Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:17

Sorry hoor, maar ik vind het eigenlijk een beetje banketstaaf dat steeds als er een jonger iemand zich meldt er dan meteen van die opmerkingen gemaakt worden die helemaal niks met de post zelf te maken hebben.
Ieder z'n ding toch? :) De een begint op z'n 8e met make-up, de ander op z'n 25e. Dan ga je toch ook niet zeggen van toen droeg ik al laaaaang make-up?
Als je op je 13e make-up leuk vind moet je het gewoon kopen en er lekker mee uitproberen, en ookal draag je het niet vaak, het is altijd leuk om al die doosjes enzo te hebben toch. :) Des te leuker als je het dan wel een keer gebruikt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:19

Ben het wel eens met Loose, maar aan de andere kant [moraalridder]vind ik het niet nodig dat meisjes van 13 met make-up experimenteren. Weet natuurlijk niet hoe het bij dit meisje zit maar als ik meisjes van 13 met lagen make-up op hun gezicht zie lopen vind ik dat echt eeuwig zonde. Is juist de leeftijd waarop je moet leren jezelf te accepteren voor wie je bent en niet jezelf anders maken zodat je in een bepaald beeld past wat eigenlijk nog helemaal niet bij je leeftijd hoort. Vind het ook nogal vreemd dat Essence met hun 'kinderlijke' verpakkingen het doen lijken alsof het een soort kindermake-up is. Waarom moeten jongen meiden zo snel volwassen en geseksualiseerd worden? [/moraalridder]

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:21

Ik vind dat iedereen gewoon moet doen wat hij of zij leuk en mooi vind. Als mensen zichzelf mooi vinden met lagen te donkere foundation en rode wangen van de blush, oké, als diegene het zelf maar mooi en leuk vind toch? Daar gaat het voor mij in ieder geval om.
En inderdaad wat Loose zegt, ik vind het gewoon leuk om war meer een stash te hebben.
Maar ik kruip wel weer in meeleesmodus ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:29

Nee joh, je bent hier gewoon hartstikke welkom om mee te kletsen, zo bedoelde ik het helemaal net :) Was meer een algemene opmerking dan gericht naar jou.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:37

Afbeelding
Ojee dames... ik heb mezelf even gelukkig gemaakt vanavond bij ici en douglas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:38

Ahhhh de Full Exposure! Die vind ik zo mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:39

"Die opmerkingen"? banketstaaf? Ik vind er niks banketstaaf aan. Ja joh, misschien als er iets staat a la "Ik was daar totaal nog niet mee bezig op m'n 13e :oo >;) :roll: -:(- %) 8)7 "

:+

Ik ben benieuwd wat je van de Smashbox vindt! Zit er al een tijdje naar te kijken O:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:39

Owwwww mooie buit :D ik ga zaterdag ook maar eens lang ici, staat nog behoorlijk wat oo m'n cadeaukaart. Ga denk ik voor 1 of 2 ysl lipsticks :o

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:09

Die Smashbox full exposure is <3 Draag hem elke dag!
En die mascara van Benefit is ook erg fijn :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:13

Zoo Santigo, mooie aankopen!! :~

Emmaa_ schreef:
Ben het wel eens met Loose, maar aan de andere kant [moraalridder]vind ik het niet nodig dat meisjes van 13 met make-up experimenteren. Weet natuurlijk niet hoe het bij dit meisje zit maar als ik meisjes van 13 met lagen make-up op hun gezicht zie lopen vind ik dat echt eeuwig zonde. Is juist de leeftijd waarop je moet leren jezelf te accepteren voor wie je bent en niet jezelf anders maken zodat je in een bepaald beeld past wat eigenlijk nog helemaal niet bij je leeftijd hoort. Vind het ook nogal vreemd dat Essence met hun 'kinderlijke' verpakkingen het doen lijken alsof het een soort kindermake-up is. Waarom moeten jongen meiden zo snel volwassen en geseksualiseerd worden? [/moraalridder]

Ben het wel met je eens hoor. :) Maar vind het zo sneu, paar pagina's was er ook een jong meisje wat ook meteen werd afgekraakt. Dan kom je hier eens om het hoekje kijken en wordt je make-up liefde meteen in de kiem gesmoord. :') Er zijn idd 13 jarigen die veel en verkeerde foundation dragen, maar ook die alleen wat mascara dragen en dat weet je helemaal niet als zo iemand hier zich meldt. En stel dat iemand de make-up niet 'goed' gebruikt, dan kunnen ze beter hier wat opsteken dan voor banketstaaf te blijven lopen toch. :) Want ze gaan zo echt niet ineens stoppen met make-up ofzo doordat mensen zeggen dat ze er zelf nog niet mee bezig waren op die leeftijd of dat het nog veel te jong is.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:17

Mooie spullen zeg :) heeft hier iemand ervaring met bestellen bij Zoeva en de producten hier van? Heb mijn oog laten vallen op de nieuwe rosé kleurige kwastenset en de oogschaduwpalletten.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:18

Ooh smashbox!! De mascare vind ik helemaal niet fijn, ik krijg er super snel klonten mee en het is echt een hel om het eraf te halen bij mij. Maar ik draag ook nooit waterproof mascara dus ben gewent dat alles er onder de douche al wel zo goed als af is. Ondanks dat Benefit niet waterproof is (toch?) zit die wel als een huis.

Ik was ook een jaar of 12 toen ik met mascara en oogpotlood begon. Toen omdat ik nogal in een rebel-fase zat en er niet net zo uit wou zien als andere meisjes. Maar wist ik veel wat blush en foundation was! Als ik nu kijk zijn er wel meisjes van 13 die meer make up dragen dan ik, en dat vind ik best wel gek. Maar er is een verschil tussen elke dag een dikke laag en af en toe wat proberen. Make up is voor mij wel onderdeel geweest in het ontdekken wie ik ben, dus waarom bij anderen niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:18

Ik ben gek op de kwasten van Zoeva :j Zat er zelf ook al aan te denken om binnenkort weer eens een setje te bestellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:19

Ik droeg op mijn dertiende hooguit mascara naar schoolfeestjes, mijn ouders waren daar behoorlijk strikt mee toen ik jonger was. Heb eigenlijk amper make-up gedragen tot ik op mezelf ging wonen :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:19

Ik heb wel de rosekleurige kwastenset :j
Bevalt erg goed :) Gebruik ze niet allemaal.... maar wel bijna allemaal

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:20

Echt Roos? Hier klontert ie amper en krijg het er zo af met een make-up reinigingsdoekje :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:23

Afbeelding
Trouwens, dit is Melt Shady Lady bij mij, lijkt wel een beetje op FOF van MAC? Ik kijk wel stoned maar dit is de enige foto waar de kleur echt wel heel goed overeen komt. Heb vandaag mijn haar van rood naar blond gedaan dus wou dat op de foto hebben.

Melt bevalt mij tot nu toe echt super. Zit als een huis, droogt maar een heeeeel klein beetje uit en ruikt lekker naar snoepjes volgens mijn vriend haha.

Ja Benefit klontert echt enorm bij mij, heel jammer want ik was door alle reviews al enthousiast voor ik hem ooit had geprobeerd. Draag hem ook amper want het geeft geen mooi effect..

Edit: Oh de kleur is door het uploaden echt veranderd... Jammer want dit is echt niet de kleur zoals op de foto.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:25

Wat jammer zeg!
Wel mooie kleur lipstick :j (en mooi jouw haar!).

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:32

Thanks dames! Ik <3 Smashbox. En aangezien mijn softbox palette wel erg zielig uit begint te zien met al die pans die steeds nadrukkelijker aanwezig zijn, vond ik dat ik mezelf wel met deze mocht verwennen. De benefit heb ik verschillende reacties van gezien, maar ik ben zo nieuwsgierig dat ik hem uit wil proberen. Normaal vind ik dit borsteltje wel heel fijn dus ik ben benieuwd, en t is toch maar een mini, dus als ie niet fijn is is t niet zo heel erg.En de foundation was met 20% bij Ici, was nu eens echt een leuke meid daar! Bij de douglas hadden ze er niet veel meer zin meer in geloof ik, kwam niks uit en stonden alleen met elkaar te beppen.

Staat mooi Roos! Kleur staat je goed.

Ik begon ook al vrij vroeg met makeup, maar alleen mascara en eens wat oogpotlood. Begon eigenlijk pas meer te gebruiken toen ik bij de Etos ging werken, en dat zal dus rond mijn 17e/18e zijn...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:37

Wauw staat je mooi Roos!

Ik heb ook een set oogkwasten van Zoeva, en misschien heb ik wel de verkeerden maar ik vind ze niet zo fijn. Vind de haartjes te hard en stekelig. Vind Real Techniques toch het fijnst, en wel vergelijkbaar qua prijs. Alleen jammer dat hun assortiment niet zo groot is als bijv Zoeva.

Ik ben pas rond mijn 15e of 16e begonnen met mascara. Op mijn 19e denk ik met oogschaduw en toen ik bijna 20 was pas mijn eerste foundation gekocht.
Weet nog wel dat ik in groep 8 een keer blauwe oogschduw op had ( :') ) en dat de juf toen vroeg of ik me had opgemaakt. Nooit weer gedaan. :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:45

Dank jullie wel!

Real techniques vind ik ook fijn, vooral de blush brush

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:56

Ik weet nog wel dat ik op de basisschool wel eens heel fout lichtblauwe oogschaduw opdeed en klasgenoten daar echt om moesten lachen. Dan maar weer snel alles eraf geboend. :')
Ben eigenlijk pas met regelmaat make-up gaan dragen toen ik 17 was en vrijwel iedere dag rond de 19. Had ook te maken dat ik stage ging lopen bij de gemeente en ik het dan belangrijk vind dat je er representatief uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:01

Ik heb toen ik 14/15 was een keer in de pauze op school rode lippenstift opgedaan uit een tester bij de Etos. Ben toen echt vierkant uitgelachen door mijn klasgenoten en toen een heeeele lange tijd geen rode lippenstift durven dragen :=

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:15

Heb eigenlijk geen idee meer :=
Middelbare school leeftijd pakte ik mascara, denk dus jaar of 12..
Meer dan dat was pas buiten de feestjes na sport en bewegen denk ik, rond m'n 16/17e en foundation gebruik ik nog steeds niet dagelijks maar regelmatig vanaf m'n 20e denk ik ongeveer

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:26

Santigo_ schreef:
[ [url=m/OTVtqa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ojee dames... ik heb mezelf even gelukkig gemaakt vanavond bij ici en douglas.

*Valt weer eens binnen*
Heb je die Benefit mascara bij de Douglas in Heerlen of Maastricht gekocht?