[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:11

Dank je wel allemaal, dat met die kleren herken ik ook. Ik pas nu mn 'misschien ooit' spijkerbroek, heel fijn maar dat betekent dat de rest allemaal als vodden om me heen hangt haha. Ik heb nu mn beste vriendinnetje gevraagd om in dr kast te kijken naar miskopen die haar te groot zijn want ik zit zonder werk nu en kan nieuwe kleren me echt niet veroorloven en sowieso is het zonde want ik wil er nog 5 af.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:13

Oh sorry dan had ik je verkeerd begrepen, excuses!
Snap dat je nu nog niks nieuws wilt kopen! Ik heb een tijd geleden bij de primark een aantal broeken gehaald zodat ik op kantoor gewoon een passende broek aan kan :P duurdere broeken koop ik wel als er nog iets vanaf is! Hihi

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:14

Ohja trouwens, nog 1 uur te gaan en ik heb nog GEEN snoepje gepakt *\o/* *\o/* *\o/*
Jullie motiveren enorm :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:26

Arienette schreef:
Dank je wel allemaal, dat met die kleren herken ik ook. Ik pas nu mn 'misschien ooit' spijkerbroek, heel fijn maar dat betekent dat de rest allemaal als vodden om me heen hangt haha. Ik heb nu mn beste vriendinnetje gevraagd om in dr kast te kijken naar miskopen die haar te groot zijn want ik zit zonder werk nu en kan nieuwe kleren me echt niet veroorloven en sowieso is het zonde want ik wil er nog 5 af.

Dadelijk pas je je 'misschien ooit' broek ook niet meer.. :+

Ik had vorig jaar wat broeken gekregen van mijn zus. Ik kreeg ze toen niet dicht, maar ik vond ze zo mooi dat ik ze niet terug wilde geven. Ik wilde ze bewaren voor als ik weer zou afvallen... Nou, nu hangen die dingen ook maar rond mijn lijf :') Maar ze zitten heel fijn en ik gebruik ze op mijn werk. Ik werk in een tuincentrum en ik zit eind van de dag toch helemaal onder de potgrond dus agh :+

Tarzan, supergoed joh!!! :D

Hier gaat het eigenlijk ook wel aardig. Heb geen 'normale' dag (vroeg opstaan, rond 10 uur al een klein broodje gegeten, rond 12 uur een bak cruesli met yoghurt (om 4.45 krijg ik dat niet weg hoor!) en een plakje ontbijtkoek. Fruit heb ik nu ff geen zin in dus ik sla mijn tussendoortje maar over, het is ook al bijna tijd voor het avondeten :o

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:48

Sorry, ivm tentamens had ik het even druk dus kon niet meteen reageren.
Maar ik doelde er inderdaad op dat ik het graag weer zo wil als op die bikini foto :j 2 of 3 kg meer vind ik niet erg, maar het scheelt nu bijna 10 kg en dat vind ik wat minder. 65/66kg zou mooi zijn :j
Iemand vroeg wat ik zoal eet op een dag: ik ontbijt met 2 boterhammen of drie crackers, maar net waar ik trek in heb, meestal met kipfilet en tomaatjes of (room)kaas en komkommer, en een kop groene thee. Tussen de middag eet ik 4 ( := ) boterhammen en een stuk fruit, ook weer met thee of koffie. Rond drie uur meestal een cup a soupje of iets anders kleins als een sultana, en in de avond voornamelijk wokgroenten met noodles of zilvervliesrijst en witvis of kip. Als ik weinig honger heb maak ik een maaltijd salade met tomaat mozzarella biefstukreepjes en een dressing van olijfolie, balsamico, peper, zout en italiaanse kruiden. Als ik in de avond nog trek heb doordeweeks groenten met dipsaus (worteltjes, cherrytomaatjes, komkommer, bloemkool etc.) en in het weekend een bakje chips of iets anders waar ik trek in heb.

Dais_ Sporten doe ik de laatste maanden juist niet veel, ik denk ook dat het daardoor komt dat ik aangekomen ben. Ik ben voormalig topsportster en trainde tot twee jaar geleden 6 tot 8 uur per dag. Dat is nu een beetje teruggedrongen naar maximaal 4 uur per week :+ Nou at ik toen ik sportte ook veel meer, bijvoorbeeld tussen de middag een groot bord pasta met saus ipv brood, en om 4 uur soep met een stuk kip en dan om 19.30 avondeten..
Ik denk dat ik gewoon een stuk meer moet gaan sporten, of in ieder geval elke dag even bewegen. :)
Sorry voor de opmerkingen die ik overgeslagen heb, het was aardig wat om bij te lezen!
Ik meet trouwens vaak in cm ipv wegen in kg's omdat het bij mij nogal verschilt.
Toen ik zoveel sportte woog ik namelijk ook 70 kg, maar was mijn heupomtrek 11 cm minder dan nu.
Toen ik stopte met topsport, nam mijn spiermassa, en zo ook mijn gewicht veel af. Kwa omvang was ik toen vrijwel hetzelfde gebleven, maar pas sinds ik bijna niet meer sport (4 uur in de week is voor mij bijna niet) gaat het een beetje de verkeerde kant op..

Vind het lief trouwens hoor dat mensen bezorgd zijn, kan me voorstellen dat 65 kg met 1.80 een beetje weinig klinkt, maar ik heb dan gewoon maat 36/38, dus niets om je zorgen over te maken lijkt me. :)

Tarzan, wat goed! Ik zit nu naar de drop pot te staren.. Of eigenlijk staart de droppot naar mij.. >;)
Nog even volhouden want moeders komt over een half uurtje langs en blijft eten en die houdt mij meestal wel weg bij die pot haha.

Ariennette wat goed dat je die broek past! Ik heb mijn broek van een half jaar geleden ook maar bewaard, want die wil ik toch echt weer aankunnen deze zomer! :j

Als ik al die lekkere lunch dingen lees krijg ik ook trek!
Havermout ben ik ook niet zo van, maar misschien als je er lekkere dingen in propt wel..?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:53

Haha, 4 uur per week is voor mij veel hoor! :P Maar als je voormalig topsporter bent geweest kan ik me voorstellen dat het weinig is :P En je eet gewoon super netjes, dus ik denk dat meer bewegen de enige manier gaat zijn voor jou om nog wat kwijt te raken :P

Voor mij ook vrees ik, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om nog wat meer te gaan sporten :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:11

Dat probleem met tijd heb ik dus ook :+ en áls ik dan vrije tijd heb, dan zit mijn bank opeens zo lekker haha.

En ja ik eet over t algemeen best netjes vind ik, ik heb heus wel eens een uitschieter bij de snackbar of macdonalds hoor maar die probeer ik te minimaliseren :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:15

Valeria schreef:
wat voor tussendoortjes eten jullie zoal?

Volkoren cracker (eventueel met mager beleg), boterham met mager beleg, kwark/yoghurt (magere
varianten), fruit (en groente mag altijd van mezelf).

Goed bezig Wollie!! :D

Misterylady schreef:
Niks is zo frustrerend als zo je best doen met gezond eten om af te vallen en er gaat geen gram af. Ik eet gezond, snoep niet meer, eet geen chips meer (alleen 1 klein schaaltje op zaterdagavond, voorheen deed ik 1 a 2 dagen met een zak) en probeer 3x per week 5km te wandelen
(stevig doorlopen).
Ik heb dan ook besloten dat ik naar een dietiste ga. Maar welke?
Typ bij google dietiste + woonplaats in en er verschijnt een hele lijst.
Wat is nou een goede dietiste? Hoe vind ik die? Waar let je op?
Wie heeft er tips voor mij?

Wat ik intussen heb geleerd: ga naar een diëtiste (liefst doorverwijzing via je huisarts, weet je zeker dat je goed zit) en niet naar een gewichtsconsulent :)

Winner, je hebt een mooi gewicht bij je lengte zeg :)

Sakkia, brrrr!! Wat eng een inbraak, jakkie..

Avaluna, ohwww wat een schattige foto <3!

Dais_ wouw zeg zo zie je dus ineens hoe goed je bezig bent geweest :D!

Arienette schreef:
Verder niks toe te voegen, maaaaar -10! *\o/*

*\o/* *\o/* :D

Negerzoen, toch ben je dus positief je levensstijl aan het aanpassen :) gezien je crackers heb gegeten en geen koekjes oid! :)

_Tarzan schreef:
Ohja trouwens, nog 1 uur te gaan en ik heb nog GEEN snoepje gepakt *\o/* *\o/* *\o/*
Jullie motiveren enorm :D

Goed beziggg!! :D

Ik zit nu aan mijn gekookte aardappels en rode bieten, maar eet echt met lange tanden.. op 1 of andere manier gaat mijn eetlust enorm achteruit als ik gezond eet en veel beweeg.. eet in elk geval de bietjes op, gekookte aardappels is geen ramp als ik dat mis denk ik :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:29

Hallo meiden
Hoe gaat het met jullie? met mij helaas wat minder volgens de weegschaal was ik vanmorgen zwaarder (ik was toen nog niet naar het toilet geweest) en vandaag eerst naar de huisarts geweest voor de aanhoudende pijn in mijn pols die dacht aan een schertje dus ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis.
gelukkig bleek uit de foto's dat het niet gebroken was maar wel een dikke peesontsteking -:(- dus ben een beetje uit mn doen vandaag..

Voor diegenen die afgevallen zijn toppie! *\o/*

Avaluna wat een heerlijke foto! <3

Liespower je kan het!

Vanavond op pad om lijnzaad en revoltiebrood of als ze dat niet hebben sojameel te scoren!Revolutiebrood schijnt nog minder koolhydraten in te zitten dan koolhydraatarm brood mochten er nog mensen het recept willen hoor ik het graag...
eten voor vandaag was:

O. 2 eieren met spek
T kopje koffie
L. 2 plakken koolhydraatarm brood met boter en rosbief
D. 150 g Broccoli met 50 g aardappels anders ham kaas
100 gram rauwkost en een koteletburgertje

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:22

Hihi, havermout ziet er niet echt lekker uit inderdaad, dat moet ik eerlijk toegeven :+ Recept van de foto op de vorige pagina:
- 250ml Oat Dream aan de kook brengen in een steelpannetje.
- Voeg 6 eetlepels havermout toe, roeren tot het een papje wordt. (Ik doe er ook nog een theelepeltje stevia bij)
- Als het dik en papperig is wat gedroogde cranberry's meeroeren in het pannetje.
- In een kom gieten, gesneden peer erdoorheen en nog wat honing+kaneel erover... JUMMIE!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:22

Paar daagjes niet meegelezen, maar ik ben ondanks de paasdagen toch 100 gram kwijt.
Alle kleine beetjes helpen! Nu weer vol er tegenaan en dan vliegen de kilo's er zometeen weer vanaf :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:31

Thanks Bonjoy, ik ga het ook eens proberen.
Hoe zit het met de callorieen in havermout?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:41

Is goed te doen Winner91! Ik kom met sojamelk ipv halfvolle melk op nog geen 250 calorieën uit.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:19

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! :)) Hier helaas wat minder. (lees zwaar slecht) zak chips gehad en patat met frikandel :( het was zo lekker, maar nu niet meer. De rest van de week wel goed mn best gedaan, dus vanavond maar wat beter mn best doen met buikspieroefeningen :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:27

Ik ben net met mijn mama die kwam eten naar de albertheijn een blokje verder gelopen (hier voor de deur - letterlijk - zit er ook een maar een stukje wandelen is ook fijn/goed!) en ik heb een aantal dingen gekocht die ik van mijn moeder echt eens moest proberen. En WAUW wat is het lekker!
Je kunt het als lunch eten of gewoon als tussendoortje.
Rijstwafel/wasa cracker (ik heb het nu met rijstwafel gegeten), met zuivelspread (gewoon die goedkope van de euroshopper) met wortelrauwkost er bovenop. Het lijkt wel een gebakje <3

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:06

Nou gelukkig is er nu weer een halve kilo af van de 1,5 die er weer bij was gekomen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:24

Nou bij het sushi eten gister hoefde ik niet echt op mijn dieet te letten, zo weinig was het XD.
Ging met een bon, nou dat doe ik niet meer...geef mij maar all you can eat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:48

Frummels, wat was dat dan wat je gegeten hebt?
Daniella, gelukkig weer een deel ervanaf! :)
Karin, haha jammer dat het zo weinig was maar wel beter dan kun je ook niet te veel eten haha! :P

Ik heb wat na de Pasen, vlaggetjesweek en dagen dat ik gezondigd heb erbij gekomen was weer terug eraf! dus weer terug waar ik gebleven ben dus de motivatie is ook weer terug! :D
Gisteren niet aan het snoep gekomen dus ga nu volhouden daar ook niet meer aan te zitten, dat scheelt echt al een hele hoop!
Zometeen lekker ontbijten met 2 geroosterde boterhammen en een stuk fruit en voor vanmiddag heb ik yoghurt bij me :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:55

@Tarzan, het begin is er weer, nu weer proberen vol te houden.
@Bonjoy, bedankt voor het recept, ga het eens proberen.
@Frummels, wat mij opvalt is dat je veel koolhydraten binnen krijgt.
Zou het een idee zijn om een maaltijd te vervangen door een zuivelmaaltijd, yohurt met fruit bijv?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:03

Frummels, maak er eens een foto van de volgende keer :D

Tarzan, wat knap dat je helemaal van het snoep bent afgebleven en dat je motivatie weer terug is :D

NOa, oeh dat is balen :=

Mandy517, fijn dat er toch wat af is ondanks pasen :D

Gisteravond zat ik ineens bij de griek. M'n vriend en ik hadden nog niet gegeten en we liepen met honger in de winkelstraat := Maar heb het heel netjes gehouden en was vanochtend niet aangekomen of afgevallen dus dat valt goed mee! Vandaag nog even paardrijden en 13 km fietsen en dan heb ik mijn beweging wel weer gehad := :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:06

Oh lekker Grieks, haha. Vandaag van 8 tm 8 oppassen, ga lekker een stuk wandelen met de kids :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:10

Ik weet niet of ik er wat van 'mag' zeggen, maar het valt mij wel op hoe weinig sommige mensen eten :) Ik eet echt véél meer en ik val netjes af.. hoe komt dat? Dat ik dan wel afval? Omdat ik veel sport/beweeg?

Gister gezondigd :D mag op vrijdag avond van mezelf :) lekker wat chips gehad :) nu weer er hard tegen aan! Vanmorgen 3 eetlepels muesli, magere yoghurt en een beetje light siroop (vind het anders niet lekker haha) gehad. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:24

Dais oh lekker Grieks!
Ik heb gisteren avond lekker frietjes gegeten hihi :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:25

Ow lekker hoor grieks en frietjes :P zo af en toe mag dat gewoon vind ik

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:44

Madeira_ schreef:
Ik weet niet of ik er wat van 'mag' zeggen, maar het valt mij wel op hoe weinig sommige mensen eten :) Ik eet echt véél meer en ik val netjes af.. hoe komt dat? Dat ik dan wel afval? Omdat ik veel sport/beweeg?

Gister gezondigd :D mag op vrijdag avond van mezelf :) lekker wat chips gehad :) nu weer er hard tegen aan! Vanmorgen 3 eetlepels muesli, magere yoghurt en een beetje light siroop (vind het anders niet lekker haha) gehad. :)

Ik weet van mijzelf dat ik te weinig eet. Daardoor val ik niet af, maar kom ik juist aan. Alles wordt opgeslagen om te overleven :+ daarom moet ik voor mijn gevoel nu veel meer eten, maar het werkt wel.