[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:03

Ben zelf ziek, dus even niet metnmijn gewicht bezig.
Dochter van 8 heeft net helemaal zelf de mueslirepen van amber gemaakt, ik ben benieuwd, ze staan nu in de oven en hetvbegint al lekkerbte ruiken :~

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:27

Madeira_ schreef:
Ik weet niet of ik er wat van 'mag' zeggen, maar het valt mij wel op hoe weinig sommige mensen eten :) Ik eet echt véél meer en ik val netjes af.. hoe komt dat? Dat ik dan wel afval? Omdat ik veel sport/beweeg?

Ik zie het ook... vooral als ik zie hoe veel ik naar binnen werk :o
Sporten hier ook veel, normaal gesproken 6x in de week zelfs. Al had ik het deze week zo druk met school dat het sporten er niet van kwam.

Zo eet ik:
100 gram (droog) brinta met halfvolle melk
2/3 wortels of tomaten
500 gram kwark met lijnzaad
1 hele stronk broccoli
normale portie avondeten
stuk fruit

Veel, maar gezond! En ik val ook nog eens langzaam af. Een paar crackers of 2 boterhammen is voor mij echt veel te weinig. En als ik honger heb, ga ik 'verkeerd' eten pakken. Drop, chocolade, koekjes, chips, brood, crackers... allemaal dingen die ik niet wil eten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:32

N0a schreef:
Madeira_ schreef:
Ik weet niet of ik er wat van 'mag' zeggen, maar het valt mij wel op hoe weinig sommige mensen eten :) Ik eet echt véél meer en ik val netjes af.. hoe komt dat? Dat ik dan wel afval? Omdat ik veel sport/beweeg?

Gister gezondigd :D mag op vrijdag avond van mezelf :) lekker wat chips gehad :) nu weer er hard tegen aan! Vanmorgen 3 eetlepels muesli, magere yoghurt en een beetje light siroop (vind het anders niet lekker haha) gehad. :)

Ik weet van mijzelf dat ik te weinig eet. Daardoor val ik niet af, maar kom ik juist aan. Alles wordt opgeslagen om te overleven :+ daarom moet ik voor mijn gevoel nu veel meer eten, maar het werkt wel.

Maar je bent dan wel super goed bezig dat je dat weet :D (het was trouwens ook absoluut niet aanvallend bedoeld).

Beterschap Avaluna! :(:)

Safiera, dat ziet goed uit zeg! Lekker :D

Zou ik voor de grap is plaatsen wat ik heb gegeten en wat verder de planning is? :P
9.45: magere yoghurt met 3 eetlepels muesli + beetje light siroop
12.00: 2 boterhammen, 1x smeerkaas 1x ham (en op beide boterhammen een beetje halvarine) + cracker (extra vezels, 35 kcal per stuk) met halvarine en halvajam

Planning is verder:
Uur of 14.30: gekookt ei
Uur of 16.30: stuk fruit
18.00: bord nasi
20.00: 1 schaaltje magere yoghurt/vla/kwark of iets
21.00: iets van rauwe wortels en een stukje fruit

:o en ik eet meer brood ect. als ik werk (of veel sport).

Vanmorgen heerlijk in de buitenbak gereden, was zo'n tijd geleden! Maar ben met een lief stalgenootje gegaan en haar lieve pony, en het was heerlijk! Madeira was zo braaf :D lekker alleen gestapt want ze heeft gister gesprongen en eergister een uur gelest :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:46

Dais_ schreef:
Frummels, maak er eens een foto van de volgende keer :D

Ik ga het strakjes denk ik weer eten, dan zal ik er een foto van maken! :j
Winner91 schreef:
@Frummels, wat mij opvalt is dat je veel koolhydraten binnen krijgt.
Zou het een idee zijn om een maaltijd te vervangen door een zuivelmaaltijd, yohurt met fruit bijv?

Nu je het zegt.. Misschien kan ik mijn ontbijt een beetje aanpassen, of lunch afwisselend met ontbijt vervangen door zuivel. Bedankt voor de tip :)
_Tarzan schreef:
Frummels, wat was dat dan wat je gegeten hebt?

Rijstwafel met zuivelspread en rauwkost :D

Edit: Madeira_ Lekker zeg nasi! Daar heb ik nu ook trek in...
Laatst bijgewerkt door Frummels op 06-04-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:47

Hoi hoi, mag ik mee komen kletsen? Ik had de laatste tijd het idee dat hier men mijn berichten vervelend vind omdat ik nooit nuttige inbreng heb. Dus vraag ik het nog maar eens.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:36

hannahaapje schreef:
Hoi hoi, mag ik mee komen kletsen? Ik had de laatste tijd het idee dat hier men mijn berichten vervelend vind omdat ik nooit nuttige inbreng heb. Dus vraag ik het nog maar eens.

Wat vervelend dat je dat idee hebt gekregen.. Iedereen heeft hier toch hetzelfde doel, en als je alleen gezellig wilt kletsen mag dat toch ook :j waaruit kreeg je het idee dan dat je berichten niet gewenst waren?

Madeira, het was ook niet als een aanval opgepakt :)

net 5km gewandeld en gefietst. En best gezond gegeten

Safiera

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:39

Nee joh Hannah, ik vind het altijd fijn wat van jou te lezen :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:48

Hannah, jij motiveert juist enorm (oké je laatste berichten niet over het zondigen hahaha! :P)
Zeker mag je nog meekletsen!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:48

Tuurlijk Hannah, vond je berichten absoluut
niet vervelend hoor, hoe kom je daar nou bij?

Foeiiii, heb wat stukjes kibbeling op! ~~}>

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:54

Nou speciaal voor Dais_ en anderen die nieuwsgierig waren naar die rijswafel daar komt ie:
Ik heb hem dit keer met Hollandse rauwkost mix (gewoon van de albertheijn) gemaakt want de wortelrauwkost en de komkommerrauwkost waren op :( Maar dit is ook heel lekker!
En daar onder dus zuivelspread van de euroshopper. :)

Afbeelding

Afbeelding

Edit: zie nu pas dat het een rommel is op mijn eettafel, sorry :o (tentamens he..)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:27

Oh dan heb ik me aangesteld. Het ligt aan mij. Ben de laatste tijd dat ik me allemaal onzin in het hoofd haal over wat andere van me denken, denken dat iedereen boos op me is, heel wantrouwig enzevoorts maar had vorig jaar last van hetzelfde en dat ging tegen de zomer over, dus hoop nu ook weer. Niks aan de hand.
Hoe gaat het weekend bij jullie? :P Wat betreft (gezond) eten dan. Het is vandaag zo HEERLIJK WEER. :D

Dat hieronder ziet er wel lekker uit! Ook leuk om de groenten enz zelf te snijden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:36

Foei winner! Was het lekker? :P
Frummels, dat ziet er lekker uit!!
Hannah, hopelijk is dat gevoel snel over!
Hoe gaat het nou met afvallen en je ouders?
Hier gaat het weekend goed, gisteren frietjes gehad *\o/*
Dus vandaag eet ik soep, m'n vriend eet altijd op zaterdag pizza dus dat is nu mijn soep dag geworden :P
En de rest van de dag ook gezond gegeten! :D welkom terug motivatie!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:51

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:57

Hannahaapje: oh dat is een goed idee zeg! Dat ga ik morgen eens doen, misschien ook wel lekker met komkommer, wortel en stukjes appel :j
Wat naar trouwens dat je je zo voelt, ik heb dat ook wel eens hoor, maar als het mooi weer is gaat het bij mij ook gauw weer over! :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:02

frummels: ziet er inderdaad lekker uit!

Paulien: ik eet volgens de richtlijnen van sonja dus zal vast niet te weinig zijn toch? wel minder dan wat jij eet, maar ik red het prima! soms op het werk eet ik een soepje extra naast me brood!

_tarzan: hmm lekker frietjes! morgen vrienden die hier komen eten die gaan patat halen wat zal ik doen.. maaltijdsalade of ook lekker frietjes mee eten?

hoe doen jullie dat..tot nu toe heb ik nog geen één keer gezondigd maar vind eigenlijk dat ik in het weekend best een keer een avond wat chippies mag, gister had ik er zo'n zin in en toen heb ik een zakje snack a jacks gepakt.
Doen jullie ook gewoon nog wel een keer wat chips pakken of pakken jullie dan gewoon iets gezonds?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:07

Hannah, gewoon zo'n 1 persoons blik van de unox, tomatensoep :P
Cass, ik zou gewoon lekker een frietje mee eten, ik eet altijd op vrijdag frietjes, heb ik iets om naar uit te kijken :D en als ik echt heel veel zin heb in iets lekkers en de mogelijkheid heb om het te gaan halen dan neem ik gerust wat lekkers, af en toe moet je jezelf wat lekkers gunnen (zegt Sonja ook dat dat mag :j)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:08

Ik pak in het weekend wel chipjes of iets anders waar ik trek in heb. Doordeweeks niet! :)
En frietjes, tja. Als ik visite krijg en die eten frietjes, dan neem ik zelf ook een klein handje. Maar dan wel ovenfrietjes, scheelt toch wel :j En dan een lekkere grote salade erbij!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:13

Oven-friet met ketchup/curry/mayonaise-light met salade, groente erbij is heel gezond. :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:13

ja ik merk dat als mijn motivatie zo hoog is dat ik mezelf alles verbied :o dat hoeft natuurlijk helemaal niet! heb aankomende week weer druk genoeg dus ga even van het weekend genieten en vanavond lekker wat chippies eten(als ik dan nog zin heb :') ) en morgen frietjes! ;)
frummels idd wel een idee om lekker wat salade erbij te nemen!

vandaag lekker druk geweest ook in de tuin! heerlijk met dit weertje! konijntjes genieten weer van een schoon hok + ren! en heb wat nieuwe plantjes en alles lekker aangeveegd! container zit weer lekker vol! :)

Hannah: wat zien die cupcakes er lekker uit!!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:18

Ik eet altijd eerst een bordje salade (eikenbladsla melange met tomaat, light mozzarella, komkommer en een dressing van olijfolie, balsamico, peper en italiaanse kruiden) dan zit ik meestal al een beetje vol en dan nog een handje ovenfriet. Als ik het andersom doe dan eet ik eerst heel die bak frietjes leeg en hoef ik geen salade meer :+
Geniet van je chipjes en frietjes!

Hannah ik moest ook even gluren naar de linkjes, en yum! :~

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:26

Haha

Frummels dat is inderdaad een heel goede tip. Ik begin in restaurants ook altijd eerst aan de salade, omdat ik dan toch honger heb na het wachten. Als de salade op is kun je veel beter de rest opeten en de resten laten staan.
cass, leuk ik heb ook een konijn :P (de ander is overleden). Voldoening geeft dat he, als het hok schoon is en ze lekker hooi aan het knagen zijn.

Mijn ouders nemen patat mee. :O We hebben nog maar een heel klein beetje ketchup in huis en verder alleen volle sauzen. En de patat van de patatzaak is heel dik. En omdat ik het zo lekker vind schrok ik vast alles naar binnen. Ben nog aan het nadenken hoe ik dit nou weer moet oplossen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:28

En hoe reageert jullie lichaam tegenwoordig op chips? Vorig jaar tijdens nieuwjaar at ik zo een zak leeg. En dat deed ik gisteren dus sinds lange tijd (heb niet eens spijt want het was lekker :P). Nou heb het wel geweten want had zoooo'n pijn in me hart. Kon nauwelijks bewegen, ademen ging moeilijk. Zelfs vanmiddag had ik nog steken. Denk dat dat door het zout komt ?!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:35

hannah: ja heerlijk dat ze weer lekker kunnen genieten van hun hok en ren, ze huppelen dan weer vrolijk rond!
Ik ben nu bijna 2 weken bezig en ook 2 weken dus geen chips meer gegeten, heb nu van die uitdeelzakjes gehaald dus kan ik geen hele zak meer leeg eten 'omdat het anders zonde is om weg te gooien'!
kan me wel voorstellen dat je er last van heb gehad! denk idd dat het door het zout komt!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:40

Hannah, natuurlijk moet je gewoon lekker mee blijven kletsen meis!! <3 Ohh dat ziet er lekker en mooi uit zeg!

cass1991 schreef:
Paulien: ik eet volgens de richtlijnen van sonja dus zal vast niet te weinig zijn toch? wel minder dan wat jij eet, maar ik red het prima! soms op het werk eet ik een soepje extra naast me brood!

Ik vind Sonja idd ook erg weinig, niet om het vol te houden maar ik heb zovaak jojo-effecten gehad en intussen ook te korten dat ik heel fijn vind dat mijn diëtiste zeg maar echt op 'jou' een eetpatroon kan maken waarmee je kunt afvallen :)

Ik ‘zondig’ 1x per week, meestal is dat vrijdag avond.

Frummels, mmm wat ziet dat er lekker uit! Leuk idee als tussendoortje, is is iets anders :D

hannahaapje schreef:
En hoe reageert jullie lichaam tegenwoordig op chips? Vorig jaar tijdens nieuwjaar at ik zo een zak leeg. En dat deed ik gisteren dus sinds lange tijd (heb niet eens spijt want het was lekker :P). Nou heb het wel geweten want had zoooo'n pijn in me hart. Kon nauwelijks bewegen, ademen ging moeilijk. Zelfs vanmiddag had ik nog steken. Denk dat dat door het zout komt ?!

Oh herkenbaar dit! Ik eet niet een hele zak leeg, maar ik heb altijd daarna buikloop en darmkrampen (komt misschien door mijn PDS, maar had het vroeger veel minder heftig).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:02

Oh cass1919 wat een goed idee die uitdeelzakjes! :j
Ik heb er ook vaak last van als ik zo een zak achterover geduwd heb hoor Hannah, vooral mijn maag is het er dan niet zo mee eens := Ik ga morgen meteen van die uitdeelzakjes kopen! Heb je ook meteen wat variatie haha.

Madeira_ ja dat vond ik dus ook! Was er zelf nooit op gekomen om zuivelspread op een rijstwafel te doen, ik eet ze altijd met smeerworst. :) Maar dit is duizend keer lekkerder! Ga er morgen eentje proberen met zuivelspread, walnootjes en stukjes appel, dat lijkt me ook wel lekker.

Ik ga maar eens koken. Vandaag wordt het pasta met basilicum, olijfolie en knoflook. En voor vanavond bij de tv/film pepsels (heet dat zo? van die dunne stokjes met zoutkorreltjes er op)