Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oscar schreef:Ik heb er even over nagedacht en ga in elk geval wachten totdat ik de brief in de app van PostNL zie staan. Dan weet ik in elk geval zeker dat ie onderweg is. Wat wel heel fijn is: wij hebben hier problemen met de postbezorging. Post komt vaak dagen later pas aan. Ik zit (ook) op een oproep voor een operatie te wachten en die paar dagen kunnen voor mij net het verschil maken tussen wel voor de operatie gevaccineerd worden en net niet. Ik ga dus de gok wagen als de brief in de app staat. Wie weet valt het dan net allemaal op z'n plaats.
Citaat:Spectaculaire daling van besmettingen, opnames en doden nu Israël bijna volledig is gevaccineerd
Een spectaculaire daling van het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen: de cijfers uit Israël die donderdagochtend zijn gepubliceerd in vakblad The Lancet laten voor het eerst zien wat het effect is als bijna de hele bevolking is ingeënt.
In Israël heeft inmiddels zo’n driekwart van alle 16-plussers en meer dan 90 procent van de 65-plussers twee prikken met het Pfizer-vaccin gehad. Dat biedt de uitgelezen kans om uit te zoeken of gegevens uit de echte wereld overeenkomen met de studieresultaten. Dat blijkt het geval.
De Israëlische onderzoekers concluderen dat een dubbele vaccinatie voor 97,5 procent beschermt tegen een ziekenhuisopname en voor 96,7 procent beschermt tegen sterfte aan covid. Ouderen blijken bijna net zo goed beschermd als jongeren.
De onderzoekscijfers dateren van de eerste vier maanden van de vaccinatiecampagne, die in Israël op 20 december vorig jaar aanving. Bijna alle infecties die daarna werd vastgesteld betroffen de Britse variant, waartegen het vaccin kennelijk prima beschermt. Of dat ook voor de Zuid-Afrikaanse variant geldt is niet duidelijk: het aantal gevallen was in de onderzoeksperiode nog te klein om daarover uitspraken te doen.
Ellen de Visser
Mando schreef:Ik heb vandaag de brief gekregen ivm chronische aandoening.
Heb voor 14 mei afspraak kunnen maken.
Blijkbaar is het ook nieuw voor hun in het systeem maar ik krijg maar 1 prik en dat kan Moderna of Pfizer zijn.
Ik heb het afgelopen jaar ook geen klachten gehad of testen gedaan misschien ligt het daaraan ik weet het niet.
We gaan het zien.
Fitzroy schreef:Dit is minder goed nieuws
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -overleden
Een bewoner van een verpleeghuis die al volledig was ingeënt is overleden.