Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:29

Ik woon best afgelegen en zie overdag daardoor alleen maar mijn beeldscherm zo’n beetje en inderdaad deze periode zo binnen zitten is toch best deprimerend moet ik zeggen.
Maar alles voor het goede doel!
Ik denk persoonlijk dat de enige verzwaring de avondklok wordt en misschien het advies om niet meer bij elkaar op visite te gaan? Al moet ik wel zeggen dat ze gelukkig wel steeds minder praten in de advies vorm

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:31

Het is sowieso wel een beetje deprimerende tijd van het jaar, gisteren bijvoorbeeld, wordt niet voor niets blue Monday genoemd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:31

DuoPenotti schreef:
besita schreef:
Het is in Z -spanje ( Andalusië ,Valencia ) gewoon rond de 15 ° overdag en veel zon ;)

Zo en nu zet ik je op de foei, dat wil ik helemaal niet lezen!!! -:(-

Grapje natuurlijk :)

_O- _O-

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:32

Pandora2 schreef:
besita schreef:
Het is in Z -spanje ( Andalusië ,Valencia ) gewoon rond de 15 ° overdag en veel zon ;)

Ik denk dat het hoog tijd wordt dat jij verhuist naar die contreien :D
Maar 't is wel bakken in de zomer... :=

Ik hoop eerder dat Corona verhuisd :')

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:34

Coby schreef:
Ik woon best afgelegen en zie overdag daardoor alleen maar mijn beeldscherm zo’n beetje en inderdaad deze periode zo binnen zitten is toch best deprimerend moet ik zeggen.
Maar alles voor het goede doel!
Ik denk persoonlijk dat de enige verzwaring de avondklok wordt en misschien het advies om niet meer bij elkaar op visite te gaan? Al moet ik wel zeggen dat ze gelukkig wel steeds minder praten in de advies vorm

Een combinatie van die 2 wordt mentaal wel heftig hoor.
Ik denk niet dst ze dst gaan doen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:36

Barbabientje schreef:
Bloodymary schreef:
Leuke afleidingsmanoeuvre van de Toeslagenaffaire ook dit. Met het oog op de aanstaande verkiezingen.

Ga je dit nu in elk corona topic zetten? Beetje triest wel.

Nee, het was bedoeld voor het avondklok topic omdat het daar al over de politieke totstandkoming ging, maar ik had het per ongeluk hier geplaatst.

Maar ik begrijp dat er op Bokt weinig mensen zijn die geïnteresseerd zijn in politiek en hoe dingen tot stand komen. Excuses dus.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:37

Bloodymary schreef:
Barbabientje schreef:

Nee, het was bedoeld voor het avondklok topic omdat het daar al over de politieke totstandkoming ging, maar ik had het per ongeluk hier geplaatst.

Maar ik begrijp dat er op Bokt weinig mensen zijn die geïnteresseerd zijn in politiek en hoe dingen tot stand komen. Excuses dus.

[NM] Algemeen politiek discussietopic

Volgens mij valt dat wel mee.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:40

Bloodymary schreef:
Barbabientje schreef:

Nee dat niet, maar denk niet dat dit nu de topics zijn om deze opmerkingen in te plaatsen.
Die link die hierboven wordt gegeven daar en tegen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:44

Het is nu 15 graden ja, we hebben het vreselijk koud gehad. Maar ok, zeiken mag dus alleen als het koud is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:47

MoniqueT schreef:
Het is nu 15 graden ja, we hebben het vreselijk koud gehad. Maar ok, zeiken mag dus alleen als het koud is.

Nee hoor ook bij jullie valt het niet mee...
Het zijn ook daar denk ik korte dagen

Nou effe positief ik heb aankomende kerst en oud en nieuw een afspraak gemaakt met nichtje uit Genève om naar Valencia te gaan :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:50

MoniqueT schreef:

Nee hoor ieddreen mag zeiken :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:55

Echwel schreef:
MoniqueT schreef:

Nee hoor ook bij jullie valt het niet mee...
Het zijn ook daar denk ik korte dagen

Nou effe positief ik heb aankomende kerst en oud en nieuw een afspraak gemaakt met nichtje uit Genève om naar Valencia te gaan :D

Valencia, heerlijke stad!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:57

purny schreef:
Bloodymary schreef:
Leuke afleidingsmanoeuvre van de Toeslagenaffaire ook dit. Met het oog op de aanstaande verkiezingen.

Rutte gaat alleen maar stemmen krijgen op corona vlak. Wat hij in het verleden heeft gedaan word vergeten

Hoezo? Ook op dat beleid is kritiek en dat zijn niet alleen de zo gezegde wappies.
Wel mogen ze wel is beginnen met digitaal campagne voeren want ik vind welke partij ook, vrij stil.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:10

Echwel schreef:

Een mens moet af en toe vooruitziend zijn :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:18

Pandora2 schreef:
Echwel schreef:

Een mens moet af en toe vooruitziend zijn :D

Plannen maken dat houd de moed er toch in

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:31

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:18

Pandora2 schreef:
Ik kruip in je valies :Y)

Pik je onderweg wel op kun je in de aanhanger :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:26

Bloodymary schreef:
Via een ingewijde hoor ik dat de NS vanaf donderdag op halve kracht gaat rijden. Wellicht een aanwijzing dat er ook reisbeperkingen komen?

Zou kunnen, maar het heeft ook een kostenbesparend effect en roosters zijn waarschijnlijk gemakkelijker rond te breien.
Denk dat het ziekteverzuim bij de NS ook wel hoog is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:31

Pandora2 schreef:
Bij Monique en HC weet ik niet, maar Madrid een halve meter sneeuw en -16....dat zijn ook geen feesttemperaturen om in den hof te gaan werken :=

Ik woon op 800 meter hoogte; de -5 ´s nachts nu is heel normaal. Bij uitzondering deze winter alleen sneeuw in het uitzicht. Die sneeuwval in de rest van Spanje was hier hevige regen. Nu modderijsschotsen stampen in de wei.
De grond in de schaduw is stijfbevroren. Laat dus elke avond de leidingen naar de wei helemaal leeglopen; anders daar geen water tot het warmer wordt.
Morgen begint een week regen. Maarrrr, dan ontdooit alles wel :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:34

:=
't Is dat jullie regen goed kunnen gebruiken, maar het moet ook niet alles ineens zijn natuurlijk :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:41

Ik ben royaal, stuur wel wat regen daar naartoe

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:13

Bloodymary schreef:
Via een ingewijde hoor ik dat de NS vanaf donderdag op halve kracht gaat rijden. Wellicht een aanwijzing dat er ook reisbeperkingen komen?

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Even voor-informatie. Mijn werk gaat grotendeels niet vanuit huis, en ik kom op werk met de trein.. Ik werk als praktijk docent in het MBO en praktijk lessen + examen klassen gaan gewoon door. Al moet ik zeggen, het zou me niks verbazen als ze morgen zeggen dat dit ook niet meer mag.. We gaan het zien! Wat overigens online kan, wordt online gedaan. En de niet-praktijk vakken worden ook online gegeven.

Maar hoe dan ook, de NS rijdt al op halve kracht dacht ik.. Al sinds de lockdown zijn de reizen gehalveerd. Of in ieder geval mijn reizen :+ Eerst ging er vanaf mijn huis naar werk (Amersfoort Schothorst - Rotterdam Airport) 4x per uur een trein. Om het kwartier. Sinds de eerste lockdown werden het 2 treinen per uur, dus om het half uur. Wordt voor mij wel lastig als ze net de verkeerde trein eruit halen, want het zal wel 1 trein per uur worden. Al bij de 2 per uur is het lastig als ik meteen het eerste uur les moet geven, want óf ik kom een half uur te vroeg en dat betekent de trein van 6.00 nemen, óf ik kom 5 minuten te laat :+ Maar ik begrijp het wel.

Oh ja. De treinen zitten in spitsuur echt bomvol. Ik vraag me altijd af of het ook allemaal praktijkdocenten/zorgmedewerkers/andere cruciale beroepen zijn die met mij in de trein zitten, maar het zijn er zoveel dat ik het me niet kan voorstellen. Als ik de trein van 18:05 naar huis neem dan heb ik soms geen eens een zitplek, zo druk is het %) Dat vind ik wel bizar in corona tijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:43

Laatste nieuws is dat het vaccinatiepaspoort voor reizen (en grote evenementen) er gaat komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:48

Ik mag toch hopen dat ze, stel dat het bezoek nog verder uitgeknepen moet worden, de 2 volwassenen die nu tegelijk over de vloer mogen komen, terugbrengen naar 1 huishouden per bezoek.

Dat je niet meer 2 mensen uit verschillende huishoudens op bezoek krijgt in 1 keer waardoor het aantal contacten toch verminderd t.o.v. nu, maar mensen nog wel iets over houden van contacten. Want op zich is het natuurlijk wel fijn als je contact mag blijven houden met een paar huishoudens in je bubbel.

Dat je bvb. nog als gezin op bezoek kan bij opa & oma. Of opa & oma op bezoek bij hun kleinkinderen.
Of bevriende koppels die zich goed aan de regels houden, wel nog samen af kunnen spreken.

Anders houdt straks niemand het meer vol en heb je vooral de mensen ermee die toch al hun best doen en hun contacten teruggebracht hebben naar nog maar een stuk of 3 andere mensen / huishoudens....

Kijk als het moet, dan moet het :j

Maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je niet de grens overgaat waarbij er teveel mensen af gaan haken omdat het te streng wordt....

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:51

Toen ik dat las was het bij ons ook even stil. Schoonvader heeft door kanker niet lang meer. En op gepaste afstand etc. komen wij daar samen op bezoek.
Hoe braaf ik ook ben. Daar heb ik dan moeite mee.