lelberse schreef:Ik heb een vraagje. Ik slik nu ongeveer een jaar de pil. Maar ik merk dat mijn humeur er niet beter van word. Sterker nog ik voel me soms ontzettend depressief en zie het allemaal niet meer zitten. Ik kan soms ineens in huilen uitbarsten, ook als het niks aan de hand is..
Nu wil ik eigenlijk overstappen op het spiraaltje. Maar welk spiraal zou geschikt zijn voor mij? Ik ben 18 jaar oud en reageer dus erg slecht op de hormonen van de pil. Nou las ik dat bij de mirena spiraal de menstruatie vaak stopt en bij de koperspiraal juist erger word?
Ik ben eigenlijk stiekum ook wel erg bang voor het zetten door alle verhalen..
Jaydess is een hormonenspiraal die iets meer geschikt is voor jonge vrouwen (zonder kinderen dus) dan de standaard variant (Mirena). Gynefix200 is hetzelfde in de koper-variant. Deze worden wel niet door alle artsen geplaatst.
Maar in principe kan een Mirena bij iedereen geplaatst worden.
Ikzelf heb voor het koperspiraaltje gekozen om maar meteen van alle hormonen verlost te zijn. Mijn menstruatie is wel heviger nu, maar korter en bijna geen pijnklachten. Het touwtje is wel scherp, mijn ex heeft zich er verschillende keren aan bezeerd (geprikt)

Edit: even toevoegen, dat gebeurt dus niet elke keer, laten we zeggen 1 keer op 7 had ie er last van. Niet super vaak, maar wel regelmatig genoeg om irritant te zijn. Nu ben ik single, maar als ik terug een relatie zou krijgen, denk ik wel dat ik er wat aan moet doen. Oplossing voor touwtje, of een ander spiraal laten plaatsen, al heb ik daar niet meteen zin in.