lenaa_tje schreef:Dat is prima Shadow. Als je mijn opmerking had laten staan waarin ik schrijf dat ik juist het beleid van vaccineren twijfelachtig vind snap je misschien waar het vandaan komt. Ik schrijf ook nergens dat iemand dat suggereert maar dat is wat ik wel steeds vaker tegenkom.
Niemand hoeft omwille van werk gedwongen te worden iets met zijn lichaam te doen. Dat kan jij niet met mij eens zijn en dat mag.
Juist bescherming van zwakkeren is belangrijk en dat kan op meer manieren dan vaccineren.
En ja onze stichting heeft een periode het griepvaccin te willen verplichten en ik was dus ook blij dat, dat niet kon. Ondanks dat ik altijd gevaccineerd wordt.
Werk is niet dat wat het belangrijkst is in je leven. Als jij redenen hebt om je niet te willen laten vaccineren moet dat prima zijn.
Mits je genoeg voorzorgsmaatregelen neemt op je werk, dat kan een werkgever natuurlijk wel eisen.
Misschien redeneer ik dan krom hoor, maar als alleen die voorzorgsmaatregelen voldoende zouden zijn, dan zou er toch ook niemand gevaccineerd hoeven te worden?
Mijn punt is vooral dat er nu voor zorgmedewerkers wel een keuze is, maar voor de kwetsbare patienten niet. Ik zat er zelf aan te denken om voortaan te vragen of er op de onco dagbehandeling alleen nog gevaccineerde medewerkers zich over mij willen buigen (
), zeker zolang ik nog geen dubbele enting heb. Als zorgmedewerkers dit mogen, dan zou ik dat als patient toch ook wel mogen? Of zie ik dat zo verkeerd?