Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oscar schreef:Spannend, Olympia. Ik duim voor je.
Weet iemand eigenlijk hoe de cijfers liggen van zorgpersoneel dat al een vaccinatie had kunnen krijgen en hoe de opkomst daar was? Ik kan dat nergens vinden.
Wel hoorde ik op de dagbehandeling oncologie dat er personeelsleden zijn die niet gevaccineerd willen worden. Daar schrok ik toch wel van en dat had ik ook niet verwacht.
lenaa_tje schreef:Oscar schreef:Spannend, Olympia. Ik duim voor je.
Weet iemand eigenlijk hoe de cijfers liggen van zorgpersoneel dat al een vaccinatie had kunnen krijgen en hoe de opkomst daar was? Ik kan dat nergens vinden.
Wel hoorde ik op de dagbehandeling oncologie dat er personeelsleden zijn die niet gevaccineerd willen worden. Daar schrok ik toch wel van en dat had ik ook niet verwacht.
Waarom? Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Dat is met andere vaccinaties ook het geval.
Citaat:Waarom? Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Dat is met andere vaccinaties ook het geval.
Oscar schreef:Citaat:Waarom? Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Dat is met andere vaccinaties ook het geval.
Nou, nee.
Een zorgmedewerker kan kiezen. Ik als patient kan er (nog) niet voor kiezen en zou dan liever een gevaccineerd iemand aan m'n bed hebben dan een niet-gevaccineerde zorgmedewerker. Zodra ik de mogelijkheid heb gehad om ook 2x gevaccineerd te worden dan vind ik het weer iets anders liggen. Nu is het een ongelijke strijd. Ik kan nl. niet kiezen wie er aan mijn bed staat.
lenaa_tje schreef:Toch kan iemand zijn werkgever (gelukkig) iemand niet dwingen tot vaccinatie.
Citaat:Ik ben echt pro vaccineren maar ik ben ook heel erg pro zelfbeschikkingsrecht. Dus ja dat maakt het een eigen keuze.
Citaat:Iemand die kiest voor geen vaccinatie is niet direct een wappie die alle feestjes afgaat.
sureido schreef:Ik had een hele reactie geplaatst maar je begrijp het toch niet, wordt ook nog persoonlijk en ik heb geen zin meer om alles maar te blijven herhalen. Je snapt het duidelijk niet wat ik bedoel. De rest lijkt daar minder moeite mee te hebben.
Nikass schreef:sureido schreef:Ik had een hele reactie geplaatst maar je begrijp het toch niet, wordt ook nog persoonlijk en ik heb geen zin meer om alles maar te blijven herhalen. Je snapt het duidelijk niet wat ik bedoel. De rest lijkt daar minder moeite mee te hebben.
Ja schuif het maar af op mijn onbegrip... ipv zelf alleen maar bezig te zijn met ikke ikke ikke
Je voelt je al benadeeld door iets wat niet eens aan de orde is momenteel.
Je realiseert je niet eens wat je allemaal loopt te verkondigen als vrij mens.
Maar hé veel plezier met je zielige frustraties. Ik ga mijn energie anders besteden.
Choiix schreef:Kan het a.u.b. weer gewoon gaan over het corona vaccin zelf en niet de discussie over "vrijheden" met een paspoort of weet ik veel wat? Dat kan volgens mij gewoon in het algemene topic.
Zijn er hier al mensen die een tweede Moderna gehad hebben, of een tweede Pfizer? Dan weet ik wat mijn vrouw en ik kunnen verwachten. Als het weer alleen een nachtje niet slapen is van de pijn op de prikplek teken ik er voor (mannen moeten zich altijd aanstellen he), maar begreep dat de tweede prik een stuk vervelender is.
Choiix schreef:Kan het a.u.b. weer gewoon gaan over het corona vaccin zelf en niet de discussie over "vrijheden" met een paspoort of weet ik veel wat? Dat kan volgens mij gewoon in het algemene topic.
Zijn er hier al mensen die een tweede Moderna gehad hebben, of een tweede Pfizer? Dan weet ik wat mijn vrouw en ik kunnen verwachten. Als het weer alleen een nachtje niet slapen is van de pijn op de prikplek teken ik er voor (mannen moeten zich altijd aanstellen he), maar begreep dat de tweede prik een stuk vervelender is.