3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essia

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:56

Ja inderdaad, het motiveert ons heel erg goed en we hebben veel steun aan elkaar. Hij is beter in gezond eten en helpt mij daarmee, ik ga vaker naar de sportschool en help hem daarin. Het gebrek aan wegen demotiveert ons niet maar we waren allebei juist heel nieuwsgierig. :D

De BMR website die eerder gepost werd gaf dit aan:
Based on your stats, the best estimate for your maintenance calories is
2,304 calories per day based on the Katch-McArdle Formula, which is widely known to be the most accurate when body fat is provided. The table below shows the difference if you were to have selected a different activity level.

Moderate Exercise 2,304 calories per day

Ik neem aan dat dit het aantal calorieen is om mijn huidige gewicht te behouden? Hoeveel moet ik er onder zitten om gewicht te verliezen dan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 17:45

Essia schreef:
Ja inderdaad, het motiveert ons heel erg goed en we hebben veel steun aan elkaar. Hij is beter in gezond eten en helpt mij daarmee, ik ga vaker naar de sportschool en help hem daarin. Het gebrek aan wegen demotiveert ons niet maar we waren allebei juist heel nieuwsgierig. :D

2,304 calories per day based on the Katch-McArdle Formula, which is widely known to be the most accurate when body fat is provided. The table below shows the difference if you were to have selected a different activity level.

Ik neem aan dat dit het aantal calorieen is om mijn huidige gewicht te behouden? Hoeveel moet ik er onder zitten om gewicht te verliezen dan?

Iets daaronder in dat lijstje staat je BMR als het goed is!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:55

Essia, wat leuk dat jullie samen aan de slag zijn met gezonder leven! Zeker een goede motivatie.

Vandaag niet vergeten sporten :D voelde me meteen een stuk beter.
Lijstje van vandaag:
O: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt en blauwe bes. Groene thee
T: bulletproof koffie
L: soepje met cracker en kaas (en boter). Handje pistache nootjes.
A: gerookte zalm op een bedje van roomkaas met verse kruiden en uitje erdoor. Dat op een gebakken aubergine en courgette. Met nog bloemkool en broccoli. Heb er al zin in :9

B: half uur krachttraining en pilates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:02

Essia schreef:

Dit is om je huidige gewicht te bewaren. Er staat ook in het lijstje met hoe veel deficit je het beste kan werken om af te vallen, 500 wordt het meeste aangehouden omdat het voor de meeste mensen haalbaar is zonder heel veel te moeten laten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:26

Aria, je avondeten klinkt heerlijk! En trots op je dat je niet vergeten bent te sporten :P

Definitief lijstje vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocola
A: broccoli, rundertartaar, aardappelbolletjes uit de airfryer en beetje mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, beetje pombar
Totaal 1.475 kcal

Morgen hebben we nieuwjaarsontbijt op het werk. Wil daar wel even van genieten. En dat terwijl ik normaal niet ontbijt. Eens zien of ik dan m’n lunch naar halverwege de middag kan schuiven en tussendoortjes overslaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:03

Yonker schreef:
Maanlicht schreef:
Nee natuurlijk niet. Jaloers op het feit dat er meer calorieen genuttigd mag worden om toch af te vallen.

Ga meer eten, kom aan en dan wordt je BMR ook hoger. Kan je ook meer kcal eten en val je toch af :j
Wellicht volgende keer wat beter nadenken voor je zoiets zegt, hij schoot nogal verkeerd ;)

Hier gaat het helaas nog steeds niet top......... en ik word er heel verdrietig van :=
Kcal tellen nog even achterwege gelaten. Gisterenavond een eetbui... vanochtend ging dat gewoon vrolijk door... kortom niet echt goede dagen. Die knop moet echt weer om maar ik kan hem gewoon niet vinden -O-

Ik kan jullie ook echt niet bijhouden hier... super druk op mijn werk en dus geen tijd om bij te lezen. Sorry dat ik niet op iedereen reageer -O-

Misschien is never binge again een goed boek voor je? Nadat ik die had gelezen ging bij mij echt de knop om.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:13

Ach wat lastig Yonker. Duidelijk dat het echt niet goed met je gaat. Als je zo in de stress zit gaat het ook moeilijk om dan ook nog nee te zeggen tegen jezelf. Hopelijk kun je ergens een ontspannings momentje vinden :(:)

Linoleum, dankje :D O:) slim plan, dan hou je je toch redelijk aan de calorieën maar kun je toch mee een hapje eten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:49

Lekker lijstje Sanne, stamppot boerenkool <3 Veel plezier vanavond!

Kim, sterkte :') Ik heb er gelukkig nooit last van maar kan het me voorstellen.

Lekker bezig Maanlicht, ik vind hardlopen echt vreselijk. Net na het trainen kwartiertje sprints gedaan en na 5 seconden dacht ik al Omg wat is dit een nachtmerrie haal me eraf :+

Yonker, heel vervelend :(:) Het is inderdaad een knop die om moet maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Komt goed, jij kunt dit! En jij ook Laura!

Essia, welkom en succes! Fijn dat jullie het samen kunnen doen!

Jum Aria wat klinkt jouw avondeten goed!

Lijstje vandaag:

O/L: losse bagel, bagel met boter, bacon en anderhalf gebakken ei (in frylight gebakken), 1 los stuk bacon, kop groene thee
T: zo'n klein zakje chocoladepepernoten :+
T2: rolletje winegums
A: 60 gram rijst, kippendijfilet, broccoli, beetje sweet chili saus
T: misschien nog bakje Griekse yoghurt

B: 75 minuten lopen ongeveer (naar de stad en terug, 75 minuten upper body trainen (push), kwartier cardio (sprints)

Ik heb eigenlijk een deload week maar dat was ik vergeten _O- Dus heb vandaag gewoon normaal getraind haha, oeps.
Zonder de Griekse yoghurt zit ik op 1724 calorieen dus die kan er nog wel bij

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:16

Vervelend Yonker, knuffel! Bij mij gaat het nu eindelijk de goede kant op, nu ik alle medicatie en dergelijke heb verbannen. Scheelt zoveel, ik voel me ook echt al lichter.

Welkom Essia! Goed dat jullie samen aan de slag gaan, ik denk dat dat een hele goede stok achter de deur is!

Je eten klinkt super Aria! Ik ben echt gek op gerookte zalm :Y)

Lekker lijstje Linoleum, mooi in balans.

Ik vind hardlopen ook pas leuk na 10 minuten/een kwartier of zo. Daarvoor ga ik helemaal dood en wil ik steeds stoppen :'), als ik daar doorheen ben kom ik een beetje in een ritme en dan gaat het beter. En het voelt zo fijn als je klaar bent.

Gister een beetje een rommelige dag. Ik werd geappt of ik kon komen werken (vrijwilligerswerk), maar ik wilde eerst sporten en mijn vriend had de auto nodig, dus moest met de trein en bus. Alleen had ik net een trein gemist waardoor het een stuk later zou worden, en toen had het eigenlijk al niet heel veel zin meer, dus dat ging niet door. Dus eigenlijk had ik een stuk rustiger aan kunnen doen en wat later kunnen ontbijten. Ook was ik rundergehakt vergeten uit de vriezer te halen, dus dat was niet op tijd ontdooid. En toen wilde mijn vriend pizza. Nou vooruit dan maar... En ik had 's middags ook al een vette pan tosti gegeten (doordat jullie het daar laatst over hadden :Y) ) omdat ik rekende op mager avondeten. Ach, vandaag weer een dag, en verder afgelopen week heel netjes gegeten. Zo naar de sportschool, fietsen en krachttraining (410 kcal verbranden)

Vandaag:
L: twee waldkorn crackers met gekookt ei, Huttenkase en Harissa
T: kiwi, handje frambozen, grote kom zelfgemaakte tomatensoep, proteine kwark met kokos
A: enchiladas gemaakt van koolbladeren met rundergehakt, pittige saus en mozzarella (poging twee)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:22

Anthea schreef:
Misschien is never binge again een goed boek voor je? Nadat ik die had gelezen ging bij mij echt de knop om.

Awh dat is wellicht een goede, thanks voor de tip!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:34

Wat een lekkere lijstjes komen er weer voorbij!

Gisteren is uiteindelijk iets anders gegaan dan de planning was. Zijn in de middag wezen lunchen bij Soof & Co. Lunchtentje hier in de stad die met mensen met een verstandelijke beperking werken. Was erg lekker eten!

Gisteren:
O: -
L: kop huisgemaakte mosterdsoep met een soepstengel + twee dikke grofvolkoren boterhammen met huisgemaakte pesto, buffelmozzarella en tomaat. Oh en een glas verse sinaasappelsap.
T: kleine portie zoute popcorn + cola zero (in de bios)
A: pasta met ei, parmezaanse kaas en spekjes (carbonara)

Heb geen kcal getelt maar als ik zo naar mn lijstje kijk was het qua kcal wel dramatisch :') vandaag weer normaal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:35

Ohhh carbonara <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:52

Essia, wat leuk dat jullie allebei bezig zijn met gezonder leven! Welkom trouwens en veel succes!
Aria, zoals altijd weer een lekker lijstje! Op de koffie na dan :+
Wat rot voor je Yonker. Hopelijk gaat het snel beter!
Goed bezig Maanlicht! Ik vind hardlopen overigens ook echt verschrikkelijk. Nu moet ik zeggen dat ik net de crosstrainer ontdekt heb, en daar kan ik ook langzaam iets meer waarderen :')
Mooi lijstje Linoleum! Ik vind het altijd zo knap hoe jij de balans kan vinden tussen gezonde en iets minder gezonde keuzes :j
Verder iedereen mooie lijstjes!

Gisteren had ik niet heel veel tijd om te bewegen, dus heb ik nog wat gelopen met mijn paard, zodat ik tenminste nog iets van beweging zou hebben. Verder overdag wat minder gegeten, zodat ik 's avonds wat lekkers kon pakken.
O: twee boterhammen met een pindakaas en de andere met ongezouten roomboter en hagelslag. (388)
L: drie boterhammen met een boter, gebraden gehakt, door mijn tante gemaakte druiven marmelade en pindakaas, een beker halfvolle melk. (542)
T: een banaan. (124)
A: broccoli en bloemkool (allebei gekookt), cheddar, aardappel en een Toscaanse carré. (342)
T: melkchocolade, smarties, een sleutel, colaflesjes, winegums en een dropje. (407)
B: 11.000 stappen, 30 minuten fietsen en twee uur bezig zijn met paard (verzorgen en longeerles).
Totaal kcal: 1803.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:53

Maanlicht, heb je nou gepland hoeveel kcal je wil gaan verbranden met sporten? Dat is toch niet fijn sporten lijkt me, richten op verbranding ipv de oefening?

Kimmie, mijn macros kunnen beter, maar vind ervan genieten belangrijker. Als ik weer ga fitnessen wil ik wel meer op macros gaan letten, dan echt richten op spieropbouw.

Ik net lekker nieuwjaarsontbijt gehad op het werk.

O: Wijnglas jus d’orange, speltpannenkoek, meergranenbolletje met brie en een gekookt ei.
L: skyr met cruesli en whey crispy
T: gemengd fruit
A: gepaneerde vis, rösti en groenten
Ik eet bij m’n vriend, dus vanavond even de kcal uitrekenen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:08

Ohh, ik heb al dagen zo'n zin in pasta carbonara <3 .
Helaas pas dit weekend tijd om het te maken waarschijnlijk..

Gisteravond naar de bijeenkomst geweest van het trainingsprogramma voor het hardlopen.
Vanaf volgende week gaat het beginnen. Dan wordt het naast bootcamp 1 of 2x per week extra hardlopen.
Ben benieuwd :D .

Mijn lijstje van vandaag:
O:huttenkwark met maple syrup en granola. Thee
T: worteltjes en ranja
L: boterham met kipsalade, boterham met kaas. Thee
T: nootjes
D: Teamuitje Cycling dinner met oa soep, tussengerecht, pasta, kaasplankje en ijs.
B: Zou door het teamuitje zo maar eens 1,5 uur fietsen kunnen worden :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:43

Even blij want de eerste 1,5 kilo is er af! Had even een paar dagen echt laag in kcal gezeten om te compenseren voor dit weekend. Maar vanmiddag intake met de diëtist dus dan ga ik meer eten denk ik. :P

Van maandag 90,4 naar net 88,8! :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:59

Goed bezig Marlinde!! :D

Oja, ik had me ook nog ingeschreven voor een fitheidscheck bij de fysio die het hardlooptraject begeleidt. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:11

Succes, hopelijk valt het mee!

Ik heb direct ook maar voor foto’s gemaakt in ondergoed, erg confronterend. :n

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:12

@linoleum, dat ontbijt klinkt heel erg lekker :9

Josien, lekker actief dus vanaf volgende week :D

Marlinde, netjes hoor! :j

Ik heb gisteren best veel gesnoept. Oeps... :o Naja, kan gebeuren, stop het zelf in mn mond. :')

Lijstje voor vandaag wordt ongeveer:
O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, sojadrink en blauwe bessen
L: stamppot peen/ui
T:banaan, notenmix
A: vier boterhammen met nepworst
T: alpo go on met kersen

Beweging: paardgereden, op een best fris paard vandaag :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:16

MarlindeRooz schreef:

Dit wil ik eigenlijk ook nog doen, maar twijfel een beetje haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:21

__Sannne schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit wil ik eigenlijk ook nog doen, maar twijfel een beetje haha.

Ik heb een voorfoto van 1 januari, vol oliebollen, appelbeignets en hapjes :')

Zal m hier delen, mooie stok achter de deur om er eind januari ook weer 1 te maken. Ik ben niet zo fotogeniek trouwens :+

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:21

Die foto's in onderbroek heb ik ook gemaakt destijds....... ongeveer 25kg zwaarder dan ik nu ben, maar ik heb ze verwijderd, kon het niet aanzien :o
Heb wel foto's van in kleren, waarin er nog 30kg verschil zat...... is wel goed te zien dan want ik zie het nog steeds niet zo :+ Vergelijkingsfoto's is wel echt een goede motivatie soms :j

Haha ik ben al jaloers op jou lijntje Dilan :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:23

Dilan, jouw foto zou juist mijn na foto zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:23

Ik laat het mijn vriend morgen doen en zet dan gelijk voor iedere maand een reminder in m'n telefoon. Weet dat ik snel gedemotiveerd raak als ik geen verschillen kan zien en hoop dmv progress pics toch iets blijer te kunnen zijn. Moet gewoon van ver komen, 40 kilo afvallen is paasei veel en in mijn hoofd is het een gigantische berg.

Misschien wel een leuke vraag voor hier: wat zijn de non-scale victories waar jullie het meeste naar uitkijken? Dus de overwinningen die niet per se in kilo's zijn? Voor mij zijn het er een paar: de trappen (8) naar mijn appartement op kunnen lopen zonder buiten adem te zijn, geen schurende benen meer in de zomer (of in ieder geval niet meer zo erg dat ik er wondjes van krijg) en kleding kunnen shoppen in alle winkels waar ik nu niet terecht kan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:25

Ja die heb ik wel Emma, net als jou winkelen in winkels waar ik nu niet terecht kan en hopelijk ooit in maatje 40 qua broek passen :j En ooit naar een M voor shirtjes. Dat geen schurende benen meer hoop ik ook maar ik weet ook dat, dat heel erg figuur afhankelijk is en als je veel afvalt dat niet persee minder hoeft te zijn.