Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:01

Welkom Meliss! Wat voor fietsen heb je?

Wat een heerlijk fietsweer he dames? Wij hebben vandaag een rondje van 90km gedaan. Zo lekker :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:40

Ik heb niet gefietst vandaag , had hardlopen op mijn schema staan .
Maar eindelijk bij de kapper geweest *\o/*
Dat werd ook eens tijd .

Maar morgen lekker fietsen , maandag denk ik ook .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:41

Wat heerlijk he ook veel zin om te fietsen.

Maar woensdag bij de kaak chirurg geweest en dat ging niet helemaal vanzelf.
Dus wang is nog dik en wat zwelling.
Dus ik fiets even niet wil even geen extra stuwing kweken.

Maar er komen nog zoveel mooie dagen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:50

Hopelijk is de zwelling gauw weg Scooby!

Ik stap morgenochtend vroeg op de fiets samen met een vriendin een leuk rondje uitgestippeld. Gauw nog even de pontjes meepakken, zonder dat we een mondkapje op moeten :')

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:11

Hier ook 90km op de teller vandaag. Lekker weer wat vitamine D en lijntjes die nu toch wel goed zichtbaar beginnen te worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met dit weer mijn fietsen niet zo vaak schoonmaak. Met regen/modder maak ik het wel allemaal na de rit/om de rit schoon, maar nu vind ik dat niet zo nodig. Vaak ongeveer 1x 6 weken een grote schoonmaakbeurt. Dan doe ik gewoon beide fietsen, frame, ketting en cassette in keer. Ketting en cassette maak ik netzoals T2T schoon met biologisch afbreekbare ontvetter van Cyclon. Daarna weer wat olie erop en/of Interflon (in de winter). Veel clubgenoten bij mij zijn fan van Squirt lube. Gebruikt iemand dat hier?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:32

Oh inderdaad, de mondkapjes op het pondje.. Had ik helemaal geen erg in. Zou dat moeten in de buitenlucht?

Susan, ik gebruik eigenlijk altijd T9 om te smeren. Squirt lube is een wax. Heb van een ander merk een tijdje een wax gebruikt, maar was niet heel enthousiast, ketting leek continu te droog (en klonk ook zo..). T9 is een soort combinatie van smeermiddelen waardoor het ook geen/weinig vuil aantrek, maar wel heel goed smeert.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:33

Lauraennala schreef:
Oh inderdaad, de mondkapjes op het pondje.. Had ik helemaal geen erg in. Zou dat moeten in de buitenlucht?

Susan, ik gebruik eigenlijk altijd T9 om te smeren. Squirt lube is een wax. Heb van een ander merk een tijdje een wax gebruikt, maar was niet heel enthousiast, ketting leek continu te droog (en klonk ook zo..). T9 is een soort combinatie van smeermiddelen waardoor het ook geen/weinig vuil aantrek, maar wel heel goed smeert.

Op de pontjes die ik neem is een mondkapje vanaf 1 juni verplicht. Het is namelijk gewoon openbaar vervoer, dus de verplichting geldt ook daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:42

O ja, goed dat je het zegt, MuSLi. Inderdaad, het valt onder het OV dus zal wel verplicht zijn vanaf 1 juni. Klinkt niet lekker van die kaakchirurg, sterkte!

Goed bezig allemaal en welkom, nieuwe mensen! *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:11

Fiets heeft voor het eerst sinds jaren weer een onderhoudsbeurt gehad. Cassette en ketting waren versleten dus die maar laten vervangen. Nieuwe trappers erop en alles is weer zo goed mogelijk afgesteld en afgewerkt. Ik ben weer blij! Mijn portomonee wat minder :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:23

Hier rondje 20 km. Ging prima. Weinig bijzonderheden. Al stuiterden die 2 zonder fully wel heel hard over de 100den boomstronken en ikke niet. :+

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:56

@Laura, dan is Interflon waarschijnlijk vergelijkbaar met T9. Interflon is een sponsor van onze vereniging. Aangezien het best duur spul is gebruik ik het voornamelijk voor mijn MTB in de winter. Trekt minder vuil aan en je kunt het heel precies aanbrengen (spuitbus met zo'n steeltje). Als het wat minder prijzig zou zijn zou ik het voor alles gebruiken O:)

@Anne, haha herkenbaar. Fietsen is helaas niet de goedkoopste sport. Fiets aanschaffen is één ding, maar daarna blijf je bezig met onderdelen vervangen (ketting, cassette, banden, remblokken etc).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:23

Dilemma vanochtend .... welk shirt trek ik aan _O-

Afbeelding

77 km gefietst , maar wat een wind weer onderweg zeg . :wow:

Tja , een fiets vergt onderhoud .
Maar een auto ook . Maandag vakantie geld gehad .
En woensdag mijn auto voor een grote beurt en een set nieuwe zomerbanden -O-

Voor de ketting gebruik ik Cyclon dry lube , Ben er tevreden over .
Maar er is alweer een verbeterde versie beschikbaar volgens mijn fietswinkel . Maar heb mijn flesje nog niet leeg na 4 jaar .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 31-05-20 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:35

Susan88 schreef:
@Laura, dan is Interflon waarschijnlijk vergelijkbaar met T9. Interflon is een sponsor van onze vereniging. Aangezien het best duur spul is gebruik ik het voornamelijk voor mijn MTB in de winter. Trekt minder vuil aan en je kunt het heel precies aanbrengen (spuitbus met zo'n steeltje). Als het wat minder prijzig zou zijn zou ik het voor alles gebruiken O:)

@Anne, haha herkenbaar. Fietsen is helaas niet de goedkoopste sport. Fiets aanschaffen is één ding, maar daarna blijf je bezig met onderdelen vervangen (ketting, cassette, banden, remblokken etc).

Het probleem is dat ik alleen dure sporten of hobby's uitkies.... Zo heb ik daarnaast nog 2 paarden maar over het algemeen zijn die nog wel goedkoop omdat ik niet elke keer nieuwe spullen koop nu ik gewoon alles heb wat ik nodig ben. Dan het gitaar spelen waarbij alles ook duur is ook al heb ik de meeste gitaren tweedehands of voor een heel klein bedrag gekocht bij de kringloop. En dan nog fotografie. Maar goed ik koop meestal gewoon de spullen die ik nodig ben en dan zo weinig mogelijk constant nieuwe spullen.

Nou ja alleen nog de flat pedal schoenen en een standaard voor het onderhoud. Denk dat ik die maar voor mijn verjaardag ga vragen in ieder geval de schoenen.

Ach ik heb ook jaren geld gespaard dat dat nu ook kan. Dus moet af en toe ook even kunnen. Heb 6 jaar niks geen onderhoud aan de fiets laten doen dus mag ook wel een keer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:07

Ik ken het, Anne := Ik heb per ongeluk ook voorkeur voor veel verschillende en prijzige sporten :o Ik heb een helm etc. wel nieuw gekocht, maar dingen als een zadeltasje of schoenplaatjes pluk ik nog wel eens van marktplaats. Heb mijn fietsschoenen daar ook gekocht van iemand die een grote partij had opgekocht. Fietskleding koop ik liever wel nieuw, maar dan in het verkeerde seizoen in de hoop op een aanbieding :o Zoveel keuze als T2T heb ik in ieder geval niet, haha!

Ik heb vorige week voor het eerst weer volleybaltraining gehad! Buiten op het gras met heel veel restricties, maar toch fijn om elkaar weer te zien. Volgens mij komt de club vanavond in het sportjournaal. Ze hadden het erg goed geregeld!

Nu nog maar even een rondje toeren met dit prachtige weer 8-)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:25

culaccino schreef:
Zoveel keuze als T2T heb ik in ieder geval niet, haha!

En dit is nog niet de helft van wat ik heb :o

Ik ben nu lekker van de zon aan het genieten , voor die die nog op de fiets stappen . Veel plezier !

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:44

Shirtjes genoeg maar kies toch vaak voor dezelfde..

Ja veel wind ik was ritje met paard aan het maken en de wind was voor ongedierte bestrijding wel welkom.
Morgen rondje op de fiets beetje optijd dan valt de hitte nog mee.

lekker he Culaccino weer dat andere dingen tot leven komen..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:35

scooby09 schreef:
Shirtjes genoeg maar kies toch vaak voor dezelfde....

Oh, ik trek ook vaak dezelfde shirtjes aan :j

Net een hele poos op het balkon in de zon gezeten , heerlijk . Te voet nog voor een ijsje gegaan :9

Voor morgen ook maar een leuk rondje uit stippelen .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:51

Stond een lekker windje vandaag he :D Wij hebben het relatief kort gehouden met 40km. Morgen waarschijnlijk wat langer op pad, dus even wat rust voor de benen.

Ja en wat die stalen ros betreft, je kan er bijna net zoveel geld aan kwijt als je echte ros :Y) Shirtjes hier ook genoeg, maar onze nieuwe clubkleding vind ik toch ook wel weer heel gaaf haha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:37

Lauraennala schreef:
Shirtjes hier ook genoeg, maar onze nieuwe clubkleding vind ik toch ook wel weer heel gaaf haha.

Het oog wil ook wat he !

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:57

Ja dat inderdaad haha. Is toch leuk die Skyline O:)

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:02

Origineel *\o/*

Ben benieuwd hoe mijn shirt van de freedom ride eruit ziet . Die komt midden juni aan .

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:12

Al ff niet meer gereageerd hier...
Ook al ff niet meer gefietst. Ik schreef laatst al dat ik met name in mn rechterhand/arm tintelingen ondervind tijdens het fietsen. Inmiddels ook gedurende de dagelijkse dingen. Afgelopen week huisarts geweest en die vermoed een klem zittende zenuw in de elleboog. Wacht nu op een neurologie-oproep voor een EMG (nee geen Educatieve Maatregel Gedrag van het cbr...) om een en ander door te meten. Voorlopig blijft het stalen ros aan de kant om niets te forceren.
Hopelijk valt het mee want een operatie zit ik niet zo op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:19

frankiej schreef:
(nee geen Educatieve Maatregel Gedrag van het cbr...)
Haha :') Wat vervelend, goed dat je ermee naar de arts bent gegaan. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Ah, die skyline is gaaf inderdaad, Laura! Pittig windje ja!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:30

@laura, een cannondale MTB en Giant race ☺️

@timetotri, zo zit ik nu te zoeken voor een extra setje en er is zoveel keuze! Vooral broekje (zeem) moet goed zijn maar uiterlijk wil ook wat... nog steeds aan het zoeken!

@frankiej jeetje, hopelijk vinden ze iets, niet ernstigs, waar ze wat mee kunnen!

Stond vandaag inderdaad veel wind. Ik morgen een poging wagen om voor het eerst de 100 aan te tikken ☺️.

Over welk merk/type kleding zijn jullie favorieten? En dan vooral de zeem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:43

Ik heb via mijn vorige club nog een fietsbroek en -shirtje van RBL, die zit erg fijn. En heb nu een winterfietsbroek van Castelli gekocht, die zit heeeeerlijk, maar was wel prijzig :=

Mooi doel, 100 km! Veel plezier!