Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:42

Op welke dag zit je Sok?
Anders kan je misschien beter Ripped gaan doen als het shredden geen uitdaging voor je biedt. Dat programma is zwaarder dan de Shred.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:43

Anoniem schreef:
Jee! Die 'very cool V-shaped muscles' in mijn buik beginnen zichtbaar te worden :)

Dat kost mij nog 15 kilo de tid -O- :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:44

Jolien87 schreef:
Op welke dag zit je Sok?
Anders kan je misschien beter Ripped gaan doen als het shredden geen uitdaging voor je biedt. Dat programma is zwaarder dan de Shred.

Dag 3 van shred en 6wsp en ik was al een paar weken weer (om de dag) aan het hardlopen.. -O-
Ik zal Ripped ff van 'ze interwebz' aftrekken vanavond, mss bevalt me dat beter!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:45

Rebel_Jits schreef:
LOL m'n berichtje was weg xD Bij deze opnieuw:

Urselin: wauw, wat een voorbeeld!
Ik was al halfslachtig bezig met oprekken voor een spagaat tijdens de cooling downs, maar nu ik dit zo zie en lees, ga ik maar eens wat serieuzer aan de slag ermee (incl split). Nog tips en trucs?

6w6p gedaan. Voelde het deze keer wel in m'n romp. Net wat Jillian zegt: just add more weight, increase your range of motion. Dat werkt :7

Begin eens met een spagaat of spit op een stapel boeken. Dan kun je namelijk gelijk mooi rechtop zitten. Als je op je handen steunt heb je eigenlijk de verkeerde houding omdat je dan draaid.
En dan er steeds een boek tussen uit halen tot je plat op de grond zit :)

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:46

Hoi hoi, zijn de topics nu weer terug veranderd?

Ik wil toch wel even meekletsen :j Ik zit nu op dag 6 van level 1 en ik merk er nog geen f*ck van, behalve dat ik wel veeeeeel spierpijn heb gehad hahaha.

Gisteren had ik een promotie feestje en heb toen een aantal biertjes gedronken en niet getraind, baal daar dan wel weer van hahahaha

Maar op mijn caloriechecker viel het nog best mee, 2200 kcal inclusief de biertjes...

Ben ook veel te fanatiek van start gegaan, heb wel een foto gemaakt, maar niet op de weegschaal en ook geen maten opgenomen, daar heb ik dan nu weer spijt van 8-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:49

@Sok: als je er na 3 dagen al zat van bent, zou ik zeker eens Ripped proberen. Ik ben benieuwd of die je beter bevalt. :)

@Kel: Als het goed is zijn de mods momenteel in overleg over de bestemming van het topic. Tot die tijd blijven we gewoon rustig doorgaan.
Heb je wel gemeten voordat je begon? Als je na dag 10 meet, laat het meetlint je wellicht wel verschil zien. Velen hier zijn verrast door hun diverse meetresultaten. Wat je met het blote oog nog niet kan zien, neemt het meetlint wel waar. ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:50

Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip! :D
Wat doe jij? Ook Ripped of alleen Shred?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:51

kan je alsnog doen toch Kel?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:52

Ik ben overnieuw begonnen... Was vorige maand op dag 11... Maar door ziekte en ander gedoe in de privé sfeer een tijdje gestopt. Gisteren dag 1 weer gedaan, samen met mijn vriend. We willen het nu beiden vol gaan houden, kunnen we mooi elkaar motiveren.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:54

Rebel_Jits schreef:
LOL m'n berichtje was weg xD Bij deze opnieuw:

Urselin: wauw, wat een voorbeeld!
Ik was al halfslachtig bezig met oprekken voor een spagaat tijdens de cooling downs, maar nu ik dit zo zie en lees, ga ik maar eens wat serieuzer aan de slag ermee (incl split). Nog tips en trucs?

:j
Probeer het echt een aantal dagen in de week te doen!
Ik deed het voorheen één keer in de week (tijdens de les), maar dan boek je op lange termijn amper vooruitgang.
Meestal begin ik met deze:
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 7876516012
Probeer je heupen goed uit te duwen en je romp rechtop te houden.

Daarna deze:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... XDgrYWWY_a
Die vind ik persoonlijk een hel :+

Dan deze oefening:
http://0.tqn.com/d/dance/1/0/k/2/-/-/split3.jpg
Ik flex mijn voet overigens (tenen naar boven).

Daarna probeer ik zo ver mogelijk in een spagaat te komen en dit vast te houden.
Het vasthouden doe ik tussen de 20 en 40 seconden, de eerste lunge stretch hou ik langer vol.
Oefen eerst je slechte kant (slechte been voor) en daarna je goede been.
De eerste keer stretchen doe je net wat meer moeite dan de tweede keer, vandaar je slechte been eerst ;)
Ik varieer in de oefeningen, zo stretch ik ook voor een split, maar die gaat niet zo hard vooruit :Y)

Andere stretchoefeningen die ik doe:
http://0.tqn.com/d/dance/1/0/l/2/-/-/split4.jpg
http://0.tqn.com/d/dance/1/0/o/2/-/-/split7.jpg
http://taekwondo-training.com/wp-conten ... ch_opt.jpg
http://www.kansasdc.com/exercises/exerc ... llLegs.jpg
En nog een paar waar ik zo geen plaatje van kan vinden.

Op Youtube staan ook veel filmpjes om te stretchen, o.a. van DirdyBirdy.

En allemaal bedankt voor de complimentjes, ben er stiekem wel trots op hoor :D
Half jaar geleden had ik niet verwacht dat ik zo ver zou komen!
Laatst bijgewerkt door Twaalf op 20-02-13 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:54

Ik doe momenteel volledig de shred met aaneensluitend een circuit 6 week sixpack. Hier heb ik zelf een video van gemaakt, waardoor ik nu een workout heb van ruim 3 kwartier. Die 27 minuten shredden gaven me geen voldaan gevoel.

Over 8 dagen ben ik klaar met shredden en ga ik 6 week sixpack volledig doen. Ik wil alleen kijken wat ik daarnaast nog kan doen, ik wil namelijk wel krachttraining blijven doen, maar Ripped lijkt me te intensief om naast de volledige 6w6p te doen. Ik zit er dus over na te denken om verschillende krachtoefeningen en cardio-intervallen uit de 3 levels van de Shred te combineren in een nieuw filmpje. Dat wordt even wat knip- en plakwerk in Movie Maker, maar op deze manier kan je wel mooi je eigen workout in elkaar zetten. :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:56

Jolien87 schreef:
@Sok: als je er na 3 dagen al zat van bent, zou ik zeker eens Ripped proberen. Ik ben benieuwd of die je beter bevalt. :)

@Kel: Als het goed is zijn de mods momenteel in overleg over de bestemming van het topic. Tot die tijd blijven we gewoon rustig doorgaan.
Heb je wel gemeten voordat je begon? Als je na dag 10 meet, laat het meetlint je wellicht wel verschil zien. Velen hier zijn verrast door hun diverse meetresultaten. Wat je met het blote oog nog niet kan zien, neemt het meetlint wel waar. ;)

Ik heb ook niet gemeten hoor, denk ook niet dat het erg veel uit gaat maken.. :=

Jolien87 schreef:
Ik doe momenteel volledig de shred met aaneensluitend een circuit 6 week sixpack. Hier heb ik zelf een video van gemaakt, waardoor ik nu een workout heb van ruim 3 kwartier. Die 27 minuten shredden gaven me geen voldaan gevoel.

Over 8 dagen ben ik klaar met shredden en ga ik 6 week sixpack volledig doen. Ik wil alleen kijken wat ik daarnaast nog kan doen, ik wil namelijk wel krachttraining blijven doen, maar Ripped lijkt me te intensief om naast de volledige 6w6p te doen. Ik zit er dus over na te denken om verschillende krachtoefeningen en cardio-intervallen uit de 3 levels van de Shred te combineren in een nieuw filmpje. Dat wordt even wat knip- en plakwerk in Movie Maker, maar op deze manier kan je wel mooi je eigen workout in elkaar zetten. :)

Hmmm lastig! :\ Wel fijn dat je zo nog wel alvast iets van 6wsp kunt doen!
Anders naast 6wsp als je straks klaar bent met shredden, de krachtoefeningen daaruit wel blijven doen, voor of na de volledige 6wsp?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:03

Maar dan zit ik ook weer met alle cardio-intervallen als ik alle krachtoefeningen uit de shred ga doen. Dan kan ik dus net zo goed de shred nogmaals volledig doen, met de volledige 6w6p. Maar dat wordt afzien!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:12

Fanatiekelingen ! Goed bezuuug !

Ik ga vandaag beginnen met dag 10 van shred! Zit eigenlijk al op 12, maar moest door m'n werk 2 daagjes stoppen. Nu lekker vakantie, dus dan moet ik élke dag kunnen shredden! Ik begin vandaag en hoop bij dag 20 te zijn als mijn vakantie voorbij is!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:09

Spagaat en split, dat heb ik nooit kunnen doen en dat komt ook niet meer. :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:21

Zit op dag 12 en heb even gemeten. Ik doe alleen borst, taille, L en R arm en been.
Ben nu 14 cm kwijt. Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt na een level?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:25

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:26

Romeo2007 schreef:
Zit op dag 12 en heb even gemeten. Ik doe alleen borst, taille, L en R arm en been.
Ben nu 14 cm kwijt. Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt na een level?

Goed zeg! Er staan hier en daar genoeg meetlijstjes waarmee je kan vergelijken. Maar jouw resultaat is zeker niet verkeerd hoor. Ik was na level 1 17 cm kwijt en na level 2 was ik in totaal 27 cm kwijt.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:30

Daar zou ik een moord voor doen :oo . Super knap zeg!!! Zit ik hier met mijn 4cm :+ . Ik dacht dat het er gemakkelijker zou af gaan als je een stuk te zwaar bent, maar bij mij gaat alles altijd erg traag.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:47

Mijn motivatie is weg. Ik haat level sw6p level 2 -O-

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:48

Ripped is echt leuk! heb er veel spierpijn van :Y) haha. Maar we gaan vrolijk door!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:49

Krijg net een app, manlief heeft het ook gedaan!
En vandaag zit ik totaal op 1200 kcal denk ik...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:52

NeverGiveUp :(:) Ik heb geen idee hoe level 2 eruitziet, ik vind level 1 zo nu en dan al afzien.
Anders eerst nog even een aantal foto's op google bekijken, doe ik ook altijd als ik het even niet meer zie zitten. En als dat echt niet werkt: 'the biggest loser' bekijken op youtube, werkt ook altijd. ;)
En dan tot slot (de minder pedagogisch verantwoorde manier): GO GO GO! Je hebt niet voor niets als 24 dagen erop zitten. Wil je dat weggooien? Nee? Nou, gaan met die banaan!

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:54

Jullie zijn in ieder geval best motiverend :P haha
Ik heb eerder een aantal dagen gedaan, had toen enorm last van m'n schenen. Ben ik daarin de enige of zijn er meer die daar last van hadden? Snel op zoek naar gewichtjes en dan gaan we beginnen.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:58

Hoelang duurt 1 filmpje van 6w6p Jolien?