Ah, het is de Haar, moet ik toch echt een keer naar toe. Afstand valt ook nog mee.
gaucho
Geplaatst: 09-07-22 21:07
Kun je ook echt leuk wandelen
Bootsiebob
Geplaatst: 09-07-22 21:40
Op dit moment een mooie zomeravond lucht met maan
Edit het werd nog wat mooier
germie
Geplaatst: 09-07-22 22:00
Hier is het bewolkt, haha.
Ik heb vandaag bergschoenen gepast. Niet dat ik direct naar de bergen ga, maar met mijn lastige voetjes die nogal kleinzerig zijn weet ik ook dat je moet inlopen e.d. En dat kan ook prima hier. Ik ben uitgekomen op erg prijzige schoenen, 270 euro per paar. Maar die zaten direct goed. En daarna werden ze verwarmd en moesten ze aan en in een speciale zak zodat ze echt naar je voet gevormd worden. Ik ben benieuwd of je er ook echt goed op kunt lopen. Maar voor het eerste probeersel zijn ze echt fijn. En mochten ze echt bevallen, dan heb ik schoenen voor als ik de Kilimanjaro opga. Deze zijn het geworden: https://outdoorguru.com/nl/outdoorgear/ ... tx-review/
Oh dat is al zo fijn, als je ze aantrekt en gelijk denkt “ja, dit wordt ‘m!” Dat verwarmen en vormen ken ik niet, maar ik heb dan ook geen ervaring met bergschoenen.
Ik heb nieuwe wandelschoenen en een rugzak gehaald. Wandelschoenen een half maatje groter en in een breedtemaat, want (denk aan Pippi als je dit leest) dan kan ik lekker met m’n tenen wiebelen. Mijn linkervoet is iets groter dan m’n rechter en het viel me op dat ik bij mijn 41,5 wandelschoenen na een km of 22-23 het gevoel kreeg dat mijn linker kleine teen zich wat opgesloten voelde. Mijn rechter kleine teen had nergens last van. In mijn stalschoenen (ook wandelschoenen, maar wat goedkopere) maat 42 voelde mijn linker kleine teen zich prima, dus heb ik daar een keer 25-26 km op gelopen en… geen probleem. Dus maar even wat anders proberen voor de echte wandelschoenen. Als dat ook niet werkt, geef ik het op en ga ik m’n stalschoenen als wandelschoenen gebruiken (nou ja, een nieuw paar).
Ik kende dat ook niet en het was even slikken met die prijs. Vooral omdat ik eigenlijk aan het orienteren was. Maar ja, ze zaten goed, en vonden het niet erg om een uurtje met mijn voeten te rommelen en die schoenen af te bakken. Dan kan ik zeggen dat ik verder wil zoeken en misschien vind ik iets van 150 euro, maar dat weet je ook niet en dit voelde echt meteen goed. Heel bijzonder.
Breedtematen? IK heb gelukkig geen brede voeten, maar kom met mijn voetmaat van 42 eigenlijk altijd in herenmaten uit. Die zijn toch al wat breder. Dit model was er ook in 43 dames, maar vreemd genoeg zat de 43 heren beter. En uiteindelijk op de 43.5 uitgekomen. Dus een miniem verschil, maar wel belangrijk. Best typisch dat je wandelschoenen en sportschoenen altijd minstens 1 maat groter moet nemen.
Herenschoenen zijn sowieso breder, dus kan me voorstellen dat die soms lekkerder zitten dan. Lowa Renegades zijn er in dames dus in maat 42 en breedtemaat wijd.
Voor zo’n bedrag mogen ze wel even tijd aan je spenderen ja Soms is goedkoop duurkoop, kun je beter één keer goed geld uitgeven dan een paar keer goedkoper maar dat ze dan net niet lekker genoeg zitten.
Zo Germie, dat zijn dure schoenen! Maar ze zitten je goed en dat is het belangrijkste!
Hilary ook nieuwe wandelschoenen en een rugzak! Ik heb vrij goedkope wandelschoenen, maar ze zitten wel goed! En ik ben echt heel lastig want ik krijg erg snel blaren, maar bij deze schoenen nergens last van en ik hoef ze niet eens in te lopen. Helaas zijn ze wel aan het slijten, dus binnenkort toch maar eens nieuwe zoeken voor het najaar.
Jojoleinee: Wat fijn dat Aladdin bevallen is! En een mooie zonsondergang als toetje!
Moonsparkle: Gelukkig heb je de tak niet op je hoofd gehad! Dat is wel het risico met die lage zware takken idd. Goed dat je het hebt gemeld!
Hier manlief vanochtend meegesleept voor een korte wandeling. Die gaat heel soms mee, maar kan normaal gesproken mijn tempo en afstanden niet bij benen Daarom een kort rondje vanochtend. Manlief dus ook weer uitgelaten Geen camera mee en ik had zelfs geen telefoon mee, want de batterij was leeg
Wow Moonsparkle heeft het zo gewaaid, of is de tak uit zichzelf afgebroken?
Ja Germie, de musical is in Scheveningen, je zit dus om de hoek van het strand. Fijn dat je zulke goede schoenen hebt gevonden, die zijn echt goud waard.
moonsparkle
Geplaatst: 10-07-22 11:58
Combinatie, het waaide best wel, maar het was ook wel een kwetsbaar deel
Goh, zonde van die boom. Gezellig Cayenne, samen op pad. Ik was vanmorgen ook met mijn man op pad, 8,5km Kroondomein met een koffiepauze in Hoog Soeren. Superleuk rondje.
En volgens mij is dit een vliegend hert, een vrouwtje. Het beest was echt flink, zie de vergelijking met de neus van de mini, haha.
Wat een mooie luchten dames, ook vooral die strandfoto van jojo!
En dat beest hierboven, wat een joekel iewl!
Hier even een blije post na al die stress gister (en vanochtend):
JudithO
Geplaatst: 10-07-22 15:50
Mag ik mij ook melden? Ik snap niet dat ik dit topic nu pas zie.
Ik ben Judith, woon sinds een jaar in Frankrijk, op de grens tussen de Jura en de Doubs. Wandelen kan hier enorm goed. Mijn standaard rondje is 5km, je doet daar een uur over. Als ik meer tijd heb ga ik verder, maar verder is dan gelijk minstens 2 uur, haha. Alles wat ik loop doe ik met wandelstokken, met uitzondering van het standaard rondje want die is grotendeels redelijk vlak. Ga je verder dan zitten er vrijwel altijd steile en gladde stukken tussen. Een impressie van mijn standaard rondje: