3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:26

@yonker thanks :)

@sanne, ik ben ook niet te zwaar ofzo hoor en ook niet echt ontevreden. Maar wil voor de zomer voor t mooie er nog zo'n 3 tot 5 kg af :) zit normaal tussen de 58 en 60 kg en op deze foto op 63 kg

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:27

Geen schurende benen meer zou wel ideaal zijn ja!
Mijn doelen zijn vooral meer conditie, blij zijn met hoe ik eruit zie en minder een last zijn voor mijn pony om mij te dragen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:28

Heb ik ook gedaan toen ik begon met afvallen en daarna om de paar maanden weer. En wil het ook weer gaan doen als ik straks ga sporten. Je wordt een beetje blind voor je eigen progressie, foto’s kunnen dan heel verhelderend werken!

Josien, fanatiek bezig met je hardlopen! Knap hoor.

Dilan, je ziet er al goed uit! Mooi werken aan strakker en gespierder worden :D

Emma, voor mij nog steeds geen schurende bovenbenen meer. Kom er steeds dichterbij *\%/* verder nooit echt heel veel gehad. Maar elk gaatje kleiner op de riem was toch wel heel erg fijn.

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:29

Hier
- geen schurende benen
- in september een verre reis maken en dan insta proof bikini foto’s durven maken
- jurkjes maat M passen (L zit boven namelijk te wijd dus ze passen me nooit mooi)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:29

Yonker schreef:
Ja die heb ik wel Emma, net als jou winkelen in winkels waar ik nu niet terecht kan en hopelijk ooit in maatje 40 qua broek passen :j En ooit naar een M voor shirtjes. Dat geen schurende benen meer hoop ik ook maar ik weet ook dat, dat heel erg figuur afhankelijk is en als je veel afvalt dat niet persee minder hoeft te zijn.

Is zeker figuur afhankelijk. Ik heb wat bredere schouders en heupen. Als ik op mn slankst ben past soms maat S, maar meestal toch maat M.

Verschilt ook heel erg per winkel. Bij bvb New Yorker heb ik wel altijd XS of S, valt echt enorm. Bij C&A vaak maat M

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:30

linoleum schreef:
Josien, fanatiek bezig met je hardlopen! Knap hoor.

Moet het nog maar zien vol te houden :Y) .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:30

Tja ik heb met mijn 90 kilo en cup D ook nog maat M met Shirtjes enzo. Heel bizar haha.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:32

Buiten foto's zou ik eigenlijk ook wel maten willen opnemen. Weet iemand waar je zo'n meetlint kan kopen? Xenos ofzo?

Mijn hoofddoel is voornamelijk het kunnen dragen van kleding die ik echt wil dragen, en me daar goed in voelen. Ik vind lichtgekleurde spijkerbroeken zo leuk in de zomer, maar met mijn benen wil ik echt enkel zwarte jeans aan. Ook wil ik graag gewoon kunnen winkelen zonder me daarna vet poedersuiker te voelen omdat niks past of niet mooi zit ivm dikke benen/buik/armen whatever.

Verder wil ik graag het wielrennen weer oppakken, eind van de zomer zou ik graag van mijn ouders hun huis naar dat van mijn zus willen fietsen (Hoogezand - Lelystad). Vind ik wel een leuk doel haha.

Maar verder wil ik gewoon graag lekker in mijn vel zitten met een gezond gewicht. Dat is voor mij het belangrijkste.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:36

Spoiler:
Afbeelding

Dit verschil was ongeveer 25kg, toch eens vaker naar kijken i.p.v. mezelf verder de grond ik trappen :o

Nog maar 30 te gaan *\%/* :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:39

Wat goed Yonker!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:44

Dilan wauw, als dat mijn na foto's zouden zijn zou ik echt intens gelukkig zijn :')

Yonker, ook echt al super veel verschil hoor!

Ik moet ook nog ff foto's maken idd, heb ik 2 jaar terug wel gedaan, maar hoewel ik nu ongeveer even zwaar ben, is mn figuur (helaas) heel anders, veel meer buikvet. Dus is wel weer goede motivatie.

Verder ga ik vooral voor een betere conditie en hopelijk meer energie, en het voorkomen van diabetes type 2 (grote kans ivm 2x zwangerschapsdiabetes). Schurende benen denk ik niet ooit vanaf te komen, toen ik ooit nog slank was had ik al stevige (schurende) benen. Wel hoop ik weer kleding te kunnen kopen in winkels die ik écht leuk vind, en dat het me dan ook mooi staat.

Vandaag beetje rare dag qua eten. Ik had de kinderen beloofd dat we weer eens naar de mac zouden gaan als papa 2 dagen niet thuis was, dat is nu dus :+ Ik was het al vergeten, maar zij niet haha.
Dus vanavond naar de mac, ga 1 burger nemen en daar intens van genieten :D

O: skyr met klein beetje muesli
T: banaan
L: 3 volkoren crackers met 1 avocado erover verdeeld
T: sinaasappel
A: Ik denk een maestro burger <3
T: tomaatjes en komkommer, als ik echt omval van de honger nog wat kwark ofzo

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:36

Schurende benen blijft helaas :\
Toen ik tussen maatje 36 en 38 in zat qua broekmaat schuurde ze nog steeds. Daarom voelde ik me ook altijd dik.
Nu probeer ik wel meer spieren te krijgen daar, bv met pilates, in de hoop dat het helpt.

Ik wil maar zeggen, je kiest je lichaam niet :')

Trouwens, sterk hoor, die foto’s! Zoveel kilo’s eraf krijgen is geen kleinigheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:42

Ik weet dat schurende benen niet per se afhankelijk is van gewicht hoor, maar in mijn geval weet ik dat het voor een heel groot deel komt omdat ik gewoon heel veel jiggly vet heb daar. Heb het altijd al wel een beetje gehad, maar wil in ieder geval terug naar het punt waarop ik meer dan 10 meter kan lopen in de zomer zonder ongelofelijk oncomfortabel te zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:45

Yonker, supergoed resultaat al hoor! +:)+

Mijn bovenbenen komen ook nog tegen elkaar. Kon ik me voorheen enorm aan storen, maar nu niet meer.
Begin sowieso positiever naar mezelf te kijken. Eindelijk, na 12 jaar altijd maar dunner willen zijn :=

Op deze foto woog ik rechts 68 kg. Toen ging ik heel streng op mijn voeding letten en 6x per week sporten, naast paardrijden, wat ik ook 4x per week ongeveer deed. Resultaat, in een klein halfjaar naar 55 kg. Toen was ik er blij mee, maar nu niet. Als ik de linkerfoto bekijk zie ik vooral weinig spiermasse :oo

Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:46

Ja tuurlijk, dat is ook zo. En minder vet is minder jiggly :))
Ik weet gewoon dat het voor mij nooit zo zal zijn zoals ik het ‘echt’ wil. En daar mort ik vrede meenemen. Ik was toen niet tevreden met mijn lijf, terwijl dat echt wel had gemogen. En dat is soms het gevaar van afvallen, je bent nooit tevreden.
Maar minder vet is comfortabeler ja. Tenzij we in een ijstijd terecht komen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:48

Ik weet dat ik ooit echt een zandloperfiguur had en als ik dat terug kan krijgen ben ik tevreden. Ik hoef niet heel afgetraind te worden en hoewel ik veel wil afvallen weet ik ook dat ik uiteindelijk zal settelen op een gewicht dat me toelaat om af en toe ongezonde dingen te eten of in ieder geval die balans te hebben. Als mijn heupen dan nog iets breder zijn lig ik daar niet wakker van. Het gaat echt om het grote deel van het gewicht dat nog tussen mijn huidige gewicht en 'gezond en fijn in mijn lichaam' zit :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:51

Dat is wel een fijn doel denk ik idd :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:00

Mijn schurende bovenbenen zullen nooit helemaal weggaan. Maar merk met 20 kilo minder wel dat ik er veel minder last van heb.

Ik heb ook een zandloper figuur, smal van boven en redelijk brede heupen. Maar m’n heupen en billen ben ik trots op, dus die moeten ook blijven!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:02

Mijn billen heb ik met heel veel moeite eraan getraind :') heb va mezelf echt weinig ronding daar :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:14

Dilan, billen trainen duurt toch echt heel lang, heb ik gehoord. Sterk dat je doorgezet hebt!
Ik dacht altijd een zandloper figuur te hebben, tot ik schouders en heupen ging meten. Blijken mijn schouders zo breed als een mannenmaat te zijn :') en heupen zijn zo een 5cm kleiner. Wat ik in de spiegel zie is echt niet helemaal correct :P

Linoleum, dat is wel waar. En sowieso, 20kilo extra meedragen is ook echt een verschil in hoe je je voelt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:26

Oh ja, ik wil weer een taille :)*
Ik had van oorsprong altijd een dikke kont en stevige benen. Sinds ik aan ben gekomen, is dat echt vooral naar mijn buik gegaan, waardoor ik regelmatig de vraag krijg of ik zwanger ben, en kleding gewoon niet mooi valt. Dus daar moet ik echt vanaf!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:34

Mijn benen schuurden zelfs nog toen ik 49 kilo woog helaas :') Wel echt een heel stuk minder maar dat ligt inderdaad dus ook aan je bouw.

Sinds mijn bikini fitness/bodybuilding wedstrijd in mei ben ik eigenlijk zoveel meer tevreden met hoe ik eruit zie. Ik maak me er tegenwoordig echt geen zorgen meer om. Ben nu voor mijn doen vrij zwaar maar zo vind ik mezelf ook gewoon mooi, wil er alleen weer even wat af, meer om mezelf een tijdje weer wat meer discipline op te leggen eigenlijk. Daarna zien we wel weer :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:35

Ik heb ook een flink stel schouders. Kan ook nooit leuke bloesjes vinden. Of t is heel wijd bij mn taille en goed bij mn schouders. Of mn taille zit goed, maar krijg de knoopjes bovenin niet dicht. Of kan mn armen niet bewegen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:36

Eulogy schreef:
Mijn benen schuurden zelfs nog toen ik 49 kilo woog helaas :') Wel echt een heel stuk minder maar dat ligt inderdaad dus ook aan je bouw.

Sinds mijn bikini fitness/bodybuilding wedstrijd in mei ben ik eigenlijk zoveel meer tevreden met hoe ik eruit zie. Ik maak me er tegenwoordig echt geen zorgen meer om. Ben nu voor mijn doen vrij zwaar maar zo vind ik mezelf ook gewoon mooi, wil er alleen weer even wat af, meer om mezelf een tijdje weer wat meer discipline op te leggen eigenlijk. Daarna zien we wel weer :+

Zo'n wedstrijd lijkt me echt heel zwaar om voor te bereiden. := vind het echt knap als ik mensen volg op Insta die daarmee bezig zijn :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:39

Dilan93 schreef:
Eulogy schreef:

Zo'n wedstrijd lijkt me echt heel zwaar om voor te bereiden. := vind het echt knap als ik mensen volg op Insta die daarmee bezig zijn :)
Ik vond het wel meevallen, op de laatste paar weken na :') Vind het makkelijker dan "gewoon" afvallen eigenlijk, want je weet dat je je echt aan je dieet en cardio moet houden terwijl ik normaal veel sneller denk van "ach 1 stukje van dit mag wel". Het kost vooral echt onwijs veel tijd en sociaal gezien vond ik het lastig, niet uit eten kunnen of iets gaan drinken etc.