Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:56

Ja precies.... dat soort situaties ook :(:)

Dan wordt het wel heel erg allenig allemaal... en of er nou een stelletje komt of maar 1 van dat stelletje....dat maakt ook niet enorm veel uit voor de verspreiding van het virus lijkt me, gezien je als stel toch veel op elkaars lip zit en lekker bacillen uitwisselt.

Maar wel voor de draagkracht.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:58

Telkens vond Gommers de maatregelen niet genoeg, maar nu vindt hij een avondklok niet nodig

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:00

Bij ons is sinds gisteren de 5 personen regel ingegaan (was 10), inclusief kinderen. Dat betekend dat een gezin met 3 kinderen nu geen bezoek meer mag hebben, ook niet 1 vriendje.

Ik vraag me af hoe dat werkt bij mensen die voor anderen oppassen, dan valt ineens de oppas weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:04

Sizzle schreef:
Bij ons is sinds gisteren de 5 personen regel ingegaan (was 10), inclusief kinderen. Dat betekend dat een gezin met 3 kinderen nu geen bezoek meer mag hebben, ook niet 1 vriendje.

Ik vraag me af hoe dat werkt bij mensen die voor anderen oppassen, dan valt ineens de oppas weg.

En een gezin met 5 kinderen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:06

Suzanne F. schreef:
Sizzle schreef:

En een gezin met 5 kinderen?

Sorry, 1 huishouden of max. 5 personen. Dus als je met 5 of meer bent thuis, geen bezoek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:10

moonsparkle schreef:
Telkens vond Gommers de maatregelen niet genoeg, maar nu vindt hij een avondklok niet nodig

[ [url=m/5SwJwh.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het gevoel, dat Gommers vooral vriendelijk wil blijven.
Ik zie daarom liever Kuipers, die heeft een duidelijke mening en laat zich niet gek maken door tegenstanders en kan ook heel goed discussies aan.

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:13

Ach vaak vind je degene het meest sympathiek als die verteld wat je wil horen. Gommers heeft zelf al eerder aangegeven dat hij praat vanuit zijn vakgebied.

Ik ben benieuwd vanmiddag. Wel fijn dat de cijfers al zo dalen. Hoop dat we de Engelse variant een stapje voor kunnen blijven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:55

pmarena schreef:

Dan wordt het wel heel erg allenig allemaal... en of er nou een stelletje komt of maar 1 van dat stelletje....dat maakt ook niet enorm veel uit voor de verspreiding van het virus lijkt me, gezien je als stel toch veel op elkaars lip zit en lekker bacillen uitwisselt.

Moet zeggen dat ik het als single allemaal inmiddels niet meer heel gezellig vind. Ben ook wel eens uitgekletst en geknuffeld met mijzelf }:0

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:00

pmarena schreef:

Dat vind ik ook een rare regel.
Ik zou prima begrijpen dat er geen 2 bezoekers mogen zijn uit een verschillend gezin.
Maar uit 1 gezin? Die regel vind ik ook vreemd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:19

Maar Gommers zei ook dat we met die Britse variant 2 meter afstand moeten houden en dat handhygiëne nóg belangrijker is.
Omdat deze veel makkelijker overspringt en zich gemakkelijker lijkt te hechten bij een ontvanger.

Ik vond het eerlijk gezegd wel jammer dat hij zei dat een avondklok niet perse nodig is.
Voor mijn gevoel is dit de eerste keer dat hij publiekelijk andere mening heeft dan Kuipers.

Op de vraag of de politie ook voorrang moest krijgen bij vaccinatie, hield hij zich op de vlakte.
Hij vindt acute zorg, 60-75 jaar en kwetsbare mensen de groepen die als eerste geënt moeten worden. Om zo de druk op de zorg te vermijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:55

Wat ik jammer vind is dat men wederom met data gaat gooien. Let maar op dat het na 9 februari verlengd gaat worden. En daar mag best wel wat aan veranderd worden. Ipv datums te noemen, te benoemen dat zolang de besmettingen nog hoog zijn we in deze oliebol zitten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:00

purny schreef:
Wat ik jammer vind is dat men wederom met data gaat gooien. Let maar op dat het na 9 februari verlengd gaat worden. En daar mag best wel wat aan veranderd worden. Ipv datums te noemen, te benoemen dat zolang de besmettingen nog hoog zijn we in deze oliebol zitten.

Kans is vrij groot dat we blijven verlengen. Maar mogelijk is het iets met 'perspectief'. Want daar is behoefte aan. Punt is wel dat als die data elke keer verzet worden het moraal er ook niet beter op gaat worden.

Eigenlijk weten we al wat er vanmiddag gezegd gaat worden: avondklok. Hoe lang etc.. da's de vraag. Inmiddels reken ik er op dat we tot eind maart wel in deze modus blijven. Ik ben vandaag dan ook op het werk om het één en ander uit te printen zodat ik mij kan inlezen en verdiepen in wat zaken. Dat gaat toch wat fijner dan via een desktop.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:02

Hier mag je helemaal geen bezoek meer. Uitzondering is iemand die alleen woont, die mag bij 1 vast gezin op bezoek.

En ja, dat is heel eenzaam.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:05

purny schreef:

Ze doen allebei. Het is een ijkmoment. Ze kijken de week ervoor hoe het ervoor staat qua besmettingen, ziekenhuisopnames en andere relevante zaken (bijvoorbeeld nieuwe varianten).
Op dat ijkmoment maken ze een nieuw besluit.

Dierenartsen doen dat ook (en nog wel meer natuurlijk). Bijvoorbeeld pijnstilling en nieuw beslag en dan kijken we over 6 weken hoe we verder gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:06

purny schreef:

Dat zeggen ze toch ook :?

Die data zijn evaluatie data, zodat je iig weet dat je tot zo ver moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:07

Winged schreef:
purny schreef:

Kans is vrij groot dat we blijven verlengen. Maar mogelijk is het iets met 'perspectief'. Want daar is behoefte aan. Punt is wel dat als die data elke keer verzet worden het moraal er ook niet beter op gaat worden.

Eigenlijk weten we al wat er vanmiddag gezegd gaat worden: avondklok. Hoe lang etc.. da's de vraag. Inmiddels reken ik er op dat we tot eind maart wel in deze modus blijven. Ik ben vandaag dan ook op het werk om het één en ander uit te printen zodat ik mij kan inlezen en verdiepen in wat zaken. Dat gaat toch wat fijner dan via een desktop.

Hoe wil je perspectief bieden als alles nog zo onzeker is?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:07

MoniqueT schreef:
Hier mag je helemaal geen bezoek meer. Uitzondering is iemand die alleen woont, die mag bij 1 vast gezin op bezoek.

Zelfde hier. En dat al sinds oktober en ook van maart tot juni ofzo. Ook buiten afspreken mag niet.
Mensen die alleen wonen hebben volgens mij ook pech, tenzij ouderen voor een support bubbel.

En ja, dat is ruk/eenzaam/niet leuk. Maar op dit moment iig echt nodig. Niemand wil dit langer dan noodzakelijk maar niemand wil ook (weer) de keuze moeten maken tussen wie er wel en geen beademing krijgt.

Ik snap écht dat het niet leuk is, maar al het gepiep (ja sorry) van mensen dat ze dan niet meer op bezoek kunnen... Dat is nou juist het idee :)*.
Ik heb in heel 2020 mijn ouders 1 keer gezien.... ik wil heeeeeel graag ze zien, hun nieuwe huis etc etc maar het kan gewoon even niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:08

Vreemde uitspraak van Gommers. Kan wellicht wel zo zijn, maar in zijn situatie, als we zo doorgaan, blijven de scholen wel dicht. Ik denk dat er veel liever een avondklok hebben en de scholen weer open op 8 feb als deze situatie nu voor nog weken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:10

Even een ego-vraag, gaan de weekmarkten door? En zo ja, alleen voor voedsel of ook andere kramen? (Heb sokken nodig).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:11

Mindim schreef:
Hoe wil je perspectief bieden als alles nog zo onzeker is?

Ik zeg niet dat er perspectief geboden kán worden.

Qua keuzes vind ik het logisch dat de boel nu nog meer op slot gaat. Zeker met de britse variant in opkomst. Mentaal vind ik het wel wat minder, maar het is maar even zo.

op de markt heb ik alleen etenswaren gezien hier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:14

Hier gaan de markten gewoon door, maar sokken kun je er niet meer vinden, alleen eten en bloemen. En de dierenkraam.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:15

mysa schreef:
Even een ego-vraag, gaan de weekmarkten door? En zo ja, alleen voor voedsel of ook andere kramen? (Heb sokken nodig).

Tot op heden alleen levensmiddelen en bloemenverkoop toegestaan op de markt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:15

Britse variant is er toch al?
En toch dalen de besmettingen.
Dat zou dan toch niet kunnen eigenlijk?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:16

Zijn bloemen van eerste levensbelang dan?
Ik vind het prima hoor dat ze te koop zijn, maar wel raar. Dan zijn sokken en onderbroeken toch harder nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:16

Sodera schreef:
MoniqueT schreef:

Zelfde hier. En dat al sinds oktober en ook van maart tot juni ofzo. Ook buiten afspreken mag niet.
Mensen die alleen wonen hebben volgens mij ook pech, tenzij ouderen voor een support bubbel.

En ja, dat is ruk/eenzaam/niet leuk. Maar op dit moment iig echt nodig. Niemand wil dit langer dan noodzakelijk maar niemand wil ook (weer) de keuze moeten maken tussen wie er wel en geen beademing krijgt.

Ik snap écht dat het niet leuk is, maar al het gepiep (ja sorry) van mensen dat ze dan niet meer op bezoek kunnen... Dat is nou juist het idee :)*.
Ik heb in heel 2020 mijn ouders 1 keer gezien.... ik wil heeeeeel graag ze zien, hun nieuwe huis etc etc maar het kan gewoon even niet.

Ben het volledig met je eens hoor. Maar als je als single (of desnoods als braaf stel) al thuis zit en niks doet en eigenlijk al sinds maart eenzaam bent, dan wil je die mensen die feest gaan vieren en zich niet aan de regels houden echt heel hard slaan hoor. Daar moet dan echt, echt op gehandhaafd worden. (op het zich niet aan de regels houden, het slaan mag wel _O-)