Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:30

Greetje63 schreef:
Boemklatsch jij hebt jouw portie wat blessures betreft dus voor de komende tijd wel gehad. Hopelijk kun je dit jaar lekker door blijven trainen.
Cchanny jij dus ook weer een start gemaakt.
Ik had eigenlijk vandaag in het bos willen gaan lopen maar ik had te weinig tijd om eerst naar het bos te fietsen en dan daar pas mijn rondje te beginnen. Dus maar vanuit huis vertrokken op mijn gewone loopschoenen en in het bos ook maar op het fietspad gebleven. Rustig duurloopje van 17km gemaakt. Was net op tijd terug voor paardrijles van dochter. Morgenavond interval training op de baan. Maar ik ben blij dat ik vanavond de deur niet meer uit hoef.

Ja klopt, kon door school elke keern iet lopen. Of nouja, was zo druk dat ik een uurtje vrij geen zin meer had.

Jeetje! 17km, dat lijkt voor mij echt nog mega ver weg!

Vinden jullie dat nou fijner lopen het bospad?

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:35

Cchanny ik plan het lopen altijd vooraf in. Als ik het af laat hangen of ik al dan niet tijd heb schiet het er bijna altijd bij in. In het bos/ in de natuur lopen vind ik veel leuker. En bosgrond is veel minder belastend dan asfalt. Maar bosgrond is wel zwaarder lopen en voor tempo trainingen moeilijker te doseren dus ik varieer bewust met ondergrond. De ene keer asfalt, de andere keer bos , een keer per week baan en soms ook gedeeltelijk verhard en gedeeltelijk onverhard.
Vanavond staat de baan gepland voor een interval training.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:19

Greetje63 schreef:
Cchanny ik plan het lopen altijd vooraf in. Als ik het af laat hangen of ik al dan niet tijd heb schiet het er bijna altijd bij in. In het bos/ in de natuur lopen vind ik veel leuker. En bosgrond is veel minder belastend dan asfalt. Maar bosgrond is wel zwaarder lopen en voor tempo trainingen moeilijker te doseren dus ik varieer bewust met ondergrond. De ene keer asfalt, de andere keer bos , een keer per week baan en soms ook gedeeltelijk verhard en gedeeltelijk onverhard.
Vanavond staat de baan gepland voor een interval training.

Oke gaaf :)

Ja ik kan het helaas nooit inplannen met school,

De dinsdag en donderdag staan wel vast voor mij. Maar als ik het druk heb met school, skip ik het liever dan dat ik faal op school.

Helaas hebben wij geen bos hier, daarvoor moet ik al met de auto gaan rijde, wel af en toe parkjes maar daar ben je niet zeker van de hondenpoep

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:20

Ik moet van mezelf morgen weer :j Regen of geen regen, wind of geen wind..

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:35

Ik probeer ook echt in te plannen anders bedenk ik me over 3 weken ineens dat ik ben 'vergeten' te gaan hardlopen. :+
Ik wil vandaag, zaterdag en daarna bekijk ik het per dag even.. Ga zondag op vakantie, en wil daar wel hardlopen maar ga mezelf geen verplichtingen opleggen op vakantie. ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:41

Cchanny ik heb overdag ook gewoon mijn werk (30 uur per week) en daarnaast nog zorg voor de kinderen. Het is echt een kwestie van goed plannen. Zie dat ook bij mijn kinderen, die zitten allemaal op de atletiek, hebben het ook druk met school, sommige nog veel reistijd, veel huiswerk maar ze weten altijd tijd te maken voor hun trainingen. Jongste dochter is nu op de baan, vanaf half zeven kan ik op de baan terecht en drie van mijn zonen hebben vanaf half zeven krachttraining in het krachthonk.

Ik krijg meestal iedere pakweg twee weken een nieuw schema van mijn trainer en dat volg ik altijd precies op. Kan ook niet gaan schuiven met dagen (is sowieso moeilijk met 5 trainingen per week) want dan klopt het schema niet meer. De rustdagen zijn bewust gepland. Dus ook op vakantie gaan mijn loopschoenen (en schema) mee.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:00

Greetje63 schreef:
Cchanny ik heb overdag ook gewoon mijn werk (30 uur per week) en daarnaast nog zorg voor de kinderen. Het is echt een kwestie van goed plannen. Zie dat ook bij mijn kinderen, die zitten allemaal op de atletiek, hebben het ook druk met school, sommige nog veel reistijd, veel huiswerk maar ze weten altijd tijd te maken voor hun trainingen. Jongste dochter is nu op de baan, vanaf half zeven kan ik op de baan terecht en drie van mijn zonen hebben vanaf half zeven krachttraining in het krachthonk.

Ik krijg meestal iedere pakweg twee weken een nieuw schema van mijn trainer en dat volg ik altijd precies op. Kan ook niet gaan schuiven met dagen (is sowieso moeilijk met 5 trainingen per week) want dan klopt het schema niet meer. De rustdagen zijn bewust gepland. Dus ook op vakantie gaan mijn loopschoenen (en schema) mee.

Ik red het gewoon niet. :)
Het is goed dat jij het wel red en je kids ook.

Maar ik red het soms gewoon niet puur door school

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:46

Cchanny je moet natuurlijk helemaal niets en je mag het helemaal zelf weten. Maar in mijn beleving kun je altijd een uur eerder opstaan of een uur later naar bed gaan om toch te kunnen trainen. Voor mij is het ook de enige instelling waardoor het ook altijd lukt. Geen tijd daar geloof ik niet in. Dan is het geen tijd voor over hebben of de prioriteiten elders leggen. Dat geeft niet want het kan dat de prioriteiten elders liggen. Maar enkel door school , dat zou niet gezond zijn als je 16 uur per dag aan je studie / school besteed 7 dagen per week.

Vanavond de wind getrotseerd. Dat de wind wat was gaan liggen was slechts een illusie die ik al ondervond op weg naar de baan. Maar ik heb mijn interval programma toch redelijk op de streeftijden af kunnen werken. alleen de eerste 2000m heb ik bewust iets rustiger gedaan. Dat was achteraf gezien een slimme zet want anders was het niet gelukt de daaropvolgende 1000tjes op 4.15 en de vijf 600tjes op 2.27 te lopen. Was wel een luxe want niet alleen mijn trainer was er niet maar ook de andere jongens uit zijn groepje waren er niet; had dus de hele binnenbaan voor mij alleen.
Morgen rustdag, althans wat lopen betreft want helaas wel een lange werkdag.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:10

Ik ga al rond 12 uur naar bed :)
om dan nog later te gaan en zit om half 8 in de trein. Dat zijn erg lange dagen en inderdaad mijn prioriteiten liggen bij school en niet hardlopen. Ik zit erg lang aan mijn studie ja, maar dat is alles om mijn studie te behalen. Het gaat niet bij iedereen even makkelijk.

Ik heb een nieuwe prestatie behaald *\%/* 3km in 33 minuten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:25

Ja cchanny dan ga ik er maar verder niet op in. Als je al maar een uur of zeven slaapt en 17 uur per dag dus 119 uur met je tie kwijt bent per week dan heb je ook geen speling meer. Dan ligt de prioriteit ook meer bij het efficient indelen van je studie uren. Want daar moet verbetering mogelijk zijn met deze studie belastingtijden. Alleen zo jammer dat je gelijk de suggestie wekt dat anderen zoveel meer vrije tijd hebben. Mensen die echt geen tijd hebben vind je hier niet op het forum. Maar fijn nu toch weer een gaatje gevonden om te lopen..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:32

Greetje63 schreef:
Ja cchanny dan ga ik er maar verder niet op in. Als je al maar een uur of zeven slaapt en 17 uur per dag dus 119 uur met je tie kwijt bent per week dan heb je ook geen speling meer. Dan ligt de prioriteit ook meer bij het efficient indelen van je studie uren. Want daar moet verbetering mogelijk zijn met deze studie belastingtijden. Alleen zo jammer dat je gelijk de suggestie wekt dat anderen zoveel meer vrije tijd hebben. Mensen die echt geen tijd hebben vind je hier niet op het forum. Maar fijn nu toch weer een gaatje gevonden om te lopen..

Die suggestie wek ik niet dat denk jij dat ik dat zeg.

Ik ga hier nu ook niet meer verder op in

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:51

Oh ik was jullie al weer kwijt zeg. Gelukkig hebben jullie niet te veel gekletst. Hier gaat het goed.

Hardloopgroep is weer begonnen en ondanks dat ik nog steeds de langzaamste ben (aaahhhhh :+ ) Kan ik het allemaal prima volhouden. Die snelheid komt vanzelf wel.
Probeer tussen de trainingen zeker 1 of soms 2 keer te trainen. Voel me nu al een paar dagen niet helemaal fit. Zondag voor het laatst gelopen, probeer morgen wel echt te gaan.

Heb wel weer last van mijn ene scheen. Vrijdag heb ik een paar uurtjes die ik moet overbruggen in Groningen dus dan wandel ik even naar Runnersworld met mijn schoenen. Ik heb altijd maar last in 1 scheen. Ik vermoed dus dat mijn schoenen wel oke zijn, maar dat mijn ene voet anders afwikkeld dan de andere. Ik hoop dat dit met een zooltje op te lossen is. Ik heb even geen nieuwe hardlopenschoenen geld namelijk :o

Over kleding: Ik heb afgelopen zaterdag bij de Bristol mijn slag geslagen. Nieuw shirt en broek gekocht van Nike, alles was 30% korting. Bij de Zalando nog een nieuwe 3kwart gekocht van Only play.
Moet er eigenlijk nog een korte of driekwart bij voor de zomer, maar dat komt nog wel.

Ben wel al tijden opzoek naar een niet te dure muts. Ik heb snel last van mijn oren. Een gewone muts is me te warm en als het regent niet praktisch.

Ik vind de loopkleding van leontien trouwens ook fijn.
Nu ook in de aanbieding:
www.leontien.nl

Nadeel is dat er verzendkosten overheen komen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:29

Leotien heeft ook mutsen. Ik heb deze voor 3 of 4 euro bij de Kruidvat gekocht laatst.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:05

Ja dat weet ik, maar blijkbaar is alles wat van Leontien is hier bij alle kruidvatwinkels roofgoed :+ Ik wilde namelijk ook van die elastieken van haar en die kon ik ook nergens meer vinden. En ik vind het zonde om verzendkosten te betalen voor die paar euro.

Zit die muts wel een beetje mooi trouwens. Ik had er namelijk 1 bij de bristol gevonden maar dan leek het net of ik een badmuts op had :+ Echt geen gezicht.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:10

Sakkia is een kwestie van maar hard genoeg lopen, dan is niemand die het ziet. Heb zelf een mutsje van asics maar draag hem maar zelden. Echt alleen bij min zoveel. De bijbehorende handschoentjes draag ik wel vaker. Vandaag met het lopen ook aangetrokken.
Had de loopgroep een stop gehad dan omdat je schrijft dat de groep weer is begonnen? Hier gaat het het hele jaar door.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:18

Ik ben nu eindelijk ook weer goed begonnen. Het is steeds weer opbouwen en dan op een gegeven moment heb ik ineens geen zin meer en stop ik weer een paar weken met hardlopen en dan begin ik weer bij week 6 met inmiddels beste vriendin Evy. :')
Maar ik voel me nu wat vastberadener, want jeetje, ik ga gewoon door de regen en de kou!

Ik ben eerder al wel eens gestopt i.v.m. scheenbeenpijn en om dat nu te voorkomen ben ik aan het werken aan mijn techniek. Ik merk echt al een groot verschil, geen pijn meer aan knieën of schenen of wat dan ook. Alleen mijn kuiten moeten er nog erg aan wennen omdat die nu harder aan het werk worden gezet. Gelukkig heb ik onlangs een foam roller gekocht en die vermindert mijn spierpijn en stijfheid echt aanzienlijk. Eerst kon ik 3 dagen bijna niet normaal lopen en nu heb ik de volgende dag nergens last van. :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:21

Afbeelding
Hier zie je een beetje wat ik op mijn hoofd heb. Een hoofband die langer Is bij je oren dus ook meteen een oorwarmer. Ik vind hem ideaal.
Ik dacht dat ik hem bij ooteman gekocht had want het is van harrys horse maar ik kan het niet op de site vinden helaas. Ik zou er zelf graag nog een hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:24

Ja ivm de kerstvakantie. Een officiële loopgroep zijn we namelijk niet. Het gaat in blokken van 7, 8 of 9 trainingen tot de volgende schoolvakantie. Ooit zal het wel een officiële loopgroep worden, maar het is begonnen als een clinic die twee keer gegeven werd hier.
Mensen vonden dat wel leuk en hebben eens gekeken of elke week met elkaar trainen met de trainer van de clinic geen mogelijkheid was. Dat is toen zo verder gegaan en later heb ik me ook aangesloten.

Ik woon maar in een klein dorp, daar hebben we geen atlethiekvereniging ofzo ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:29

Oh dat is wel een goede tip. Ik ga direct even kijken bij Divoza en Epplejeck naar zoiets :j
Zitten beiden bij me in de buurt dus dat moet wel goed komen.

Ik heb trouwens liever een muts hoor, heb kort haar en een haarband zorgt voor hele vreemde creaties in het midden van mijn hoofd.

Mag ik trouwens vragen wat jullie voor jullie schoenen hebben betaald?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:37

Asics GT 2000 119 euro.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:37

Ik geloof dat mijn schoenen ongeveer 125 euro kostten. Ik heb ze gehaald bij Runnersworld nadat ze zo'n analysefilmpje hadden gemaakt. Het is mijn eerste paar dus ik wilde niet meteen de duurste schoenen halen, maar ook niet de aller goedkoopsten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:03

Heb verder niet naar de prijs gekeken, neem altijd diegene die ze me adviseren. Heb al 9 jaar dezelfde type schoen, nou ja steeds de opvolger. Kan altijd kiezen uit deze of een bepaald type new balance. Die heb ik ook een keer geprobeerd. Maar uiteindelijk bevielen de asics me beter. Heb wel het idee dat de kwaliteit van de schoenen de laatste jaren slechter is geworden.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:24

ik heb 140 euro betaald voor de Asics gt 2000, helaas bleken dit voor mijn niet de juiste schoenen en loop ik nu ook nog met zooltjes van 20 euro (160 dus in totaal). opzich kijk ik niet zo naar de prijs omdat ik het goede wil voor mijn lijf, helaas bleek dit dus niet zo te zijn (winkel heeft wrss een slordige analyse gemaakt) en moet ik komende zomer wrss weer nieuwe aanschaffen terwijl ik dan niet eens op de helft van het aantal kilometers zit dat je ermee kunt lopen. :S

greetje, wij hebben thuis ook zo'n band alleen dan een knal blauwe. ik zou eigenlijk ook wel een iets subtielere willen want ze zijn wel heel handig! ik ga eens kijken bij C&A tussen de mutsen, ik weet dat ze daar laatst van alles en nog wat hadden tussen hangen (hopelijk ook deze dingen)

pff ik wordt er echt helemaal gek van, van die blessures! ik loop nu een half jaar een beetje aan te kwakken met shin splints. afgelopen week leek de oplossing gevonden in een paar zooltjes waar ik dan ook 2 keer heerlijk op heb gelopen (gewoon rustig en maar een klein stukje (2km met in het midden nog wat rust met wandelen en oefeningen). afgelopen zaterdag ben ik wezen wandelen, 10km op mijn oude gymschoenen (zonder correctie voor overpronatie want in het dagelijks leven heb ik daar ook niks voor dus ik dacht dat het ook bij wandelen niet veel zou uitmaken). tijdens het wandelen voelde ik mijn schenen al weer maar stoppen kon niet en ik wilde niet het gezellige uitje van mijn moeder en collega/kennis verpesten. maar nu zit ik dus weer met die rotschenen! mijn moeder en ik zijn nu bij start to run les 4. zou ik nu gewoon 1,5 week helemaal niks hardlopen (dan fiets ik wel met mn moeder mee) en daarna weer bij dr invallen (mijn moeder loopt zeer traag en conditie heb ik nog genoeg) of zou dat een te grote stap zijn voor mijn pezen/spieren? zij moet dan ;
1min rennen, 1 min rust
2 min rennen, 2 min rust
3 min rennen, 3 min rust
3 min rennen, 3 min rust
3 min rennen, 3 min rust

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:43

Ik dacht 150 of 160 euro, en laatst waren ze in de aanbieding bij futurumshop voor 100 euro (die heb ik ook ingeslagen). Asics Nimbus.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:05

Welshfan Ik zou gewoon opnieuw beginnen en vragen of je moeder de eerste twee weken gewoon twee keer wil doen. Wel balen dat je er zo'n last van hebt.

Ik heb van de week de saucony omni 13 gekocht en deze waren 140. Mijn vorige waren nikes en die waren volgens mij 150.