[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:42

HouVanUtopia schreef:
Het zetten bij de huisarts is mislukt k*t zooi het was de 3de dag van me ongesteldheid en ze twijfelde of het ging nou gekeken en ze zag niet heel veel meer dus ze had er wel vertrouwen in... ze moest wel meteen goed de beschrijving lezen want de 't safe had ze nog niet zovaak gezet even kijken hoe deze werkte

Nou alles ging goed deed wel vreselijk zeer maargoed dus hop spiraal erin en ze trekt hem er meteen weer mee uit

Baal als een stekker natuurlijk en heb geen vertrouwen meer in de huisarts het deed echt vreselijk zeer dus daarin ook echt poedersuiker dat die niet zit

Wie heeft hen in het ziekenhuis laten plaatsen en wat kosten dit?

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Spiraaltje plaatsen lukte niet, had een vreemde bocht in de baarmoeder hals. Daarna bij de gyn geprobeert, lukte ook niet dus daarna onder een roesje in het ziekenhuis. Ging hardstippe prima! Kan later vanavond wel kijken of ik het factuur al heb.

elenaMM77

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:19

bij gyno plaatsen is er niets uit mijn beurs gegaan, was gewoon verzekeringswerk

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:22

Ondertussen contact gehad met mijn zorgverzekering en krijg idd alles vergoed dus morgen op naar het ziekenhuis poging 2

Ik baal nog het meeste dat ze zei dat die echt perfect zat maar dat ik teveel tegendruk gaf en hij er daarom uit kwam en ze dacht dat ik te vroeg in me periode zat waardoor zei dacht dat het nog te glad zou zijn.

Alle ziekenhuizen die ik heb gesproken maakt het niet uit op welke dag die moet worden geplaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:01

Heeft iemand van jullie ervaring met bloeden van een schimmelinfectie/canesten tablet? Ik heb er gisteravond zo'n ding in gepropt en begon vandaag ineens te bloeden. Kan best zijn dat ik ongesteld ben geworden want ik slik mijn pil al heel lang door, maar ik vind het gek omdat het echt helder bloed is en niet zo veel als normaal wanneer ik ongesteld word (dan is de eerste dag vaak een soort tsunami). Iemand toevallig ervaring mee?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:05

Emma, ik heb het toevallig net meegemaakt! Heb wel met een crème gewerkt die je inbrengt zoals bij een tampon inbrenghuls.

Maar voor ik begon met de behandeling had ik dezelfde symptomen.
Nu een week behandeldeling gehad en mijn regels gehad, een week te vroeg. Nu de behandeling voorbij is, toch weer licht bloed verlies, maar de schimmel zou opgelost moeten zijn. Ik kijk het even aan. Heb over een week controle bij de gyn, maar ik vermoed dat het gewoon even moet wennen en helen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:07

Ik lees op internet dat wel meer vrouwen er last van hebben, dat ze toch wat bloed verliezen na behandeling. Ik kijk het nog even een paar dagen aan (het was nu alweer aanzienlijk minder dan vanmiddag ook) en anders bel ik even naar de HA.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:20

Ja, vond het zelf ook even eng hoor, dat vreemde bloed! Maar dokter zag verder niets dus even de kuur goed afmaken en dan wat tijd geven. Veel meer kun je niet doen maar komt vast helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:22

Ik heb zo'n tablet dus het is echt maar 1 pil die ik moest gebruiken, hoef verder niks meer te doen. Maar ik kijk het even aan, als ik morgen nog meer bloed dan ben ik gewoon ongesteld en anders is het wss irritatie

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:46

Nou het spiraal zit erin hoor! Deed stuk minder zeer als gisteren bij de huisarts nog steeds zeker niet prettig maar het zit.

Nu wel wat krampen maar het valt niet tegen heb alleen pijn uitstraling naar me been links hoop dat dat snel weg gaat

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:59

Ik weet niet zo goed hoe ik moet stellen, maar gaan jullie allemaal naar gynaecoloog.
Ikzelf doe dit niet,

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:27

Emmaa_ schreef:
Ik heb zo'n tablet dus het is echt maar 1 pil die ik moest gebruiken, hoef verder niks meer te doen. Maar ik kijk het even aan, als ik morgen nog meer bloed dan ben ik gewoon ongesteld en anders is het wss irritatie

Ik ben benieuwd wat de Gyn zegt, ik heb het ook 2 keer gehad en ben best wel bang :-P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:28

HouVanUtopia schreef:
Nou het spiraal zit erin hoor! Deed stuk minder zeer als gisteren bij de huisarts nog steeds zeker niet prettig maar het zit.

Nu wel wat krampen maar het valt niet tegen heb alleen pijn uitstraling naar me been links hoop dat dat snel weg gaat

Fijn dat t gelukt is hopelijk ben je snel van de krampen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:39

Dawn1993 schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik ben benieuwd wat de Gyn zegt, ik heb het ook 2 keer gehad en ben best wel bang :-P

Ik heb nog steeds maar een paar druppels bloed elke keer dus ben er nog niet helemaal over uit. Kijk het nog even aan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:44

masyo schreef:
Ik weet niet zo goed hoe ik moet stellen, maar gaan jullie allemaal naar gynaecoloog.
Ikzelf doe dit niet,

Bedoel je voor het spiraaltje? Ik ben naar alle drie gegaan. HA gyn en het ziekenhuis. :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:02

gisteren hier mijn lucrin injectie gekregen, een depot voor 1 maand.. als er niet teveel bijwerkingen zijn dan wordt het volgende depot 3 maanden, maar eerst over 3 weken terugkomen bij de gyno... die inmiddels met pensioen is lol, waar schrijven ze een nieuwe patient in bij een arts die op het punt staat om met pensioen te gaan.. Maar goed, gelukkig werkt hij af en toe een dag en het is dus gewoon plannen.

geen last tot op heden, alleen last van mijn achterste waar het depot voelbaar is nog, of wellicht ook gewoon nog wat beurzig, gisteren op bed begon de spier in mijn achterste ineens spontaan de knetteren, errug grappig als je bijna slaapt.

na een week begint lucrin tot z'n volle werking te komen heb ik begrepen, dus tegen die tijd zal ik ook wel meer zicht hebben of er bijwerkingen zullen zijn (behalve opvliegers etc want die zijn bijna een garantie)

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:12

Hopelijk is dit wat voor je!

Lijkt me trouwens best ongemakkelijk, een mannelijke gynaecoloog :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:40

nah, ik ben blijkbaar zoooooo ontzettend hetero dat ik liever de benen spreid voor een man, dan dat er een vrouw tussen mijn benen aan het rommelen is..

heel raar eigenlijk, want de meesten gaan voor een vrouwelijke.. Maar gaat bij mij ook niet om zwangerschap, vruchtbaarheid en bevalling, misschien dat mijn gevoel dan anders zou zijn.

als ik bij hem uitgeschreven moet worden, wil ik absoluut bij de andere mannelijke terrecht.. voelde mij daar ook op mijn gemak bij..

kwam ook toevallig daar terecht omdat ik als spoedje ingevoegd werd.. bij de eerste afspraak had mijn huidige gyno plek voor een spoedje.. en het plaatsen van mirena moest vlot gebeuren, dus dan was de eerste optie ruim 2 weken later, of twee dagen later bij de andere mannelijke gyno.

er is dus nog geen vrouw in de buurt van mijn onderstel geweest ook haha

nah niet waar. de huisarts heeft de eerste mirena geplaatst, maar daar was ik al niet weg van..
en bij de echo was het ook een vrouw en ook daar voelde ik mij ongemakkelijker bij als bij de mannelijke

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:03

Ik heb ook een mannelijke gynaecoloog. Ook een oudere man, die het spiraaltje dat ik heb heeft uitgevonden. Geen problemen mee, hij heeft expertise en ervaring, dus ik vertrouw er op dat hij gewoon zijn werk doet en dat is ook zo.
Bij dokters bezoek voor soa test bv heb ik dan wel weer liever een vrouw, maar dat is ook omdat het een groepspraktijk is en je niet telkens dezelfde dokter hebt. Als het elke keer dezelfde man zou zijn, vind ik het ook oké.

Hopelijk valt het mee Elena.

Emma, ik heb ondertussen geen (contact)bloed verlies meer. Dus na de behandeling moet het opgelost zijn. Hopelijk gaat het bij jou ook goed.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:23

Ik had ook een mannelijke gyneacoloog.. Boeide me echt niet.
Als het een jonge, super aantrekkelijke gast was had ik wel een andere afspraak gemaakt :')

De kosten van mijn (koper) spiraal waren bijna 300 euro. Ik was eerst bij de huisarts maar dat
lukte niet dus toen door naar gyn. Daar was het ook niet makkelijk ("Jeetje wat smal allemaal hier zeg" , zijn echt geen dingen die je wilt horen als je een spiraal laat zetten zonder dat je kinderen hebt gehad :') ) Maar goed het is de enige oplossing voor mij aangezien ik geen anticonceptie met hormonen kan hebben. Dat halfuur ellende is wel te doen tegenover 10 jaar bescherming.

Mijn menstruaties zijn wel veel heftiger. Ik eet per week een doos paracetamol + iboprofen maar verder gaat het wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:44

Het is hier echt ongesteldheid jammer genoeg haha. Weet ik gelijk waarom ik die schimmelinfectie had, was al een half jaar oid niet ongesteld geweest en heb er wel vaker last van als ik ongesteld moet worden

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:51

XApple, heb ik dan, ook met koper, absoluut gaan last van. Maar moet wel na 5 jaar een nieuwe, en dat zal geen pretje zijn (vorige keer krampen waardoor ik bij de gun op de zetel moest blijven liggen/slapen :+ ) dus 10 jaar lijkt me ook wel handig. Maar ook erg blij dat ik geen hormonen meer hoef, ik ben helemaal zeker dat ik gewoon chagrijnig ben van mijn eigen hormonen en niet van iets anders :Y)

Emma, dat verklaard een hoop haha, gelukkig raak je er ook weer snel vanaf.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:06

Ik heb een vraagje. Ik slik nu ongeveer een jaar de pil. Maar ik merk dat mijn humeur er niet beter van word. Sterker nog ik voel me soms ontzettend depressief en zie het allemaal niet meer zitten. Ik kan soms ineens in huilen uitbarsten, ook als het niks aan de hand is..
Nu wil ik eigenlijk overstappen op het spiraaltje. Maar welk spiraal zou geschikt zijn voor mij? Ik ben 18 jaar oud en reageer dus erg slecht op de hormonen van de pil. Nou las ik dat bij de mirena spiraal de menstruatie vaak stopt en bij de koperspiraal juist erger word?
Ik ben eigenlijk stiekum ook wel erg bang voor het zetten door alle verhalen..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:40

Hier ook angsten door de verhalen bij de huisarts is het bij mij ook mislukt ik raad iedereen aan ga naar de gynaecoloog deze maken zowel vooraf als achteraf een echo dus ze weten precies hoe alles eruit ziet de huisarts doet het zo en weet dus niet of er mss een afwijking is in de vorm van klein bochtje etcetera. Bij de gynaecoloog doen ze het zoveel vaker dat Ik daar veel minder pijn had tuurlijk doet het nog even zeer maar dat is 2 seconden en dan is het weg.

Ik heb hem donderdag geplaatst en nergens meer last van alweer 2 dagen vol gas gewerkt en ga morgen weer paardrijden.

Ik heb gekozen voor koperspiraal omdat ik echt geen hormonen meer in mijn lijf wou hebben

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:45

Mijn huisarts heeft hem toppie gezet (al 2 keer) en mocht naderhand kiezen of ik graag nog een echo wilde laten maken. Ben er echt heel blij mee en het zetten is niet zo'n hel als vaak te lezen is op internet. Ik heb dus de Mirena, gaat heel goed bij mij en ik ben al jaren niet meer ongesteld :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:09

lelberse schreef:
Ik heb een vraagje. Ik slik nu ongeveer een jaar de pil. Maar ik merk dat mijn humeur er niet beter van word. Sterker nog ik voel me soms ontzettend depressief en zie het allemaal niet meer zitten. Ik kan soms ineens in huilen uitbarsten, ook als het niks aan de hand is..
Nu wil ik eigenlijk overstappen op het spiraaltje. Maar welk spiraal zou geschikt zijn voor mij? Ik ben 18 jaar oud en reageer dus erg slecht op de hormonen van de pil. Nou las ik dat bij de mirena spiraal de menstruatie vaak stopt en bij de koperspiraal juist erger word?
Ik ben eigenlijk stiekum ook wel erg bang voor het zetten door alle verhalen..

Mag ik vragen welke pil je slikt? ik heb hier ook last van!!