[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:30

Dan is de kans heel klein dat je zwanger bent. Waarschijnlijk krijg je nu allemaal fantoom symptonen. Wanneer je nog maar net ongesteld bent is deze altijd kort, onregelmatig en niet altijd rood. Wanneer je ongesteld bent heb je ook lekkere trek. Tijdens de menstruatie heb je ook meer calorien nodig, dus moet je meer eten.
:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:31

Dan lijkt een zwangerschap me vrij onmogelijk. Voor een zwangerschap heb je een eicel en een zaadcel nodig en voor die laatste heb je toch echt een jongen nodig

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:33

maava schreef:
Dan is de kans heel klein dat je zwanger bent. Waarschijnlijk krijg je nu allemaal fantoom symptonen. Wanneer je nog maar net ongesteld bent is deze altijd kort, onregelmatig en niet altijd rood. Wanneer je ongesteld bent heb je ook lekkere trek. Tijdens de menstruatie heb je ook meer calorien nodig, dus moet je meer eten.
:)

Ben al bijna 1 jaar ongesteld..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:37

Als je er niet gerust op bent zou ik morgenochtend gewoon even bellen voor een afspraak met de huisarts

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:38

1 jaar is nogsteeds niet heel lang vind ik. Als je je echt zorgen maakt zou ik met een van je ouders overleggen, die kunnen je vast geruststellen. :j
En anders de huisarts inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:39

Marisje, als je niks met jongens hebt gedaan kan je echt niet zwanger zijn. Dit zijn gewoon vage klachten die bij een griepje kunnen horen, of bij iets te vettig gegeten, of bij een beginnende menstruatie.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:58

Heb deze week wel schoolarts en iedereen uit mijn klas komt deze week op gesprek. Zal het dan wel aan de schoolarts vragen want je moest ook z'n formulier invullen voor als je al ongesteld was enz.

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:52

Vorig jaar Mei heb ik de eerste keer de prikpil gehad, in Juli de tweede en laatste.
Na deze periode ben ik gigantisch aangekomen, van maatje 36/38 gegroeid naar 42/44.
20 kg aangekomen om precies te zijn.
En dit binnen een halfjaar.
Inmiddels onder de striae en langzaam aan willen de kilo's er weer een beetje af.

Naar de huisarts geweest omdat ik mij toch wel wat zorgen maakte om mijn gewicht.
Deze keek nergens van op en vertelde mij dat dit ''normaal'' was en een bekende bijwerking was van de prikpil.
Echter heeft hij mij hier nooit van te voren over ingelicht.

De laatste prikpil heb ik halverwege Juli vorig jaar gehad, deze moest dus uitgewerkt zijn in September.

Nu een jaar en een maand later heb ik nog steeds geen ritme in mijn cyclus en heb ik de gruwelijkste verhalen gelezen op internet over onvruchtbaarheid na gebruik van de prikpil.
En aangezien we aan ons eerste kind willen beginnen is het wel een punt waar ik me nu zorgen over maak.
Ik wil niet meteen naar de huisarts stappen.

Zijn er meer die hier last van hebben gehad na gebruik van de prikpil?
Maak ik mij nu teveel zorgen?
Is het normaal dat het zolang duurt voor de cyclus weer op gang is?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:05

Ik ben alleen maar positief over de prikpil. Niks aangekomen door de pil zelf, wel door minder sporten. :o verder ook heel blij met de bijwerking niet meer ongesteld, geen moodswings etc.

Maar als je je zo veel zorgen maakt
Waarom niet naar de huisarts? Die kan he het beste advies geven.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:23

@famoza: welke prikpil heb je gehad? de meest bekende de depo-provera of de wat minder bekende Sayana?

De eerste hoor je idd wel verhalen over. Zelf al een aantal jaren de Sayana, en daar eigenlijk amper tot geen bijwerkingen. En dit terwijl ik heel heftig op hormonen reageer. Ik ben gewoon mezelf, geen moodswings, geen verminderd libido, en gewicht relatief gelijk gebleven.

Ik zou als ik jou was gewoon eens naar de gyn gaan, dat je je zorgen maakt en alles laten checken. De mijne zei dat je gemiddeld op een jaar moest rekenen voor alles uit je lijf was& en alles weer zn gangetje ging. En dat het bij de een sneller gaat dan bij de ander.
Dus als je al meer dan een jaar aan het "ontpillen" ben, is een babbeltje bij de gyn niks raars. En zo kan je het ook bij je huisarts brengen. Dat je gewoon voor het geval dat doorverwezen wil worden ivm jullie wens voor de toekomst.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:53

Marisje, ik zou eens aan je moeder vragen of zij het kan uitleggen over the birds and the bees... Je kan nooit zwanger worden zonder seks. Tenzij je naar het ziekenhuis gaat en je laat insemineren maar dat is een ander verhaal. Het is ongezond om te denken dat je zwanger bent terwijl he nog niet seksueel actief bent... Succes!

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:20

Ik ben net bij de ha geweest omdat ik een nieuwe pil wou. Ik slik nu de thinystradiol/ Levonorgestrel en ben hier echt niet blij mee. Ik heb onwijze stemmingswisselingen en ben depressief. Nu moet ik van de HA op internet kijken welke ik wil.. Best raar vind ik zelf hebben jullie tips?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:23

Goh dat is wel apart ja. Ik had dezelfde klachten als jij met die pil, wisselende emoties etc... ben toen over gegaan op de Yasmin en die beviel mij heel goed. Maar iedereen reageert anders dus t blijft een beetje uittesten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:57

Ik had ook hetzelfde, vooral heel moe en de dag echt niet meer doorkomen. Heb toen de ethinylestradiol/desogestrel gekregen. Daar ben ik super blij mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:22

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:24

Oh no way dat ik dat in handen van mn man ga leggen := Laat mij aub zelf mn kippenhok bewaken, vee beter voor mijn gemoedsrust :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:26

Mars schreef:
Oh no way dat ik dat in handen van mn man ga leggen := Laat mij aub zelf mn kippenhok bewaken, vee beter voor mijn gemoedsrust :')

_O- _O- Dat argument hoor ik van al m'n vriendinnen met relaties :') 'Die van mij gaat dat echt vergeten hoor'.

Maar ik vind het wel een goede ontwikkeling. Het zou mij in ieder geval meer speelruimte geven om op het moment dat ik een relatie heb wat te wisselen in mijn anticonceptie en kijken wat werkt. Ik wil bijvoorbeeld heel graag van de pil af maar heb al een aantal incidenten met gescheurde condooms gehad en dat zou in zo'n geval dus een groot probleem opleveren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:31

Ik heb een spiraal dus bij mij is t ook geen issue verder. Maar ik vind mijn buik vooral mijn verantwoording, de consequentie voor mij is ook het grootst als hij het zou vergeten of als die pil zijn werk niet goed doet. Dus ik bewaak het ook liever zelf.
En hormonen zijn nu eenmaal troep dus ik zou het teveel van het goede vinden om het beiden in ons lijf te stoppen. (zeg ik nu even zonder te weten wat er in die mannenpil zit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:35

Onderzoek met testosteron heeft nog niks opgeleverd, dus er wordt nu gewerkt aan een methode zonder hormonen (http://www.vice.com/nl/read/de-anticonc ... ht-aan-293)

Ik ben ook zeker voorstander van baas in eigen baarmoeder, wil dat ook absoluut niet uit handen geven. Maar ik ben wel van mening dat zwangerschap voorkomen voor beide partijen gunstig is (in mijn geval dan) en ik vind dat een eventuele partner daar ook wel eens de last van mag dragen, ook al is het tijdelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:23

Hoeveel dagen is het "normaal" dat je overtijd bent? Ik ben meestal redelijk cyclisch, langste keer was 3 dagen maar ben nu 6 dagen over tijd. Kan het door stress komen of...? :7

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:56

Ik heb die ring er weer uit gegooid. 3 huilbuien gehad dit weekend om niks, misselijk, duizelig. Uiteraard even een testje gedaan voor de zekerheid :+
En elke dag minstens 5x terugfrutsen. Ik was er echt zo klaar mee... Gelukkig heb ik nog 3 pilstrips liggen. Dus daar maar mee verder (liever afgevlakte emoties dan van links naar rechts schieten) en weer een afspraak met de huisarts.

Ik wilde het echt 3 weken volhouden, maar het werd steeds erger. Ik voel me er echt niet goed bij :n

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:34

Balen amanda lijkt me vooral super irritant dat die niet blijft zitten.

Ik ga morgenochtend spiraal laten zetten ben benieuwd spannend ik denk wel dat ik alleen ga me vriend kan niet mee en woon maar op 5 min van de dokter af

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:02

Het zetten bij de huisarts is mislukt k*t zooi het was de 3de dag van me ongesteldheid en ze twijfelde of het ging nou gekeken en ze zag niet heel veel meer dus ze had er wel vertrouwen in... ze moest wel meteen goed de beschrijving lezen want de 't safe had ze nog niet zovaak gezet even kijken hoe deze werkte

Nou alles ging goed deed wel vreselijk zeer maargoed dus hop spiraal erin en ze trekt hem er meteen weer mee uit

Baal als een stekker natuurlijk en heb geen vertrouwen meer in de huisarts het deed echt vreselijk zeer dus daarin ook echt poedersuiker dat die niet zit

Wie heeft hen in het ziekenhuis laten plaatsen en wat kosten dit?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:40

Ik ben eindelijk ongesteld geworden :+ leuk is anders maar een geruststelling dat het nog werkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:48

Ik heb hem bij de gynaecoloog laten zetten
Weet niet wat het kost aangezien ik volledig verzekerd ben

Ik ben dus al... met tussenpozen van totaal opgeteld 6 dagen... vanaf 5 sept ongesteld
Wordt er wel krankjorum van.