Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:58

Was dat met Moderna?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:01

Spannend, Olympia. Ik duim voor je.

Weet iemand eigenlijk hoe de cijfers liggen van zorgpersoneel dat al een vaccinatie had kunnen krijgen en hoe de opkomst daar was? Ik kan dat nergens vinden.
Wel hoorde ik op de dagbehandeling oncologie dat er personeelsleden zijn die niet gevaccineerd willen worden. Daar schrok ik toch wel van en dat had ik ook niet verwacht.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:07

Sizzle schreef:
Was dat met Moderna?

Ja klopt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:09

Oscar schreef:

Weet iemand eigenlijk hoe de cijfers liggen van zorgpersoneel dat al een vaccinatie had kunnen krijgen en hoe de opkomst daar was? Ik kan dat nergens vinden.
Wel hoorde ik op de dagbehandeling oncologie dat er personeelsleden zijn die niet gevaccineerd willen worden. Daar schrok ik toch wel van en dat had ik ook niet verwacht.

Waarom? Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Dat is met andere vaccinaties ook het geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:10

MeggiieTommy schreef:
Sizzle schreef:
Was dat met Moderna?

Ja klopt

Google maar op Moderna arm of Covid arm. Dat komt na een week of 2 in sommige mensen en zou geen kwaad kunnen. Wel even melden want dat valt onder bijwerkingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:12

lenaa_tje schreef:
Oscar schreef:

Waarom? Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Dat is met andere vaccinaties ook het geval.

Er zal nu weinig keus zijn door gebrek aan personeel maar in het geval dat je werkt met mensen die door behandeling totaal geen weerstand meer hebben zou je zelf aan moeten geven op een andere afdeling te willen werken wanneer je niet gevaccineerd wil worden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-05-21 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:12

Citaat:

Nou, nee.
Een zorgmedewerker kan kiezen. Ik als patient kan er (nog) niet voor kiezen en zou dan liever een gevaccineerd iemand aan m'n bed hebben dan een niet-gevaccineerde zorgmedewerker. Zodra ik de mogelijkheid heb gehad om ook 2x gevaccineerd te worden dan vind ik het weer iets anders liggen. Nu is het een ongelijke strijd. Ik kan nl. niet kiezen wie er aan mijn bed staat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:14

Oscar schreef:
Citaat:

Nou, nee.
Een zorgmedewerker kan kiezen. Ik als patient kan er (nog) niet voor kiezen en zou dan liever een gevaccineerd iemand aan m'n bed hebben dan een niet-gevaccineerde zorgmedewerker. Zodra ik de mogelijkheid heb gehad om ook 2x gevaccineerd te worden dan vind ik het weer iets anders liggen. Nu is het een ongelijke strijd. Ik kan nl. niet kiezen wie er aan mijn bed staat.

Toch kan iemand zijn werkgever (gelukkig) iemand niet dwingen tot vaccinatie.
Daarnaast zijn er ook andere manieren om je werkplek te beschermen.
Ik ben echt pro vaccineren maar ik ben ook heel erg pro zelfbeschikkingsrecht. Dus ja dat maakt het een eigen keuze. Iemand die kiest voor geen vaccinatie is niet direct een wappie die alle feestjes afgaat.

Dat iemand die in deze tijd regelmatig het ziekenhuis bezoekt geen mogelijkheid heeft voor vaccinatie vind ik dan wel weer slechte zaak, maar dat was al wel duidelijk. Ik vind het beleid gewoon twijfelachtig
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-05-21 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:17

Sizzle schreef:
Google maar op Moderna arm of Covid arm. Dat komt na een week of 2 in sommige mensen en zou geen kwaad kunnen. Wel even melden want dat valt onder bijwerkingen.

Oh thanks! Zag inderdaar een artikel. Vond het al zo raar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:18

Op dit moment lijkt me het belangrijkste dat er vooral goede bescherming gebruikt blijft worden in de zorg tot de infectiedruk laag is. Je wilt ook niet die ingeente zijn waarbij het toch niet zo goed aangeslagen heeft en asymptomatisch de hele afdeling longpatienten besmet.

Als het gaat om immuunzwakke patienten zou eigenlijk altijd goede bescherming gedragen moeten worden. Van waterpokken, RS, influenza, noem er maar een, kun je in dat geval ook sterven. Gebeurd dat niet standaard?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:33

lenaa_tje schreef:
Toch kan iemand zijn werkgever (gelukkig) iemand niet dwingen tot vaccinatie.

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd. En kan me de zorgen van Oscar heel goed voorstellen. Niet erg geruststellend als je als patient op een plek komt waar je geen zeggenschap over hebt en ook niet mag weten wat er speelt.

Citaat:
Ik ben echt pro vaccineren maar ik ben ook heel erg pro zelfbeschikkingsrecht. Dus ja dat maakt het een eigen keuze.

Da's natuurlijk geen manier van redeneren he ;) Dit is een schoolvoorbeeld van waar zelfbeschikkingsrecht niet meer vanzelfsprekend is: daar waar het ook anderen raakt. (Wat mij betreft wordt het bij mensen in de zorg wel degelijk verplicht.)

Citaat:
Iemand die kiest voor geen vaccinatie is niet direct een wappie die alle feestjes afgaat.

Ik heb voor de zekerheid even teruggelezen, maar nee, dit is niet een uitspraak van Oscar. Zij heeft dit niet geschreven. Dus waar komt het vandaan? Het ziet er een beetje uit als een oerdegelijke stropop.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:41

Dat is prima Shadow. Als je mijn opmerking had laten staan waarin ik schrijf dat ik juist het beleid van vaccineren twijfelachtig vind snap je misschien waar het vandaan komt. Ik schrijf ook nergens dat iemand dat suggereert maar dat is wat ik wel steeds vaker tegenkom.

Niemand hoeft omwille van werk gedwongen te worden iets met zijn lichaam te doen. Dat kan jij niet met mij eens zijn en dat mag.
Juist bescherming van zwakkeren is belangrijk en dat kan op meer manieren dan vaccineren.
En ja onze stichting heeft een periode het griepvaccin te willen verplichten en ik was dus ook blij dat, dat niet kon. Ondanks dat ik altijd gevaccineerd wordt.
Werk is niet dat wat het belangrijkst is in je leven. Als jij redenen hebt om je niet te willen laten vaccineren moet dat prima zijn.
Mits je genoeg voorzorgsmaatregelen neemt op je werk, dat kan een werkgever natuurlijk wel eisen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 02:21

Ik ga hier eens wat meer bijlezen. Zelf heb ik Pfizer gehad, ik wacht op de tweede dosis. Mijn man mag vandaag.

Ik heb twee dagen wat last gehad van mijn spieren en een beetje bleh gevoel. De arm waar ik de prik kreeg is niet gevoelig geweest.
Ik voelde er echt niets van.

Iemand gaf mij de tip om het vaccin te verwelkomen in mijn lijf ipv het eng te vinden.
Dat lukte gedeeltelijk; it’s all in the mind klopt ;).

Dat ik me een beetje naar voelde van de vaccinatie besefte ik pas later, toen ik erop terug keek. Ik kon het in eerste instantie niet plaatsen.
Zo zie je maar, het viel allemaal heel erg mee.
Knuffel voor wie er tegen op op ziet, komt goed hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:18

Het beleid met het griepvaccin is ook maar een losse flodder. Als medewerkers met griepvaccin geen masker hoeven dragen op een kritische afdeling bijv. dan is dat ook een soort pleister op een gebroken been. Als er griep heerst dan heerst dat ook in de ziekenhuizen aangezien in Europa (anders dan in Amerika) niet als gevaarlijk gezien wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:20

Ach wat fijn balance dat het zo goed gegaan is. Ik had ook beetje een béh gevoel maar teken ervoor dat het de 2de keer ook zo gaat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:52

pien_2010 schreef:
Ach wat fijn balance dat het zo goed gegaan is. Ik had ook beetje een béh gevoel maar teken ervoor dat het de 2de keer ook zo gaat.

Ah, kijk, nou snap ik die schapen ook beter... :+ :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:30

sureido schreef:
Ik had een hele reactie geplaatst maar je begrijp het toch niet, wordt ook nog persoonlijk en ik heb geen zin meer om alles maar te blijven herhalen. Je snapt het duidelijk niet wat ik bedoel. De rest lijkt daar minder moeite mee te hebben.

Ja schuif het maar af op mijn onbegrip... ipv zelf alleen maar bezig te zijn met ikke ikke ikke
Je voelt je al benadeeld door iets wat niet eens aan de orde is momenteel.
Je realiseert je niet eens wat je allemaal loopt te verkondigen als vrij mens.
Maar hé veel plezier met je zielige frustraties. Ik ga mijn energie anders besteden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:35

Nikass schreef:
sureido schreef:
Ik had een hele reactie geplaatst maar je begrijp het toch niet, wordt ook nog persoonlijk en ik heb geen zin meer om alles maar te blijven herhalen. Je snapt het duidelijk niet wat ik bedoel. De rest lijkt daar minder moeite mee te hebben.

Ja schuif het maar af op mijn onbegrip... ipv zelf alleen maar bezig te zijn met ikke ikke ikke
Je voelt je al benadeeld door iets wat niet eens aan de orde is momenteel.
Je realiseert je niet eens wat je allemaal loopt te verkondigen als vrij mens.
Maar hé veel plezier met je zielige frustraties. Ik ga mijn energie anders besteden.

Dit is echt een vreemde reactie...
Deze kwestie speelt in Duitsland en ook de Jonge heeft er over gesproken.
Verder heeft sureido helemaal niet gesproken over vrijheden afpakken.
De politiek heeft het over vrijheden terugkrijgen bij vaccinatie of recente besmetting

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:47

Kan het a.u.b. weer gewoon gaan over het corona vaccin zelf en niet de discussie over "vrijheden" met een paspoort of weet ik veel wat? Dat kan volgens mij gewoon in het algemene topic.

Zijn er hier al mensen die een tweede Moderna gehad hebben, of een tweede Pfizer? Dan weet ik wat mijn vrouw en ik kunnen verwachten. Als het weer alleen een nachtje niet slapen is van de pijn op de prikplek teken ik er voor (mannen moeten zich altijd aanstellen he ;-) ), maar begreep dat de tweede prik een stuk vervelender is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:49

Zou ik ook niet eerlijk vinden en ik ben geen jongere meer. Ik heb al een jaar enorm beperkt geleefd en dan word je bijna gestraft dat je geen corona hebt opgelopen of nog niet gevaccineerd bent. Geen enkel feestje, niet meer bezoek als toegestaan, eigenlijk alleen ouders gezien, broer op ruom 2 meter afstand, geen knuffel met neefjes al een jaar. Niet gewinkeld, helemaal niks. Ik kom mijn huis uit voor medische dingen, boodschappen en soms naar ouders die hetzelfde doen. En dan omdat ik nog niet gevaccineerd ben en dat voorlopig ook niet word mag ik niks? Omdat ik niet gevoeliger ben voor besmetting? Maar de gevolgen wel ernstig kunnen zijn door ziekte? Nee, slecht plan. Ook voor jongeren en mensen van mijn leeftijd en ouder die gewoon gezond zijn en zich aan regels hebben gehouden.

Zodra iedereen de kans gehad heeft of gevaccineerd te worden, ja dan kan het. Tot de ziekenhuisopnamen zo laag zijn dat alles weer normaal kan.

Mijn vader moet geloof ik volgende week voor 2e Pfizer. 1e hebben beide ouders alleen heel klein beetje stijve arm gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:53

Voor de mensen die al een brief in huis hebben vandaag... je kan een afpsraak maken!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:54

Heb jij hem ook purny?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:54

Choiix schreef:
Kan het a.u.b. weer gewoon gaan over het corona vaccin zelf en niet de discussie over "vrijheden" met een paspoort of weet ik veel wat? Dat kan volgens mij gewoon in het algemene topic.

Zijn er hier al mensen die een tweede Moderna gehad hebben, of een tweede Pfizer? Dan weet ik wat mijn vrouw en ik kunnen verwachten. Als het weer alleen een nachtje niet slapen is van de pijn op de prikplek teken ik er voor (mannen moeten zich altijd aanstellen he ;-) ), maar begreep dat de tweede prik een stuk vervelender is.

Ik heb 14 febr. al mijn tweede vaccinatie Pfizer gehad. Ik had van de eerste weinig klachten en van de tweede ook weinig klachten. Het enige verschil was dat ze de eerste gewoon echt verkeerd geprikt hebben en daar heb ik veel last van gehad. De tweede hebben ze keurig geprikt en veel minder last van gehad.

Er is trouwens ook een topic speciaal voor gevaccineerden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:04

Choiix schreef:
Heb jij hem ook purny?

Ik zit erop te wachten, had gister nog niks in huis... Heb zelfs de app van postnl geïnstalleerd om te kijken of ie onderweg is.
Ik hoop dat ie deze week komt, ik vertrouw mijn huisartsenpraktijk erop dat ze mijn gegevens hebben doorgegeven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:04

Choiix schreef:

Mijn man heeft 2de pfizer gehad, een vriendin 2 de moderna. Manlief alleen vermoeid een weekje, vriendin 39 koorts en dag griep gevoel.