Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:04

Robijntjah schreef:
Iedere keer als ik de titel van dit topic zag voelde ik me al aangesproken dus toch maar eens de tijd genomen om me te melden!

Ik ben 32 jaar en ben er vrij zeker van dat ik geen kinderen wil. Was tot voor kort vrijgezel en dan wordt er al raar op gereageerd in de trant van: ´dan ben je de goede nog niet tegen gekomen´.
Zelfs ooit gehoord (van een vrouwelijke collega): ´heb je je doel als vrouw dan niet gemist?´
Bizar!

-O- Ja leuk he. Ik heb echt prima genoeg doelen als vrouw, dankjewel

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:10

Robijntjah schreef:
Iedere keer als ik de titel van dit topic zag voelde ik me al aangesproken dus toch maar eens de tijd genomen om me te melden!

Ik ben 32 jaar en ben er vrij zeker van dat ik geen kinderen wil. Was tot voor kort vrijgezel en dan wordt er al raar op gereageerd in de trant van: ´dan ben je de goede nog niet tegen gekomen´.
Zelfs ooit gehoord (van een vrouwelijke collega): ´heb je je doel als vrouw dan niet gemist?´
Bizar!

Zoo lekkere opmerking joh! :wow:
Je bent verdorie geen broedmachine....

Welkom trouwens :)

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:12

Dankjewel. Ja, zeker bij die laatste kon ik ook niet anders reageren dan heel verbaasd staren geloof ik. Een andere collega die erbij was dook zowat onder tafel (die kent mij en snapt mijn redenatie erg goed) van het lachen. Ik heb geloof ik inderdaad ook de vraag terug gesteld of zij dan wel gelukkig was als kinderfabriek ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:22

Ik zag het een filmpje van iemand die 3 heliumballonnen met touwtjes aan polsen en een beentje van een baby had gemaakt. Dus als het kind bewoog bewogen de ballonnen ook. Kind vond het hilarisch. Maar natuurlijk is de hele commentsectie gevuld met "OMG zo onverantwoordelijk als je je kind hiermee alleen laat" Eh er is letterlijk iemand dit aan het filmen, dan zit je er toch naast? :o? Ik vind dat soort filmpjes zo grappig, gewoon alleen al voor de reacties erop. Alsof er elk moment moordenaars achter je bank vandaan springen als je je even omdraait.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:47

Ik had dat filmpje ook gezien, zelfs mijn pasbevallen nicht er nog in getagd. Ik vond het echt hilarisch, kind gaat zelf ook helemaal stuk.
Helaas niet even verder gekeken en meegenoten van de overbezorgde mamabrigade. Kan dr toch altijd wel om grinniken, neem t al bijna niet meer serieus :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:49

Hahahaha ja erg...
Toevallig laatst met een zwangere collega. Die mij gelukkig ondanks hormonen helemaal begreep :+
"Zo'n paard is echt een hoop verantwoordelijkheid he? Ik zou het denk ik echt een te grote opbrengst vinden om elke dag naar een paard te moeten gaan."

"Tsja... *kijkend naar haar buik* ik zou het nogal een flinke opgave vinden om minimaal 18 jaar opgescheept te zitten met een mini productie van mezelf waarbij ik aan een aantal uurtjes per dag niet eens genoeg heb"

Ze moest heel hard lachen en zei ook, ja als je het zo bekijkt heb je gelijk. Een paard zou voor mij een opgave zijn omdat ik er niet veel mee heb en een kind voor jou :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:04

Robijntjah schreef:

Bizar!

Ja want kinderen krijgen is het enige doel in het vrouwelijke leven _-:(
Kan daar instant chagrijnig van worden als ik dat soort dingen lees :')

Gelukkig laten de mensen om ons heen ons wel met rust met de vragen over kinderen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:11

Eigenlijk best wel erg zielig voor de vrouwen die dat als hun doel zien. Je zou dat maar als enige in je leven hebben zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:13

Nja ik vond dit een heel mooi stuk om te lezen. Ik denk dat dit wel heel treffend is.
Afbeelding

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:56

Oh goed stuk, slaat de spijker precies op z'n kop.
Paar pagina's terug had iemand de opmerking 'Kind kunnen zijn? Dat is je plek kennen en doen wat er van je gevraagd wordt'. Eerlijk gezegd is dat het grootste punt waar ik me aan kan ergeren, van die losgeslagen kinderen die alles maar mogen van hun ouders, en denken dat de wereld om hun draait. Met van die sloofse ouders die heel druk zijn die koters alles naar de zin te maken. Zo worden dat nooit fijne volwassenen met een reele kijk op de wereld. Kunnen die kinderen niets aan doen, maar de ouders wel en snap gewoon niet dat ze dat zelf niet inzien. In m'n omgeving heb ik ook van die ouders, en snappen toch maar niet dat ik echt niets van hun kinderen moet hebben, en zeker niet enthousiast ben als ze langs komen. De moeder zit dan bijv op de bank terwijl koter helemaal los gaat, zonder enige vorm van ingrijpen want ze vind het allemaal best, iets met 'zo zijn kinderen' en 'hoort erbij'. Ik weiger ze nog uit te nodigen inmiddels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:00

Als er zelfs op het nieuws moet komen dat Eva jinek zwanger is... dan vraag ik me idd weleens af of kinderen baren een hoger doel is ofzo.
Wat een geneuzel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:06

Ik zie het anders..
Als mijn kind gelukkig is, dan zijn we dat als ouders ook.
Een ongelukkig of ziek kind is imo het ergste wat er is voor ons.

Kind laten zijn, vind ik idd ook een vreemde opmerking.
Maar wanneer een kind altijd onder volwassenen is en zich daarna moet gedragen, dan snap ik hem weer wel.
Kind kan best eens lekker vies worden doordat hij of zij aan het spelen is.
Creativiteit moet je bijhouden, anders raak je het ook kwijt, daar heb je ook wel de ruimte voor nodig.
Echter lang niet altijd en overal zoals sommige ouders dat vinden.

Ik stoor me ook vrij veel aan onopgevoede kinderen hoor en mijn man ook.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:44

lieveli schreef:
Ja! Ik vond het ook echt heel kinderachtig.

Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het heel provocerend op fb had gezet. Maar goed, mijn familie kon er om lachen.

Ik heb een keer foto's laten maken op Texel tijdens een verjaardagsweekend, in een marktplaats trouwjurk en mijn toen-vriend (en nu voor het echie, man), en de fotograaf had dat uiteraard met medewerking, op zijn site gezet met een heel verhaal erbij dat hij het heel speciaal vond dat hij zowel getuige als fotograaf was, en dat de bode van de gemeente ook getuige was en dat de schaapjes op de achtergrond het publiek waren van het huwelijk.

Helemaal aan het eind van het verhaal stond dat hij het fantastisch vond dat hij de hele dag in scene had mogen zetten (dus dat het nep was)

Die link heb ik zonder tekst en uitleg via whatsapp naar familie gestuurd en op facebook gezet.

50% was laaiend enthousiast op FB met feliciteren, een paar hadden het door en een paar dachten dat we knettergek geworden waren.

De familie was not really amused in het begin.

En wij hebben vette lol gehad :D :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:39

Biologisch gezien is het wel ons doel... maarja, ik ga altijd graag tegen gebaande paden in :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:18

sneeuwpop schreef:
Ik zie het anders..
Als mijn kind gelukkig is, dan zijn we dat als ouders ook.
Een ongelukkig of ziek kind is imo het ergste wat er is voor ons.

Kind laten zijn, vind ik idd ook een vreemde opmerking.
Maar wanneer een kind altijd onder volwassenen is en zich daarna moet gedragen, dan snap ik hem weer wel.
Kind kan best eens lekker vies worden doordat hij of zij aan het spelen is.
Creativiteit moet je bijhouden, anders raak je het ook kwijt, daar heb je ook wel de ruimte voor nodig.
Echter lang niet altijd en overal zoals sommige ouders dat vinden.

Ik stoor me ook vrij veel aan onopgevoede kinderen hoor en mijn man ook.

Ja kijk ik denk ook niet dat die man uit het stukje beweert dat kinderen nooit mogen spelen/rennen/vies worden. De crux zit hem in dat zij (of de ouders, eigenlijk liefst beiden :+ ) moeten snappen wanneer het wel kan en wanneer niet. Rennende/gillende/vieze kinderen in de speeltuin: prima, ga je gang. Rennende/gillende/vieze kinderen in mijn huis (waardoor de katten compleet over de zeik zijn de rest van de dag): niet okee. Alleen is het blijkbaar nogal lastig te begrijpen waar de grens ligt :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:38

Anoniem schreef:
Als er zelfs op het nieuws moet komen dat Eva jinek zwanger is... dan vraag ik me idd weleens af of kinderen baren een hoger doel is ofzo.
Wat een geneuzel.

Echt, had ik nog niet eens gehoord. Wel jammer, vond haar altijd zo'n leuke vrouw.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:00

Bloodymary :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:15

Ach, als zij er blij mee is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:28

Maar is t nieuwswaardig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:37

Anoniem schreef:
Maar is t nieuwswaardig?

Eerst dacht ik huh wat zeuren jullie nou? Maar idd, het is wel overal te zien... Niet echt nodig vind ik.

Bloodymary :')

Gisteren nog weer even een intens gesprek gehad met mn vriend, en volgens mij was dit toch de eerste keer dat hij zich echt realiseerde dat ik serieus was... En dat was een pittig gesprek. Maar wel een goed gesprek. Het doet mij vooral pijn dat ik hem waarschijnlijk niet kan geven wat hij wil. Lastig hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:43

He dat lijkt mij moeilijk.....

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:45

'doel als vrouw'? Jezus. In welke eeuw leeft die???

Hier weten mensen toch soms gewoon niet wat zeggen heb ik de indruk, dus dan zeggen ze zo maar iets dat op niet veel slaat. Afgelopen weekend was ik zandhoopjes in de zandbak voor de paarden in de paddock (die in aanleg is) aan het openharken. Kwam er een man 'leuk een zandbak voor de kinderen!' en omdat mijn collega/co-bewoner les geeft aan kinderen (en ik mss in bijberoep ook snel weer) zei ik 'ja, die zullen hier wel genoeg over de vloer komen!' waarop hij antwoordde 'en een ongelukje is ook rap gebeurd!' waarop ik zei dat er bij ons geen ongelukjes kunnen gebeuren omdat er al een knoop in ligt :+ het antw was iets in de trend van 'ik was ook lang tevreden met het kindje van mijn beste vriend...' (intussen heeft hij zelf een kind, maar was al iets ouder om er nog aan te beginnen). Sloeg niet echt op iets dus ik denk dat het was van 'ik weet niet meer wat zeggen' dus dan heb ik maar gewoon eens gelachen :') maar als het echt zo van die antwoorden zijn als die collega over 'het doel van de vrouw missen' of 'niet weten wat je mist' of 'je zal je nog wel bedenken' enz, dan krijgen ze nog een antw hoor ;)

Joolien schreef:
Gisteren nog weer even een intens gesprek gehad met mn vriend, en volgens mij was dit toch de eerste keer dat hij zich echt realiseerde dat ik serieus was... En dat was een pittig gesprek. Maar wel een goed gesprek. Het doet mij vooral pijn dat ik hem waarschijnlijk niet kan geven wat hij wil. Lastig hoor...

Aw, moeilijk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:46

Anoniem schreef:

Dat is het ook 'huilt alweer'. Soms zou ik willen dat ik gewoon leuk en positief kon denken over kinderen, maar dat kan ik gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:50

Ik ook niet. Ja, m’n neefjes en nichtje vind ik leuk en heus sommige kindjes van vrienden ook wel.
Maar zelf? Never...
Ik heb geen mama gevoel, krijg al paniek als ik eraan denk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:00

Joolien schreef:
Anoniem schreef:

Dat is het ook 'huilt alweer'. Soms zou ik willen dat ik gewoon leuk en positief kon denken over kinderen, maar dat kan ik gewoon niet.

Moet je ook gewoon niet willen...
Als je dat gaat willen gaat het misschien geforceerd gebeuren en kom je jezelf 10x harder tegen als je wel een kind gaat krijgen. Het is eigenlijk aan jouw vriend, nu hij het goed beseft, of hij zijn eigen wens zou kunnen opgeven. Daarin zal hij duidelijk naar jou moeten zijn. Al lijkt het mij voor hem ook heel erg moeilijk... maar jij kan er niets aan doen dat jij dat 'mama gen' niet hebt :(:)
Ik heb het in mijn nabije omgeving gezien, is uiteindelijk ook zeer veel ellende uitgelopen...
Toch een baby, wisselende zwangerschap, postnatale depressie, paniek aanvallen... niet meer goed voor eigen kind kunnen zorgen, hechtingsproblematiek bij het kind. En nu nog steeds veel jeugdzorg en GGZ ellende in het gezin. Terwijl ze er allemaal 100% voor gaan en oprecht hun uiterste best doel en het beste willen voor het kind.
Dit is wellicht een extreem geval... maar voor mij persoonlijk wel een goede waarschuwing :')

Trouwens nog even over dat stuk...
Niet succesvol, ons doel gemist :') Wat een ellende in ons leven :+

Ik denk dat Angela Merkel, Oprah, Hellen Mirren, Jennifer Aniston en Theresa May er ook zo over denken :Y)