Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LiiNd_Y schreef:Gisteren ben ik gevraagd of ik mee ging naar de holterberg loop in nijverdal. Is 5 mijl en moet wel geleidelijk tegen een berg op. Gisteren de oldemijercross van 6 km gelopen, was lood zwaar. Door mul zand heen en veel steile heuvels op. Ik ben getraind voor 5 a 6 km. Nu twijfel over wat ik moet doen. Zou ik die 5 mijl aan kunnen?
SAKKIA schreef:Even een vraagje aan de mensen met scheenbeenklachten.
Ik loop alweer een paar weken en ook al weer een paar weken heb ik klachten aan mijn rechterscheen. Heel vervelend want ik ben zo lekker op weg. Ik heb 2 weken geleden nieuwe schoenen aangeschaft. Dit was ook wel erg nodig.
De klachten blijven. Ik heb al heel vaak rust genomen, ook voor langere tijd en toch heb ik na een paar weken weer klachten.
hebben jullie nog tips? Ik sta overal voor open, ik wil er zo graag van af......
Ik heb het trouwens echt alleen maar rechts. Links is er niks aan de hand.
Greetje63 schreef:Belangrijker was als hij de oorzaak ook had gepoogd te achterhalen. Wat zij hij daar van en hoe moet je dat nu aanpakken. Of waren daarvoor de oefeningen die hij gaf. In dat geval wat zei hij dan over de oorzaak. Heeft hij ook een gedoseerd loopschema meegegeven voor nu?
Overigens hoeft een chronische blessure ook niet pijn te doen bij aanraking. Vaak kom de pijn slecht bij een specifieke belasting. En bij een hardloopblessure is het maar zelden dat de huis rood en warm is omdat het vaak om een steriele ontsteking gaat. En een lokale ontsteking is heel vaak niet in heb bloedbeeld terug te vinden. Beetje typisch verhaal.
Maar als de oefeningen hun werk maar doen en jij van je klachten afkomt, dat is het belangrijkste.
welshfan97 schreef:Greetje63 schreef:Trainingsopbouw/overbelasting kan natuurlijk altijd. Je geeft zelf aan dat je je duur uit ging breiden. Misschien is dat net te veel geweest. Hoe goed doordacht een schema ook is, bij een individu kan het verkeerd vallen. Mar er kunnen ook fysieke oorzaken zijn door een net iets afwijkende stand waardoor de belasting groter is. Je hebt zooltje gekregen dus er was blijkbaar iets te corrigeren. Dat zou een oorzaak geweest kunnen zijn. Maar door de correctie zou die blessure dan misschien in de toekomst wel voorkomen worden maar de blessure die er nu zit is daar niet ineens mee genezen natuurlijk. Verder heb ik weleens gehoord dat een te korte uitspier scheenbeenklachten kan geven. Maar ik ben geen fysiotherapeut (ben dierenarts maar bij dieren is het niet bepaald een specifieke klacht) maar er zullen vast nog andere afwijkingen elders deze blessure in de hand kunnen werken.
bedenk me nu dat ik zelf lichte scheenbeenklachten kreeg toen ik overstapte van een neutrale naar een antipronerende schoen. Bleek achteraf een prima overstap maar door de kleine verandering in de schoenen raakte dus de schenen al overbelast. Krachten kwamen schijnbaar uit een niet iets andere richting dat ze gewend waren. Ik wil maar zeggen , soms kan het echt een klein ding zijn waardoor je je met 'normale 'trainingen toch overbelast.
Ik ben nu al meerdere keren opnieuw begonnen met verschillende schema's en ook al extreem rustig. Ik liep al een hele tijd zonder probleem op mijn lichte antipronatie-schoenen. zooltjes zijn omdat ik meer antipronatie steun nodig heb, als dit dus werkt ga ik ook terug naar die winkel voor schoenen die ik zou kunnen dragen zonder zooltjes.
ik heb wel (lichte) scoliose (kromme rug en ik heb er een torsie, draaiing in), maar sta redelijk in het lood, heb geen beenlengte verschil (een paar mm maar niemand is volledig gelijk dus hier wordt niets aan gedaan) en ik lijk nauwelijks krachtverschil te maken tussen links en rechts met lopen. echter blijf ik iets achter met een linker heup met lopen/hardlopen, maar dit zou geen invloed kunnen hebben op de shinsplints. hieraan is ook verder niks te doen dus daar kan niets aan veranderd worden maar kan het toch ook niet aan liggen.
welshfan97 schreef:Dit verhaal zou ik kunnen schrijvenk heb wel (lichte) scoliose (kromme rug en ik heb er een torsie, draaiing in), maar sta redelijk in het lood, heb geen beenlengte verschil (een paar mm maar niemand is volledig gelijk dus hier wordt niets aan gedaan) en ik lijk nauwelijks krachtverschil te maken tussen links en rechts met lopen. echter blijf ik iets achter met een linker heup met lopen/hardlopen, maar dit zou geen invloed kunnen hebben op de shinsplints. hieraan is ook verder niks te doen dus daar kan niets aan veranderd worden maar kan het toch ook niet aan liggen.
_horselover2 schreef:sorry als het al ergens staat..
hallo allemaal![]()
ik loop sinds een tijd ook hard met een paar vriendinnen en dit gaat erg goed qua ademhaling maar ik krijg altijd heel erg last van kramp in mn enkels tijdens het lopen.. het is na het lopen wel vrij snel weer weg maar tijdens het lopen heb ik er wel behoorlijk last van..
we doen voor en na het lopen oefeningen dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen..
ik heb wel vrij zwakke enkels dus zelf denk ik dat het daar ook wel wat mee te maken heeft.
ik loop op nikes die ik ook gewoon aanheb naar school dus misschien ligt het (ook) daaraan?
weet iemand hier iets meer van en wat je eraan kunt doen?
oja het kan toch geen kwaad om een stap in een trainingsschema een aantal dagen vaker te herhalen als dit nog wat moeilijk gaat ipv geforceerd door naar de volgende stap?
alvast bedankt!