Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:02

Haha idd, niet altijd met medailles - degenen die willen kunnen via MedalMad ofzo ;-)

En dat lijkt me leuk om eens samen te lopen, als je het niet erg vind om wat trager te gaan ;- )

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:53

Nogmaals gefeliciteerd SV! echt super goed gedaan, mag je zeker trots op zijn. *\o/* <3

Wat knap Morris! super goed!! :D :D

En wat een ontzettend leuke hond Simoonzel <3 En wat heb je goed gelopen zeg! _/-\o_ _/-\o_

Lijkt me heel gezellig om een keer samen te lopen met jullie. :j

Ik heb vanmorgen heerlijk gelopen op het strand, op een fijn tempo.
Lekker even de benen los gelopen. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 00:30

Lisitano, gefeliciteerd met je zwangerschap! Zet de komende 18 maanden gewoon uit je hoofd. Niet dat je niet moet of mag rennen, maar leg je zelf geen druk op. Geen doelen, geen prestatie, niks ... gewoon genieten van wat je wél kan en vooral waar je plezier in hebt.
Weet niet of het je eerste is, maar voor mij was zwanger zijn een uitputtingsslag. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. En om de balans erin te houden: de drie bevallingen waren daarentegen een 'eitje' :D .

Ik heb ook een Decathlon-tight, maar geloof niet dat hij doorschijnt en zakt niet af. Heeft vijf zakken ... doe ik het voor!

Gisteren de maandelijkse HM gelopen, dus ik doe mijn 5K van de Boktrun morgen lekker als herstelloopje. Komend weekend wil ik de Ironman VR6 doen (weer een 3/40/10), dus zet ik daar mijn zinnen op.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 05:14

Sv gefeliciteerd mooi resultaat.

Ik ben er ook nog een van de langzaamste heb geen energie en kracht en extra gewicht.
Lusitano van harte geniet ervan ik heb tot 37 weken gelopen, is te lezen in dit topic :D veel voordelen van gehad zo actief te blijven.

Gezamenlijk bos lijkt me leuk, maar we hebben niet zelfde tempo.
En ik denk dat er wel meerdere afstanden mogelijk zijn, zodat de korte afstand even rust en de langere afstand ze weer oppikt. :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:56

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:59

Ik heb geen problemen met een lager tempo, ik pas me aan. Een loopmaatje van mij loopt ook een stuk langzamer dan ik, kan ik ook prima mee samen lopen.
We kunnen ook een keer afspreken voor een korte en een keer voor een langere afstand. Maar goed, voorlopig zitten we nog in crisis, dus tijd zat om daarover na te denken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:53

Gefeliciteerd Lisitano! Zwangerschap kan echt funest zijn voor je conditie, gewoon blijven lopen zoals het gaat. Ben je langzamer, dan zij het zo. Is de afstand korter? Dan is ie maar wat korter. Inderdaad geen doelen opleggen want dat gaat alleen maar frustreren. Hoe fitter je je zwangerschap door komt (en bevalling), hoe sneller je weer op de been bent en hoe beter je je voelt.

Leuk een keer samen lopen als het weer mag! Voelt nog steeds bizar eigenlijk, dat dat gewoon 'niet mag' (kan). Mijn verstand weet het, maar mijn gevoel vecht daar af en toe nog wat tegen :+
Lager tempo heb ik dan wel ja, maar als ik eenmaal lekker loop dan loop ik over het algemeen ook wel. Oke, geen halve marathonafstand, maar 10-15k moet na de crisis toch wel weer kunnen hoop ik O:)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:14

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:43

Mijn lang loopje van deze week zit er weer op :) kreeg wat miscommunicatie met mijn Garmin op het eind maar toch 21km fijn gelopen!

Het rondje begon erg veelbelovend met veel aardewegels maar werd na een derde erg saai helaas. Maar dat mag de pret niet drukken! Twas al warm zeg trouwens! Ondanks fris windje. Volgende keer vroeger vertrekken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:48

Afbeelding
Een helemaal gelukkig mens hier *\o/*

Van harte Lusitano! :)

Benieuwd naar jullie gezamelijke run, ooit. Ik haak bij voorbaat al af. :

Poes, zijn dat dan die rondjes die je vooraf laat bepalen door zo'n programma?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:51

Super Palmera!!!

Zo jammer seg, ik had toch op een uitnodiging voor een loopje bij jou gehoopt :+ ;-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:52

Nee het was een bewegwijzerde route nu! Het heksenpad in Laarne. Goed bewegwijzerd en in eerste instantie erg leuk (ook met veel borden over de geschiedenis en zo) maar dat zakte aardig in haha.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:53

Memuska schreef:
Super Palmera!!!

Zo jammer seg, ik had toch op een uitnodiging voor een loopje bij jou gehoopt :+ ;-)

Wie hierheen komt mag altijd contact opnemen! :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:54

Als ik OOIT OOIT OOIT die kant op kom, hou ik je er aan! ;-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:58

Gefeliciteerd Lusitano! Rustig aan hoor, je loopt in ieder geval. De energie komt wel weer als je in het volgende trimester zit, of misschien dan ook niet. Dat weet je eigenlijk nooit van tevoren.

Leuk om vaker een boktrun te lopen. Met of zonder goed doel eraan vast. En live of virtueel! En bij Palmera ben ik ook voorstander van haha.

Gisteren 5 km gelopen met mij maatje, na lange tijd. Hij is geblesseerd, tempo lag daardoor lager dan gebruikelijk. Ik neem hem dus niet op voor mijn boktrun.

Morgen ga ik hem lopen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:58

Gefeliciteerd Lisitano!

*zucht* Palmera, ik wil ook lopen waar jij loopt, maar wat een afstanden worden hier door sommige gelopen!

Ik las hier ook nog iets over broeken. Ik heb een lange hardloopbroek van Nike, dat is mijn fijnste. Dan nog een driekwart broek van Adidas, maar die zakt wat af. Die heb ik ooit voor aerobic aangeschaft. En dan nog een kort broekje van Decathlon, maar ik vond dat lossere broekje die iemand hier had van de Decathlon er wel goed uitzien! Dus misschien moet ik daar eens voor gaan kijken.

Mijn hardloop t-shirt is van Decathlon en die zit erg fijn. Mijn hardloopshirt met lange mouwen is van de Lidl en die zit echt ontzettend fijn. Voor de winter heb ik nog een vestje van de Decathlon.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:02

Gefeliciteerd met je zwangerschap Lisitano! Geniet ervan :)

Blegggh, ik ging zo lekker de afgelopen week. Vrijdag en maandag 5 km gelopen, maar denk dat ik een extra dagje rust nog had moeten nemen. Ik merkte na 1 km al dat mijn benen het zo zwaar hadden, terwijl anders het probleem gewoon is dat ik moe ben/steken krijg. Uiteindelijk 2.4 km gelopen, 1 km gewandeld, 1.5 km gelopen. Einde van de week nieuwe poging :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:14

Palmera en Poes super gedaan zeg!!

Het was inderdaad warm Poes, ik had er ook last van.

Als ik ooit weer naar La Palma ga, lopen we een keer samen Palmera. Zo gaaf al die hoogtemeters.

Ik heb vanmorgen ruim 18km gelopen. Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:23

Mooi weer Tessa! Ik was ook wel erg blij van eens ergens anders te lopen. Sinds maandag mogen we ons weer beperkt verplaatsen om naar een sportfaciliteiten te gaan. Ik ben 10minuutjes met de auto gegaan voor deze route.

Heb wel een beetje een biker tan nu zag ik net :D kan het ook voelen dat ik in de zon gelopen heb.

Ik heb ook een broek van decathlon, geen loopmodel denk ik. Super langer broek dus erg blij mee maar zakt met lopen enorm af! Dus daar loop ik nooit mee. Hij heeft zo’n mega dikke band. Comfortabel maar werkt dus niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:24

Memuska schreef:
Als ik OOIT OOIT OOIT die kant op kom, hou ik je er aan! ;-)

Ik heb samen met Palmera op La Palma gelopen .... superleuk en supermooi! <3 . Aanrader voor iedereen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:30

Mijn HM van eergisteren, echt zo mooi lopen langs het Main-Donau kanaal

Afbeelding

Foto vanaf het schip door mijn man gemaakt:

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:31

Gem, wauw! Enne leuke foto :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:03

Gaaf Gem, zo kom je steeds op nieuwe plekken of niet?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:06

Wauw Gem, op jouw loopjes ben ik ook wel jaloers hoor! Lijkt me heerlijk zo langs het water mee kunnen rennen en dan weer het schip op.

Palmera jij gaat gewoon voor het serieuze werk he :oo Wat een hoogtemeters heb je daar zeg.
Kunnen we niet een bokthardloopmeeting organiseren bij jou daar, als we ooooooit weer naar Spanje mogen :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:23

Supervixen schreef:
Gaaf Gem, zo kom je steeds op nieuwe plekken of niet?

Klopt, ik moet die loopjes wel altijd goed voorbereiden met afstandmeten.nl, hoor! Het is niet altijd van "ik spring eraf en je ziet me op de volgende sluis weer". Soms ligt de sluis aan de verkeerde kant van het water en zijn er geen bruggen of is de weg over land gewoon niet te doen omdat je om allerlei bedrijventerreinen of havens heen moet lopen. Of loop je kilometers vlak langs een 100 km weg. Of is de afstand tussen de sluizen te groot, niet zo zeer qua te rennen kilometers, maar wel of ik weer op tijd bij het schip ben.... zij varen ook door en over het water is de weg meestal iets korter.

Ontherun: het wordt steeds leuker omdat ik de afstanden nu wat beter in de benen heb en ik me niet meer zo opgejaagd voel door het schip. Vorig jaar kreeg ik last van een lichte paniek als ze me inhaalden, maar inmiddels weet ik dat als ik een iets langere run plan met twee sluizen, hun wachttijd en schut-tijd langer is dan dat ik onderweg tijd verlies. Dus meestal ben ik iets eerder, of komen we ongeveer tegelijk aan op de afgesproken plek.

Ik heb me niet helemaal aan mijn doelstelling van de Boktrun gehouden, maar jullie moeten het er maar mee doen: 6,5 km vogeltjes kijken en benen losschudden. Dochter was mee rennen en ik moest elke keer stofzuigen omdat het eten haar te zwaar gevallen was. Dus veel lussen extra gerend.