Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laura82 schreef:Idd een bizar experiment, maar wel goede info om te hebben![]()
Het effect van die spieren ben ik sowieso benieuwd naar, het meest gehoorde "excuus" als mensen niet afgevallen zijn is toch wel "ja maar spieren wegen zwaarder dan vet". Ik heb daar altijd een beetje mm vraagtekens bij, niet bij het feit, maar of dat de verklaring is. Zou je echt zo snel spieren opbouwen? Stel ik zet nu in op 0,5 kg gewichtsverlies per week, maar io val niet af. Kan ik dan echt een halve kg spier hebben aangemaakt (er even vanuit gaande dat je puur over spieren praat en geen rekening houdt met vocht)? Dat lijkt me zo veel.
linoleum schreef:Het duurt 3 dagen zoeken, maar toch een artikel gevonden waarin duidelijke cijfers worden gegeven over spieropbouw.Citaat:Een gemiddelde vrouw kan 0,05 tot 0,10 kg spieren per week aanmaken (0,20 tot 0,40 kg per maand)
http://www.fitfoodfitness.nl/fitness/ho ... e-er-over/

Cheetahfan schreef:O: 200 gram optimel met 30 gram havermoutmuesli
L: smoothie van mango, ananas, pompoen en magere yoghurt, 2 rijstwafels met pindakaas
T: appel, 2 rijstwafels met kaas
A: zelfgemaakte erwtensoep met een speltbh+avocado
T: Kuipje appel/peer moes van de ah, klein zakje MadeGood appel kaneel biologische muesli balletjes
D: Thee, 2 cappuccino's
B: Uurtje wandelen

.
Wel werd mijn moeder nu weer boos omdat ik filmpjes van blogilates deed. Ze vond dat die slecht voor mij waren. Samen met mijn andere oefeningen voor mijn rug (scoliose). Wat denken jullie daarvan? Ik wil nu eigenlijk niet meer echt afvallen, maar wel mijn blubberbuikje
kwijt.
Gelukkig wel veel bewogen daar, morgenochtend maar even op de weegschaal om te kijken wat de schade is.
) (357)

Zou nog wel wat erbij pakken!Cheetahfan schreef:O: 200 gram Alpro yoghurt met ah spelt granola
L: pannenkoekjes van 1 banaan, 1 ei, scheutje amandelmelk, 3 el havermout en half zakje vanille eiwitpoeder
T:appel, speltboterham met avocado, halve komkommer en halve paprika, Eat Natural yoghurt reep
A: bietenwrap met kip, paprika, tomaat, salsasaus en miss nog restje avocado erbij
T: Kuipje appel/peer moes van de ah, klein zakje MadeGood appel kaneel biologische muesli balletjes
D: Thee
B: 40 minuten hardlopen,kwartiertje buikspieren, 10 minuten traplopen, hele dag door het centrum gelopen
Daar en tegen veel gelopen (gefotografeerd) en genoeg gebibberd van de kou.