Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:09

Leonie, ik vind rennende wikipedia wel een betere bijnaam dan Duracell konijn. _O- Ik vind het vooral zo raar dat je met die dryneedling beursheid wel alles mag, voelt erg tegenstrijdig. En leuk doel je pr op de 5 km verbeteren, dat gaat je echt wel lukken. Volgens mij hadden we het daar nog over onze eerste loop samen.

Muppetmayo, is natuurlijk ook wel een goede oefening om de langere intervallen aan het einde te hebben! Maar niet gek dat je nog niet weet hoe de energie te verdelen.

Namiro, fijn dat het niet doorzet en goed dat je rustig aandoet! Wel balen van de werkdruk, altijd vervelend als je daardoor zo op je tandvlees loopt en alles aan het balanceren bent.

Forbiddenpie, wat leuk, dat klinkt als een gezellige en waardevolle training. Ook de parkrun! En ja, zeker waar, dat van de community. Ik ben ook zo dankbaar voor het leuke netwerk dat ik aan het opbouwen ben met mede enthousiaste renners, ook zeker dankzij dit topic!

Goof, wat vervelend van je knieën, maar ook jij bent lekker kilometers aan het wegtikken! Sinds wij beetje zelfde beenstandproblemen hebben, bij mij werkt het tapen van mijn knieën heel goed. Is heel simpel zelf te doen met youtubefilmpjes, maar een fysio kan je het ook een keer laten zien. Voorkomt net dat mijn knie iets te veel een kant op wordt gedrukt met het lopen van langere afstanden. Misschien heb je er wat aan. En mooi steady steeds vlotter gelopen!

Supervixen, ook lekker bezig weer! En heerlijk dat het even wat frisser is hé? Ik zie bekende paadjes. Maar poeh, je hebt inderdaad wel een pittige week voor de boeg. Boodschappen zou ik in België doen in ieder geval, is ook iets goedkoper.

Samantha, dat ziet er ook gezellig uit! :D En oh nee, dat verhaal van die eendjes, mijn hart breekt dan echt. Maar ergens denk ik, misschien beter dat die overgebleven kleintjes nu ook er niet meer zijn als ze al geen mama meer hadden... :\

Sherivey, spannende en drukke tijden, maar ook leuk volgens mij! Veel succes en plezier met alles een plekje geven (letterlijk en figuurlijk).

ieris, agossie, die specht, superlief dat je hem geholpen hebt! Hopelijk komt het weer goed. Kwam je toevallig Roos tegen? Die werkt nu bij de dierenambulance, kan wel bij haar peilen of ze toevallig weet hoe het met een gevonden specht is gegaan. :D
En ik zag je 34 km, lekker, hoor! Zat al naar de route te kijken, had al het vermoeden dat het een rondje fietspaden was. Heel leuk dat je man mee was, hopelijk denkt hij nu wat minder makkelijk over zomaar een afstand rennen of ziet het er bij jou zo makkelijk uit dat hij denkt dat ook wel te kunnen zonder training? :')

Lisitano, wat goed!! *\o/* Verbaasd me niets! Echt knap gelopen. Dat er nog een extra kers op de KvS taart kan komen is helemaal fantastisch natuurlijk.

Fenn, aii, blaren, zo rot!

Om antwoord te geven op de vragen van SV en ieris: het heeft gelukkig (en heel verrassend) niet doorgezet, ik ben niet ziek geworden. Wel voel ik me zeker wat vermoeid, maar uhm, ik zag gister hoeveel kilometers ik in een week had gelopen, en die vermoeidheid is meer dan logisch. :+
In juni heb ik niets gepland! Heel braaf. Ik ga dan zeker een paar dagen rust nemen en weer een uitgebreide ontspanningsmassage boeken, sauna klinkt ook zeker niet verkeerd. Ik kijk vooral uit naar meer gericht en diverser trainen, hoogtemeters, intervallen, krachttraining. Nu is het echt kilometers wegtikken met een beetje variatie in tempo, om de belasting zo laag mogelijk te houden.
Maar ik wil wel proberen om mijn maandvolume boven de 300, soms 400 te houden, dat voelt heel haalbaar (zat al op 270 hiervoor). En ik hoop vanuit daar regelmatig leuke ultra plannen te kunnen maken. :D Als er iets is wat ik hieruit haal is dat ik ongeacht drukte, lage energie, andere hectische dingen, toch elke keer wel een moment weet te vinden om snel hardloopkleding aan te doen en een stuk te rennen.

Ik heb vrijdag na studie 5 km gedaan, plan was 7, maar ik begon en het voelde al bagger. Ik moest nog naar Arnhem om mijn moeder te helpen in huis en ben toen toch nog 5 km met de hond gaan rennen, dat ging ook niet per se vanzelf, maar een mega blije Méli mee hielp enorm. :')
Gister voelde ik me gelukkig wat minder dweil en had ik 30+ op de planning staan met een loopmaatje van me. Haar tempo ligt wat lager die van mij en dat was precies wat ik nodig had, lekker kletsen en over de Ginkelse heide en Planken Wambuis gehobbeld, op 18 km bij de Mossel geluncht en toen weer verder. :D Wel af en toe flink staan vloeken op alle mulle zandpaden, dat zijn er echt veel daar namelijk. Dat vonden mijn benen echt niet grappig meer. Door de regen was de bovenste laag zand heel plakkerig, dat bleef dan lekker zwaar aan je schoenen hangen en je schopte dat zo je andere schoen in, afzetten in mul zand werkt ook voor geen meter natuurlijk, dus je komt amper vooruit. Niet gauw dat ik er helemaal klaar mee ben, maar daar heb ik wel even frustratie gevoeld. Verder was het wel prachtig en het heeft continu gemiezerd en geregend, dat was eigenlijk heel lekker.
Vandaag heel de dag gewerkt, net gegeten en ik ga zo nog even 16 km lopen.

Dit was dus wat ik afgelopen 7 dagen had gelopen. :wow: Dat ik mij een dweil voelde vrijdag verbaasd mij niets. :')
Afbeelding

Vrijdag, met Méli <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gister! Alle blauwe stukken waren in ieder geval mul zand.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blij dat er eindelijk een fietspad was naast het mulle zandpad.
Afbeelding

Fenn

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:17

Wauw Suliko! Zo lekker bezig hoor. Inderdaad niet gek dat je moe bent. Wel heel vet dat je de uitdaging aan bent gegaan.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:45

Het gaat weer hard hier!

Ah fijn dat je je goed voelt Goof.

Sherivey haha ik houd ook niet van wind en regen maar ik denk dat we dit jaar dit voorjaar niet mogen klagen :') . Maar dat het maar weer snel mooi weer mag zijn hahaha.

Lisitano wat goed gedaan!!! Heel knap hoor.

Pittig weekje voor de boeg SV. Wel weer mooie loop gedaan en flink wat hm voor die afstand.

Ach die arme specht ieris. Wat fijn dat je hem hebt geholpen.
Even 34 km aftikken :+ Ik blijf dit soort afstanden toch lastig te bevatten vinden. Wle leuke dat je man meeging.

Ow die verhalen van platgereden dieren kan ik ook heel slecht tegen. Zo zielig.

Oei vervelend die blaren fenn. Hanwag is normaal toch wel echt een goed merk maar het moet wel je voeten passen natuurlijk.

Suliko, 33 km een week na je tempo marathon en pfff dan ook nog door mul plak zand... Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
152km in 1 week... Echt bizar hoor.
Dat PR op de 5, ja die heb ik natuurlijk in november al aangevallen maar op mega slecht terrein. Het is toe wel gelukt maar op garmin kwam ik 100m te kort. Dus het moet nog een keer. Ik wil kijken of ik hem onder de 23 of misschien wel onder de 22 kan krijgen.
Suliko schreef:
In juni heb ik niets gepland! Heel braaf.
Helemaal niks? |(
Ik snapje verlangen naar afwisseling haha.

Mijn verkoudheid die gister opeens kwam opzetten zette flink door vannacht. Voelde me vanmorgen ook echt niet best. Maar toch vertrokken. De eerste 4/5km had ik knallende koppijn, hele zware benen en het gevoel dat ik moest kotsen. Ik was echt in twijfel om terug naar huis te gaan maar daar ergens werd het beter. De benen bleven zwaar maar de hoofdpijn en buikpijn waren zo goed als weg. Dus mijn trainingsplan doorgezet. Blokjes van 2 of 3 km op 05:56 of 05:30 was het plan. Het eerste blokje 5:30 had ik echt nog zwaar dus die net niet aangetikt maar verder wel heel blij met de tijden zo. Het zou in de tempo grafiek nog iets geleidelijker mogen denk ik. (de stops voor een hekje of mensen niet meegerekend)
Door de wind en de bomen ging mijn horloge alle kanten op dus gelijk een goede training om het echt zelf te moeten doen! Bij km 15 kwam de hoofdpijn en de misselijkheid opeens weer bam terug. De training daardoor 2km ingekort maar dat vond ik niet zo een ramp meer. Deze week toch weer 47km weggetikt *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:56

Oh die specht <3 zulke mooie vogels! Hopelijk komt hij/zij er bovenop!

En die andere verhalen over overreden beestjes; vreselijk. Ik kan er ook echt niet tegen… ik ga nog vol in de remmen als er een muis oversteekt. Kan er niks aan doen..
had laatst bijna een eekhoorntje onder de auto. Helemaal de bibbers ervan terwijl het beestje vrolijk verder hupste.

Nou Suliko, wat een afstanden zeg!! Merk je het behalve de vermoeidheid verder aan je lijf? Qua kilo’s of eetlust?
Verstandig om ik juni even lekker rustig aan te doen en gewoon te kijken naar waar je zin in hebt. Komt vanzelf wel wat leuks op je pad.

Ieris wat leuk dat je man mee ging! Op zulke afstanden vaak wel gezellig om iemand bij je te hebben.

Balen van je blaren Fen! Ik liep ook altijd op hanwag schoenen.. liepen als sloffen, maar sinds ik veel ben gaan hardlopen doen ze overal pijn..
heb nog geen fijne vervangende schoenen gevonden.
Misschien dus maar een maatje groter..
over lopen gesproken: ik mis Danseresje!!

SV, heerlijk in het bos hè? Wij zijn vanmorgen ook het bos in gegaan en 22 km met 300hm gelopen.
Heerlijk in de miezerregen.. vos prachtig groen.
Laatste lange run voor de Mozart zit er dus op!
Dinsdag nog een keertje met de loopgroep mee en dan ga ik rustig aan doen.
5 juni gaan we richting Oostenrijk en 8 juni mogen we aan de start verschijnen! *\o/*

Verder kom ik even niet met mijn meeleespost! Sorry voor degene die ik niet genoemd heb! Ik lees jullie verhalen uiteraard ook!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:43

Bedabkt voor jullie lieve woorden! De kleine man was donderdag aan z'n tongriem en lipbandje behandeld. Het lijkt nu al wel een heel stuk beter te gaan!

Mijn eerste postkaarten rondje zit erop! Ik ben voor 10× 1min rennen en dan telkens 1min rust gegaan. Het voelde goed! Met rennen ongeveer 6:00 gelopen. Veel te snel maar het voelde lekker :+ . Ik kwam uiteindelijk op 2,4km in 19 minuten :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:34

Suliko, Duracell konijn, rennende Wikipedia maar BEEST vind ik ook echt een goede bijnaam voor jou. What the… je doet het maar. Met pijn van je kuiten, je blaar, je snothoofd, studie, vermoeidheid, jemig. Heel veel respect!
En ik hoop dat je in juni toch wel mee gaat met die Bokt run want ik ben een klein beetje fan van je geworden <3 *\o/*
Leuk he, met een hond rennen? Ik vind het zo ontzettend gezellig.

Irisje, wat goed! Gewoon geweest *\o/* Welkom terug!

Ik krijg gewoon rillingen van de dieren in het verkeer. Brrr. Ik heb helaas ooit een eendenfamilie aangereden. Ze liepen over de snelweg en ik kon echt niet anders. Echt verschrikkelijk.
En eens een overstekende eend uit zijn lijden verlost met een schep. Er was geen enkel verkeer behalve die ene auto en toch niet remmen ;( Ik kan daar geen begrip voor opbrengen.

Namiro, wat tof in Oostenrijk!
Ooooit wil ik dat ook, maar eerst eens van die hoogtevrees af komen. Jullie mogen dan al best snel! Heel leuk, zeker even verslag komen doen!

Leonie, wat ben jij een bikkel dat je dan toch gaat ondanks die zware verkoudheid. Dat kan zo ellendig voelen.

Fenn, wow 37 km wandelen?! Wat een eind! Waar was je? Hopelijk overleven je teennagels. Mijn ervaring is dat de pijn snel verdwijnt, de nagels niet :+ Lekker zomerse voetjes is voor mij niet weggelegd in elk geval :)) Wat balen van de blaren!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes *\o/*
Ik ben wel uit mijn dip gekomen. Ik ben nog steeds in feestmodus. Tot vandaag had ik geen idee dat dit erin zat. Nog lekker even door trainen en dan de La Chouffe 36 km begin juli. Volgende week ga ik voor het eerst mee trainen bij de atletiekvereniging hier. Had ik ook nooit gedacht := Ik ben benieuwd of ik het leuk vind. Ik ben tot nu toe altijd van de vrijheid blijheid maar ik merk dat ik toch wel wil weten wat er in zit. Al weet ik heus dat ik geen talent heb, maar dat zelfvertrouwen kweken zou al fijn zijn.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 00:04

Oeps, sorry, correctie: ik heb geen spectaculaire evenementen gepland staan, maar wel veel gezelligheid: 8 juni ga ik weer leuk met Leonie op pad en 22 juni natuurlijk de boktrun. *\o/* Ik zal een pen meenemen voor handtekeningen. 8-)

Leonie, dat gaat jou echt wel lukken, 5 km onder de 22 min! Balen van de lamlendigheid, hopelijk voel je je morgen weer beter. Ik vind je tempo blokjes echt super netjes.

Namiro, ja, ik heb een stuk meer honger. :') Ik dacht ooit niet echt hongergevoel te hebben, toen met fietsreizen kwam ik erachter dat mijn hongergevoel mentaal is, als alles in mijn hoofd moeilijk wordt en ik beren op de weg zie: dan moet ik eten. En nu heb ik gewoon écht honger. :') Ik eet niet heel anders, maar wel meer. Meer koolhydraten, eiwitten, goede vetten en natuurlijk genoeg groente en fruit. Ik was niet zo van de extra eiwitten (als in, haalde dat gewoon uit mijn normale diverse voeding), maar nu voor herstel, wat extra kcal en ook hydratie/zout drink ik standaard na elke run havermelk of plantaardige chocolademelk met proteïnepoeder (ga niet zo goed op veel lactose).
Qua gewicht valt het mee. Had me al een hele tijd niet gewogen en kwam er laatst achter dat ik wel 1/1,5 kilo ofzo ben afgevallen. Wat voor mij als lichtgewicht wel veel is. Gelukkig nog op een acceptabele grens, waarbij ik nog wel iets reserve heb in mijn vetpercentage, maar ik ga het nu wel meer in de gaten houden. Wil niet minder gaan wegen dan ik nu weeg!

Irisje, wat fijn, de eerste kilometers zijn er weer!

Lisitano, het verbaasd mij ook nog echt hoor, maar het gaat inderdaad allemaal! Moet wel toegeven dat mijn minste aandacht naar studie gaat haha, gelukkig pas weer tentamens in juni. :=
Jaa zo leuk met een hond rennen. <3 Méli is ook echt fantastisch. Aan de riem rent ze steeds meer steady naast me of stukken voor me, los doet ze meer haar eigen ding, maar komt altijd uit zichzelf weer achter me aan gesjeest of gaat me uitdagen om te spelen haha, zo leuk!
Geen talent?? Hou op, je rent 30+ afstanden :D Je doet dingen die de meeste mensen echt niet zomaar doen. Maar leuk, ben benieuwd wat je van de atletiekvereniging vindt. En ik hoop voor je dat je met veel zelfvertrouwen naar de La Choufe Trail gaat!

Mijn loopje deze avond ging wel weer soepel. Erna nog 20 min yoga gedaan. Nog 105 km!

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:25

Ik ben er weer geloof ik. Nog wel moe, maar geen last meer van m'n maag en hoofdpijn.
Dat zakte gisteren in de loop van de dag af, dus toch naar die reeds betaalde run gegaan. Man, wat was 10km zwaar. Het waren 5 rondjes en met de mensen waar ik mee opliep waren na 4 rondjes voor mij allemaal klaar en ik moest nog 1. Heb gezegd wil ook wel stoppen, dan loop ik die laatste 2 km even voor mezelf, maar ze zeiden nee, je mag door, dan heb je het parcours voor jezelf alleen. Ik voelde me echt alsof ik totaal geen conditie had, kreeg m'n ademhaling niet in orde. En had moeite met m'n middenrif, die deed pijn. Maar toch nog in 86 minuten gefinished, binnen de 90 was echt m'n doel. De spieren voelden alsof ze niets gedaan hadden, dus het zat puur in de ademhaling/benauwdheid. Het was ook echt warm, bij ons regende het, maar hier was het 20 graden en dat in een stad.
Hoewel tijdens het laatste rondje de verzorgingsposten wel opgeruimd waren hadden ze op die 2 (ja, echt elke km hadden ze er 1) voor mij een bekertje water bewaard. En bij de finish bleek dat ze te weinig medailles hadden, maar voor de laatste hadden ze toch 1 bewaard :D En ik kreeg meteen de vraag of ik volgend jaar weer mee wilde doen. :D
De sponsoren hadden ook nog niets opgeruimd, dus nog een paar fruitrepen van de Aldi gekregen en genoeg drinken. Wel was de capri sonne op, maar dat kwam omdat het stuk na de finish niet was afgesloten voor alleen lopers en er dus gewoon mensen langs liepen die meteen 3 meenamen en dan in de zakken stopten en dan weer 3 in de hand meenamen. Tja, 10 pakjes van dat drinken kosten gewoon 4 euro tegenwoordig. Maar het is natuurlijk niet netjes. Dat lag dus niet aan de lopers, maar puur aan de mensen die niets met hardlopen te maken hadden die dat dan meegraaiden.

En de alcoholvrije Erdinger was ook niet op. Had ook nog gewoon de keuze uit alle smaken. Maar hier werd wel gekeken of je een loper was. Heb dus nog een lekkere witbier genomen. :D En nog even nagepraat met diverse mensen.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar die 2 runs die ik nu in Duitsland gedaan heb zijn beter verzorgd dan de gemiddelde run in Nederland. En ook die in Cyprus was goed.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:31

Lisitano, ik zal zeker verslag uitbrengen.
De La Chouffe trail is heel tof! Mijn vriend heeft die vorig jaar gelopen en wij hebben zelf regelmatig getraild in dat gebied. Is echt heel mooi.. en aan het einde wacht je een lekker biertje! :D
Komt vast en zeker helemaal goed! Heb vertrouwen in jezelf. Denk terug aan de Koning van Spanje! *\o/*

Suliko, 1 tot 1,5 kilo vind ik nog heel netjes hoor! Dan heb je dus een goed voedingspatroon.

Rennen met de hond is zooo leuk! Onze herder mag niet meer heel ver mee maar kan er echt van genieten als we samen een rondje lopen. Hij staat al te springen en te piepen zodra hij zijn tuig ziet. <3

Ooh Germie, ik blijf het zeggen en bedoel het echt niet negatief, maar ik denk echt vaak: wat doe je jezelf aan! Niet fit.. geen zin en dan toch 10 km gaan rennen omdat je betaald hebt.. pff.
Maar fijn dat ze rekening met jou wilde houden!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:59

Gefeliciteerd, Namiro! Y)(^) *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:59

iirrssjjee schreef:
Mijn eerste postkaarten rondje zit erop! Ik ben voor 10× 1min rennen en dan telkens 1min rust gegaan. Het voelde goed! Met rennen ongeveer 6:00 gelopen. Veel te snel maar het voelde lekker :+ . Ik kwam uiteindelijk op 2,4km in 19 minuten :)

Wat is een postkaartenrondje? :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 08:02

Iirrssjjee lekker dat je weer begonnen bent!

Leonie mooi weektotaal, hoe gaat het nu? Voel je je wat beter?

Suliko daar bij de Ginkelse hei en rond de Mossel hebben ze een tijdje geleden de leukste single tracks afgesloten en nu loop je dus veel over die zware zandpaden. Ik heb ze ook al vervloekt en vind het ook niet echt leuk meer om daar te lopen. Ga er daarom niet zo veel meer heen.
Wat heb je een geweldig aantal kilometers weggetikt, ik weet zeker dat jij die 500km vol gaat maken.
Goed dat je even niks gepland hebt en je lijf een klein beetje rust geven is misschien ook wel goed.

Namiro wel foto's delen van de Mozart hè! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Lisitano die La Chouffe kun je vol vertrouwen tegemoet zien. Hopelijk zie je dat zelf ook zo na je succes op de KVS.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:10

Zo jullie hebben veel gepost!

Spannend Sherivey, bijna verhuizen!

Wat een heftige dier verhalen allemaal zeg. O jeetje je eigen kat overreden zien worden, zo zielig.

Jemig Fenn 37 km, wow. Balen van de blaren. Ik loop sinds een half jaar ook steeds blaren, zo irritant.

Wauw Suliko, geef mij een beetje van je energie haha. Echt super wat jij allemaal voor elkaar krijgt. En een beetje afvallen is dan niet gek nee.
Ja is inderdaad beter voor die eendjes dat ze niet alleen verder moesten. Als het geen snelweg was en we konden stoppen had ik ze mee naar huis genomen.

Goed gedaan Leonie!

Gefeliciteerd Namiro!

Top gedaan Iris, mooi begin zo.

Leuk Lisitano, jij gaat ook lekker zeg!

Ik ben zelf een beetje moe steeds, slaap slecht en HRV is nu ook oranje. Wel vrij vandaag dus dat is wel weer lekker.
Vandaag ook lopen, en woensdagavond Alkmaar city run!
Nog foto van zaterdag:

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:48

Jullie gingen weer hard dit weekend (zowel met posten als met lopen zie ik :') )

Forbiddenpie wat leuk dat er een running club is in het dorp! Lijkt me erg leuk om op die manier mensen te leren kennen. Die parkrun klinkt ook leuk!

Leonie87 wat leuk om te zien dat je aan het trainen/oefenen bent om het juiste tempo in te kunnen schatten. Ik vind dat je er al best heel goed dichtbij zit! En dan doe je dat ook nog op moeilijk terrein ook ipv strak asfalt, respect!
Een nieuwe PR op de 5 zit er absoluut in, 22 minuten is als ik je zo zie wel haalbaar, maar :wow:
Voel je je al wat beter inmiddels? Beterschap!

XxLMMxX verstandige keuze denk ik om je ticket te verkopen. Volgend jaar gewoon lekker meedoen, komt vanzelf :)

Goof ik vind het altijd zo leuk om te zien dat jij lekker in het bos loopt, en echt een eind ook weer! Fijn dat je maar heel kort last hebt en het ook weer weg trekt.

Samantha_ die run ziet er echt heel leuk en gezellig uit, leuke foto's ook weer! Veel plezier met Scott vandaag :D

Germie beterschap nog, fijn dat je het naar je zin hebt gehad.

Sherivey gewoon op pad met wind en regen, knap! Succes komende week met alle drukte, spannende week zo denk ik? En klinkt heel fijn, 24 uur werken. Wat doe je voor werk dat je ook in het weekend moet?

Lisitano gefeliciteerd met je mooie tijd op de 5! *\o/* Je gaat die Chouffe trail gewoon echt rocken ook! Niet zo bescheiden hoor in je posts met dat je geen talent hebt, je bent echt heel erg goed bezig! Van die afstanden kan ik alleen maar dromen, en vele met mij.

Supervixen nog lekker gelopen voor de drukke week, weer met enorme hoogtemeters en dan nog productief ook! Jij ook al zo'n bikkel vrijwillig in de regen. Succes de komende week met die drukte.

Ieris wat goed dat je die specht hebt gered, hij ziet er nog redelijk kwiek uit, die redt het vast dankzij jouw goede zorg!
En wat een eind ook nog, 34 kilometer! Leuk dat je man mee is gegaan op de fiets, samen lekker buiten :)

Over de diertjes, ik vind dat zoooo zielig, zit alleen om de posts hier al bijna te janken :o

Jeetje Fenn jij hebt ook echt mega veel gedaan de afgelopen dagen. Wat enorm balen van die blaren :\ Maar 37 km, flinke afstand!

Suliko jij blijft ook maar gaan he :wow: Je gaat die 500km echt halen!
Knap dat je ook maar een kilo bent afgevallen met al die kilometers, je eetpatroon is echt goed. Ik snap wel dat je met al die kilometers extra eiwitten inneemt (eet/drinkt, noem het iets).
Wat een leuke foto's met de hond ook, super gezellig zo samen lopen! Die plak zandpaden klinken wel echt als de hel zeg, pffff.
Is met al die kilometers niet zo gek dat je moe bent.

Iirrssjjee pittig thuis met de kleine man. Maar je 1e keer lopen zit er weer op *\o/* En snel ook al!

Hier had ik eigenlijk plannen om gister te gaan lopen, maar dat is niet gelukt. Zaterdag had ik een evenement waar ik de hele dag/avond heb geholpen, ik was nog zo enorm moe en stijf van het staan etc dat het mij niet verstandig leek om een stuk hard te gaan lopen. Uiteindelijk een uurtje gewandeld, dat was genoeg.
Vorige week de 4 uur wandelen voltooid, maar ik heb alleen nog maar meer respect voor jullie gekregen met al jullie lange lopen/trainen etc. Met de paarden, (meer dan) fulltime baan, hardlopen en alles wat er in het weekend moet gebeuren heeft het mij echt moeite gekost om het er nog ergens tussen te krijgen. Ik heb geen idee hoe jullie het doen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:50

iirrssjjee wat fijn dat er al een oorzaak lijkt te zijn en dat hij al geholpen is. Hopelijk knapt hij snel op en heb je een vrolijk mannetje. Vind het wel knap dat je dan al met rennen bezig bent! Het eerste jaar werd er bij ons, door beide gewoon niet gesport, we hadden er de kracht en energie niet voor (ik had nog wel een paard de eerste 9 maanden). Super fijn dat je dus weer gelopen hebt.

Lisitano dat ziet er tof uit die choufre trail :D . Dat ga je gewoon weer nailen. Ga je samen met iemand?

Ah Suliko ik blijf het bijzonder vinden hoor hoe jij het allemaal combineert. Hoewel ik nu even niks meer hoor van je andere sporten? Kan me voorstellen dat daar geen tijd/energie meer voor is :') . Had je niet ook een krav maga examen ergens?
Ik was ook erg blij met mijn tempo blokjes zo. Ik weet van mezelf dat ik heel steady 1 tempo kan lopen, anders zou ik ook niet gaan pacen, maar het even een paar keer heel bewust meepakken en trainen vind ik ook wel weer een leuke uitdaging.

Gefeliciteerd Namiro!

Ja ik voel me vandaag al weer een heel stuk beter grappig genoeg SV. Hardlopen is gewoon goed voor je :D Vannacht wel 9 x eruit geweest voor mijn dochter, dat is wat minder, maar ook dat overleven we wel weer.

Samantha leuke foto weer! Even opletten dan maar als je energie zo laag is. Hopelijk doet een lekker dagje vrij je goed.

muppetmayo tijd management is met alles, als het eenmaal in je schema zit, dan past het. Ik weet nu ook niet hoe ik er nog een paard bij zou moeten proppen maar ben toch aan het kijken om weer te gaan rijden 2x in de week want ik mis het enorm! Als het er straks weer bij zit, vraag ik me af waarom het niet kon }> .

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:52

Namiro, gefeliciteerd *\o/* Maak er een mooie dag van!

Samantha, leuke foto! Vervelend dat je wat lager in je energie zit, hopelijk kan je vandaag lekker rustig aan doen.

Muppetmayo, goed dat je rustig aan hebt gedaan, hopelijk lukt het lopen vandaag! En wat goed dat je zoveel hebt gewandeld. Dat zou mij dan ook echt niet lukken qua tijd, hardlopen ben ik een stuk sneller mee klaar op dezelfde afstand, haha.

Leonie, is toch wel echt zo, bewegen kan heel erg helpen met een beginnend virusje of lamlendigheid eruit zweten. Heb al vaker gehad dat als ik dan rustig ga lopen of fietsen, het erna weer beter gaat. Maar, soms kan het ook net de andere kant op schieten en is het te veel en word je juist ziek. Altijd lastig inschatten. :') Toch heb ik zelden dat heel de dag op de bank liggen het beter maakt, beetje blijven bewegen is wel goed, zelfs al voelt het ellendig.
En klopt, krav en bootcamps liggen even stil, als ook het boulderen. Dat leek me iets te veel van het goede om met elke dag lopen te combineren. Ik combineerde dat wel eens, maar nu met die plotse toename van elke dag lopen + hoger weekvolume, vond ik dat te overbelastgevoelig. Had inderdaad het idee om 28 juni voor het P2 examen te gaan, maar dat heb ik naar het najaar verplaatst. Had al veel maandaglessen gemist en op woensdagen deden ze ook P2 technieken, maar dan werk ik altijd tot laat bij een gezin. Ben ook al de hele maand niet naar Mano geweest, vind ik ook wel lastig, maar gelukkig heb ik daar geen verplichtingen naar. Je kan niet alles tegelijk! (Dat dat uit mijn mond komt _O- )
Ja, leuk om zo met die pacetempo's te spelen en je gevoel te trainen!

1-1,5 kilo klinkt niet als veel, maar ik weeg altijd rond de 47/48 kilo, wat voor mij normaal en gezond is, maar zodra ik onder de 46 duik betekent dat ook gelijk dat ik geen reserves meer heb. := Dus voor mij is 1 kilo afvallen toch best veel. Ik weeg nu 46, 45 is echt het minimale wat ik wil wegen en al wel gevarenzone (als ik met intensief sporten door wil). Toen ik een keer op fietsreis ziek was geworden en amper eten weg kreeg, maar wel bleef fietsen, woog ik minder dan 43 kilo en dat was uhm, niet goed. :+
Het voordeel als je zo weinig weegt, is dat je ook niet veel verbrand, ik denk dat ik nu eet wat een normale man die niet sport zou eten. :') Ik verbrand nu met dagelijks rennen tussen de 2500-3300 per dag, 3800 met de marathon. Op een dag dat ik niet sport verbrand ik slechts 1500.

Vandaag waarschijnlijk weer een stukje lopen met een cliënt. Dan erna even kijken hoe mijn benen voelen, of tot de 16 km zelf aanvullen op de weg, of toch de trein naar Maarn pakken en een leuk stukje trailen naar Driebergen-Zeist en wat extra kilometers pakken. Dat doe ik dan rond etenstijd. Dus dat betekent voor ik naar werk ga avondeten en dan als ik terug ben van lopen nog even een boterham met ei ofzo.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:33

Ja dan heb je inderdaad niet veel reserves om af te vallen natuurlijk.

Ik herken wel wat je zegt met niet fit zijn en dat je je na lichte inspanning beter voelt.

Heb net 10 km gelopen met trappen en heuvels. 3x de trap met 93 treden op en heuvel af naar beneden. Wel pittig en heb het nu bloedheet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:39

Namiro van harte gefeliciteerd *\o/*

Oh jeetje bij 45 kilo is 1-1.5 kilo wel veel ja Suliko! Bij mij valt die ene kilo niet op :)) Zo zie je wat eigen perspectief doet. Blijf dan idd maar goed eten!

Samantha al op tijd met de heuveltraining vandaag, goed bezig! 10 kilometer en dan nog 3x die trap, ik doe het je niet na!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:41

Lekker bezig Samantha met de trappen. Mooie mentale training ook.

Irisje, gefeliciteerd met je eerste loopje! Hoe lang nu postpartum? Had je ook dat bericht gezien van de dame die een ultratrail won? 6 maanden pp en bij stations borstvoeding gevend. Echt, wauw. Hier inmiddels 11 maanden pp en sinds een maand of twee voelt opbouwen weer ok.

Snap dat je niet te veel wil of kan afvallen Suliko. Weinig reserve dan. Komt vast goed met hoe bewust je ermee bezig bent.

Ik droom ook over paardrijden leonie. Laar je even weten hoe het past?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:01

Oh, voordat ik het weer vergeet, waren er hier nou mensen die producten van Upfront gebruikten, gelletjes enzo? Ik zag dat ze momenteel sale hebben. Met code sportpoeder krijg je ook nog 5% extra, en schijnbaar met de code gratis (dus letterlijk de tekst gratis) ook gratis verzending.
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 26-05-25 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:05

Ja van die vrouw die haar kindje borstvoeding gaf had ik ook gezien, knap hoor.

O goede tip muppet, zal even kijken of ik wat nodig heb van Upfront.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:35

Muppetmayo, ik ga in een kinderspeelpark werken, dus de meeste drukte zit in het vakantieseizoen en de weekenden. :)
Ik werk niet fulltime, dat scheelt een hoop qua planning. Heb wel twee paarden die op halfpension staan. Binnenkort dus op volpension. Dat gaat ook een bak met werk schelen.

Ik ga zo even een rondje lopen.
Deze week is het dus wel even passen en meten, omdat er dus allerlei dingen moeten gebeuren die normaal niet op de planning staan. :')

Gelukkig hoef ik pas zondag weer te werken, dus kan best wat schuiven nu.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:58

Haha nee je kan niet alles tegelijk. Ik vond het al knap hoe jij alles kon combineren Suliko dus goed om te zien dat zelfs jij het nu niet meer ingepast krijgt _O-
En ik denk idd dat het 2 kanten op kan als je je niet fit voelt. Kan ook net het duwtje zijn naar...
En jij moet idd echt niet afvallen hoor! Eten jij!!! ~~}> Kon je soms maar gewoon een KG doorschuiven van de een naar de ander he :))

Geen last meer van je voet Samantha? Wel lekker bezig met die trappen.

Haha Fenn, dat moet je echt zelf doen hoor, Prioriteiten stellen (oke en in mijn geval onderhandelen met mijn man). Als mijn dochter naar school gaat (nov) gaat er bij mij wel weer meer ruimte komen. Nu is het ook een beetje een afweging maken van (meer)trainingen geven en toch weer gaan paardrijden. En ik denk dat ik voor het laatste ga kiezen. Maar het wordt wel echt passen en meten in onze weekplanning die toch al vrij strak is.

Veel plezier met je rondje Sherivey en succes deze week.

Ik ben niet bekend met upfront maar wil wel nog een keer de gelletjes gaan proberen om iets te vinden wat misschien bij mij past voor een eventuele herkansing op de marathon ooit. En dan een 3:45 poging ofzo doen. (wil niet meteen doorschieten naar 3:30, weet niet eens of ik dat wel wil want langzamer lopen geeft meer plezier op dit moment).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:23

Ja wel last van mn voet helaas. Maar dat heb ik al met schoenen aandoen. Of voet verkeerd neerzetten ofzo. Het wordt met lopen niet erger, dat scheelt.
Ga zo nog rondje fietsen, maar eerst blaadjes van schuur dak halen, rooster voor afvoer water zit vol dus blijft water staan.
Erg leuk klusje :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:49

Sherivey dan snap ik de weekenden en vakanties heel goed qua drukte op het werk, succes met je nieuwe job! Paarden op volpension lijkt mij ook wel ideaal, maar helaas niet betaalbaar hier ;(
Ik sta vrij kleinschalig met 3 andere stalgenootjes (waarvan 1 iemand de eigenaresse van stal). De paarden staan met elkaar op een grote paddock (of wei in de zomer), dus voor de paarden wel heerlijk.
We hebben de mestbeurten etc onderling verdeeld, maar kost best veel tijd op een dag.
Lekker dat je tussendoor nog tijd hebt gevonden om een rondje te lopen!

Ik snap echt niet hoe jij het allemaal in 24 uur propt hoor Suliko _O- Snap wel dat de rest van alle sporten even op een lager pitje staan.

Leonie87 bij jou ook alles passen en meten zie ik al. Knap hoor met gezin en alles, ik vind het zonder kinderen al krap :')

Samantha vervelend dat je voet nog steeds vervelend doet, wel fijn dat het iig niet erger wordt met lopen. Succes met je klusje eerst nog, veel plezier daarna met je Scott date :D