Ik ga vertrekken voor m'n 5 km! Ik ga gewoon rustig lopen, rug pruttelt wat tegen maar ik verwacht daar niet veel beterschap de komende dagen dus dan moet 't zo maar.
Ik ben super blij, ben onder het half uur gegaan! FINALLY!!!
Rondje vantevoren gekozen, en ik sprak met mezelf af dat ik pas op m'n klokje mocht kijken als ik op 2,5 zat. En toen stond er 14:17... Whaaaaat???!!! Even doorzetten dan maar hé...
Heb je me gehoord? ik heb op je gescholden hoor onderweg want ik had het zwaar
Maarrrr op zich ben ik niet ontevreden, net onder 32 minuten. Heb braaf mijn schema gevolgd. Eerste keer weer 5 km sinds mijn blessure, dus helemaal ontevreden ben ik niet. Totaal 5,44 km want wilde mijn training uitlopen haha. Op 5 km ronde afgetikt dus heb wel mijn correcte tijd daarvoor. Maar ik ga nog een poging wagen denk ik
Memuska
Geplaatst: 07-05-20 11:11
ontherun schreef:
Heb je me gehoord? ik heb op je gescholden hoor onderweg want ik had het zwaar
Mijn oren hebben nog een pieptoon joh!!!
Super goed gedaan, ik zie het wel verschijnen in de pb-box!!
Hoeven we ook minder boven ons gehijg uit te roepen Volgens mij dachten mensen waar ik langs kwam dat ik aan het sterven was vandaag, maar zag toen ik thuis was dat ik ook flink doorgelopen had in mijn intervallen. En het mooiste is nog dat ik mijn been niet gevoeld heb Loop wel nog steeds met compressie kousen, heb de stox aangeschaft.
Nozidia
Geplaatst: 07-05-20 12:13
Zo wat een lekkere tijd Memuska, super goed gedaan! Jij natuurlijk ook ontherun! Mensen waren mij ook gek aan het na staren toen ik mijn ronde deed, hoefde nog net niet aan het zuurstof.
Gisteren had ik een dagje looprust en heb ik wat home workouts gedaan.
Vanmiddag ga ik weer lopen, en denk dat ik rond de 10/12 kilometer ga.
Via het topic van de virtuele bokt run heb ik het hardlooptopic ontdekt. Leuk! Ik kom even binnenvallen Ik vind de mix van ervaren/beginnende hardlopers heel leuk en ik hoop de komende tijd ook een beetje mee te kunnen praten. Na wat periodes van wel/niet lopen heb ik het sinds twee weken weer opgepakt.
Nu vroeg ik me af wat jullie voor warming up en cooling down doen? Ik doe nu zelf wat korte rek/strek oefeningen, voor de vorm wat kruispassen en hakken/billen e.d. Dit duurt max 5 minuten en dan ga ik gewoon rennen. Cooling down is voor mij is een paar minuten wandelen. Dit heb ik zelf maar bedacht dus misschien hebben jullie nog goede tips of routines hiervoor.
Doen jullie verder ook nog andere oefeningen naast het hardlopen om het hardlopen zelf te verbeteren? Planken/sit-ups, dat soort dingen?
Ben benieuwd!
ontherun
Geplaatst: 07-05-20 16:21
Als ik warm-up doe is het meestal even goed inwandelen, that's it. Ik liep voor mijn blessure de eerste kilometer of 10 min voor een intervaltraining rustig los. Nu loop ik lang niet zo ver en dan begin ik gewoon direct. Cool down zijn de meters die ik nog naar huis moet als mijn training klaar is Voorheen liep ik eigenlijk nooit korter dan 5 km, gemiddeld 7-9, langere duurloop vanaf 10km. Nu ben ik blij als ik weer naar 10 kan gaan bouwen
Haha, ik voelde me nogal een newbie maar ik ben stiekem blij te horen dat jullie dit ook niet doen als ervaren lopers Blijkbaar kun je dus ook zonder gewoon lekker lopen!
Ik heb vandaag voor de Bokt-Run ook opgewarmd (rondje naar de manège, rond de binnenpiste en terug) maar dat was meer om aan te voelen hoe mijn rug mee wou.
Soms doe ik wel mijn kine-oefeningen vantevoren maar niet echt iets specifieks als opwarming.
Cooling down is de laatste 300 meter naar huis wandelen...
ontherun
Geplaatst: 07-05-20 16:51
Ik denk dat warming-up enzo ook niet zijn doel voorbij moet schieten. Als je net begint loop je nog geen 5 km. Waarom moet mijn warming-up dan net zo lang duren als mijn hele training? Dan ga je voorbij aan het hele idee van opbouwen. Kijk, als je nu echt lange afstanden zou lopen kan ik me er iets bij voorstellen, maar dan nog kan ik me er niet toe zetten