Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:26

Ja de kans dat carnaval een dikke catalysator wordt voor een nieuwe golf is groot. Gelukkig komen er veel minder mensen in het ziekenhuis terecht of op de IC met de huidige variant.
Voor de zorg dus minder belasting dan in het begin.

Maar goed, elke Covid patient die er iets aan over houdt, is al erg genoeg. Hoeft je niet voor in het ziekenhuis terecht te komen helaas.

Beterschap!

Mijn ouders knappen beide goed op, pa is bijna weer de oude en mijn moeder met haar hele slechte longen lijkt toch beschermd door de medicatie. Ondanks hoesten/koorts enz, geen extreme benauwdheid of lage saturatie.
Dat met 30% functionerende longen is echt een hele opluchting.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:29

Marlies gelukkig. Dat zijn extra zorgen.

Ik heb overleg gehad en hier ook nu aangepast pcm kan niet ivm allergie. Brufen 400 overdag en 600 om de nacht door te komen. Ik schrik van de dosering :oo maar 2000 mag. Nu 400 om 8.00 400 1300 uiterlijk 400 rond 1730 en dan tegen 2100 600. Dan is het soort van houdbaar met een temperatuur die rond de 38,5 blijft zweven

Eind van deochtend belt de huisarts terug omdat ademhalen me flink zeer begint te doen en ik pruttel en piep inmiddels met ademen -O-

Maar ik kan echt boos worden op de verkoudheidje mensen. Gv zou zondag carnaval gaan vieren. Uiteraard niet nu maar het gezelschap vond dat maar onzin, hij kon toch gewoon gaan, allemaal onzin. Lekker gezellig toch komen -:(- en ik hoor van meer mensen er zijn toch geen maatregelen je hoeft toch niks meer te doen bij besmetting :x dan verbaasd het me niks dat het oploopt.

Mijn besmetter voelt zich trouwens uitermate schuldig en slaat zich voor de kop hoe hij zo stom heeft kunnen zijn. Daar is wat besef doorgedrongen dt hij minstens twee flink zieken op het geweten heeft nu.

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:00

Ik wilde ook carnaval vieren. Ik was wel al in twijfel omdat ik dacht zal je zien word ik ziek. Maar goed nu ga ik zeker niet. Eerst herstellen. Gisteren was ik smiddags ineens dus megaaa draaierig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:30

karuna schreef:
Ik voel me zo erg beroerd en leef van koortsremmer naar koortsremmer (zonder dat loopt het op naar tegen de 40 graden, met nare hoofdpijn en draaierigheid, met is het houdbaar en kan ik wat "zinnigs" doen liggend) en bij gv is het ook geen "verkoudheidje" meer. We doen nu wedstrijd wie zich zieker voelt. Gelukkig redt mijn oude dametje zich met de tuin.

Er is een covid golfje bezig schijnt wat ik begrijp van de huisarts. Maar weinig mensen testen nog en lopen al snotterend en hoestend overal heen. Ze vrezen carnaval, herhaling van het begin -O-

Kan misschien volgens jouw huisarts zo zijn maar ik heb nog geen enkele nieuws site hierover gehoord. Het enige wat ik heb gehoord is dat men voorzichtig moet zijn maar om nou over een begin van corona is wel erg bangmakerij

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:34

purny schreef:
karuna schreef:
Ik voel me zo erg beroerd en leef van koortsremmer naar koortsremmer (zonder dat loopt het op naar tegen de 40 graden, met nare hoofdpijn en draaierigheid, met is het houdbaar en kan ik wat "zinnigs" doen liggend) en bij gv is het ook geen "verkoudheidje" meer. We doen nu wedstrijd wie zich zieker voelt. Gelukkig redt mijn oude dametje zich met de tuin.

Er is een covid golfje bezig schijnt wat ik begrijp van de huisarts. Maar weinig mensen testen nog en lopen al snotterend en hoestend overal heen. Ze vrezen carnaval, herhaling van het begin -O-

Kan misschien volgens jouw huisarts zo zijn maar ik heb nog geen enkele nieuws site hierover gehoord. Het enige wat ik heb gehoord is dat men voorzichtig moet zijn maar om nou over een begin van corona is wel erg bangmakerij

Het stond hier gister ook in de krant hoor dus geen praatje van haar huisarts.
Ik heb gister ook voor het eerst sinds tijden weer behoorlijk wat meldingen gehad van mensen die positief getest hadden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:55

Sommige regios gaan niet lekker kwa besmettingen. :n Ik weet van de regio hier en die van de besmetter dat er veel positief getest zijn helaas. Deels carnavals gebied ook nog. Vandaar de zorgen ook dat het weer gaat oplopen

Ik moet met ab en prednison beginnen -O- het wordt vanmiddag gebracht door de apotheek.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:02

Natuurlijk gaat het oplopen, maar dat zal elk jaar zo zijn en zo blijven! Elk jaar na Carnaval is er een griepgolf. Niet zo gek: mensen eten en drinken wat ongezonder, slapen minder, hebben dus minder weerstand en staan met veel mensen bij elkaar. Dat is al jaren zo.

Ik zei het vorig jaar al en zeg het nu weer: ben je bang om ziek te worden of ben je kwetsbaar en bang om ziek te worden, blijf dan vooral thuis en ga niet te carnavallen. En mocht je zelf wel gaan, ga dan in de week na Carnaval , als je klachten hebt niet bij kwetsbaren langs.

Besmettingen is niet ernstig he? We tellen toch ook niet het aantal verkoudheden? Wel mensen met griep. Het wordt pas ernstig als de ziekenhuizen weer vol lopen met corona, maar dat zie ik echt niet zo snel meer gebeuren. Ja, je kan heel ziek worden van corona, dat heb ik in 2020 wel gemerkt, maar die kans is nu een stuk kleiner dan in 2020.

Niet zo panikeren hoor!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:10

Maar tussen ziek worden na carnaval vroeger of corona met een nasleep zit in mijn ogen een groot verschil. Misschien omdat corona voor mij niet gewoon even ziek is en een verkoudheidje dat ik er zo in sta.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:02

Ook na griep of een andere infectie kunnen mensen restklachten krijgen. Dat is niet iets specifiek van corona. Het is heel naar als het je treft. Gelukkig zorgt onderzoek ervoor dat steeds duidelijker wordt wat de risico factoren zijn om long covid te krijgen en er komt hopelijk ook snel meer inzicht in wat helpt om weer met kleine stapjes beter te worden.

Ik geloof best dat er meer besmettingen zullen zijn na carnaval maar zo ontwrichtend al in 2020 gaan we niet meer meemaken. Omdat mensen beter beschermd zijn na vaccinatie en/of doorgemaakte besmetting, en omicron is veel milder als de variant van toen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:06

Toch is volgens mij bewezen dat de kans bij corona groter is. Ik heb nog nooooit iemand restklachten horen krijgen van griep laat staan in de vorm zoals veel mensen om mij heen met corona. Ik mag nog van geluk spreken . Ik ken er die na 1a2 jaar niet of niet meer kunnen werken. Vandaag sprak ik iemand die extreme zenuwpijnen heeft.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:22

Van elke ziekte kun je vervelende restklachten krijgen als je het zo bekijkt. Wij hebben nu een griep uitbraak met oorontsteking op werk die rondgaat. Ik heb van een fikse oorontsteking al restklachten over gehouden ( tinnitus). Eigenlijk hoor ik nu vooral dat mensen griep hebben in plaats van corona. Nu is het zo dat het op werk wat in rondes gaat en het daardoor in combinatie met antistoffen wat gespreid gaat en niet iedereen meer in één keer. Eigenlijk wel fijn daardoor is er ook minder uitval van personeel en hoeft niet iedereen in quarantaine.

Ik geloof ook niet nee dat het ooit weer zo wordt in 2020. Het virus is echt al minder sterk aan het worden en lijkt ook minder hard te verspreiden althans dat is wat ik nu zie in mijn omgeving.

Maar gezond zijn is gewoon niet vanzelfsprekend je kan zomaar wat hebben.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:24

1 op de 8 mensen mensen die corona doormaken houden daar langdurig klachten aan over. Dat vind ik best veel. En kan je zeggen het is geen pretje. Ik heb dan niet een extreme vorm met niet meer mijn bed uit komen. Maar mijn oude leve. Bestaat niet meer en kan eigenlijk heel weinig nog en elke keer als ik maar minimaal te veel doe moet ik dat weer bekopen met 2 dagen bijna niks kunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:28

Ik heb begin dit jaar griep gehad, complcatie daarbij was bijholteontsteking en last van mijn rechteroor. Ik heb nu ook tinnitus in dat oor. Ik hoop zo dat het nog beter wordt dan dit want het is echt niet leuk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:47

SusanH schreef:
Ik heb begin dit jaar griep gehad, complcatie daarbij was bijholteontsteking en last van mijn rechteroor. Ik heb nu ook tinnitus in dat oor. Ik hoop zo dat het nog beter wordt dan dit want het is echt niet leuk.

Tip het accepteren en leren negeren , ik had altijd al 1 piep maar deze kwam er later bij. Maar eigenlijk hoor ik het amper totdat iemand het gaat vragen en ik erop gaan focussen. Met omgevingsgeluid hoor ik het eigenlijk niet. Maar bij de eerste ben ik erin mee gegroeid. Bij de tweede heb ik ook wel nachten wakker gelegen en was ik heel gefrustreerd. Ik merkte ook pas na maanden dat de piep minder werd kan best even duren.

En mocht dat nog niet helpen er zijn gelukkig ook therapieën voor om het leren te negeren zodat het wat afneemt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:14

conejo schreef:
1 op de 8 mensen mensen die corona doormaken houden daar langdurig klachten aan over. Dat vind ik best veel. En kan je zeggen het is geen pretje. Ik heb dan niet een extreme vorm met niet meer mijn bed uit komen. Maar mijn oude leve. Bestaat niet meer en kan eigenlijk heel weinig nog en elke keer als ik maar minimaal te veel doe moet ik dat weer bekopen met 2 dagen bijna niks kunnen.

Precies dat en dat hoor je toch niet na een griep ofzo?

Ik heb ook het idee nooit meer de oude te worden en daarbij helpen herbesmettingen al helemaal niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:43

https://zorgkrant.nl/anders/16595-na-co ... oor-paniek nogmaals er zijn idd mensen die klachten houden, en dat is vreselijk heftig om mee te maken. Maar het overgrote deel herstelt ook als ze maanden met klachten kampen. De groep met long covid die niet lijkt te herstellen vooralsnog is geen 1 op 8, die is veel kleiner.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:00

SusanH schreef:
https://zorgkrant.nl/anders/16595-na-co ... oor-paniek nogmaals er zijn idd mensen die klachten houden, en dat is vreselijk heftig om mee te maken. Maar het overgrote deel herstelt ook als ze maanden met klachten kampen. De groep met long covid die niet lijkt te herstellen vooralsnog is geen 1 op 8, die is veel kleiner.

Als je een half jaar eruit ligt vind ik heftig om nu een halfjaar later weer besmet te raken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:14

Dat klopt. Maar dat is iets wat maar bij een hele kleine groep gebeurt. Maakt het niet minder erg als het net jou treft.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:25

Nou als ik al meerdere mensen ken vind ik dat niet een kleine groep tov gewone griep waar je na een paar weken niemand meer hoort.

Dus zo onschuldig als je het stelt vind ik het niet.

Maar goed dat is een eindeloze discussie.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:35

Ik ben al 6 maanden onderweg en ben er nog lang niet. Ben nog niet eens toe om reïntegratie te starten. En het zijn niet een paar klachten, maar een hele lijst aan klachten en er voor zorgen dat je hele leven stil/op zijn kop staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:29

Ik heb helaas ook voldoende gehoord rondom om te weten dat de gevolgen van covid toch ietsje heftiger zijn dan die van influenza.

Ik voel me ietsje minder slapjes, datwil zeggen de koorts houdt zich ietsje braver gelukkig. De ab zit er al weer in voor de tweede dag, prednison wordt vanmiddag geleverd.

Alleen waar de eerste keer mijn geur en smaak aangetast waren een tijdje en alles raar smaakte. Kwam ik net met eten erachter dat het nu compleet weg is. Gewoon geen geur geen smaak, niks :? een heel rare gewaarwording, vanmorgen smaakte mijn cracker met bosbessenjam nog naar cracker met bosbessenjam.

Vanmiddag het opgewarmde restje eten van gisteravond. Een hap raar er klopt iets niet, :n de andere maaltijd met vis en wortelen en rosti van mijn eetgenoot had ik moeten ruiken, maar ook niks. Een pot pindakaas opengetrokken die de eerste keer naar rubber rook. maar nu een geurloze vettige substantie is. Hopelijk is dit tijdelijk. Als voedselliefhebber en een heel goede neus is dit echt niet tof. %) Een voordeel wel de vieze opgeloste ab smaakte vooral een beetje vaag prikkelend bitter ipv goor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:23

Ik bagatelliseer nergens de gevolgen die long covid kunnen hebben en zeg ook nergens dat het onschuldig is. Ik geloof ook echt wel dat 1 op de 8 mensen niet meteen klachtenvrij zijn. Dat is een grote groep. Maar niet iedereen van die 1 op de 8 is zodanig beperkt ook nog na 1 jaar dat ze niet meer kunnen werken. Die groep is veel kleiner. Nogmaals, dat is vreselijk als dit jou treft. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die corona heeft gehad heeft geen restklachten en ook van de groep mensen met restklachten knapt de meerderheid op. Ook al duurt dat soms maanden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:29

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts om mijn longen te laten naluisteren
Vanuit mijn werk extreem veel druk om weer gewoon fulltime aan de gang te gaan terwijl ik na 4 uur werken helemaal kapot ben. Deze week 12 van mijn 24 uur gewerkt en het was eigenlijk nog niet genoeg. Dat ik na 4 uur werken eerst 2 uur moet liggen om überhaupt fit genoeg te zijn om mijn zoontje uit school te halen en vervolgens in half 8 savonds weer naar bed ga wordt niet serieus genomen.
Zelfs vandaag nog de vraag of ik niet met een half uur pauze en een uur rust daarna niet toch nog weer door kon gaan. De stress van dit gepush werkt echt niet in mijn voordeel..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:18

Dat is niet goed nee. Misschien is die 4 uur toch ook teveel. Ben je al bij de bedrijfsarts geweest? Als het niet gaat gewoon weer ziek melden hoor over je grenzen gaan continu is echt niet goed voor jou en je herstel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:41

SusanH schreef:
Ik bagatelliseer nergens de gevolgen die long covid kunnen hebben en zeg ook nergens dat het onschuldig is. Ik geloof ook echt wel dat 1 op de 8 mensen niet meteen klachtenvrij zijn. Dat is een grote groep. Maar niet iedereen van die 1 op de 8 is zodanig beperkt ook nog na 1 jaar dat ze niet meer kunnen werken. Die groep is veel kleiner. Nogmaals, dat is vreselijk als dit jou treft. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die corona heeft gehad heeft geen restklachten en ook van de groep mensen met restklachten knapt de meerderheid op. Ook al duurt dat soms maanden.

Je doet alsof het een kleine groep is en dat je dit ook van griep kon krijgen of iets anders. En het is bewezen dat covid wel degelijk veel meer en veel grotere gevolgen heeft dus ja in mijn ogen probeer je dat hier wel te bagataliseren door steeds aan te dragen dat de meerderheid opknapt. Maar er is nog steeds een heel groot deel wat langdurig last heeft. Veel meer tov wat anders ook.