Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Oeh, die kan je beter vangen en naar een opvang brengen. Die kunnen het best een tijdje leuk doen in een sloot maar Nl slotrn hebben nirt voldoende voedsel voor deze schildpadden dus ze gaan eigenlijk altijd dood door voedseltekort.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Wow, je zal er maar een tegenkomen...

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

bijzonder om zo'n dier te zien.

Goof schreef:
Oeh, die kan je beter vangen en naar een opvang brengen. Die kunnen het best een tijdje leuk doen in een sloot maar Nl slotrn hebben nirt voldoende voedsel voor deze schildpadden dus ze gaan eigenlijk altijd dood door voedseltekort.

Dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar mijn tweede gedachte was dat de opvang meestal bomvol zit omdat mensen een schattig jong schildpadje kopen zonder te beseffen dat zo'n dier zomaar 40 jaar of nog een paar decennia langer je verantwoordelijkheid is, (Eerlijk waar je kan beter aan kinderen beginnen), en al helemaal niet beseffen dat er een reële kans is dat het dier langer leeft dan jij.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

:wave: Eerst even bijlezen.

Dank jullie wel allemaal. :)

❥ Susan, wat verschrikkelijk om te lezen, heel veel sterkte gewenst. :knuffel:

■ Gaucho, wat een prachtige foto's weer! Jammer dat de reis er weer op zit. Hoe voel je je nu?
■ Susan, een heerlijke puber zo te horen maar de wandeling was wel erg mooi aan de foto's te zien.
■ boedjang, och die kuiens en dan die axcelotl, wat een leven! En wat een heerlijke plek heb je daar.
■ Athelas, wat prachtig zo in Noorwegen, maar jeetje die temperatuur!
■ Faringo, prachtige omgeving om te lopen, heerlijk zo met die avondzon.
■ Eelmo, wat gaaf dat je een wilde das hebt gezien! En ik heb je tip van de Belgische kas opgeslagen, ziet er heel imposant uit.
■ Goof, dat is een beste afstand om hard te lopen, respect! En die foto, heerlijk getimed.
■ lizard, prachtige foto's!
■ shaddy82, och daar sta je ook vreemd naar te kijken. Heb je hem toevallig naar een opvang gebracht? Die overleven het hier niet in de winter namelijk.

____

De wandeling ging niet helemaal gepland in Grollo. Ik had de volledige route gevonden op Komoot en een alternatieve op TopoGPS. Bij de parkeerdplaats nog gekeken of ze overeenkomen, ja dat kwamen ze. Maar of mijn man ik moeten beide nieuwe brillen hebben, maar bepaalde paden konden wij gewoon niet vinden zonder er met een bosmaaier langs te moeten. Gelukkig lag er genoeg asfalt en hebben we een alternatieve route gewandeld, maar ik voel mij oprecht dom. Vooral als je leest dat er mensen enkele dagen geleden gewoon nog de volledige route hebben gelopen.
Anyway, om de trend van deze week te vervolgen besloten we maar in de regen te lopen. :')

Fotografisch niet mijn beste dag van de week, maar toch wat sfeerfoto's voor het plakboek:

Mijn man is druk bezig met vogels te spotten en dan heeft ie zo een app waarin ie bijhoudt wat ie gehoord en gezien heeft, erg leuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Wat betreft de schildpad, meenemen was een beetje lastig met ook Banjer bij me :o

Er heeft jarenlang een schildpadpaartje een aantal sloten verderop "gewoond" ik durf niet te zeggen of deze daar vandaan kwam. Hij zat in de buurt van een rijtje huizen, kan ook nog ontsnapt zijn.

Toch sfeervolle foto's Magda_90

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:31

Ik ben ooit een roodwangschildpad tegen gekomen op buitenrit, ben toen later terug gegaan met een emmer van stal en heb hem mee naar huis genomen. Thuis de dierenambulance gebeld ( we hadden in die tijd nog geen smartphone) en kon hem naar de opvang brengen. Dat moest ik zelf doen. Daar aangekomen kwam hij in een grote achtertuin met vijver.

Het lijkt wel herfst in Grolloo.

Hier in Oostenrijk beetje miezerig. Heb vanaf de camping een kilometer of 6 gewandeld. Met Coco samen. Mooie roofvogels gezien en een reegeit die snel de mais in dook. We krijgen echt slecht weer ze waarschuwen voor overstromingen en aardverschuivingen. We gaan het weer goed in de gaten houden maar als het goed is zitten we hier wel veilig. Wij hebben een redelijk hoge plek op de camping en we zitten een behoorlijk eind van de beek af die een stuk lager gelegen door het dorp stroomt richting de Inn. De Inn kan aardig wat water afvoeren. De upload wil helaas niet meewerken dus de foto's komen nog.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:39

Ha,die banjer.
En zomaar een schildpad.

Magda,daar was ik laatst ook in de buurt.

Ik vond dat plankenpad erg mooi.

Ik was vanmiddag nog naar de Engbertsdijksvenen.

Lekker rondgestruind.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaadje?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Draad? Wat voor draad.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar tijgerspinnen.
Volgens mij vrouwtje,met mannetje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:50

Magda mooi en inderdaad lijkt wel herfst
Lizard prachtige foto van de waterdruppels
Leuk Shaddy schildpad. Wij hadden ze ook ooit in de vijver, stouterds liepen gewoon weg.
Hier op werk lekker na het eten aan de wandel Afbeelding