Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:46

Maar dan is natuurlijk de hamvraag, stel dat het zo is dat je vocht vast houdt: hoe kom je daar vanaf :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:43

Laura82 schreef:
Idd een bizar experiment, maar wel goede info om te hebben +:)+

Het effect van die spieren ben ik sowieso benieuwd naar, het meest gehoorde "excuus" als mensen niet afgevallen zijn is toch wel "ja maar spieren wegen zwaarder dan vet". Ik heb daar altijd een beetje mm vraagtekens bij, niet bij het feit, maar of dat de verklaring is. Zou je echt zo snel spieren opbouwen? Stel ik zet nu in op 0,5 kg gewichtsverlies per week, maar io val niet af. Kan ik dan echt een halve kg spier hebben aangemaakt (er even vanuit gaande dat je puur over spieren praat en geen rekening houdt met vocht)? Dat lijkt me zo veel.

Nee dat lukt niet. Geloof dat je tot 3kg per jaar kan.opbouwem als vrouw. Zit nu op telefoon, maar in het bodybuildtopic wordt daar wel over geschreven

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:57

Maanlicht schreef:
Ik wil jouw lijstje Annikoe <3

Mijn lijstje ruilen voor jouw lichaam? :))
Je ziet er echt jaloersmakend goed uit! Ik durf niet eens een foto te maken van mijn lichaam, die is volgens mij nog erger dan jouw 1e foto.. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 17:16

Volgens mij heb ik al een keer wat opgezocht over spieropbouw. Maar dat is echt maar heel weinig, weegt niet op tegen een halve kilo vet kwijt per week.

Begin hier langzaam wat beter te worden. Hele week ziek geweest, vandaag begint eindelijk mijn eetlust terug te komen. Vanaf maandag weer eens fanatiek bezig. Weekend kan ik wel wat lijden na hele week nauwelijks eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 17:18

Bij deze:

linoleum schreef:
Het duurt 3 dagen zoeken, maar toch een artikel gevonden waarin duidelijke cijfers worden gegeven over spieropbouw.

Citaat:
Een gemiddelde vrouw kan 0,05 tot 0,10 kg spieren per week aanmaken (0,20 tot 0,40 kg per maand)

http://www.fitfoodfitness.nl/fitness/ho ... e-er-over/

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:47

Linoleum: Aah, hopelijk gaat het nu weer beter! Veel mensen ziek in mijn omgeving, volgens mij heerst het ook een beetje. :j

Oke, plannen zijn veranderd haha:
Cheetahfan schreef:
O: 200 gram optimel met 30 gram havermoutmuesli
L: smoothie van mango, ananas, pompoen en magere yoghurt, 2 rijstwafels met pindakaas
T: appel, 2 rijstwafels met kaas
A: zelfgemaakte erwtensoep met een speltbh+avocado
T: Kuipje appel/peer moes van de ah, klein zakje MadeGood appel kaneel biologische muesli balletjes

D: Thee, 2 cappuccino's
B: Uurtje wandelen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:56

Thnx voor de info mbt spieropbouw! Viind t wel opvallend dat t op zoveel plekken genoemd wordt als reden dat je niet afvalt (naast fora en informatieve sites ook bij sportschool, dietiste etc)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:58

Hier is vandaag echt een drama. Hangt meestal samen met ongesteldheid dus bring it on.
Vanochtebd 2 cappuchino met 3 rijstewafels met kaas. En daarna van havermoutkoek, fruit naar soepstengel, naar biscuit en wedikwat. Niet eens omdag ik het zo lekker vindt maar mijn lijf schreeuwt er gewoon om.
Zo nog uitgebreid luxe uit eten als pre-valentijn. Hopelijk morgen weer gewoon normaal doen qua carbs.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:02

Ohh zo herkenbaar zo rond de ongesteldheid...

Ik heb me redelijk gehouden aan mn ingeschatte tussendoortjes, alleen een wijntje meer gedronken :9

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:16

Oooh praat me er niet van :+
Als ik ongesteld ben dan heb ik zin in alles, maakt niet uit wat het is, zolang het maar ongezond is :')

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:08

Hier hetzelfde. En aan mijn huid te zien komt de week er weer aan :').

Maanlicht, wauw wat een lijntje. Goede motivatiefoto!

Mijn lijstje is een beetje raar vandaag. Vanmiddag meegegeten bij oma en vanmiddag een verjaardag gehad.
O: bakje magere yoghurt met een stukje suikerbrood
L: vegasnert met veel groente
T: klein stukje appelkruimeltaart
T: bakje naturel chips
T: 2 mandarijnen.

B: halfuur gefietst

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:52

O: schaaltje yoghurt met cruesli
M: drie crackers met kipfilet
A: pasta met roomsaus, zalm en tomaatjes
T: 8 kleine worst in bladerdeeg broodjes (over de hele dag verspreid)

B: paarden poetsen, grondwerk, stuk wandelen
D: water, thee, Spa&Fruit light

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:28

O: 200 gram Alpro yoghurt met ah spelt granola
L: pannenkoekjes van 1 banaan, 1 ei, scheutje amandelmelk, 3 el havermout en half zakje vanille eiwitpoeder
T: appel, speltboterham met avocado
A: bietenwrap met kip, paprika, tomaat, salsasaus en miss nog restje avocado erbij
T: Kuipje appel/peer moes van de ah, klein zakje MadeGood appel kaneel biologische muesli balletjes

D: Thee
B: 40 minuten hardlopen, kwartiertje buikspieren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:09

O: yoghurt met noten en zaden
L: 2 volkorenwraps met boursin light ( zit gewoon minder kcal in dan philadelphia light, had ik nooit verwacht. En het is :9 ), kipfilet, wortel- en bieten julienne.
T: kiwi
A: tartaartje, spinazie en gekookte aardappelen
T: snack a jack chocolate chip

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:34

Mijn lijstje voor vandaag, beetje een cheatdag:
O: groene smoothie van spinazie, karnemelk, halve banaan en perzik
L: kleine tosti ham kaas van rogge brood
T: mini appeltaartje van de AH, mineola
A: pannenkoeken met spek :Y) :Y)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:36

O: 2 vk beschuitjes met kaas en hagelslag
T: banaan
L: 2 geroosterde mais boterhammen, 1 met kaas en een tomaat, 1 met een beetje jammer. 2 mais wafels met pindakaas.
T: appel
A: courgettelasagne met wat sla
T: beetje vanilleyoghurt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:37

Mijn lijstje van vandaag is erg slecht. Mijn sporten is wel goed, al zeg ik het zelf. Ik moet voortaan óf lunchen, óf niet gaan bakken als ik niet goed geluncht heb :') Wel werd mijn moeder nu weer boos omdat ik filmpjes van blogilates deed. Ze vond dat die slecht voor mij waren. Samen met mijn andere oefeningen voor mijn rug (scoliose). Wat denken jullie daarvan? Ik wil nu eigenlijk niet meer echt afvallen, maar wel mijn blubberbuikje :') kwijt.

O: bruin broodje uit de oven met paté en vlokkenmix, wit cadetje met pasta en vruchtenhagel en een kop thee.
L: banaan en water.
T: cracker met pasta. Bij alle T's heel veel water. Had heel erg dorst.
T: pijnboompitten, pesto, een stukje melkchocola met hazelnoot, een stukje witte rijstgepofte chocola, twee dadels, een hapje rauwe aubergine (vies) en een paar stukjes 85% chocola.
A: auberginepestotaart (erg lekker), salade niçoise, wat stukjes brood met olie en water.
T: wss kop thee en een zelfgebakken chocolat chip cookie.

Ik heb nu dus wat 'gezondere' koekjes gebakken om mee naar school te nemen. Alles is relatief natuurlijk, maar er zit veel minder suiker in (klein beetje honing en dadels) verder ook havermout, dus het vult hopelijk ook wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:42

Ik heb vandaag de draad weer opgepakt na een week in Canada wat effectief bijna alleen fastfood betekende :+ Gelukkig wel veel bewogen daar, morgenochtend maar even op de weegschaal om te kijken wat de schade is.

O/L: Pistoletje met een half kuipje brie smeerkaas (oeps :+ ) (357)
T: Breaker high protein bosbes/banaan (108)
A: Patatjes met pindasaus, taartje van spinazie en bladerdeeg en een tartaartje (naar schatting 1228, maar heb niet gewogen dus is een beetje natte-vingerwerk)
B: Kwartiertje gesport (giga jetlag dus voel me niet zo denderend).
Totaal: 1811.

Misschien dat ik zo nog een zakje granola-balletjes pak als ik straks nog honger krijg, maar zie het niet echt gebeuren eigenlijk.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:45

Ik heb vandaag echt een verschrikkelijke dag gehad qua eten, dus maar omgedoopt tot mijn cheatday :')
Daarnaast wel ruim voldoende bewogen, namelijk 4,5 uur paardgereden 8)7

O/L: frikandelbroodje en saucijzenbroodje met een glas coolbest mango dream
T: eiwitreep
A: frietje met mayo en een kroket en 2 glazen ice tea green.

B: nou, dit dus :')

Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:53

Ik weet niet hoe het kan maar vandaag ben ik vergeten te eten -O-

M: 3 crackers met kipfilet
A: lasagnette

D: water, Spa&Fruit light
B: paard poetsen en longeren

Ik denk dat ik zo nog wat koekjes ga eten.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:06

Kimmie: Waarom werd ze boos? Omdat je die filmpjes deed of omdat ze denkt dat het slecht is voor je rug?
Annikoe: Zo, das een flinke tocht! Was het gepland? :))
Mjwb: Mm, daar heb ik nou nooit last van. :') Zou nog wel wat erbij pakken!

Cheetahfan schreef:
O: 200 gram Alpro yoghurt met ah spelt granola
L: pannenkoekjes van 1 banaan, 1 ei, scheutje amandelmelk, 3 el havermout en half zakje vanille eiwitpoeder
T: appel, speltboterham met avocado, halve komkommer en halve paprika, Eat Natural yoghurt reep
A: bietenwrap met kip, paprika, tomaat, salsasaus en miss nog restje avocado erbij

D: Thee
B: 40 minuten hardlopen,kwartiertje buikspieren, 10 minuten traplopen, hele dag door het centrum gelopen

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:09

Ik moest van mijn moeder drie planken in mijn kast leegmaken en uitzoeken. Daar had ik helemaal geen zin in dus ben ik er gelijk mee begonnen toen ik wakker werd en toen was het een eens 3 uur 's middags :oo

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:17

Men ontbijt voor morgen weer klaar gemaakt.Ben de tip van de coach aan het opvolgen. Afwisselend rauwkost en boterhammen mee naar het werk. Ik voel me in ieder geval minder vet. Ben nu ook wat whey aan het drinken als ik op een crossfit dag zit, in de hoop dat ik men spieren wat kan onderhouden. Ik vind dat men schouders eigenlijk al wat beter gevormd zijn (of minder vet waardoor ze beter lijken) en men benen. Alleen die buik he.

Vanaf 18 februari ga ik beginnen met de no sugar challenge onder begeleiding. Ik ben eens benieuwd ernaar. Ik wil mezelf niet teveel verwachtingen opleggen, maar ik hoop op het einde van de maand toch wat centimeters van de buik te kunnen tellen. Hoop ik

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:41

Cheetah, om allebei volgens mij een beetje. Maar het meest omdat ze denkt dat het slecht is. Maar dat denk ik dus niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:53

Vandaag een evenement gefotografeerd en nu aan het werk, het eten is echt ruk gegaan vandaag. := Daar en tegen veel gelopen (gefotografeerd) en genoeg gebibberd van de kou. :')