Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:53

Ik kijk ook mee, fiets nu sinds kort ook lekker, gewoon voor de lol of maar mijn werk (32 km)
Heb een tweedehands giant cyclocross met Shimano ultegra elektrisch schakelsysteem. Fietskleding gewoon een fietsbroek en shirt vd decathlon. En oh ja, een dameszadel

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:26

scooby09 schreef:
Geeft toch niks je moet ergens beginnen.

Ik fiets ondertussen al jaren op mijn instappertje...

Ik hoop vanavond even blokje te kunnen maken.
Dan is de mond vast genoeg genezen om weer wat te kunnen gaan doen.

En idd versnelling even laten afstelling moet gewoon vloeiend gaan.

Hij werkt na het opknappen helemaal prima :D
Ik hoop ook dat je een blokje kunt maken. Heb je iets van pijnstilling?
Zelf hoop ik vanavond ook nog een rondje te kunnen doen.

dems75 schreef:
Ik kijk ook mee, fiets nu sinds kort ook lekker, gewoon voor de lol of maar mijn werk (32 km)
Heb een tweedehands giant cyclocross met Shimano ultegra elektrisch schakelsysteem. Fietskleding gewoon een fietsbroek en shirt vd decathlon. En oh ja, een dameszadel

Fietst dat fijn, een broek van de decathlon? Welke heb je dan? Ik fiets nu in een broek van de lidl(toverde mijn moeder ergens uit de kast), maar ik merk wel dat nu ik langere rittten van > 20 km fiets, deze broeken niet heel best zijn..

Dameszadel ben ik niet mee bekend. Ik heb nu nog het zadel dat al op de fiets zat. Is al breder als het zadel van de fiets van mijn vriend. Zit wel oké geloof ik :')

dems75

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:43

Ja ik vind het goed te doen, broek vd decathlon. Is zo’n goedkope, driekwart. Ik meen dat ik er 19,90 eur voor heb betaald. Dat damesmodelijn helpt ook wel, is een zadel met een soort gleuf in het midden....

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:04

Scooby, heb je nog een lekker rondje kunnen maken?

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste ritje op de racefiets gemaakt. 34 km, dat was een mooi begin. Het smaakt zeker naar meer!

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:15

Zo wat veel nieuwelingen hier :oo Welkom allemaal en veel plezier!

Hier iets rustiger qua fietsen, we vinden het overdag zo vreselijk druk in het weekend en op de feestdagen.

Wel plannen om met de fiets op vakantie te gaan, stuk LF route midden nederland richting het oosten. Vanuit het oosten de LF nederland route oppakken naar het noorden. Even kijken of er voldoende b&b’s open zijn op de rit en of het rustig blijft met corona.

Qua broekjes heb ik verschillende, met name bij meerdaagse tochten is het handig dat je verschillende zemen hebt. Als er net eentje ergens wel knelt, dan is een compleet andere wel handig. Ik ben het meest dol op mn Gonso zeem, Castelli vind ik mwah en ik heb er nog eentje die ik fijn vind, maar waarvan ik het merk niet weet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:56

Jahoor. Het ritje op de Veluwe is gelukkig helemaal gelukt. Wat is het hier toch mooi <3

Afbeelding
Afbeelding

Lekker hoor. Eventjes er tussenuit zo.
Blij dat ik gegaan ben :j

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:08

Wij hebben gisteren onze eerste wegtraining weer gehad! *\o/* Met bestuur en trainers een hele hoop werk om het allemaal voor elkaar te krijgen. Zowel overleg met het sportcentrum van de uni (studentenvereniging) als met de gemeente moeten overleggen en de hele papierwinkel moeten inleveren. Daarvoor nog samengezeten (online) met de trainers om een goede trainingsopzet te bedenken waarbij zowel de 1,5 meter en bijbehorende protocollen/richtlijnen gewaarborgd kunnen worden, leden tenminste 1x in de week kunnen trainen en het een beetje haalbaar is.

Resultaat is dat we nu 4 vaste trainingsgroepen hebben van 6 tot 8 personen die één uur kunnen trainen op een vast rondje. Iedereen kon zijn voorkeur voor een dag en trainingsuur doorgeven, dus even moeten puzzelen om iedereen in de juiste groep te krijgen. Tijdens de training zijn het wel individuele oefeningen en/of in vaste duo's met de ruimte van een inhalende auto tussen de renners. Leden moeten individueel naar de training toe komen en meteen erna weer vertrekken (niet nakletsen oid) en er is iemand vast corona coördinator die de naleving van het protocol ook nog eens in de gaten houdt.

@MusLi, wel even een ijsje halen in Hoenderloo bij Ijs van Co. Dat is zo lekker! Daarnaast heeft de Veluwe ook een heleboel mooie fietspaden die naast de bekende wegen/klimmen ook wel de moeite waard zijn. Met Komoot kun je goed bekijken welke fietpaden verhard zijn en welke van gravel zijn.

@dems, zo zo een ultegra elektrisch geschakelde fiets. Wat een luxe! Heb je de fiets voor een leuke deal kunnen overnemen?

Een dameszadel is ook niet perse alles, zolang het zadel maar de juiste breedte heeft. Daarnaast is het belangrijk om naar de vorm te kijken (volledig vlak of omhooglopend aan de achterkant), de ronding/bolling en de uitsparing. Dames kunnen ook prima zitten op herenzadels en vice versa. Dameszadel is alleen vaak breder en heeft een uitsparing wat veel vrouwen fijn vinden, maar dit hoeft niet voor elke vouw zo te zijn. Het zadel dat bij mijn racefiets zat was ook officieel een dameszadel en had wel de juiste breedte, maar ik kon er niet fijn op zitten. Na enkele zadels proberen heb ik nu een zadel die het beste zit (tot nu toe) voor mij. Vaak komen de ongemakken inderdaad als je langere ritten gaat maken met dus ook meer zit/zadeluren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:30

De Veluwe is echt mooi , ben er vandaag nog met de auto
langs op gereden richting Lelystad .
Zag mooie fiets paadjes en veel fietsers .
Terug wat omgereden , iets met navigatie die van het raam
viel , route weg ...nieuw zoeken , afslag gemist _O-

Vandaag een zwemanalyse gedaan , man wat gaaf in zo,n bak

Afbeelding

En een FTP test buiten gedaan . Lekker te kijk ha ha !

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:34

@ Uggy, welkom :D

@ Musli, oh heerlijk de Veluwe! Ik zag al mooie foto's voorbij komen op Strava *\o/*

@ AnnexUdith, wat vervelend die drukte. Je fietst vaak hetzelfde rondje he? Is er niet een mogelijkheid om een andere route te nemen die iets minder druk is? Dat fietst een stuk lekkerder! En een fiets die geluid maakt is nooit goed, zeker niet als hij net een beurt heeft gehad.

@Dems, welkom :D Chique hoor, elektrisch.

@Bnet, dat is zeker een mooi begin, leuk!

@Sakura, super leuk die fietsplannen! Volgens mij zijn er inmiddels best wel weer wat gelegenheden voor overnachten open.

@Susan, wat tof dat jullie weer van start konden! Hoe jij het nu omschrijft is ook exact zoals wij het nu in ons hoofd hebben om weer van start te gaan. Kleine groepen, korte trainingen op een vaste route. Die corona coördinator is ook een goed idee!

@T2T, gaaf die zwemanalyse! Was het naar verwachting? Lekker die FTP test buiten haha. Ging het?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:37

Kennen jullie trouwens de Long term NL Challenge al? Dat is een website waarop je kan zien welke gemeentes je allemaal al hebt gefietst (sorry T2T, is alleen BeNeLux). Super leuk om er iedere keer weer gemeentes bij te zien komen. Al wordt het wel steeds lastiger haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:53

Zo leuk, al die nieuwe mensen hier! Mooi ding, Bnet! En heerlijk, MuSLi. Posbank? Lekkere afdaling is dat, hè? :D

T2T, hoe vaak moet je zo'n test doen? Lekker te kijk inderdaad, haha :P

Ik heb gisteren mijn racert op marktplaats gezet, ga op zoek naar een kleine upgrade. Ben nog zoekende wat ik ervoor kan vragen, maar krijg gelukkig wel aardig wat reacties! Heeft iemand ervaring met het opsturen van je fiets naar het buitenland? Qua prijs en eventuele verzekering? Vind het toch wat spannend :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:36

culaccino schreef:
Zo leuk, al die nieuwe mensen hier! Mooi ding, Bnet! En heerlijk, MuSLi. Posbank? Lekkere afdaling is dat, hè? :D

T2T, hoe vaak moet je zo'n test doen? Lekker te kijk inderdaad, haha :P

Ik heb gisteren mijn racert op marktplaats gezet, ga op zoek naar een kleine upgrade. Ben nog zoekende wat ik ervoor kan vragen, maar krijg gelukkig wel aardig wat reacties! Heeft iemand ervaring met het opsturen van je fiets naar het buitenland? Qua prijs en eventuele verzekering? Vind het toch wat spannend :o

Afdaling was zeker lekker daar! :D

Ik zou niet beginnen aan versturen en verzekeren enzo hoor. Gewoon iemand laten komen en direct bekijken/proberen/betalen... Er gaat zoveel mis op dat gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:43

Ja hè. Thanks. En veel plezier daar!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:59

Voor de nieuwelingen: we hebben op Strava een Bokt fiets clubje. Even kijken of ik de link ernaar toe kan voegen aan dit bericht... Kunnen we elkaar een beetje volgen qua ritjes en foto's enzo :)

Wil je lid worden van mijn Strava fietsclub? https://www.strava.com/clubs/bokt?utm_s ... m=referral

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:00

Al een idee @culaccino wat je ervoor terug wilt kopen? :) We love nieuw bike-days *\o/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:06

We love zeker nieuw bike-days haha :D Wel een foto uiteraard dan he, we love bike pictures as well :P

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:32

Lauraennala schreef:
Kennen jullie trouwens de Long term NL Challenge al? Dat is een website waarop je kan zien welke gemeentes je allemaal al hebt gefietst (sorry T2T, is alleen BeNeLux). Super leuk om er iedere keer weer gemeentes bij te zien komen. Al wordt het wel steeds lastiger haha.

Jaaaaa dus ik hoop dat ons rondje oost-noord nederland erbij gaat helpen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:35

Lauraennala schreef:
@T2T, gaaf die zwemanalyse! Was het naar verwachting? Lekker die FTP test buiten haha. Ging het?

Er kwamen dingen uit de analyse die ik al wel wist .
Maar er is 1 oorzaak ( hoofd ademen ) die drie gevolg foutieve
acties als gevolg heeft .En dat heb ik nooit geweten .
Dus punt 1 moet ik aan werken , dan word de rest vanzelf beter .
Een FTP op de trainer is niet te vergelijken met die op de straat .
Je hebt geen "rijdwind " en vooral geen storingen ..bochtjes , dan zijwind , geen wind , wind van voren .
Ik heb iig mega gezweet .
En een besluit genomen , vanaf maandag ga ik eerst een half jaar aan de slag met een personal coach *\o/*
En ik heb er heel erg veel zin in :D

@ Culaccino ; Een FTP test iedere 6 weken .
Fiets verkopen , idd ophalen en meteen geld zien .

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:00

MuSLi schreef:
Voor de nieuwelingen: we hebben op Strava een Bokt fiets clubje. Even kijken of ik de link ernaar toe kan voegen aan dit bericht... Kunnen we elkaar een beetje volgen qua ritjes en foto's enzo :)

Wil je lid worden van mijn Strava fietsclub? https://www.strava.com/clubs/bokt?utm_s ... m=referral

Ik ben nog niet zo thuis in strava, maar ben lid nu! Leuk! Wij zijn vandaag niet wezen fietsen. Wellicht dit weekend weer..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:09

MuSLi schreef:

Oh leuk ik volg ook even mee via Strava :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:15

Lauraennala schreef:
@ Uggy, welkom :D

@ Musli, oh heerlijk de Veluwe! Ik zag al mooie foto's voorbij komen op Strava *\o/*

@ AnnexUdith, wat vervelend die drukte. Je fietst vaak hetzelfde rondje he? Is er niet een mogelijkheid om een andere route te nemen die iets minder druk is? Dat fietst een stuk lekkerder! En een fiets die geluid maakt is nooit goed, zeker niet als hij net een beurt heeft gehad.

@Dems, welkom :D Chique hoor, elektrisch.

@Bnet, dat is zeker een mooi begin, leuk!

@Sakura, super leuk die fietsplannen! Volgens mij zijn er inmiddels best wel weer wat gelegenheden voor overnachten open.

@Susan, wat tof dat jullie weer van start konden! Hoe jij het nu omschrijft is ook exact zoals wij het nu in ons hoofd hebben om weer van start te gaan. Kleine groepen, korte trainingen op een vaste route. Die corona coördinator is ook een goed idee!

Ik kijk morgen nog even aan of de fiets nog zo vervelend blijft schakelen en dan bel ik de winkel wel weer even waar ik de beurt heb laten doen. Klopt we hebben 2 routes hier in de omgeving maar de 1 zijn ze nog bezig met bouwen en verbeteren en leuke dingen toevoegen. Hierdoor vragen ze ook wel van de plaatselijke club het nog niet veel te gaan gebruiken althans niet met veel snelheid. Ik vind ook altijd beetje raar om daar te gaan rijden terwijl ze er nog zoveel werk in pompen met vrijwilligers.

Rondje wat ik altijd fiets is wel tof hoor! Maar zaten ook teveel mensen zonder 1,5 meter afstand daar en de bewaking fietste er gewoon voorbij. Voelde niet zo prettig om dicht langs grote groepen mensen te komen. Maar de stad met trappetjes was ook wel zeer leuk om te doen. Daar was de bewaking wel meer actief dus ook kort gehouden.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:18

Time2Tri schreef:
Lauraennala schreef:

Er kwamen dingen uit de analyse die ik al wel wist .
Maar er is 1 oorzaak ( hoofd ademen ) die drie gevolg foutieve
acties als gevolg heeft .En dat heb ik nooit geweten .
Dus punt 1 moet ik aan werken , dan word de rest vanzelf beter .
Een FTP op de trainer is niet te vergelijken met die op de straat .
Je hebt geen "rijdwind " en vooral geen storingen ..bochtjes , dan zijwind , geen wind , wind van voren .
Ik heb iig mega gezweet .
En een besluit genomen , vanaf maandag ga ik eerst een half jaar aan de slag met een personal coach *\o/*
En ik heb er heel erg veel zin in :D

@ Culaccino ; Een FTP test iedere 6 weken .
Fiets verkopen , idd ophalen en meteen geld zien .

Kijk, heel zinvol dus +:)+ Gaaf die personal coach! Is dat ook via dat bedrijf?

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:39

MuSLi schreef:

Leuk! Ben lid geworden :D

Ik ga volgende week een paar dagen naar Friesland, kent iemand nog leuke routes/plekken om langs te gaan?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:16

Zijn er hier eigenlijk mensen die ook van Kamoot gebruik maken? En zo ja weet iemand of en zo ja hoe je andere mensen kan vinden op basis van naam of regio etc.?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:18

@T2T, gaaf zo'n hele testdag! Wauw, een personal trainer, dat geeft hopelijk een hoop motivatie en vooruitgang.

@Laura, je kan meer info en het protocol vinden op onze website https://www.kleinverzet.utwente.nl/yes- ... rainingen/
Ik ken de Long term challenge inderdaad. Bij mij blijft die alleen een beetje hangen bij Twente en Gelderland. Ook lekker grote gemeentes allemaal dus een nieuwe erbij pakken moet ik wel ver voor fietsen.

@Barbara, ligt er een beetje aan waar je in Friesland zit. Nog net in Overijssel is het nationale park de Weerrribben-Wieden, het Drents-Friese Wold en Lauwersmeer. Sneek is een leuke plaats en kun je ook leuk fietsen met veel water.

Leuk, nieuwe leden in het Strava clubje!