Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:45

Hoe is men eigenlijk ooit op het idee gekomen dat ivermectine zou werken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:49

Ik heb bekenden op de Filipijnen wonen, daar is ook een Facebook groep actief genaamd bezorgde dokters en die propageren dit. Zeer veel mensen bestellen de tabletten ondanks waarschuwingen. Het kan in zeldzame gevallen werken maar de dosis is dan zo hoog dat je daar eerder dood aan gaat dan aan Corona.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:51

Mijn kapster, aanhanger van Haga, heeft ook op internet ivermectine besteld. Al bijna een jaar geleden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:52

Relaxed schreef:
Hoe is men eigenlijk ooit op het idee gekomen dat ivermectine zou werken?

Dat was wel een serieuze hypothese en is ook goed onderzocht.
Maar er moet een hele hoge dosis gebruikt worden wil het goed werken en dat kan niet zonder erge gevolgen.

Hier staat meer info:
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-a ... cal-trials

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:53

In sommige derdewereldlanden bleek er een positief effect te zijn. Veelal landen waarbij een (al dan niet groot) gedeelte van de bevolking onvoldoende toegang heeft tot schoon drinkwater en goede riolering.

Bij deze groepen, vaak jonge populaties (in India is 80% van de bevolking jonger dan 45 jaar), blijken darmparasieten nogal eens aanwezig te zijn. Het is juist in deze landen waar de sterfte bij jonge mensen relatief hoog ligt waar dit middel effect heeft gehad. De kans is dus behoorlijk dat het bestrijden van de worminfecties bij deze mensen de eigenlijke winst is geweest.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:04

Dan mogen die politieke partijen het medicijn wel langdurig gaan gebruiken , eens kijken wat er dan gebeurd. Als ze denken het beter te weten dan artsen die jaren hebben gestudeerd. Ik zou het middel niet eens willen hebben als ik heel eerlijk ben... Te gevaarlijk!

Denk dat die pillen echt 100 x gevaarlijker zijn dan een vaccinatie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:10

Electra63 schreef:
Mijn kapster, aanhanger van Haga, heeft ook op internet ivermectine besteld. Al bijna een jaar geleden.

Ik bestel het ook wel eens.

Een écht paardenmiddel :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:45

Femke_Tweety schreef:
Electra63 schreef:

Ik bestel het ook wel eens.

Een écht paardenmiddel :+

Zij heeft nog nooit een paard van dichtbij gezien :D

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 00:33

Femke_Tweety schreef:
Het moet inderdaad niet gekker worden.

Dat spul is echt niet zó onschuldig.

En inderdaad, sinds wanneer moeten politici gaan lopen stemmen over medicatie?
Laat dat alstjeblieft aan dokters over.

Dat onze vertegenwoordigers in de politiek überhaupt hun tijd verdoen met dit soort dingen.
Dat zo'n vraag überhaupt in stemming komt.
Écht bizar.

Dat is toch precies de motie, dat dokters dit zelf mogen beslissen? Prima dan toch?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 00:41

Dimphyl schreef:
Femke_Tweety schreef:
Het moet inderdaad niet gekker worden.

Dat spul is echt niet zó onschuldig.

En inderdaad, sinds wanneer moeten politici gaan lopen stemmen over medicatie?
Laat dat alstjeblieft aan dokters over.

Dat onze vertegenwoordigers in de politiek überhaupt hun tijd verdoen met dit soort dingen.
Dat zo'n vraag überhaupt in stemming komt.
Écht bizar.

Dat is toch precies de motie, dat dokters dit zelf mogen beslissen? Prima dan toch?

Nee.

Individuele dokters mogen niet zo maar dingen voorschrijven. En daar gaat het om in deze motie. Er wordt niet voor niks onderzoek gedaan naar het beste behandelplan, als dokters met grootheidswaanzin zelf een lijn gaan trekken zijn de patiënten daar de dupe van.

De overheid moet zich niet met medische zaken bemoeien als het gaat over specifieke medicijnen. Daar zijn speciale instanties voor, die nu beslissen wat het beste plan van actie is op basis van wat onderzoeken uitwijzen. Dus laten we vooral op die zelfde voet verder gaan.

En, gesproken over die instanties…:
Citaat:
Inmiddels hebben alle beroepsgroepen voor artsen in Nederland aangegeven dat het wordt afgeraden om (hydroxy)chloroquine en ivermectine te gebruiken voor het voorkomen of behandelen van corona

https://www.igj.nl/actueel/nieuws/2021/ ... gen-corona

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:56

Mizora schreef:
In sommige derdewereldlanden bleek er een positief effect te zijn. Veelal landen waarbij een (al dan niet groot) gedeelte van de bevolking onvoldoende toegang heeft tot schoon drinkwater en goede riolering.

Bij deze groepen, vaak jonge populaties (in India is 80% van de bevolking jonger dan 45 jaar), blijken darmparasieten nogal eens aanwezig te zijn. Het is juist in deze landen waar de sterfte bij jonge mensen relatief hoog ligt waar dit middel effect heeft gehad. De kans is dus behoorlijk dat het bestrijden van de worminfecties bij deze mensen de eigenlijke winst is geweest.

Ik schreef op pg.204 van dit topic al een dergelijke aanname. Fijn dat je mijn logica bevestigd.
Roodvos schreef:
Ik zou me nog zo voor kunnen stellen dat Ivermectine in Egypte, tot bepaalde hoogte, helpt. De hygiëne standaard is daar gemiddeld toch niet helemaal gelijk aan wat wij gewend zijn. Ik kan mij dan ook voorstellen dat meer mensen daar met een worminfectie lopen. En dat toedienen van Ivermectine leidt tot afname worminfectie => beter opname van voedingsstoffen => patiënt hersteld sneller.
Tot zover mijn boerenverstand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:06

Ik ben trouwens wel benieuwd wat hier op Bokt van gevonden wordt :D. Natuurlijk maakt de oorzaak niets uit voor de maatregelen en/of vaccins die nu nodig zijn, maar wellicht interessant om te delen ^^

WSJ schreef:
Three researchers from China’s Wuhan Institute of Virology became sick enough in November 2019 that they sought hospital care, according to a previously undisclosed U.S. intelligence report that could add weight to growing calls for a fuller probe of whether the Covid-19 virus may have escaped from the laboratory.

The details of the reporting go beyond a State Department fact sheet, issued during the final days of the Trump administration, which said that several researchers at the lab, a center for the study of coronaviruses and other pathogens, became sick in autumn 2019 “with symptoms consistent with both Covid-19 and common seasonal illness.”

https://www.wsj.com/articles/intelligen ... _lead_pos3

RTL Nieuws schreef:
"Die beweringen zijn ongegrond", zegt directeur Yuan Zhiming in de Chinese krant Global Times. "Het lab is niet op de hoogte geweest van deze situatie, en ik weet niet eens waar dergelijke informatie vandaan komt," vertelde de Chinese onderzoeker aan de krant.

[knip]

Een onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) wees eerder uit dat het virus waarschijnlijk niet uit een laboratorium afkomstig is, maar van dieren.

Er kwam veel kritiek op dat onderzoek, omdat China niet genoeg openheid van zaken zou hebben gegeven. De huidige virusuitbraak begon in Wuhan en verspreidde zich over de hele wereld.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -vleermuis

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:08

Zolang de bronnen niet onthuld worden vind ik daar niks van.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:42

Daarbij waren in het (vroege) najaar van 2019 ook in Europa al ziektegevallen die later COVID-19 bleken te zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:03

herr_balou schreef:
Daarbij waren in het (vroege) najaar van 2019 ook in Europa al ziektegevallen die later COVID-19 bleken te zijn.

bigone schreef:

(Even een citaat geleend, scheelt onnodig typen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:05

bigone schreef:

Citaat:
Er kwam veel kritiek op dat onderzoek, omdat China niet genoeg openheid van zaken zou hebben gegeven

Ik denk dat bronnen in dit geval, wel een beetje lastig worden :+

Ik heb daar in een podcast ook eens wat interessants over gehoord (1 van de mensen die voor de WHO in China was geweest, werd geinterviewd) en ik dacht: 'ja, zou kunnen' (iets over dat het wel heel toevallig is dat het virus net daar in de buurt opdook, waar het grootste/beste (?) lab zit die onderzoek doet naar dit soort virussen enzo.. best interessant verhaal) Dus ik denk zelf dat het zou kunnen, dat het per ongeluk buiten het lab geraakt is. Maar als dat zo zou zijn, verandert dat niets aan de huidige situatie... Dus in dat opzicht vind ik er weer niks van ... :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:26

wat heeft men in wappieland nu weer bedacht? Ik zie nu bij diverse wappies over vaccineren de opmerking: 'wacht maar, over 2 jaar........'

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:37

Oh, had je die nog niet gehoord? Ik hoorde deze zelfs bij een cosmetisch chirurg waar ik was enige tijd geleden ( :oo ) Het was ongeveer zoiets:
Omdat de vaccins nu niet goed doorgetest zijn (want de dierproeven zijn overgeslagen) zijn de vaccins gevaarlijk. Binnen twee jaar zijn de mensen die gevaccineerd zijn, overleden door de vaccins. Alleen de mensen die nadenken en zich niet laten vaccineren, zullen overleven... :j
(....en dan volgt het tribunaal enzo... )

Ik ben daar na behandeling weggegaan en ga niet meer terug :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:40

Cer schreef:
Oh, had je die nog niet gehoord? Ik hoorde deze zelfs bij een cosmetisch chirurg waar ik was enige tijd geleden ( :oo ) Het was ongeveer zoiets:
Omdat de vaccins nu niet goed doorgetest zijn (want de dierproeven zijn overgeslagen) zijn de vaccins gevaarlijk. Binnen twee jaar zijn de mensen die gevaccineerd zijn, overleden door de vaccins. Alleen de mensen die nadenken en zich niet laten vaccineren, zullen overleven... :j
(....en dan volgt het tribunaal enzo... )

Ik ben daar na behandeling weggegaan en ga niet meer terug :+

Zeker dat je niet terug wil gaan binnen 2 jaar, gewoon om hem/haar geen gelijk te geven? ;)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:47

Daarbuiten maakt het vaccin je ook onvruchtbaar...
Dus ofwel heeeel veel doden door het vaccin, ofwel een zeer grote stop in geboorte voor een zéér lange tijd..
Linksom of rechtsom, dit vaccin gaat helpen met de overbevolking :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:50

Ik heb onderstaande gekregen van iemand die wist dat ik gevaccineerd ben :+

´Na vaccinatie gaat je lichaam spike eiwitten aanmaken die positief zullen testen. De rna eiwitten. Dus ja als mensen dit niet weten zitten we de komende 1,5 jaar in lockdown. Er gaan 1,5 miljoen mensen dood elk jaar aan TBC. Hoor je niets over.
Er zijn al veel mensen die ineens positief testen na het vaccin. Wat heb je er dan aan. Het merendeel komt niet in het ziekenhuis.

De Ierse immunoloog Dr. Cahill waarschuwt al in september vorig jaar:

Indien de gevaccineerden enkele maanden na de vaccinatie in contact komen met wilde coronavirussen, zal hun immuunsysteem in veel gevallen reageren met een dodelijke cytokinestorm. Dit komt doordat het mRNA van het vaccin de lichaamscellen genetisch modificeert om het coronavirus spike-eiwit te produceren. Wanneer een nieuw coronavirus later het immuunsysteem activeert, herkent het de zelf geproduceerde spike-eiwitten óók als een gevaar en zet het een grootscheepse aanval in tegen de eigen cellen van het lichaam. Als gevolg daarvan krijgen de gevaccineerden een septische shock met meervoudig orgaanfalen, die meestal eindigt in de dood.
Er zijn meerdere wetenschappers die waarschuwen. Prof. Sucharit Bhakdi infectie epidemioloog en microbioloog uit Duitsland ook. Genoeg van te vinden op youtube. Ik hoop voor jullie dat het meevalt in de toekomst.´

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:53

ImkeTarek schreef:
Daarbuiten maakt het vaccin je ook onvruchtbaar...
Dus ofwel heeeel veel doden door het vaccin, ofwel een zeer grote stop in geboorte voor een zéér lange tijd..
Linksom of rechtsom, dit vaccin gaat helpen met de overbevolking :+

Tuurlijk joh, mag hopen dat je het sarcastisch bedoelt. Zo niet dan klets je uit je nek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:55

Oh Vayo, dan zal hij dat wel bedoelt hebben inderdaad :j (hoe je dan precies zou overlijden, vertelde hij niet, maar dat zal dan wel door die cytokinestorm zijn).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:58

Ja ... nu maar hopen dat ik niet meer in aanraking kom met wilde coronavirussen :') :+
Echt verschrikkelijk dat er mensen zijn die op deze manier de noodzaak voelen anderen ongevraagd te ´waarschuwen´.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:04

Nou en ze besteden er ook zoveel tijd aan :oo Toen ik net even aan het zoeken was naar dat tribunaal verhaal (gelukkig erg lastig te vinden) stuitte ik op websites met pagina's aan langdradige verhalen over waarom het allemaal zo gevaarlijk is (en mind control, chips, proefmensen, angstcultuur bla bla)

Ik vraag me af wat deze mensen over twee jaar nog te doen hebben? (er even vanuit gaande dat ze ongelijk hebben natuurlijk, want anders vraag ik me helemaal niks meer af tegen die tijd :') :+ )