Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:41

Ik zo advies aan de fysio vragen met betrekking tot hoe op te bouwen en wanneer te beginnen. Wij kunnen wel iets roepen maar de ene shin splint is de andere niet. Maar ik kan je de frustratie wel heel goed voorstellen hoor. Hopelijk ben je snel van de ellende af.
Ik krijg als trouwe bezoeker altijd korting op mijn loopschoenen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:49

Ik weet niet op welke ondergrond je loopt, ik loop in de berm en dat gaat goed. Ik ben ruim een jaar bezig geweest met mijn scheenbenen. Ik loop nu met zooltjes van de podoloog en goede schoenen. Daarnaat heb ik compressiesokken en die lijken ook hun werk te doen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:07

Ik ga morgen weer, maar dan fast track training :j
Dan hopelijk zondag/maandagochtend weer eens duurloopje :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:05

Hier eergisteren een tempoduurloopje met daarna afwisselend korte versnellingen van een minuut met steeds 2 minuten op duurloop twee tempo vervolgens nog ins en outs van steeds 30sec. Gisteren een rustig duurloopje in het bos en vanavond lange intervallen op de baan. En dan morgen welverdiende rustdag op er zaterdag en zondag weer tegenaan te kunnen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:05

Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht zojuist.
Rib uit mijn lijf maar ik hoop dat ik daardoor minder blessures ga lopen.
Ze zijn van asics extra stevig en tegen over pronatie. Mijn oude waren ook echt af.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:34

Nou moest even zoeken maar dit is em.

Asics GT3000-3
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:48

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:57

Mooie kleurtjes!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:05

Mooie schoenen ja, lekker fris kleurtje. Weet je ook wat het verschil is tussen al die nummers? Ik heb GT 2000 2A. En jij dus 3000. Maar alleen al van de 2000 zie ik al allerlei verschillende types.

Ik wilde ook een kleurtje, maar de mijne zijn dus wit :\ . Runnersworld verkoopt niet op kleur, maar op wat er goed zit. Wel goed natuurlijk, maar dat ik bij een witte schoen uit kwam vond ik stiekem wel jammer. Het liep alleen wel 10 keer beter.

Nu na anderhalve maand stil weer 3 keer gelopen. Stapje terug gedaan bij Evy en ik moet zeggen dat het me niet tegen valt.wie weet loop ik toch ooit 5 km :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:46

Ettesil dat komt omdat je een smalle leest hebt (2A) die heb ik dus ook. De gewone leest heeft blitse kleurtjes en de 2A is dan gewoon wit met gekleurde details. Inderdaad jammer maar helaas. Ik moet het er ook mee doen.
De 3000 is volgens mij een wat zwaardere schoen dan de GT2000.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:39

Deze zijn het voor mij geworden. Blij mee :j

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:20

De speedcross 3? Dan heb je dezelfde dan ik alleen een ander kleurtje. Ben er zelf alleen nog niet van overtuigt of ik er wel voor lange afstanden mee uit de voeten kan, maar ga na apeldoorn nog wel verder uitproberen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:22

Ik vind 20 km al lang haha. Deze waren meteen goed. Eerste paar waar ie mee kwam.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:58

Ja bij mij voelde het ook goed in de winkel, ook tijdens de eerste keer uitproberen in het bos. Maar twee dagen later had ik wel last van mijn achillespezen, iets wat ik nog nooit gehad heb. En iets wat ondanks gewoon doortrainen op mijn gewone schoenen ook weer is verdwenen. Dus ik moet ze voorzichtig nog een keer uit proberen. Maar ik durf nu niet zo kort voor de wedstrijd. Bovendien laat mijn programma dat 'even uitproberen'niet toe wat betreft soort trainingen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:31

Mooie schoenen! Kleding besteld bij decathlon, kost geen knoop :)

Inmiddels bij les 13, het gaat vooruit

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:32

Greetje63 schreef:
Ja bij mij voelde het ook goed in de winkel, ook tijdens de eerste keer uitproberen in het bos. Maar twee dagen later had ik wel last van mijn achillespezen, iets wat ik nog nooit gehad heb. En iets wat ondanks gewoon doortrainen op mijn gewone schoenen ook weer is verdwenen. Dus ik moet ze voorzichtig nog een keer uit proberen. Maar ik durf nu niet zo kort voor de wedstrijd. Bovendien laat mijn programma dat 'even uitproberen'niet toe wat betreft soort trainingen.
Kan dat niet komen omdat je veel meer moet stabiliseren wanneer je offroad loopt? Weet het niet hoor.. jij maakt nogal wat meer kilometers dan ik :P

Jolandaa_ schreef:
Mooie schoenen! Kleding besteld bij decathlon, kost geen knoop :)

Inmiddels bij les 13, het gaat vooruit
Decathlon heeft prima dingen, H&M ook vind ik :j

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:48

Dat denk ik niet kiwipitje want op mijn gewone schoenen moet ik in principe nog veel meer stabiliseren omdat de ondergrond dan relatief gladder is en ik ben gewend om zonder problemen op mijn gewone loopschoenen door het bos te banjeren. Maar de klappen op je gewrichten zijn bij zachter ondergrond veel geringer dan op asfalt daarom is correctie op zachte ondergrond juist vaak minder belangrijk. Ook de reden waarom er geen specifieke antipronatie trail schoenen bestaan. Maar of ze voor mij ook geschikt zijn moeten ze toch echt nog bewijzen. Heb er niet zo heel veel vertrouwen in. Maar na de wedstrijd van volgende week ga ik ze weer een keer uitproberen.

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:54

Iemand die mij ook kan helpen met het vinden van een goede hardloopschoen?
Ik ben namelijk al een tijdje op zoek.
Ik loop nu op een schoen die niet helemaal voor het hardlopen bestemd is, half namelijk.

Ik draai mijn rechtervoet wat naar binnen, wat ik soms in mijn heup voel. Ik heb daar opzich nog niet veel last van.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:18

Lundj schreef:
Iemand die mij ook kan helpen met het vinden van een goede hardloopschoen?
Ik ben namelijk al een tijdje op zoek.
Ik loop nu op een schoen die niet helemaal voor het hardlopen bestemd is, half namelijk.

Ik draai mijn rechtervoet wat naar binnen, wat ik soms in mijn heup voel. Ik heb daar opzich nog niet veel last van.

Je laten adviseren in een hardloopschoenen speciaal zaak na een gedegen loopanalyse en analyse van voeten en gewrichten. wat voor de een de perfecte schoen is kan voor de ander een waardeloze schoen zijn. Dat je voet naar binnen draait met die info kun je pas wat na onderzoek. Komt dat naar binnendraaien vanuit je heup dan kan correctie in/met de schoen misschien juist averecht uitpakken. Kortom laat je adviseren door iemand met verstand van zaken en die het verstand van zaken ook daadwerkelijk gebruikt door onderzoek voorafgaande aan het advies.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:45

Ik lees elke dag dit topic, maar 'vergeet' vaak zelf ook wat te melden :o
Nieuwe ronde nieuwe kansen?

Komen mooie schoenen voorbij!
Ik weet nog hoe ik de winkel in stapte voor een mooi kleurtje en weer naar buiten liep met grijze schoenen :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:56

Ik moet nog even een lange broek fiksen :j

Wilde eigenlijk vanochtend gaan lopen, maar vrijdag iets te enthousiast tracktraining gedaan, en nu behoorlijk pijn aan mijn benen, dus misschien morgenavond even een klein rondje (km of 5-8)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:51

wat moet ik me daar bij voorstellen Barbabientje bij tracktraining?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:05

Ik lees hier ook mee, weer motivatie vinden. Of eigenlijk, ik wil wel, maar ben na werk vaak zo moe dat ik al blij ben dat ik de energie heb om mijn paard aan het werk te zetten :\ En stukje tijdgebrek..
Maar goed, van een stukje hardlopen zou je weer energie moeten krijgen dus ik probeer weer te gaan starten met 2x per week. Opbouwen naar 5km en dan hoop ik 10.
Van de zomer weer door het bos, nu langs de weg, is nou eenmaal donker 's avonds.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:12

:wave:

Mag ik me melden? Ik heb het de afgelopen maanden veel te druk gehad waardoor ik eigenlijk al een halfjaar niet meer echt hardgelopen had. Mijn vriend is nu aan het trainen voor een cross country obstacle race van 11 mijl met z'n werk en ik had er niet zoveel van verwacht aangezien hij al 3 jaar niet meer heeft hardgelopen (shin splits) of geroeid :+ Hij heeft pas 2 trainingen gehad maar heeft geluk dat ie ook echt ontzettend snel weer op z'n oude niveau is.
Ik heb hem dus onwijs onderschat en ben er gister zowat in gebleven toen we samen even 6km gingen doen. Uiteindelijk ongeveer 40 minuten over gedaan en dat kwam echt door mij, want mijn god wat was ik ineens langzaam! Ik liep een tijd geleden dus 10 en 15 km en ga weer proberen meer te lopen zodat ik weer een beetje een normale conditie heb binnenkort.

Probleem is alleen dat ik doordeweeks liever niet ga (ben nooit voor het donker thuis en ik woon niet in zo'n hele lekkere buurt. Ben alleen in het weekend bij m'n vriend) en dat ik het op een loopband echt niet vol hou -O- Is het een beetje mogelijk om conditie op te bouwen met zo'n 2 keer per week lopen? Het is natuurlijk niet ideaal, maar in ieder geval totdat het weer langer licht is of totdat ik verhuisd ben..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:51

Aanvankelijk bouw je wel op met maar twee keer in de week omdat ongetraind alles een trainingsprikkel is. Maar al snel zal je op een niveau komen waarin je lijf met twee keer in de week trainen nauwelijks genoeg trainingsprikkels krijgt. Tenzij je het met een andere sport combineert waarin ook gelopen wordt. Je blijft dan een tijdje op een niveau hangen en loopt op een gegeven moment zelfs het risico dat je conditie ondanks twee keer trainen toch weer achteruit gaat.