Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:34

Farjen, 1300 kcal is inderdaad heel weinig... Ik zou beginnen met het uitrekenen van je BMR en dat als minimum aanhouden. Als je redelijk veel beweegt, kun je de uitkomst van je BMR x 1,5 doen en van die uitkomst 500 kcal aftrekken. Dan zou je rond een goede koers moeten zitten om af te vallen :j

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:36

Oh da's nog niet veel inderdaad Kayleigh! Maar met wat vlees en misschien nog iets van twee stuks fruit kom je wel een eindje denk ik!

Hoe bevalt die Skyr nu bij iedereen? Vult het?

Mijn lijstje:

O: shakepoeder met magere yoghurt
T: ??
L: shakepoeder met halfvolle melk (begint me een beetje tegen te staan, ga denk zelf yoghurt meenemen van huis, naar stage.
A: thaise kip met broccoli, mihoen en een beetje zoetzure saus

Ik kom uit op 1046 kcal := Maaar ik heb nog zalm in de koelkast liggen, misschien dat ik daarna nog een stukje kan bakken ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:41

Ik vind de Skyr heel lekker en het vult goed :j Plus het is een heerlijke eiwitboost. Ik ben verkocht eraan! Veel betere macro's dan kwark en nog beter te pruimen ook :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:46

Top! Misschien dat ik dat straks eens haal ipv normale yoghurt. Ben niet zo van de kwark of yoghurt zonder iets erbij, maar ik heb toch shakepoeder waar ik het mee kan opleuken :)) Thanks!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:04

Ik ben ook verkocht, heerlijk! Volgende keer als het in e reclame is ga ik echt dik inslaan, hahaha. Heb spijt dat ik maar 3 potten gekocht had :'D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:06

Is dat bij jullie gewoon in de supermarkt te koop? Heb het bij ons nog niet gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:11

Haha bij ons was hij op toen ik meer wilde inslaan! Heb de eerste keer maar twee potten meegenomen omdat ik niet zeker wist of ik het wel lekker zou vinden. Toen wilde ik meer halen, maar was het op ;(
Gister weer boodschappen gedaan en zonder korting maar een voorraad gehaald. :)) Staan nu 8 potten in de koelkast, hahaha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:26

Jup! Juist omdat het vorige week in de aanbieding was kwam ik hier vragen of iemand het wel eens op had en dat het zulke goede voedingswaarden had.. en toen is iedereen massaal aan de Skyr gegaan volgens mij hahaha.

Ja ik ga volgende week ook even een voorraadje voor hier inslaan Kayleigh :)) Heb nu nog 1 pot over van de 3, omdat ik gister heel erg vol zat van mn taco oliebol en vandaag ga ik alweer richting huis :))
Thuis staat volgensmij ook nog 1 pot.. not sure. Moet in ieder geval weer om nieuwe voorraad hahaha. Gelukkig is het volgensmij niet zoveel duurder als griekse yoghurt :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:39

Kayleigh_ schreef:
Ik vind de Skyr heel lekker en het vult goed :j Plus het is een heerlijke eiwitboost. Ik ben verkocht eraan! Veel betere macro's dan kwark en nog beter te pruimen ook :D

Precies dit! Het is nu weer in de aanbieding bij de spar

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:42

Mijn lijstje voor vandaag

O: 5 ( :o ) boterhammen met kaas appels troop en kipfilet
L: Skyr met lijnzaad
T: Opkikker bouillon
A: Broodje hamburger zelfgemaakt

B: Om half 8 werken in de horeca tot vannacht. Misschien daarna nog uit... :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:31

xNavatu schreef:
Jup! Juist omdat het vorige week in de aanbieding was kwam ik hier vragen of iemand het wel eens op had en dat het zulke goede voedingswaarden had.. en toen is iedereen massaal aan de Skyr gegaan volgens mij hahaha.

Ja ik ga volgende week ook even een voorraadje voor hier inslaan Kayleigh :)) Heb nu nog 1 pot over van de 3, omdat ik gister heel erg vol zat van mn taco oliebol en vandaag ga ik alweer richting huis :))
Thuis staat volgensmij ook nog 1 pot.. not sure. Moet in ieder geval weer om nieuwe voorraad hahaha. Gelukkig is het volgensmij niet zoveel duurder als griekse yoghurt :D

Ik moest even heel goed nadenken wat een taco oliebol is :')

Ik ga het misschien toch ook proberen, hoewel ik kwart echt niet lekker vind dus ik haal eerst wel gewoon 1 pot om het uit te proberen haha.

Gister uiteindelijk echt een rommelig dagje geworden. Best veel gesnoept en niet meer naar de sportschool geweest, heb deze week echt geen fut dus ik hoop dat als ik deze week rust neem, ik volgende week weer wat meer energie heb.

Gisteren;

O: 3 zaanse huisjes :+
T: /
L: avocado en crayfish salade met Dijon dressing (202 kcal zonder de dressing), stukje stokbrood met boter en 2 handjes groentechips (waren niet te eten dus heb ze weggegooid)
T: 3 amaretti koekjes :+
A: laatste restje lasagne
T: heel klein stukje chocoladetaart, een vriend van m'n vriend 'logeert' deze week bij ons door omstandigheden en hij had taart gekocht dus eh, ja :')

B: een uur lopen met een laptoptas die elke dag zwaarder lijkt te worden

Vandaag:

O: /
T: zakje Velvet Crunch (86 kcal)
L: salade met avocado, cherrytomaatjes, komkommer en kip met olijfolie en balsamico
T: /
A: ik denk dat ik vanavond toe ga geven aan de Griekse bakker waar ik langs loop onderweg naar huis en iets van spanakopita (filodeeg met feta en spinazie) haal :o

B: een uur lopen, heel misschien nog sportschool

Dus, ook vandaag een redelijk rommelig lijstje, maar ik heb in elk geval m'n lunch bij me. Heb echt een beetje een zooitje gemaakt van boodschappen doen en m'n week plannen.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 24-09-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:34

Spanakopita <3 <3 <3

En de boog kan niet altijd gespannen staan toch! Ik ben ook al de hele week niet naar de sportschool geweest, heb ook geen fut... Maandag hopelijk weer wel, hahaha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:44

Nog nooit op maar het klinkt heerlijk :))

En hahaha ik zt ook echt te kijken van huh.. oliebol.. whut dat had ik toch niet getypt :') Maar bij mij staat dat woordenfilter uit, dus duurde even voordat ik het besefte hahaha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:45

Dat is echt heel erg lekker!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:46

Ja bij die bakker smaakt hij ook echt precies zoals in Griekenland dus daar kan ik echt geen nee tegen zeggen <3

Nee precies! Vorige week ben ik wel geweest en deze week loop ik natuurlijk ook een uur per dag (en 's ochtends ook behoorlijk snel want ik ben tot nu toe elke dag te laat vertrokken :') ) dus op zich krijg ik genoeg beweging. Vind het wel prima, als ik zin heb ga ik vanavond nog even :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 10:49

Ik ken het niet :x

Gisteren niet zo'n goede dag uiteindelijk..

Lijstje vandaag
O: honey rings met melk
T: perzikstukjes
L: 2 wasa lichtgewicht crackers met boter en 2 plakjes leverworst
T: crackers en smoothie: aardbei, banaan en yoghurt
A: shoarma :+
B: paardrijden

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:56

Ik ken het ook niet :)

Haha Sharonn, ik las je lijstje en dacht 'valt toch mee?' tot ik bij de pita kwam :D
Dat heb ik laatst gegeten en ben er toen echt niet goed van geweest, vorig weekend maakte mijn moeder er thuis klaar, ook buikpijn van gehad, zo'n dingen helpen altijd om het een tijdje niet te willen eten :D

De weegschaal pest mij. Er gaat iedere dag 100gr af. Goed hoor, maar ik wil verdorie eens een ander getal zien staan vooraan :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:10

Ik gister ook beetje mweh dag.. kan 't niet zo goed inschatten wat ik allemaal binnen krijg omdat die vrouw overal heel veel olijfolie enz voor gebruikt _O- Plus ik heb mn maandelijkse feestje dus chocolade ftw :')

Gister was;
L: Gegrilde kip, half gekookt ei, spinazie, sperzieboon, javaanse dressing, cashewnoot en klein beetje mie
T: Zowat een halve milka reep... :x
A: 4 taco schelpjes, gehakt met ui, knoflook, tomatenpuree en echt een hele oliebol van allerlei kruiden. Dan salade van komkommer, wortel, schapen feta, olijfolie, kruiden en mais, en nog wat gegrilde courgette en ui met oregano en olie. Oh en vers gemaakte guacemole met een beetje zure room :))

Wou deze week eigenlijk wegen maar is toch niet positief nu ik ongesteld ben dus in mn hoofd is dat ook gelijk een reden om minder netjes te eten :')

Vandaag weet ik nog niet :)) Nasi vanavond, dat is het enige wat vast staat :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:11

Stral schreef:
Ik ken het ook niet :)

Haha Sharonn, ik las je lijstje en dacht 'valt toch mee?' tot ik bij de pita kwam :D
Dat heb ik laatst gegeten en ben er toen echt niet goed van geweest, vorig weekend maakte mijn moeder er thuis klaar, ook buikpijn van gehad, zo'n dingen helpen altijd om het een tijdje niet te willen eten :D

De weegschaal pest mij. Er gaat iedere dag 100gr af. Goed hoor, maar ik wil verdorie eens een ander getal zien staan vooraan :P

Als je dat al pesten vind.. :') Ik sta al weken vast en vorige week sprong ie eindelijk op een ander getal maar toen sprong ie net op het laatste moment weer terug naar het gewicht waar ik al weken op vast zit |o

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:14

Dat doet die van mij ook hoor! Telkens terug naar 70,5, en dan na een avondje stappen ben ik uitgedroogd ofzo (onlogisch ik weet het maar mijn lijf werkt blijkbaar zo), en dan stond er altijd 69, om dag erna weer op 71 te staan. Heel gek :P Zal ook wel iets te maken hebben met mijn nood aan kaas/vlees/vet nadat ik gedronken heb :P Maar zo is het wel érg moeilijk je motivatie vast te houden: als je drinkt weeg je ineens wél minder :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:16

Op zich niet heel onlogisch want je verliest denk ik gewoon heel veel vocht als je drinkt. Maar ja, dan moet je inderdaad niet zoals ik ook nog je lichaamsgewicht in pizza/kebab/patat wegwerken na het stappen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:18

Dat je na een avond met veel alcohol uitgedroogd bent, is wel vrij normaal. Je nieren krijgen geen seintjes meer door met wanneer je moet plassen, daarom blijf je naar de wc gaan. Je raakt dus behoorlijk wat vocht kwijt dat niet aangevuld wordt.
Dat aanvullen gebeurt meestal pas de dag/dagen erna, waardoor je de dagen erna zwaarder weegt. Je lichaam reageert met vocht vasthouden nadat het zoveel vochtverlies heeft gehad.

Die extra kilo's zullen dus voornamelijk vocht zijn want je wordt niet ineens 2 kilo zwaarder van een dag vet eten, zo werkt het lichaam niet.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:24

Ik dacht dat je meteen vocht ophield bij alcohol :) Heb ik als ik bier drink wel hoor! Dan ben ik meteen zwaarder en merk ik het ook erg, maar met wijn heb ik het dus wel, dat uitdrogen inderdaad :)

Iedere dag wijn drinken dan maar? *\o/*

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:30

Herkenbaar x navatu!
Zo zat ik maandag lekker pasta te eten wat mijn huisgenoot gekookt had. Komt hij binnenlopen, ja lekkere saus he zit ketchup en curry door.
Uhh... Oeps. En dan denk je o lekker groente gooien ze er een klont boter door :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:38

Is die skyr nou lekker eigenlijk?
Ik vind kwark altijd zo zuur...