Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieveli schreef:Hoe serieus is zijn kinderwens?
lieveli schreef:Dat is lastig. Ik denk dat je per definitie niet moet gaan baren tegen je zin. Maar als zijn kinderwens diep zit is dat heel zwaar om te delen. Kinderwensen zijn niet altijd aangeleerd of naïef hé? En als de keus is of jij ongelukkig of hij ongelukkig moeten jullie misschien allebei voor jezelf kiezen.
Joolien schreef:lieveli schreef:Hoe serieus is zijn kinderwens?
Serieus genoeg. Hij is opgevoed met het idee dat je op de wereld ben gezet om kinderen te krijgen. Ik wil dat hij zich beseft dat de kans aanwezig is, dat dat niet gaat gebeuren, voordat we gaan trouwen.
Bopjebo, ik heb ook het idee dat mijn vriend alleen maar de leuke kanten ziet van kinderen. Het is idd heel pijnlijk, want ik wil hem ook niet pijn doen, maar mezelf ook niet voorbij lopen.
Het is gewoon klote...
Joolien schreef:Maar ik ben bang dat het altijd een beetje tussen ons in blijft staan.
Cer schreef:Joolien schreef:Maar ik ben bang dat het altijd een beetje tussen ons in blijft staan.
Ja maar ja als je alles van tevoren weet... als hij aangeeft dat hij voor jou kiest moet je dat geloven .. En wie weet draait hij bij, of jij , of niemand.. dat weet je gewoon niet..
Ik heb het wel altijd geweten, en altijd gezegd:"Ik wil geen kinderen en ga niet denken dat ik wel bijdraai. Als dat zo is heb je mazzel, maar ga er niet vanuit. Wil je ze wel, kun je nu nog een ander kiezen"...
Dat laatste is een beetje een suf argument want iemand kan op elk moment een ander kiezen natuurijk, maar goed, het idee is duidelijk
lieveli schreef:Jolien ik denk dat je ook echt eerst goed in je vel moet zitten, ook met klapperende eierstokken. Maar blij dat hij je even aanvoelde en zich bij jouw keuze kan neerleggen.
Mijn man had geen wens, zijn ex-vrouw wel. En nu hebben wij onze Caligula en zij niks, zo bitter kan het leven zijn en zo veranderlijk de mens.