Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:03

Ik heb wel bevestigingsmails gehad :j

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:07

Drunksheep schreef:
Serenity en 1995 nu ook besteld _O-

Oeh ik twijfelde over 1995, lijkt me wel een hele fijne kleur dag lippenstift. Zou je foto willen maken als je hem hebt? Voor een volgende actie misschien ;).

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:18

Shizzel schreef:
Ik zie in het krantje van Kruidvat van volgende week dat er weer een spiegel met LED-verlichting in staat, voor €15. Ik ga dinsdag maar eens kijken. :D
Dat klinkt goed! Deze aanbieding houd ik even in de gaten.

@ Tytonidae: ik vraag wel altijd samples. Of nouja, ik leg m'n verhaal uit (heb ook een gevoelige huid en erg gauw reactie in m'n gezicht als ik bepaalde geparfumeerde producten gebruik) en krijg dan vaak wel de mogelijkheid om een sample te proberen.

Ik ben onderweg naar Schiphol (broertje uit Maleisië ophalen), maar ben er te vroeg want zijn vliegtuig heeft vertraging. Iemand nog tips waar ik leuk make-up kan shoppen/kijken? De MAC store zit alleen in de vertrekhal, volgens mij..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:46

Kyrseltje schreef:
Drunksheep schreef:
Serenity en 1995 nu ook besteld _O-

Oeh ik twijfelde over 1995, lijkt me wel een hele fijne kleur dag lippenstift. Zou je foto willen maken als je hem hebt? Voor een volgende actie misschien ;).

Tuurlijk :) help me herinneren als ik het vergeet haha.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:32

Drunksheep schreef:
Ik heb wel bevestigingsmails gehad :j

hmm vreemd ik niet.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:38

Misschien in je spam?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:41

Nee daar ook niet.
Heb een mail gestuurd.
En in mijn account staat het als processing dus komt vast goed.
Hoe lang doet het er normaal ongeveer over?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:38

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:39

Tytonidae schreef:
Kleine vraag; als jullie iets van skincare willen testen, vragen jullie dan wel eens om een sample?

Ik heb een hele gevoelige huid en ben benieuwd naar een overnight masker van Clinique, maar durf het niet zomaar te kopen omdat je hier in NL producten niet kan retourneren als je er slecht op reageert :(

Zeker om vragen. Gewoon aangeven dat je nogal gevoelig op producten reageert en je dus of eerst wil testen, of de garantie wil hebben dat je het terug mag brengen als je huid er op reageert.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:09

Iemand een tip voor een mascara die niet vlekt onder de ogen? Ik knipper nogal fanatiek en kan daardoor om de 10 minuten zwarte vegen onder mn ogen vandaan halen. En dan blijft er ook geen concealer meer over... :x

Ik gebruik nu de aller goedkoopste van essence, want hij doet in principe prima werk voor mijn wimpers.

Waterproof mascara ben ik niet zo'n fan van..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:09

Waterproof mascara is dus wel je oplossing... En goed afpoederen onder je ogen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:12

Drunksheep, het kan aan mij liggen maar ik heb een aantal waterproof mascara's gehad die nog meer afgaven dan deze..

En een keer een 24u waterproof mascara van maxfactor gehad die ik er dus met geen mogelijkheid af kreeg, remover op olie basis etc. werkte allemaal niet.

Dus tips welke mascara zijn welkom :D

Edit: ohja, ik hou van mascara die lengte geeft en mooi separeert.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:18

Ik houd ook niet van afboen-mascara's, heb graag dat het er bij het douchen afkomt en ik alleen nog maar het panda effect weg hoef te vegen. Maar tegelijkertijd heb ik snel tranende ogen in de wind. Zolang ik niet ga vegen maar de traan opvang of vrij spel geef, heb ik geen zwart gedoe op verkeerde plekken. Ik draag een primer en daarop die gele maybelline's en dat gaat goed (eraf te douchen). Meestal ook nog ns bij de op=op shop https://www.google.nl/search?q=maybelli ... 4itkYxM%3A.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:30

@dais, enige dat bij mij helpt is heel goed afpoederen. En zelfs dan heb ik het soms nog wel na verloop van tijd.

Maar heb een hele tijd hier last van gehad tot ik de tip afpoederen kreeg ;)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:33

Dan ga ik ook maar eens afpoederen onder mijn ogen :j

Kijken of dat werkt, en anders alsnog een andere mascara :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:38

Succes!

Ik had dus ook echt van die zwarte vlekken/randen en wilde voor mijn bruiloft dat echt voorkomen. Dus ik een mega zoektocht naar waterproof eyeliner omdat ik dacht dat die de boosdoener was... Tot hier werd gevraagd of ik wel afpoederde... Eh nee. Ik haat poeder.
Toch gaan proberen en hoppa!

Hier zie je mijn make up om 20u id avond. Had me al rond 11 opgemaakt, paardgereden en gedoucht zonder iets van uitlopen.

Afbeelding

Wel denk ik verschil in mascara te merken. Bij mn mac die ik heb lijkt het nog wat minder dan mn estee.
Volgende keer weer eens een ander merk proberen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:48

Ik heb ook heel snel vlekken. Waterproof mascara's zijn nog erger dan niet waterproof mascara's.

Een van de weinige die niet vlekken zijn clinique high impact, miss sporty studio lash volumythic en Hema volume mascara.

Dior vlekt heel erg.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:59

Die lamp van de Kruidvat!!

Haal hem nu op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:59

Huh ik heb nooit vlekken van mascara, en ik draag meetal waterproof :P

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:00

Bij mij en veel anderen is waterproof mascara wel de oplossing. Het is niet voor niets waterproof, oftewel het hoort niet af te geven. Dus als je een goeie hebt dan is dat ook echt zo :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:05

Kan iemand mij dan nog uitleggen wat afpoederen zou kunnen doen tegen vlekken van je mascara? Ik snap niet helemaal hoe poeder zou moeten voorkomen dat je mascara van je wimpers er niet af komt :?...

Waterproof mascara klinkt mij dan toch logischer in mn oren dan afpoederen....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:10

Jamiefris schreef:
Die lamp van de Kruidvat!!

Haal hem nu op

Folder gaat toch pas dinsdag in...?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:16

Het verschil zit hem in waarom je mascara vlekt.

Waterproof mascara is niet wateroplosbaar maar olie-oplosbaar. Als je een vette huid hebt of vette producten gebruikt op je huid en je wimpers raken je huid rond je ogen, dan gaat in dat geval een waterproof mascara sneller vlekken.

Een niet-waterproof mascara is wateroplosbaar en lost dus op in water en niet in olie (ook uiteindelijk in olie, maar minder snel dan een olie-oplosbare mascara). Dus heb je snel een beetje een zweterige/vochtige huid of traanogen, dan vlekt een niet waterproof mascara sneller.

In mijn geval heb ik een hele droge huid en gebruik daarom altijd wat rijkere huidproducten. Daarom vlekt een waterproof mascara sneller.

In beide gevallen werkt goed afpoederen rond je ogen met een (transparant) poeder gewoon erg goed. Het poeder absorbeert overtollige olie en/of water. Dit helpt natuurlijk niet bij traanogen. :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:22

Traanogen is een ramp!! Heb er heel vaak enorm last van. Mijn linkeroog kan soms uren tranen. Heb er druppels voor maar helpen niet echt.

Zodra Ik met opmaken mijn ooghoek verkeerd raak is het drama en loopt mijn oog uren lang leeg.. Dus moet erg opletten.

Ik gebruik altijd niet waterproof omdat ik niet met olie producten wil reinigen.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:30

Doen jullie ook nog wat op jullie gezicht voor concealer / foundation en zoja wat en wat kan ik het beste erop doen voor een droge huid..