Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:18

Needje schreef:
Britse variant is er toch al?
En toch dalen de besmettingen.
Dat zou dan toch niet kunnen eigenlijk?

Britse variant is nog niet dominant. Dus die stijgt en de andere variant daalt. Op dit moment is de overige variant nog zoveel meer aanwezig dat we dus nog een daling zien maar de BRitse variant krijgt daardoor steeds meer ruimte (die stijgt), dus die gaat straks winnen en dan stijgt de boel weer.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:19

Heeft er hier al iemand via die corona app een melding gehad?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:20

Het is met alle maatregelen toch elke minstens tot die en die datum. Dat wordt toch elke keer gezegd en ook dat ze daarvoor gaan evalueren?

Je kan niet alleen afgaan op de cijfers en geenndatum benoemen, want als die 1 dag zo laag zijn krijg je juist protest als er dan alsnog verlengd wordt om te kijken of dat wel echt doorzet. Ok wanneer de besmettingen omlaag gaan maar ziekenhuis opnames niet. Dan krijg je juist mensenndie gaan roepen het gaat omlaag waarom mag alles niet open. Net zoals nu, het daalt maat de Britse variant stijgt juist, alleennis die nog niet groot genoeg aanwezig. We doen het om te zorgen dat die niet zo explosief gaat stijgen alsndie laat zien in andere landen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:21

DuoPenotti schreef:
Zijn bloemen van eerste levensbelang dan?
Ik vind het prima hoor dat ze te koop zijn, maar wel raar. Dan zijn sokken en onderbroeken toch harder nodig.

om je huis op te fleuren in donkere tijden ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:22

Sodera schreef:
Ik snap écht dat het niet leuk is, maar al het gepiep (ja sorry) van mensen dat ze dan niet meer op bezoek kunnen... Dat is nou juist het idee :)*.

_/-\o_ _/-\o_

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:26

besita schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind het prima hoor dat ze te koop zijn, maar wel raar. Dan zijn sokken en onderbroeken toch harder nodig.

met vervolgens een teen die uit de sokken piept :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:27

DuoPenotti schreef:

Ik denk omdat bloemen niet bewaard kunnen worden tot na de crisis en sokken enz. wel.

AH verkoopt trouwens ook sokken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:28

Misschien zodat dat 1 sector is die minder steun nodig heeft? Bloemen gaan anders natuurlijk allemaal dood, sokken niet. Ik denk dat de kwekers anders weer een groot probleem krijgen zoals begin van het jaar?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:33

besita schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk ook omdat anders de kwekerijen er mee blijven zitten en ze het dan moeten weggooien. Bloemen zijn een vers product.

Dat is de reden die ik kan verzinnen. Geen idee of het ook echt zo is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:34

Dat zou logisch zijn, maar eigenlijk niet echt eerlijk tegenover beroepen die wel totaal dicht moeten omdat ze geen eerste levensbehoefte zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:37

DuoPenotti schreef:
besita schreef:

met vervolgens een teen die uit de sokken piept :P

Naald en draad vind je nog in de supermarkt
Maar effe serieus dat is de uitleg die de overheid geeft .En je kan er dan ook aan iemand afgeven ( op de stoep ) of laten leveren etc
Kousen en onderbroeken kan ook makkelijk online

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:39

friezenfan2 schreef:

Onze zoon al een paar keer. Dat was elke keer na een schoolbezoek (eindexamen), dus ik ben niet zo'n fan van het weer opengooien van scholen. Dat zijn gewoon broedplaatsen voor het virus en al worden ze zelf misschien niet ziek, besmette kinderen infecteren wel andere mensen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:40

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:41

Karl66 schreef:
friezenfan2 schreef:

Onze zoon al een paar keer. Dat was elke keer na een schoolbezoek (eindexamen), dus ik ben niet zo'n fan van het weer opengooien van scholen. Dat zijn gewoon broedplaatsen voor het virus en al worden ze zelf misschien niet ziek, besmette kinderen infecteren wel andere mensen.

Het gaat vnl om het basisonderwijs wat wel heel belangrijk is
Schijnen 2x zoveel meldingen te zijn van kindermishandeling
Ik praat echt niet voor mezelf heb geen kinderen in die leeftijd, maar vind het wel heel belangrijk dat deze kinderen weer regelmaat krijgen

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:51

volgens mij was de reden dat de bloemenwinkels open mochten blijven vooral in het kader van "naar elkaar om blijven kijken" en "eenzaamheid bestrijden" zodat je een bloemetje voor mensen kan kopen.
Ik vind er wat van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:53

friezenfan2 schreef:

Nog nooit, terwijl meerdere collega's besmet waren en zij ook de app erop hadden. Heb niet het idee dat ie iets doet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Zo, ik ben weer helemaal blij en vrolijk. Vandaag zijn de jaarcijfers bekend gemaakt.
https://www.ed.nl/veldhoven/recordjaar- ... ~afb1d5d3/
Zo trots gewoon! ASML heeft als eerste zoveel mogelijk personeel naar huis gestuurd en heel veel maatregelen genomen (bubbels gemaakt met verschoven werktijden, zodat de ene shift niet in contact kwam met de andere voor de afdelingen die niet thuis kunnen werken, zijn complete teams naar huis gestuurd vanwege besmettingen, thuiswerken moest voor de rest de standaard worden enz) en dan dit. F*ck de corona, we doen het wel even. *\o/*
Geeft mij een boost, zoiets van "ons krijg je lekker niet klein stom virus".

moonsparkle

Ik fleur enorm op van een zon vakantie in de winter, helaas...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:54

Iedereen die op zoek is naar persectief: die kan je vinden in hoe in het verleden pandemieën zijn verlopen. De geschiedenis leert ons dat een gemiddelde pandemie circa 2 jaar duurt. Met uitschieters naar 4-5 jaar. We kunnen er dus redelijk veilig van uitgaan dat we in elk geval 2 jaar in deze sh!t zitten.
En bij voorgaande pandemieën was dat zonder een groot deel van de kennis en de maatregelen die we nu hebben. Zoals de lockdown, handen wassen, afstand, enz. Wat we daarmee doen is de verspreiding vertragen, maar dus ook de duur van de pandemie verlengen.

Vorig jaar april was voor mij al duidelijk dat we zeker tot a.s. zomer in deze ellende zitten. En mogelijk langer. Daar heb ik mij toen al op ingesteld. En is het makkelijk? Nee, zeker niet. Maar wel noodzakelijk.

Mooi plaatje in onderstaande link. Covid-19 staat erin, maar is helaas niet actueel. Inmiddels zit Covid-19 op 2 miljoen overlijdens wereldwijd (bron: WHO) en is daarmee gestegen naar een twijfelachtige 5e plaats in dit plaatje.
https://www.emerce.nl/nieuws/infographi ... s-pandemie

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:54

Mooi van ASML!

Overigens verbaast het mij dat er in de maatregelen die vanmiddag worden aangekondigd weer niks over thuiswerken gezegd wordt. Zover bekend natuurlijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:56

Relaxed schreef:
friezenfan2 schreef:

Nog nooit, terwijl meerdere collega's besmet waren en zij ook de app erop hadden. Heb niet het idee dat ie iets doet.

Is het niet zo dat je zelf aan moet geven in de app dat je positief bent.
Dus als je de app geïnstalleerd hebt en je voert het niet in is het een ding als de missionaris die voorlichting geeft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:04

Om een melding te krijgen moet je telefoon tien minuten in de buurt zijn geweest van de telefoon van degene die besmet is. Als diegene dan besmet is, dan neemt de GGD contact op om bron en contact onderzoek te doen, daarbij wordt de vraag gesteld of je de app hebt en zoja, of mensen via de app gewaarschuwd mogen worden. Als je daar dan toestemming voor geeft, dan krijg je een sleutel van de GGD om de waarschuwing te versturen.

Er zitten dus best wel wat haken en ogen aan. Het kan zijn dat je wel in de buurt bent geweest, maar de mobieltjes niet, het kan zijn dat je niet bij elkaar in de buurt was maar de mobieltjes wel en dan moet degene die besmet is ook nog eens toestemming geven voor het verzenden van de gegevens. Maar als je geen melding krijgt, terwijl je wel in de buurt van een patiënt bent geweest, dan had je zonder app die melding ook niet gekregen. En als je per ongeluk wel een melding krijgt, zonder dat je zelf te dicht in de buurt van de patiënt was, dan moet je een keer te vaak een test doen. Vervelend maar ook niet onoverkomelijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:15

Vind het apart dat er nu nog niet staat hoe laat de persconferentie is terwijl er wel staat begin van de middag.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:16

13:00 toch?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:17

12.45 is de persconferentie