De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:32

Nadeel thuisbezorgd zou ik al geen financiële ruimte voor hebben en zo zijn er meer mensen. Bezorgen is leuk als je financieel goed zit, maar niet voor iedereen een optie. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:33

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:33

Queen123 schreef:
Ik ben receptioniste in een hotel. Moet vandaag t/m maandag aan het werk. Ben benieuwd hoeveel annuleringen we zullen ontvangen. Afgelopen woensdag 1 telefoontje met vragen gehad, maar that's it.

Ik kreeg de ene na de andere annulering binnen ( Luxemburg). Ook van n groepje Amerikanen, die zouden ....tadaaaaa.....komen in juni

Cer

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:35

Ja dan ga je denk ook merken hoeveel bedrijven er ook afhankelijk zijn van export en bijv tourisme...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:36

Ik ga even kijken hoe ik het gaat doen om tuin te laten frezen. Normaal een ouder iemand van het complex, maar weet niet of die het nu wil doen en wil wel de vroege aardappelen en uien de moestuin in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:37

Cer schreef:
Ja dan ga je denk ook merken hoeveel bedrijven er ook afhankelijk zijn van export en bijv tourisme...

Idd, wij verwerken kip en veel van onze klanten verwerken het in maaltijden, waaronder vliegtuigmaaltijden. Bij die klanten zien wij nu al de orders teruglopen voor de komende weken :n

LadyMadonna

Ik lees net dat in België ook alle beauty salons dicht gaan/moeten....
Dat wordt een vroege vakantie voor mij als dat hier ook gebeurt.... -O-

Bloodymary

Robijntjah schreef:
Ik wil niks vragen behalve de kosten die wij zelf kwijt zijn aan eten en drinken.

Wat ben jij toch een lieverd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:39

LWDaisy schreef:
Ik snap niet waarom ze de scholen gaan sluiten. Ik vind het een beetje grof overkomen naar de rest van de mensheid, die mogen dan wel gewoon ziek worden? Ik snap ook niet hoe men dat gaat kunnen bolwerken, waar moeten al die kinderen heen? De meeste mensen moeten gewoon gaan werken en hebben dus geen opvang. Kinderen dan maar samen gooien ergens? Kunnen ze net zo goed naar school. Bij oma en opa droppen - dan mogen oma en opa ziek worden?

Heel simpel, als na de vakantie kinderen weer naar school gaan, dan loopt de helft na een week met een snotneus. Of kinderen voelen zich wat blah, maar de ouders krijgen vervolgens griep. Veel kinderen worden er misschien niet zo ziek van, maar ze kunnen het wel bij zich dragen en dan geeft dat makkelijk af op volwassenen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:42

PlukenKrul schreef:
Rawr schreef:
Het is lang een 'ver van m'n bed' ding geweest en ik vond het wat overdreven maar nu het ineens heel dichtbij is ben ik het toch serieus gaan nemen en gaan nadenken over de risico's.

Dinsdagmorgen ben ik een paar uur in m'n sportschool geweest en liep er een personal trainer rond met het virus. Ik had geen direct contact met hem maar ben wel langs hem gelopen en heb apparaten aangeraakt die mensen die hij heeft aangeraakt ook aangeraakt hebben.

Nou ben ik al een goede 2 weken verkouden en hoest ik af en toe ook dus ik ben bang dat als ik ook besmet ben het verschil niet ga merken. En omdat ik zowel zondag als dinsdag zwaar gesport heb heb ik al last van spieren en lichte pijn bij diep inademen, maar dat kan gewone spierpijn zijn.

Maar als ik zie hoeveel contact ik dagelijks met toch ook veel oudere klanten heb dan vind ik mezelf toch wel een risicofactor en zou ik mezelf toch graag even laten testen. Ik heb het wel gemeld bij mijn bedrijfsleider, die weer bij de rayonmanager en die vervolgens weer bij een coordinator binnen het bedrijf maar ik heb niet het idee dat ze het echt serieus nemen. Ik vind het echt een vervelende situatie en weet even niet wat ik er mee aan moet. :(

Blijf AUB thuis
! En daarom werken halve maatregelen niet. Als je hier nog over twijfelt... ten eerste ben je al verkouden én hoesten en moet je dus sowieso thuisblijven, maar daarnaast weet je ook al van een directe besmettingsbron. En dan werk je ook nog met de risicogroep! Waar twijfel je nog over?!?! Testen is niet nodig, je moet jezelf nu minstens in 15 dagen isolatie plaatsen om eventuele verdere besmetting te voorkomen. En als iedereen dat op deze manier zou doen, zou je over 14 dagen de effecten moeten zien. Als iedereen alsnog in zulke omstandigheden aan het werk gaat, verandert er natuurlijk helemaal niets.

Dat GAAT niet, dan komt er geen brood op de plank!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:43

Ik moet extra werken omdat het gekkenhuis in de supermarkt is. Inclusief heel veel online bestellingen.
Ik ben benieuwd, hoe lang het duurt voordat de schappen leeg zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:43

LWDaisy schreef:
Dat GAAT niet, dan komt er geen brood op de plank!

Huh, weet jij wat voor werk Rawr doet of heb ik iets gemist?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:47

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:48

Kom nu dit bericht tegen op facebook
Citaat:
Kinderen gaan voorlopig gewoon naar school. Alleen als leerlingen klachten hebben, zullen ze verplicht thuis moeten blijven. Dat werd donderdag duidelijk tijdens de persconferentie van het kabinet over het coronavirus.

Ouders
Scholen en kinderopvang kunnen gewoon openblijven. Volgens het kabinet en RIVM lopen jongeren en kinderen niet het meeste risico en zouden scholen vrij moeten blijven van besmettingen omdat iedereen met klachten thuis moet blijven. Bovendien zou het thuis laten blijven van alle kinderen een te grote impact hebben op de economie omdat ook veel ouders dan thuis moeten blijven. Alleen voor hogescholen en universiteiten geldt iets anders: zij worden opgeroepen het onderwijs tijdelijk alleen online te gaan aanbieden.

“Ouders die werken in de zorg, de politie en de brandweer hebben we hard nodig,” zei Rutte donderdag tijdens de persconferentie.

Geen boete als kind thuis blijft
Premier Rutte kreeg veel kritiek op het besluit om de scholen open te houden. Daarom heeft de Tweede Kamer vannacht besloten dat ouders zelf mogen kiezen of ze hun kinderen thuishouden. Er zal geen boete van de leerplicht zijn.

Maatregelen
Verder werd er een pakket maatregelen genoemd. Zo moeten evenementen met meer dan honderd personen in Nederland worden afgelast, gaan mensen thuiswerken indien mogelijk en kan men met koorts of luchtwegklachten, beter binnenblijven.

Aantal besmettingen
Eerder maakte het RIVM bekend dat het aantal bevestigde besmettingen in Nederland met 111 nieuwe patiënten is opgelopen naar 614. Het aantal doden als gevolg van de ziekte komt in Nederland uit op 5.

Bron https://oudersenonderwijs.nl/kabinet-sc ... QuOE8MuVwk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:48

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:49

Citaat:
Volgens mij stelt echt helemaal niemand dat...

Nou, misschien niet dat het meevalt, maar wel dat het 'niet erg' zou zijn...

want de maatregelen die NL nu neemt om bijv de NLSE economie niet te hard te laten raken, zijn allemaal ondermaats, belachelijk en het lachtertje van europa... :+
Laatst bijgewerkt door Cer op 13-03-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:49

In Tilburg staan ze in een rij buiten voor de XL.
Staat onder andere op de facebookpagina van het AD.

Is er in ieder geval een branche die er nog geen schade van heeft..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:50

Independence schreef:
Ik moet extra werken omdat het gekkenhuis in de supermarkt is. Inclusief heel veel online bestellingen.
Ik ben benieuwd, hoe lang het duurt voordat de schappen leeg zijn.

Ik had mijn voorraad al lang binnen. Dus ik hoef nu niet naar de supermarkt. Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal de obsessie van toiletrollen er zijn zaken die minder vervangbaar zijn met een alternatief en dus noodzakelijker.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:50

Hoezo lege schappen? Zo creëer je dus alle angsten. Vooralsnog kunnen distributiecentra nog gewoon leveren. Dus waar komt die heisa vandaan?
Ja nu is alles leeg, want gisteren zijn alle schapen gaan hamsteren. De supermarkten waren daar niet oo voorbereid met hun bestellingen. Dus zij moeten gewoon wachten op hun leveringen. En dan is er gewoon weer wat te koop.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:51

Nou ik heb lekker alles in huis en ik denk dat ik iig de komende week geen boodschappen hoef te doen. en met een beetje geluk voor 2 weken niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:52

Mijn moedertje kan niet teveel tegelijk aan boodschappen doen.. ik ga straks eens informeren hoe het met haar gaat, of ze een beetje spulletjes heeft en anders ga ik eens voor haar kijken waar mensen nog wat 'overgelaten' hebben voor anderen ipv alles zelf hebben ingeslagen....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:52

Saskia9 schreef:
Hoezo lege schappen? Zo creëer je dus alle angsten. Vooralsnog kunnen distributiecentra nog gewoon leveren. Dus waar komt die heisa vandaan?
Ja nu is alles leeg, want gisteren zijn alle schapen gaan hamsteren. De supermarkten waren daar niet oo voorbereid met hun bestellingen. Dus zij moeten gewoon wachten op hun leveringen. En dan is er gewoon weer wat te koop.

Ik ben ook heel benieuwd wat de mensen als antwoord geven als je ze vraagt waarom ze hamsteren.

Op WNL was net een man die vertelde dat de klant voor hem voor ruim €250 aan boodschappen had. Hij vroeg zich af wat ze daar in hemelsnaam mee wilde gaan doen haha.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:53

Thnx trouwens voor de mooie linkjes die er gedeeld worden! Zoals de Chinese medici die Italië gaan helpen, het document over de klimaatcondities en de mega test van roche.

Het zou mooi zijn als we van covid ook goede dingen leren zoals samenwerking wereldwijd, oplossingen voor tijdelijke stop economie etc. De wereld is extreem afhankelijk, het zou mooi zijn als we wat flexibeler zouden worden in alles. Dat vergt een totaal andere insteek.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:54

Saskia9 schreef:

Als ik zie hoeveel houdbare melk bijvoorbeeld wordt ingeslagen, daar is niet tegen te vullen hoor! En tuurlijk is er morgen weer nieuwe voorraad, maar vanavond zal er best eea op zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:54

Ik heb niks gehamsterd, maar ergens kan ik het soms wel begrijpen. Zeker bij mensen die in de risico groepen vallen bv.