1234321 schreef:Hoi! Ik ben niet echt actief op bokt,maar ik ben wel enthousiast begonnen met fietsen en vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Ik had twee vragen waar jullie misschien wel antwoord op weten.
Ik heb nu een Decathlon fietsbroek, maar de naad zit daarvan precies over de plek waar het het meest schuurt en de zeem is ook niet top. Mijn zadel is al een speciaal dameszadel en lijkt te matchen met mijn zitbotjes. Dus is het denk ik tijd om een betere broek aan te schaffen. Welke merken zou ik naar kunnen kijken die nog een beetje studenten budget vriendelijk zijn?
Ook vroeg ik me af of je met dit mooie weer je racefiets ook elke keer moet schoonmaken na een ritje?
Ik ben zelf erg fan van Alé broeken. Zijn niet goedkoop, maar in de sale best voor een leuke prijs te scoren.
Moeten schoonmaken, nee. Gaat je materiaal langer mee: ja. Als er troep/zand/whatever op je onderdelen komt en het wordt niet schoongemaakt, dan slijt het sneller. Bijvoorbeeld je ketting en tandwielen... Die zullen daardoor eerder vervangen moeten worden, wat best wel wat kan kosten. Keuze is aan jou