3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:34

Emmaa_ schreef:
Aight schreef:
Die kaasbroodjes zijn lekker he marlinde!

Wow jouw BMR is echt hoog Emmaa, je lijstje klinkt wel echt heel erg goed. En brr die klachten klinken echt niet lekker, je weet wel wat de oorzaak is van die rugklachten? Niet dat je blijvende schade oploopt...

Mijn BMR nog maar eens nagerekend, en om gelijk te blijven mag ik +/- 1730 kcal eten, BMR ligt op 1450 (volgens verschillende sites), dus ik denk dat een doel van 1550 wel oke is per dag. En meer sporten natuurlijk om dat BMR een beetje omhoog te krikken :o

Kijk eens naar tdeecalculator.net. Die is volgens mijn fysio/PT zo'n beetje het meest betrouwbaar. En jep, hoog BMR. Maar ben ook 1.88 en weeg 114 dus is ook niet zo heel gek.

Bedankt! Deze vind ik inderdaad de meest duidelijke van alle site die ik tot dusver heb gezien!! BMR+PAL komt hier uit op 1734 en BMR alleen op 1445. Hij zegt dat ik voor afvallen 1234 kcal ''mag'' eten (500 minder per dag), maar dat vind ik te laag, dus hou het op 1550 :D Wel fijn dat ie ook meteen je macros uitrekent, handig voor in MFP!! Thanks

Bulletproof koffie ook nog nooit van gehoord, maar in die discussie wil ik me ook niet mengen, maar wat doet het voor jou? :) Lekker lijstje verder Aria, liefde voor aubergine.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:39

Omg ik dacht vanavond van oh ik heb niet genoeg kcal meer over voor brinta en fruit vanavond... Dus ik niks gegeten, maar heb net opeens dikke honger. Dus ik kijk naar mijn myfitnesspall overzicht. Heb ik dus die brinta enzo al ingevoerd en hield ik daarna nog 62 kcal over. ZUCHT. Heb nu nog 410 kcal over, dat verklaart mijn honger. _O-

Dus ik ga nu maar even brinta maken. :+

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:52

Eet smakelijk :)

Ik had al een aantal kcal over, maar mn avocado die ik mee heb naar werk bleek niet goed te zijn. Dus nu heb ik nog meer over :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:15

Lekker wat crackers of een koekje?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:55

Wat zijn jullie enthousiast! Ik ben jaloers op jouw bmr Emma.. volgens die website “mag” ik maar 1420 kcal per dag om af te vallen, erg karig.

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee waldkorn crackers met zelfgemaakte geroosterde paprikaspread en light feta
L: een waldkorn cracker met paprikaspread, twee maiswafels met paprikaspread en runderrookvlees
T: twee maiswafels met paprikaspread en spianata romana
A: paella (helft laten staan, was toch niet zo’n succes helaas), twee kleine glaasjes witte wijn
T: Oikos aardbei yoghurt, twee maiswafels met spianata romana en cup-a-soup kip

Kcal: 1575

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 00:05

Aight schreef:
Emmaa_ schreef:
Kijk eens naar tdeecalculator.net. Die is volgens mijn fysio/PT zo'n beetje het meest betrouwbaar. En jep, hoog BMR. Maar ben ook 1.88 en weeg 114 dus is ook niet zo heel gek.

Bedankt! Deze vind ik inderdaad de meest duidelijke van alle site die ik tot dusver heb gezien!! BMR+PAL komt hier uit op 1734 en BMR alleen op 1445. Hij zegt dat ik voor afvallen 1234 kcal ''mag'' eten (500 minder per dag), maar dat vind ik te laag, dus hou het op 1550 :D Wel fijn dat ie ook meteen je macros uitrekent, handig voor in MFP!! Thanks

Bulletproof koffie ook nog nooit van gehoord, maar in die discussie wil ik me ook niet mengen, maar wat doet het voor jou? :) Lekker lijstje verder Aria, liefde voor aubergine.

BMR formule ligt overigens ook aan hoe je lichaam is. In de OP wordt t uitgelegd!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:54

MarlindeRooz schreef:
Lekker wat crackers of een koekje?

Denk een bakje brinta met eiwitpoeder als ik zo thuis ben van t werk :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:36

Wat gaan jullie hard! Ik heb mn bmr ooit wel eens berekend maar moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt rekening mee hou.

Lijstje van gisteren:
O: 1 volkoren boterham met twee gekookte eieren en 3 plakjes ontbijtspek + koffie
T: 24 gram pure chocola (98% minder suiker variant)
T: koffie
A: grote portie stampot boerenkool met spekjes en rookworst
T: koffie
T: 24 gram van diezelfde pure chocola

Vandaag zal een wat rommelig dagje worden. Vanavond naar de bioscoop met mijn vriend waar ik lekker aan de zoute popcorn ga, en daarna waarschijnlijk nog een borrelplankje doen bij een tentje hier in de binnenstad.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:54

Dilan, goede keuze als avondsnack!

Sanne, heel veel plezier alvast!

Definitief lijstje gisteren
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocola
A: salade met zalmfilet, croutons, pijnboompitten, kaassnippers en mosterd-dillesaus
T: 2 gekookte eieren met 4 plakjes rookvlees, paar blokjes oude kaas met vijgen-balsamico jam en bakje skyr (ik had anders echt te weinig kcal)
Totaal 1.547 kcal.

Vandaag overdag hetzelfde. Avondeten tartaar met brocolli en aardappelbolletjes uit airfryer. En nog gekookte eieren met rookvlees als snack.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:01

Normaal als ik mijn bmr uitreken dan zit ik rond de 1800 en via de link van Emma kom ik uit op iets meer dan 2000. Best een verschil!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: huttenkwark met ahorn siroop, hagelslag en granola. Thee met honing
T: worteltjes, ranja
L: 2 pitabroodjes met geitenkaas, thee
T: nootjes, water
D: aardappelkroketjes, beenham en rode kool. Crystal clear
T: thee met een koekje evt. fruit
B: 30 minuten fietsen

Geen super voedzaam dagje, maargoed :P .

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:06

Maanlicht schreef:
Wat zijn jullie enthousiast! Ik ben jaloers op jouw bmr Emma.. volgens die website “mag” ik maar 1420 kcal per dag om af te vallen, erg karig.

Jaloers op een BMR omdat iemand overgewicht heeft?? :=
Mijn BMR ligt ook hoog, maar ik had liever dat hij lager lag ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:11

Aight, cesartherapeut bevalt mij heel goed! Maar dit was niet de eerste keer hoor, ik loop geloof ik al wel drie jaar bij de cesartherapeut. Dit keer had ze alleen mijn nek weer een keer losgemasseerd (doet ze niet iedere keer) omdat ik veel last van hoofdpijn had.
MarlindeRooz, zoals je had kunnen zien in mijn lijstje, had ik 's avonds al aardig wat noten op :+ Hoe was je brinta?
Wat wordt hier trouwens veel gepraat zeg! Zal aan de tijd van het jaar liggen :)) Daarom heb ik ook niet alles bijgepost (wel bijgelezen), dat red ik nu even niet helaas.
Bulletproof koffie lijkt mij vooral erg vies :')
Ik weet dat mijn BMR ongeveer 1500 is, dus ik probeer daar altijd boven te zitten. Maar verder doe ik er niks mee.
Mooie lijstjes verder!

Gisteren ging een beetje mis. Ik denk omdat ik in mijn viermaandelijkse periode zit. (Ik vind het bloedirritant om iedere maand ongesteld te worden, dus ik sla het heel vaak over haha. Wel in overleg met een arts!) Lijstje ga ik ook maar niet delen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:36

Kimmie, cesartherapie hoor ik wel vaker positieve verhalen over. Fijn dat je er zoveel aan hebt! En menstruatie is echt verschrikkelijk voor je wilskracht en beheersing :')

Josien, wat klinkt jouw eten heerlijk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:03

Yonker schreef:
Maanlicht schreef:

Jaloers op een BMR omdat iemand overgewicht heeft?? :=
Mijn BMR ligt ook hoog, maar ik had liever dat hij lager lag ;)

Nee natuurlijk niet. Jaloers op het feit dat er meer calorieen genuttigd mag worden om toch af te vallen.

Ik heb er al een rondje hardlopen op zitten, ging goed! Ik vind buiten hardlopen zoveel fijner dan op de loopband, maar dan wel met horloge wat aangeeft hoe hard je loopt. Ik ga nu de ene dag hardlopen buiten (4/5 km), en dan de andere dag fietsen in de sportschool (20/30 minuten) en krachttraining doen. En de dag erna een dagje vrij.

Lijstje van vandaag:
O: twee waldkorn crackers met paprikaspread en twee gekookte eieren
L: salade van spruitjes, spekjes, walnoten en honingdressing
T: cup-a-soup kip, handje frambozen, twee maiswafels met spianata romana
A: enchilidas gemaakt van koolbladeren met pittig gehakt en mozzarella, glas rode wijn

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:11

Lekker bezig Maanlicht :)

Ik zou vandaag wat gaan trainen, maar was moe en had veel spierpijn van het werk(gisteren op het werk de hele dag dozen tussen de 6 en 12 kg lopen sjouwen) en sporten de dagen ervoor, dus dagje overgeslagen. Morgen weer paardrijden (als het niet met bakken uit de lucht komt)

Vandaag wel de benedenverdieping van ons huis gestofzuigd en gestoomreinigt. :') huisvrouwenworkout :+

Mijn lijstje van vandaag gaat er ongeveer zo uitzien:

O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, sojadrink en bosvruchten
T1: kaki fruit
L: zilvervliesrijst met broccoli en vegan biefstuk
T2: twee boterhammen met pindakaas
A: salade met linzenpasta en vegan kipstukjes + zelfgemaakte dressing
T3: banaan
T4: alpro go on met kersen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:22

Maanlicht schreef:
Nee natuurlijk niet. Jaloers op het feit dat er meer calorieen genuttigd mag worden om toch af te vallen.

Ga meer eten, kom aan en dan wordt je BMR ook hoger. Kan je ook meer kcal eten en val je toch af :j
Wellicht volgende keer wat beter nadenken voor je zoiets zegt, hij schoot nogal verkeerd ;)

Hier gaat het helaas nog steeds niet top......... en ik word er heel verdrietig van :=
Kcal tellen nog even achterwege gelaten. Gisterenavond een eetbui... vanochtend ging dat gewoon vrolijk door... kortom niet echt goede dagen. Die knop moet echt weer om maar ik kan hem gewoon niet vinden -O-

Ik kan jullie ook echt niet bijhouden hier... super druk op mijn werk en dus geen tijd om bij te lezen. Sorry dat ik niet op iedereen reageer -O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:26

Ahw Yonker, klote dat t niet lekker gaat :(:) Herken t wel een beetje, gaat hier steeds paar dagen goed en dan ben ik er weer helemaal klaar mee en sla ik aan t vreten :o

Vandaag heb ik dus zo'n dag... nu maar weer ff proberen de rem erop te zetten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:28

Dat is echt vervelend Yonker :( heb zelf ook regelmatig periodes dat echt alle motivatie weg is.

Zo schommelde mijn vetpercentage altijd tussen de 19 en 25%
Durf niet meer terug om te meten, die mensen daar hebben me al 3x van goede resultaten terug zien aankomen :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:38

Yonker, wat vervelend dat het niet lekker gaat :( weet je ook waarom je een eetbui had? Mogelijk kan je dan in toekomst daar wat mee.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:48

linoleum schreef:
Yonker, wat vervelend dat het niet lekker gaat :( weet je ook waarom je een eetbui had? Mogelijk kan je dan in toekomst daar wat mee.

Mja ik denk omdat ik niet zo lekker op mijn werk zit... en het eigenlijk veel te druk heb met vanalles en mijn huis eigenlijk een paasei zooi is en ik het op moet ruimen maar er gewoon niet aan toe kom..... en als ik dan tijd heb dan heb ik er ook echt gewoon geen zin in :n
Van het weekend wel deel opgeruimd maar voor mijn gevoel nog niet genoeg... vriendlief heeft heel lief geholpen met stofzuigen enzo want ik had echt stress en dat zag hij ook. Weet gewoon niet zo goed.... ik vraag me soms echt af hoe mensen het doen met 40 uur werken en hobbys en een huishouden draaiende houden en nog tijd voor verder ontspanning :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:54

Een agenda en hele goede planning en dan alsnog het boven je hoofd voelen stijgen :') je weet hoe mijn schema eruit ziet. Het kan! Ideaal is het niet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:56

Jup ik weet het, zit er ook aan te denken om een hobby te laten vallen maar denk dat ik er spijt van krijg.... -O-
Blehhh ik vind het gewoon beetje lastig en loop momenteel beetje op mijn tenen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:00

Je moet er wel dingen voor laten ja. Rij nu maar 1x per week paard en dus verder niet sporten. Maar kan moeilijk werk of studie laten vallen. Dus hard met studie bezig, als dat wegvalt heb ik tijd om weer meer te sporten.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:44

Mijn vriend en ik hebben allebei als goed voornemen om gezond te eten. Kwam vooral van zijn kant maar om eerlijk te zijn mag er bij mij ook wel wat af :D In een goede relatie kom je 5 kilo aan toch?

Gisteren waren we een week onderweg en zouden we ons tweede weegmoment in de basic fit hebben, was het apparaat kapot! Wij balen want we hebben geen weegschaal thuis. Donderdag een nieuwe poging. Ik ben heel benieuwd want ik heb echt netjes gegeten. Nu die BMR eens uitrekenen waar jullie het over hebben.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:51

Essia, gelukkig maakt een kapotte weegschaal niet je werk teniet! Gewoon weer een week je best doen en dan volgende week het resultaat van twee weken volhouden zien. En wel fijn samen met je vriend, kan je elkaar motiveren en aan je doelen houden.