Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Queen123 schreef:Ik ben receptioniste in een hotel. Moet vandaag t/m maandag aan het werk. Ben benieuwd hoeveel annuleringen we zullen ontvangen. Afgelopen woensdag 1 telefoontje met vragen gehad, maar that's it.
LWDaisy schreef:Ik snap niet waarom ze de scholen gaan sluiten. Ik vind het een beetje grof overkomen naar de rest van de mensheid, die mogen dan wel gewoon ziek worden? Ik snap ook niet hoe men dat gaat kunnen bolwerken, waar moeten al die kinderen heen? De meeste mensen moeten gewoon gaan werken en hebben dus geen opvang. Kinderen dan maar samen gooien ergens? Kunnen ze net zo goed naar school. Bij oma en opa droppen - dan mogen oma en opa ziek worden?
PlukenKrul schreef:Rawr schreef:Het is lang een 'ver van m'n bed' ding geweest en ik vond het wat overdreven maar nu het ineens heel dichtbij is ben ik het toch serieus gaan nemen en gaan nadenken over de risico's.
Dinsdagmorgen ben ik een paar uur in m'n sportschool geweest en liep er een personal trainer rond met het virus. Ik had geen direct contact met hem maar ben wel langs hem gelopen en heb apparaten aangeraakt die mensen die hij heeft aangeraakt ook aangeraakt hebben.
Nou ben ik al een goede 2 weken verkouden en hoest ik af en toe ook dus ik ben bang dat als ik ook besmet ben het verschil niet ga merken. En omdat ik zowel zondag als dinsdag zwaar gesport heb heb ik al last van spieren en lichte pijn bij diep inademen, maar dat kan gewone spierpijn zijn.
Maar als ik zie hoeveel contact ik dagelijks met toch ook veel oudere klanten heb dan vind ik mezelf toch wel een risicofactor en zou ik mezelf toch graag even laten testen. Ik heb het wel gemeld bij mijn bedrijfsleider, die weer bij de rayonmanager en die vervolgens weer bij een coordinator binnen het bedrijf maar ik heb niet het idee dat ze het echt serieus nemen. Ik vind het echt een vervelende situatie en weet even niet wat ik er mee aan moet.
Blijf AUB thuis! En daarom werken halve maatregelen niet. Als je hier nog over twijfelt... ten eerste ben je al verkouden én hoesten en moet je dus sowieso thuisblijven, maar daarnaast weet je ook al van een directe besmettingsbron. En dan werk je ook nog met de risicogroep! Waar twijfel je nog over?!?! Testen is niet nodig, je moet jezelf nu minstens in 15 dagen isolatie plaatsen om eventuele verdere besmetting te voorkomen. En als iedereen dat op deze manier zou doen, zou je over 14 dagen de effecten moeten zien. Als iedereen alsnog in zulke omstandigheden aan het werk gaat, verandert er natuurlijk helemaal niets.
Citaat:Kinderen gaan voorlopig gewoon naar school. Alleen als leerlingen klachten hebben, zullen ze verplicht thuis moeten blijven. Dat werd donderdag duidelijk tijdens de persconferentie van het kabinet over het coronavirus.
Ouders
Scholen en kinderopvang kunnen gewoon openblijven. Volgens het kabinet en RIVM lopen jongeren en kinderen niet het meeste risico en zouden scholen vrij moeten blijven van besmettingen omdat iedereen met klachten thuis moet blijven. Bovendien zou het thuis laten blijven van alle kinderen een te grote impact hebben op de economie omdat ook veel ouders dan thuis moeten blijven. Alleen voor hogescholen en universiteiten geldt iets anders: zij worden opgeroepen het onderwijs tijdelijk alleen online te gaan aanbieden.
“Ouders die werken in de zorg, de politie en de brandweer hebben we hard nodig,” zei Rutte donderdag tijdens de persconferentie.
Geen boete als kind thuis blijft
Premier Rutte kreeg veel kritiek op het besluit om de scholen open te houden. Daarom heeft de Tweede Kamer vannacht besloten dat ouders zelf mogen kiezen of ze hun kinderen thuishouden. Er zal geen boete van de leerplicht zijn.
Maatregelen
Verder werd er een pakket maatregelen genoemd. Zo moeten evenementen met meer dan honderd personen in Nederland worden afgelast, gaan mensen thuiswerken indien mogelijk en kan men met koorts of luchtwegklachten, beter binnenblijven.
Aantal besmettingen
Eerder maakte het RIVM bekend dat het aantal bevestigde besmettingen in Nederland met 111 nieuwe patiënten is opgelopen naar 614. Het aantal doden als gevolg van de ziekte komt in Nederland uit op 5.
germie schreef:Voor wie denkt dat het wel meevalt met de economie:
https://www.independent.co.uk/voices/co ... 4M5H8apZ7w
Citaat:Volgens mij stelt echt helemaal niemand dat...
Independence schreef:Ik moet extra werken omdat het gekkenhuis in de supermarkt is. Inclusief heel veel online bestellingen.
Ik ben benieuwd, hoe lang het duurt voordat de schappen leeg zijn.
Saskia9 schreef:Hoezo lege schappen? Zo creëer je dus alle angsten. Vooralsnog kunnen distributiecentra nog gewoon leveren. Dus waar komt die heisa vandaan?
Ja nu is alles leeg, want gisteren zijn alle schapen gaan hamsteren. De supermarkten waren daar niet oo voorbereid met hun bestellingen. Dus zij moeten gewoon wachten op hun leveringen. En dan is er gewoon weer wat te koop.
Saskia9 schreef:Hoezo lege schappen? Zo creëer je dus alle angsten. Vooralsnog kunnen distributiecentra nog gewoon leveren. Dus waar komt die heisa vandaan?
Ja nu is alles leeg, want gisteren zijn alle schapen gaan hamsteren. De supermarkten waren daar niet oo voorbereid met hun bestellingen. Dus zij moeten gewoon wachten op hun leveringen. En dan is er gewoon weer wat te koop.