Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:18

Iemand hier raadde de shockabsorber aan toch?

Ik sport meestal met een bh en sportbh/topje erover.
Heb een E cupje (maar wel kleine omvang).

Net de Banish Fat gedaan, die is leuk :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:19

Hier met een D-cup doodcontent van Marie Jo :) Belgisch merk:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:22

Hallo! :wave:
Ik denk dat ik dit ook wel ga doen, ik heb echt een slechte conditie.
Dus je moet tien dagen filmpje 1 doen, en daarna 10 dagen filmpje 2 en daarna 10 dagen filmpje 3? Gewoon die voorbeeldfilmpjes uit de openingspost? Of moet je die dvd kopen?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:29

Ik weet zo niet welke sport BH ik heb, is wel een fijne :) Daarover heen heb ik soms nog een sporttop van de H&M :)

Denise Bobby dat klopt, je hoeft geen dvd te kopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:59

Mooi lijstje om mee te beginnen Ine! Daar mag je zeker blij mee zijn. :j

Leuk Jeanine, ik weet zo niks voor je. Maar ik kan me voorstellen dat je dan wel lekker strak in je velletje wilt zitten. 6w6p hakt er zeker wel in. Ik doe nu het eerste circuit ervan achter het shredden aan, sowieso om de workout iedere dag wat langer te maken. Ik ben nu iedere dag ruim drie kwartier aan één stuk bezig. Om hem volledig te doen is pittig hoor, maar dat is gewoon een kwestie van uitproberen. :)

Hai Sanniey en welkom! :wave:
Als je de meetlijstjes en foto's ziet die voorbij komen, worden er zeker prachtige resultaten geboekt. Het is al even een tijdje terug dat de laatste foto's hier zijn getoond, maar als je even de moeite neemt om terug te bladeren kom je er zeker een aantal tegen waarop duidelijk de verschillen van voor en na te zien zijn.
Afgezien van mijn meetresultaten, zie ik ook duidelijk dat ik gespierder wordt, met name bij mijn buik en bovenarmen. Ook gaan de oefeningen steeds makkelijker en merk ik dat mijn conditie omhoog gaat. Ik lig nu niet meer halfdood de cooling down te doen. In principe gooi ik nu na de cooling down een plens koud water onder m'n oksels en in m'n gezicht en dan ben ik ook weer gewoon op adem.
De spierpijn in mijn bovenbenen had ik het langst last van, die trok na 4 dagen weg. In level 2 heb ik helemaal geen last gehad van spierpijn, maar nu na de 2e dag van level 3 merk ik wel dat m'n spieren een flinke opdonder hebben gehad.

Oeh MissAnnemijn, wat een mooie resultaten zo. Dat moet vast goed komen voor die vakantie. ;) Wel wil ik je aanraden om bij je ontbijt nog een stuk fruit te nemen. Een kom cornflakes op de hele ochtend is niet veel en je moet je lijf wel genoeg kcal gunnen nu je aan het shredden bent. Anders heeft je lijf niets om te verbranden en dat gaat ten koste van je spiermassa.
Eet smakelijk vanavond, lekker van genieten. :D

Ik heb cup D en gebruik een sportbeha van de Hema, gewoon lekker huismerk dus. Werkt prima "ze" zijn nog nooit ontsnapt en blijven netjes op de plaats. :)

Welkom DeniseBobby. Klopt. Op de shred-dvd staan dezelfde 3 filmpjes als in de OP. Dat is dus het enige wat je nodig hebt, naast gewichtjes en een matje.

WAUW! Net dag 2 van level 3 gedaan. Wat een killer, maar ik ging als een speer. Halverwege ging ik voor m'n gevoel zo ongeveer dood, maar ik heb het gehaald. Na het minigriepje van afgelopen weekend ben ik nog steeds niet helemaal fit, nog wat snotterig enzo en m'n luchtwegen zijn nog niet helemaal open. Maar dat mocht allemaal niet baten. Ik voel m'n spieren aan alle kanten, nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met spierpijn.
Ik zit nu dus aan een lekkere lunch met 2 meergranenbroodjes met 2 gekookte eitjes (een eitje extra dan normaal), een halve liter thee en vers geperste jus.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:00

Iemand nog behoefte aan een recept voor banaan-toblerone taart? :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:01

Jolien, is dat de shred waar je het over hebt? Ben benieuwd naar level 3, zit nu nog in 2. :D

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:02

zo goed zeg jolien!! +:)+

Nog een vraagje, konden jullie direct opdrukken met gestrekte benen of kwam dat later pas?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:03

Jolien ik heb bij level 1 al 2x six pack six weeks geprobeerd, niet helemaal vol kunnen houden :) maar dat komt wel :)

** Dan ze je de banner van je werk voorbij komen **

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:06

Oeh toblerone!!! Maar da's niet helemaal Jillian verantwoord lijkt me. Ach what the hell, stuur maar een pb'tje. Ik ben gek op Toblerone en pb'tjes kan Jillian toch niet zien. O:)

Klopt, dat is inderdaad de shred waar ik het over heb. Level 3 is veel speelser, als dat het goede woord is tenminste. Ook heb ik het idee dat bij de krachttraining de inspanning meer wordt verdeeld over verschillende spiergroepen.

@Anke_Amigo: dankjewel. :)
Volgens mij heeft de meerderheid in eerste instantie de push-ups op de knieën gedaan. So there's no shame in that, zoals Jillian zou zeggen. :(:)

Jeanine: 6w6p is ook behoorlijk heftig, deze wordt erg onderschat. Zelf deed ik dat in eerste instantie ook hoor, ik had zo'n beeld voor me dat je ongeveer een half uur lang sit-ups aan het doen was. Maar de cardio-oefeningen blijven erin.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:12

Haha nee het is hartstikke slecht!!! Maar ik ben zo nieuwsgierig , hij schijnt heerlijk te zijn. :D

Goed, HET recept voor een toblerone/banaan taart:

Nodig:
250 gram digestive koekjes of bastognes
500 gram toblerone (Mijn salaris was nog niet gestort, werd nogal prijzig, dus heb 2 toblerones gekocht en rest melkchocola)
6 bananen
175 gram boter
2 eetlepels bruine suiker

1). 250 gram koekjes fijn maken voor de bodem
2) 125 gram boter smelten in een pan en de verkruimelde koekjes erbij.
3) maak hier een bodem voor de taart van. Laat afkoelen in de koelkast.
4) Bananen in plakjes snijden (niet te klein)
5) Doe 50 gram boter in een koekenpan en laten smelten. Bruine suiker en bananen erbij
6) Ondertussen de chocolade au-bain-marie laten smelten.
7) Alles over de koekjesbodem verdelen. Eerst de bananen, dan de gesmolten chocolade.
8) Af laten koelen in de koelkast
9) Eten!

Als je een dikkere bodem wilt moet je wat meer koekjes gebruiken dan de aangegeven 250 gram. Geldt ook voor de bananen/chocola.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:13

Ik kan de push ups nog steeds niet met gestrekte benen. Ik heb osteoporose in mijn grote teen en kan dus echt niet zoveel druk er op hebben. Maar ik ga wel steeds dieper, sterker en kan langer volhouden.

Zo Jolien, jij bent een bikkel :oo . Ik doe vanavond gewoon shred level 2 dag 1, vrees nu al dat ik ga sterven :')

MissAnemijn, wat een mooi resultaat!!

Mijn kuiten voelen strakker en zijn toch een cm breder geworden, hoe komt dit? Geen vet weg en toch meer spier ofzo?
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 20-02-13 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:13

Omg, wat zei ik nou net over AFVALLEN!! :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:14

Oeehh dat klinkt lekker Britt :9
Gelukkig ben ik te lui om taarten te bakken :Y)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:19

Ik hoef het recept al niet meer te lezen, bij lijstjes met zulke ingrediënten kijk ik al niet verder meer tegenwoordig, haha. We zijn hier op de gezónde toer toch?! ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:23

Haha, we zouden hier toch alleen maar gezonde receptjes plaatsen? Hopelijk heeft Jillian geen bokt-account. :')

Vanmorgen vertelde ik hier dat Jillian ergens in de workout vertelt over de combinatie van cardio-intervallen met krachttraining. Ik heb het zojuist nog even opgezocht, het komt uit 6w6p en dit is wat ze erover vertelt, terwijl de dames op de achtergrond de plankjacks (jumping jacks in plankpositie) aan het doen zijn:

High Intensity Interval Training
Daar zijn we nu mee bezig: we integreren de cardio intervallen in de krachttraining omdat de cardio voor de vetverbranding zorgt ("It sheds fat"). Als je een sixpack wil, heb je niet genoeg aan alleen maar crunches, dat is een leugen. Dit werkt dus niet om plaatselijk vet te verliezen. Je moet je totale lichaamsvet verbranden terwijl je aan de conditie van je “core” werkt.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:49

Jolien87 schreef:
Oeh toblerone!!! Maar da's niet helemaal Jillian verantwoord lijkt me. Ach what the hell, stuur maar een pb'tje. Ik ben gek op Toblerone en pb'tjes kan Jillian toch niet zien. O:)

:')

Ik lust geen banaan 8) 't doet mij niéts dus!

Vanmiddag wel bijna de salami van voor mijn pa zijn neus weggerukt, zag er ZO lekker uit :')

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:57

volgens mij legt ze het ook een beetje in level 1 uit, Joline, klinkt bekend wat je verteld en het is ook zo. Voor mijn zwangerschap had ik super abs, plank deed ik na 6 minuten stevige buikspieroefeningen rustig 1 minuut, maar met dat laagje vet erover zag je daar niets van...

Banaan en choco vind ik echt super lekker dus zal er maar niet te lang over nadenken :D moet nog 15 kilo kwijt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:59

Ik heb een Shockabsorber sportbh. Heb zelf een F cup en hij doet zn werk echt heel goed ;)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:11

Ik heb ook een sportbh van de Hema, erg fijn ding vind ik :j

Na gister een slechte eet/beweeg dag te hebben gehad, ben ik vandaag weer goed opweg. Dadelijk nog flink wat fietsen en vanavond alweer dag 9 van de Shred :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:15

mijn theezakjes (borstvoeding) blijven ook keurig in de Hema bh zitten. Ik vind die sowieso erg fijn, ook de "gewone" bh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:19

Jee! Die 'very cool V-shaped muscles' in mijn buik beginnen zichtbaar te worden :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:32

Jolien87 schreef:
Imre schreef:
Dit programma is ook niet om gewicht te verliezen. Wel om strakker te worden en conditie te kweken.

Je gaat inderdaad pas gewicht verliezen als je in combinatie met de workout, je eetpatroon aanpast. Mits je natuurlijk nog geen gezond eetpatroon had.

Nou... dat valt nog wel enigszins mee hoor. Ik heb mijn eetpatroon qua ontbijt/lunch/avondeten niet aangepast, enkel laat ik chips door de week staan. En ik ben écht wel afgevallen... dus het zegt niet alles!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:33

Daar heb ik nog een lange weg voor te gaan... Vooral vetjes op m'n buik

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:36

Lukt het rijden al weer Annash? :)