijn! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:12

Top Sannens! :)
Hier wat stiller vanuit mijn kant. Ben gister begonnen met mijn stage, en dat is toch wat pittiger dan gedacht. Ben echt heel moe steeds. Moest gister tot half 6, daarna nog paardrijden en daarna nog een keer eten. Dus een pizza besteld. Had echt geen zin om om half 9 nog een keer te gaan koken.

Lijstje van vandaag:
O: Eat Natural Dark chocolate ginger reep
L: drie kleine smeltboterhammen met runderrookvlees en 20 gram oude kaas.
T: een appel, mandarijn, 1 knäckebröd
A: mosselen en ovenfriet, glas chardonnay

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:35

Wat goed Sannens!
En lekkere lijstjes zeg!

Voor vandaag ben ik erg blij met mijn lijstje. Precies zoals ik hem wil hebben.
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en pasta en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, frambozenjam en honing, water en een bekertje thee.
T: boterham met pasta en water.
T: kop thee en een zelfgemaakt 'gezonder' chocolat chip cookie.
A: drie scheppen boerenkoolstamp met spekjes en een derde rookworst.
T: kop thee met wss nog een chocolat chip cookie.
B: uur gefietst, kwartier buikspieroefeningen.

En even voor de beeldvorming, dit zijn de oefeningen die ik doe:

http://boktimg.nl/img/m/dUkywP.jpg

http://boktimg.nl/img/m/cszF4S.jpg

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:43

Lijstje voor vandaag!
O: yoghurt met speltvlokken en rozijntjes
L: 3 spelt boterhammen, met kaas en pindakaas
T: 4 oreo's...
A: kleine pizza van new york pizza

Niet zo heel erg voedingsrijk lijstje dus... morgen er weer tegenaan!!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:58

Annikoe schreef:
Laura82 schreef:
Ik heb echt bizar veel energie sinds ik sport, heb dat nog nooit zo ervaren. Vind het maar vreemd haha, vooral omdat ik evengoed ook wel heel moe ben :')
Heb gisteren dus gesport, en zit nu alweer te stuiteren om vanavond weer te gaan :+

Ik moet zeggen dat ik gisteren na het sporten ook veel meer energie had en mezelf minder moe voelde haha :)

Dat had ik vorige week woensdag ook, was helemaal kapot na stage maar mezelf toch naar de sportschool gesleept en zat daarna weer vol energie.

Mijn lijstje van vandaag:
O: magere kwark met kaneel
T: Banaan
L: Roggebrood met pindakaas, boterham met panpan kaas & sla
T: Mandarijn + appel
A: Spaghetti bolognese

De tijd ging vandaag op stage zo snel dat ik er eigenlijk niet aan dacht om m'n brood te eten. & dat is echt niks voor mij want ik denk altijd aan eten haha. M'n roggebrood at ik al om half 12 en mn boterham heb ik ergens tussen de afspraken door nog gegeten.. voor m'n tweede heb ik geen tijd meer gedaan. Dat is het nadeel als je om 12 uur weg moet en vanaf 1 uur sollicitatiegesprekken hebt. Vanavond misschien nog een plak ontbijtkoek want die had ik ook nog mee voor vandaag.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:20

Nette lijstjes zie ik voorbij komen.

Kimmie, hoe maak je die gezonde chocolade koekjes? Klinkt verrukkelijk...

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:07

Daar kom ik dan met mijn cheat lijstje :oo

O: schaaltje yoghurt met cruesli
T: sultana hartig koekje
M: maaltijdvervanger 202 kcal
T: mini chicken wrap van de McDonalds
A: klein beetje patat met een broodje kroket, een losse kroket en een beetje mayonaise

B: naar school lopen 1 km heen, 1 km terug, naar stal lopen 1,5 km heen, paddock leegscheppen, paard longeren en poetsen
D: thee, water, Spa&Fruit light

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:14

Lijstje voor vandaag:

O: 2 vk beschuit met kaas en hagelslag + 1 maiswafel met kipfilet (werd wakker met super veel trek, wss door sporten gisteravond)
T: appel
L: 250 gr magere kwark met een banaan en 30 gr zaden/pitten. 1 kom verse kippensoep en een gekookt ei
T: pakje maiswafels van de AH (95 kcal) een een kale cracotte
A: fritatta en wat salade van komkommer, tomaat en 1 el feta
T: 150 gr magere yoghurt

Ik heb iets stoms waar ik een beetje onzeker van word :+ Afgelopen week heb ik een paar gerechten gemaakt die bestaan uit het 'samenvoegen' van meerdere ingrediënten, zoals dus de fritatta van vandaag. Die had ik gemaatk van ei, melk, beetje kruidenkaas, courgette, paprika, prei, ui en wat uitgebakken spekreepjes en een beetje geraspte kaas. Ik had 2 porties gemaakt (1 voor vandaag, 1 voor morgen) Maar als ik dan op MFP invoer wat ik gegeten heb (dus de helft van het totaal ingredienten wat ik heb gebruikt), dan tikt dat aardig aan qua kcal! Ik had dat dus laatst ook al met courgettelasagne waar ik 4 porties van heb gemaakt. Allebei gerechten die grotendeels bestaan uit gezonde ingrediënten, maar toch aardig aantikkend in kcal. En daar schrik ik dan een beetje van/maakt me een beetje onzeker dat ik te veel binnen krijg.
Dan ben ik toch geneigd om bij wijze van 75 gr rijst,100 gr vlees en 200 gram groenten te eten, omdat dat zo lekker eenvoudig meetbaar is en ik dus precies weet wat ik binnenkrijg...
Maar goed, tot zover mijn stomme onzekerheden :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:25

Ik schrik daar ook weleens van hoor, sommige gerechten verwacht je gewoon niet zo van dat ze zo calorierijk zijn.

Zo, ik ben weer naar de sportschool geweest *\o/* voelt ook meteen veel fijner om daarna nog even op de bank te hangen :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:29

Laura 1589, in dat eerste gerechtje, ik denk dat de calorieen vooral uit de spek en kaas komen. Denk dat het voor de rest prima is, als je kijkt naar de groentes. Voedingswaarde en vitamines zijn ook wat waard..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:31

Mijn definitieve lijstje, ben redelijk tevreden.

O: havermout in water met chiazaad en een banaan
L: 3 craqouttes met 1x pindakaas en 2x 30+ kaas
T: 4 dropjes
T: een sinaasappel
A: boerenkool met pijnboompitten
T: vanilleyoghurt

B: stal uitgemest, paard gelongeerd, uur yoga.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:35

Cheat weekend gehad. Vandaag de draad weer een beetje opgepakt.

O: 2 speltboterhammen met kaas
T: stukje witte tony's
L: 2 speltboterhammen met tomaat
T: schaaltje wortels met koriander humus
A: Veldsla met avocado, tomaatjes, komkommer, walnoten en geitenkaas
T: Stukje choco

Kom echt maar 2 kcal onder mijn dagdoel uit, bijna precies :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:36

Elmira schreef:
Laura 1589, in dat eerste gerechtje, ik denk dat de calorieen vooral uit de spek en kaas komen. Denk dat het voor de rest prima is, als je kijkt naar de groentes. Voedingswaarde en vitamines zijn ook wat waard..

Ja dat klopt, daar zitten idd de meeste calorieen in, maar daar had ik me wat op verkeken, dat tikt echt snel aan! Maar je hebt gelijk hoor, dat de rest ook wat waard is. En ik was eigenlijk ook nog vergeten dat ik natuurlijk ook nog gewoon bewogen heb vandaag en gefietst enzo :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:48

Ik meld me ook!

Dag 1, dus ik stond bij het afwegen van mijn geliefde pepita mix even beteuterd te kijken. Kennelijk is een handje bij mij 70 gram- dan valt 30 gram víes tegen!

Ik heb mijn 1500 kcal zo ingedeeld:
O: boterham met kaas (geen boter)
T: soepje
L: boterham met kaas
T: bekertje soep
D: 500 gr pastinaak stamppot
T: (straks) 30 gr pepita mix
T: winterbiertje

En helaas: 3 bonbons gepakt vannacht. Ondanks verleiding dat niet te tellen (na wikken en wegen vanochtend pas besloten te lijnen), maar we houden het correct! Nog 94 kcal over. Hmmm....

Nu, na het eten, vindt mijn maag dat er nog meer in past :+

Dadelijk nog eens mijn pony vervelen en de paddock ont-poepen!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:56

Noten zijn idd altijd zóveel kcal :=

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:00

Hebben jullie ook van die rare eet/drink gewoontes die elke dag gewoon moeten?
Ik moet elke dag een mok thee hebben als ik wakker word en eentje voordat ik ga slapen :o

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:01

Een warm glas water met een theelepel appelciderazijn :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:04

Ik schrik er ook vaak wel van als ik dingen invoer. Kaas zit zoveel in he, zo jammer want ik ben echt verknocht aan alle soorten kaas.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 100g magere franse kwark met aardbeiencruesli (374 kcal)
L: heldere kippensoep en maisbroodje (lastig inschatten maar mfp geeft 337 kcal aan)
T: zelfgemaakt pompoenpitbrood met gerookte kip, pesto en plak kaas (453 kcal)
A: Lasagne bestaande uit pastasaus, courgette, paprika, mager gehakt en 3 lasagnebladen met geraspte kaas eroverheen. Hiervan heb ik ong. de helft gegeten (mfp geeft 481 kcal)

Ik vind het lastig te geloven wat mfp geeft, soms denk ik dat het veel hoger moet liggen. Ik bedoel maar, ik heb vandaag echt gegeten als een paard :') Qua macro's zit ik vandaag op 40% koolhydraten, 37% vet en 23% eiwitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:18

In kippenbouillon zit niet zo veel dus afhankelijk van wat er verder als vulling in zit zal het reuze meevallen met hoe veel je binnen hebt gekregen. Ik pak op school altijd een kommetje heldere bouillon zonder vulling, juist fijn omdat ik het dan kan gebruiken om m'n broodje in te dippen maar er toch amper kcal in zitten.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:22

Hoi, ik kom ook maar weer eens posten!
Na de kerst toch een beetje losgegaan en mag nu wel weer even wat strenger..
Mijn lijstje vandaag is gelijk niet zo netjes.
O: snee vers brood met halvajam
T: wortelen 200g
L: broodje brie, broccolisoep, gekookt ei
T; 2 repen milka oreo
A: kip teriyaki met rijst, beetje chocomousse

Kcal: 1908, carbs; 213 fat; 81 protein; 74.
Oeps :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:00

Elmira schreef:
Nette lijstjes zie ik voorbij komen.

Kimmie, hoe maak je die gezonde chocolade koekjes? Klinkt verrukkelijk...

http://chickslovefood.com/healthy-bakin ... p-cookies/
Het is dit recept. Idd erg lekker! Wel aan te raden om jet keer twee te doe als jemet meer bent thuis, want het zijn minder koekjes dan je denkt haha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:35

Mag ik me melden? Sinds ik student ben, ben ik een paar kg aangekomen en die wil ik er toch weer af hebben :o
Ik hoop binnenkort op mezelf te gaan en dan beter te kunnen eten. Ik wil niet te veel lijstjes bijhouden, omdat ik hiet eerder obsessief mee ben geweest. Ben nu 2 weken bezig. De eerste week 0,5kg afgevallen en de tweede week gelijk gebleven.

Zo ziet een dag er voor mij uit sinds 2 weken:

O: griekse yoghurt met cruesli en honing/ 2 volkoren of spelt boterhammen met margarine en pindakaas/jam/kipfilet (soms +appel)
T: niks of rijstewafel
L: 3 volkoren of speltboterhammen met pindakaas, 30+ kaas, kipfilet en margarine
T: banaan/appel/rijstewafel
A: wat de pot schaft. Meestal gewoon aardappels, groente en vlees, pasta, rijst e.d.
T: soms koekje bij de thee/beschuit met jam/brood met margarine

Drinken: alleen thee en water. 2x in de week ga ik naar m'n studentenvereniging, dan drink ik ook bier :o
Af en toe komen er ook extra dingen bij (stukje chocola, taart op verjaardag, paar handjes chips, maar dat beperk ik zoveel mogelijk).

Wat denken jullie hiervan?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 01:29

Goed bezig Sannens! :D

Ik denk dat je ongemerkt misschien vrij hoog in koolhydraten zit Eske_B, maar dat hoeft niet per se heel veel uit te maken. Wil je alleen afvallen of ook echt strakker worden? En sport je ook?

Ik heb vandaag getraind met m'n PT en ik heb zo'n voorgevoel dat ik de komende week niet kan lopen :') Wel echt bizar hoe hard je jezelf eigenlijk kunt pushen, ik heb zo'n 10 keer gedacht echt niet meer te kunnen en dan kun je toch zoveel meer dan je denkt als iemand je echt pusht. Het helpt ook wel dat ik te trots ben om op te geven als er überhaupt iemand bij is :+
Calorieën deze week weer naar 1,800, ik kwam ook echt lastig aan de 2,000 dus prima.

Lijstje:

O: /
T: 3 Rijstwafels met pure chocolade, appel
L: bagel met 30 gram philadelphia light en 40 gram gerookte zalm
T: klein stukje frangipane, had de zoon van m'n directeur op school gebakken dus kon ik niet echt afslaan :+
T2 (na sporten): paar stukjes gerookte kip want ik had honger en duurde nog even tot ik kon eten :+
A: risotto met rode wijn, tomaat en chorizo

B: halfuurtje loopband omdat ik te vroeg in de sportschool was, 3 kwartier krachttraining

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:44

Dat vond ik inderdaad zo prettig in het begin aan bijhouden. Ondanks dat mijn warenkennis volgens mij wel redelijk is, zie je ineens dat samengestelde gerechten vaak erg kcal-rijk zijn.
Andersom heb ik ook wel eens dat ik een recept maak, vooraf invoer in MFP en er dan bij het maken achter kom dat de portie echt bizar groot is. Zo had ik pas zuurkool/shoarma schotel gemaakt, zou 2 porties moeten zijn dus ook de helft ingevoerd. Om er vervolgens achter te komen dat er minimaal 3 man van kon eten. Dus dat was 's avonds nog aardig bij eten :D