Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:05

purny schreef:
Choiix schreef:
Heb jij hem ook purny?

Ik zit erop te wachten, had gister nog niks in huis... Heb zelfs de app van postnl geïnstalleerd om te kijken of ie onderweg is.
Ik hoop dat ie deze week komt, ik vertrouw mijn huisartsenpraktijk erop dat ze mijn gegevens hebben doorgegeven.

Hier hetzelfde. Nu werd er hier ook niet bezorgd door post nl op 5 mei

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:08

lenaa_tje schreef:
Dat is prima Shadow. Als je mijn opmerking had laten staan waarin ik schrijf dat ik juist het beleid van vaccineren twijfelachtig vind snap je misschien waar het vandaan komt. Ik schrijf ook nergens dat iemand dat suggereert maar dat is wat ik wel steeds vaker tegenkom.

Niemand hoeft omwille van werk gedwongen te worden iets met zijn lichaam te doen. Dat kan jij niet met mij eens zijn en dat mag.
Juist bescherming van zwakkeren is belangrijk en dat kan op meer manieren dan vaccineren.
En ja onze stichting heeft een periode het griepvaccin te willen verplichten en ik was dus ook blij dat, dat niet kon. Ondanks dat ik altijd gevaccineerd wordt.
Werk is niet dat wat het belangrijkst is in je leven. Als jij redenen hebt om je niet te willen laten vaccineren moet dat prima zijn.
Mits je genoeg voorzorgsmaatregelen neemt op je werk, dat kan een werkgever natuurlijk wel eisen.

Misschien redeneer ik dan krom hoor, maar als alleen die voorzorgsmaatregelen voldoende zouden zijn, dan zou er toch ook niemand gevaccineerd hoeven te worden?

Mijn punt is vooral dat er nu voor zorgmedewerkers wel een keuze is, maar voor de kwetsbare patienten niet. Ik zat er zelf aan te denken om voortaan te vragen of er op de onco dagbehandeling alleen nog gevaccineerde medewerkers zich over mij willen buigen ( :D ), zeker zolang ik nog geen dubbele enting heb. Als zorgmedewerkers dit mogen, dan zou ik dat als patient toch ook wel mogen? Of zie ik dat zo verkeerd?

MyWishMax

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:10

Ik denk dat het probleem dan is dat werkgevers niet mogen weten of iemand wel of niet gevaccineerd is. Dus hoe ga je ervoor zorgen dat patiënt 1 alleen maar gevaccineerde mensen aan het bed heeft.

Ik snap je wel en zou het zelf ook willen. Ik weet alleen niet of het uit te voeren valt. Maar in jouw situatie zou ik dat ook willen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:12

Dat geef ik dus ook aan. Daarom vind ik het dus raar dat iemand die actief behandeld wordt in een ziekenhuis geen keuze mag maken voor vaccinatie . Dat is gewoon weer een rare verdeling van vaccins.
Dat betekend voor mij niet dat zorgverleners dan maar gedwongen moeten worden tot vaccineren. Dat is omgekeerde wereld.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:13

Dat is zo, daar heb je ook een punt.
Als er meer gelijkwaardigheid zou zijn dan zou ik ook minder problemen hebben met die keuze.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:14

Oscar schreef:
Dat is zo, daar heb je ook een punt.
Als er meer gelijkwaardigheid zou zijn dan zou ik ook minder problemen hebben met die keuze.

En dat snap ik dan ook weer heel goed! Natuurlijk voelt dit krom en voelt het voor jou als een risico en dat vind ik ook echt heel vervelend :knuffel:
Dus ik hoop dat jij heel snel je brief krijgt!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:17

purny schreef:
Choiix schreef:
Heb jij hem ook purny?

Ik zit erop te wachten, had gister nog niks in huis... Heb zelfs de app van postnl geïnstalleerd om te kijken of ie onderweg is.
Ik hoop dat ie deze week komt, ik vertrouw mijn huisartsenpraktijk erop dat ze mijn gegevens hebben doorgegeven.

Het gaat per 175.000. Dus niet iedereen krijgt de brief vandaag. Met 1,5 miljoen mensen kan het dus nog wel 9 dagen duren.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:19

Dank je, Lena. Jij ook succes met alles. Voor jullie als zorgmedewerkers is het ook geen pretje zo.

Ik duim mee voor iedereen die op een uitnodiging wacht. Zoals ik het begrepen heb worden de uitnodigingen inderdaad over 2 weken verdeeld zodat niet iedereen gelijktijdig een afspraak maakt (om het systeem en de agenda niet te overbelasten). Bij mij staat er ook nog niets in de app.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:21

Oscar schreef:
Dank je, Lena. Jij ook succes met alles. Voor jullie als zorgmedewerkers is het ook geen pretje zo.

Ik duim mee voor iedereen die op een uitnodiging wacht. Zoals ik het begrepen heb worden de uitnodigingen inderdaad over 2 weken verdeeld zodat niet iedereen gelijktijdig een afspraak maakt (om het systeem en de agenda niet te overbelasten). Bij mij staat er ook nog niets in de app.

Ik ben geen zorgmedewerker hoor!
Maar een groot deel van mijn familie wel en ik weet hoe heftig die discussies zijn op de werkvloer. Dat doet de sfeer niet ten goede..
Nu ken ik niemand die gekozen heeft voor niet vaccineren.
Zelfs bij ons heb je die discussies (onderwijs) en het is bij ons helemaal niet aan de orde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:34

Ik weet het Fitzroy. Maar het zou wel fijn zijn. Zeker omdat ik nu in mijn familie te maken heb met corona vind ik het een fijn gevoel dat ik word geënt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:37

Oh sorry, dan had ik dat verkeerd begrepen. De bedoelingen waren goed :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:38

Dan hoop ik stiekem toch ook dat er een brief hier op de mat valt. Zal wel niet, maar als huisartsen zelf mensen kunnen toevoegen is er wel een kans.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:45

Elke praktijk nodigt op een ander moment uit, toch? Althans, dat had ik begrepen. Ik wacht heel hard namens mijn beste vriend :').
Gelukkig heb ik in mijn omgeving eigenlijk geen discussies over wel of niet vaccineren. Sowieso staat iedereen die ik van werk ken echt te dringen en kan het ze niet snel genoeg gaan. De enigen die twijfelen ken ik toch van paardrijden (sorry :') )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:52

Hier had ik van de 1e pfizer helemaal niets gemerkt.
Ze had wel een adertje geraakt met prikken dus wel wat zwelling maar meer ook niet.
Arm kon wel wat stijf worden zei ze, nou dat is ie al jaren dus zal daar niet veel van merken :+

Ik ben dan weer zo iemand die gaat twijfelen of m'n lijf dan wel wat met de enting doet :=
Maar merk nooit wat van entingen dus het zal wel goed zijn.

Mijn vader krijgt vanmiddag zijn 2e. Van de eerste had hij ook totaal geen bijwerkingen, ben benieuwd of hij verschil gaat merken bij deze.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:52

Volgens mij is het zo dat alle informatie over de kwetsbare groep verzameld is en dat alles naar de GGD is gegaan. De GGD heeft dan weer een selectie gemaakt door per huisartsenpraktijk per dag uit te nodigen. Zoiets was het.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:12

Als je bevestiging hebt van je huisarts dat je aangemeld bent voor deze ronde, houdt niets je tegen om een afspraak te maken via de website, zolang je op de locatie de uitnodiging maar kan laten zien die je dus uiterlijk binnen negen dagen binnen zal krijgen.

Hint: Zorg dus dat je je afspraak plant later dan 15 mei.
Krijg je een foutmelding dat je geen afspraak kan maken, gebruik dan incognito modus of een andere browser. Pincode is niet nodig, dus je hoeft theoretisch niet op de brief te wachten :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:17

Ik heb geen bevestiging gehad. Maar ik neem aan dat als ik elk jaar de griepprik heb gehad en altijd een brief krijg ik dan ook ben aangemeld voor de vaccinatie

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:19

Jazeker! Dus purny, afspraak inplannen!! Dan sta je vooraan in de groep van 1,4 miljoen!

Gewoon na 15-5 dan komt het helemaal goed. Doelgroep krijgt Pfizer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:23

Leuk bedacht :))

Ik heb het geprobeerd maar bij mij werkt het niet. Of ja, ik kan wel wat plannen, maar de 3 opties die ik te zien krijg liggen allemaal op 11 en 12 mei. Da's nog te vroeg want dan weet ik nog niet zeker dat ik de brief in huis heb.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:26

Gewoon morgen opnieuw proberen, of een andere locatie selecteren :) Twee vrienden van mij (lekkende hartklep en diabetes) hebben hun afspraak in kunnen plannen voor 18 mei. Dan weten ze zeker dat ze de brief al hebben. Moesten ook een andere locatie selecteren inderdaad.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:32

Ga ik doen. Dank je wel voor je tip!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:33

Ik wacht toch liever tot de brief.... kon wel al een afspraak inplannen voor 19 mei

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:36

Ik kon net zonder problemen online een afspraak maken voor 13 mei. Ik heb ook nog geen brief maar er werd niet om een code gevraagd. Ben benieuwd.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:38

purny schreef:
Ik wacht toch liever tot de brief.... kon wel al een afspraak inplannen voor 19 mei

Je kan de afspraak tot 24 uur van tevoren cancelen. Als je hem er nu in zet, staat ie wel alvast :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:40

Dat voelt toch weer als regels ontduiken. Het is niet voor niets dat de brieven niet tegelijkertijd worden verstuurd