[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:45

Ik kom net uit mijn reeks nachtdiensten. Maar je eet dan heel anders inderdaad :j

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:45

Nou de nieuwe weegschaal bevalt mij prima ;)

2 weken geleden gewogen: 68,7
Weekend gehad met verjaardag en dagje jureren.
Stiekem bij oma 's middags gewogen die woensdag: 69
Dat viel me mee.
Nu hebben we de paasdagen ertussen gehad, 2 verjaardagen, bios met de meiden en gister toch wat genomen bij de musical.
Vanmorgen weer gewogen: 69,1
Ik ben er blij mee.
We gaan gewoon weer lekker verder!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:48

@Madeira wow wat veel afgevallen, goedzo! Knap hoor

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:54

Niks is zo frustrerend als zo je best doen met gezond eten om af te vallen en er gaat geen gram af. Ik eet gezond, snoep niet meer, eet geen chips meer (alleen 1 klein schaaltje op zaterdagavond, voorheen deed ik 1 a 2 dagen met een zak) en probeer 3x per week 5km te wandelen (stevig doorlopen).
Ik heb dan ook besloten dat ik naar een dietiste ga. Maar welke?
Typ bij google dietiste + woonplaats in en er verschijnt een hele lijst.
Wat is nou een goede dietiste? Hoe vind ik die? Waar let je op?
Wie heeft er tips voor mij?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:57

Ik ben zelf ook bij een dietiste, daar ben ik erg blij mee. De eerste 4 kg lukte mij zelf ook wel, maar daarna ben ik het gewicht grotendeels kwijt gekregen door de eetgewoontes die de dietiste voorschrijft.
Ik zit bij Vivob, doorverwezen vanuit de huisarts. Ik weet alleen niet of ze door het hele land zitten. Maat je zou eens kunnen googlen. Wat mij aansprak aan deze werkwijze, is dat het meer een levensstijl en eetgewoontes is ipv een echt dieet... suc6!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:58

Wisselende diensten lijkt mij heel lastig om een beetje een gezond eetpatroon te houden. Ik merk het al als ik aan boord werk. 12 tot 16 uur per dag werken en er is zoveel vreetwerk :')
Over het Shredden, ik was in de eerste 10 dagen in totaal 16cm kwijt en 1.5kg. Ik merk dat ik mij met name energieker en sterker voel door het shredden!
Pff, Vanmiddag lang weekend weg met vrienden. Ik heb voor 2 van de 3 maaltijden per dag een vervanger mee...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:00

Dat is inderdaad ook iets wat ik wil, dat ze kijken naar je eetgewoontes en dat je leert eten/omgaan met gewone producten en niet een speciaal dieet met allerlei poeders/shakes etc.

Vivob, was het nog niet tegengekomen maar zal eens gaan kijken. Bedankt.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:10

Ha meiden,
Ik heb jullie een beetje laten "versloffen".
Heb het ontzettend druk gehad maar wel alles meegelezen.
Ik zie vooral goede resultaten voorbij komen, top! Goed te lezen dat
jullie de motivatie vast blijven houden en dit loont uiteraard.

@Frummels, tuurlijk mag je meepraten, welkom. Zou je misschien wat duidelijker kunnen vertellen wat je allemaal eet op een dag? Misschien kan er aan je eetpatroon een aanpassing worden gedaan wat al een hoop scheelt.

@Daphne, vervelend van je paard! Stond je hier niet achter?
Ik denk dat wanneer je wat meer afvalt dit niet zo'n ramp is en wanneer je weer wat lekkerder in je
vel zit je snel weer op je streefgewicht zult zijn.

@Madeira, als je het goed weet vol te houden het afvallen zou je inderdaad nog iets meer af kunnen vallen als je je daar prettig bij voelt. Iedergeval goed gedaan meid!

@Wendy1978, wow wat knap dat je dat shreden zolang hebt volgehouden. Ga je dit afbouwen of blijf je er meer door gaan?

@Wollie2004, jemig meid wat ga je snel!!! Super dat het zo goed gaat. Jij kan alweer een nieuwe garderobe aanschaffen. Hoeveel wil je er nog af hebben?

@JastieHorse, succes met je nachtdiensten. Ik heb een hoop lekkere dingen bij mij om de nacht door te komen en daar is jou lijstje gezond bij. Ik denk dat het wel zal meevallen met het aankomen.

@KarinW86, dat valt zeker mee. En nu gewoon de draad weer oppakken. You go girl.

@Misterylady, staan er geen recensies bij? Wel frustrerend als je zo je best doet en er gaat niks vanaf.

@Mootje, lekker genieten van je weekend weg. Goed dat je aan de vervangers heb gedacht maar af en toe wat lekkers moet kunnen.

Sinds ik terug ben gekomen van wintersport 24 maart ben ik eigenlijk heel slecht bezig.
Ik eet met de pot mee (woon weer bij mn ouders en dat zijn dus ook gewoon aardappels etc)
Ook sport ik niet meer. Ben veel uit eten geweest, pasen is voorbij gekomen en heb veel verjaardagen gehad.

Had verwacht een paar kilo te zijn aangekomen maar was gister weer -600 gram kwijt.

Sta nu op de 66.6 kg en kom van de 76.1 kg. Wil het liefste naar de 60 kg met 168 maar ben niet zo
gemotiveerd meer als voorheen. Maar snap gewoon niet dat ik blijf afvallen, welliswaar langszamer maar
heb nog niet stil gestaan. Zit wel weer veel lekkerder in mn vel dan een maand geleden, kan het hiermee te maken hebben?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:13

Winner, Ik ben even groot als jou en ik wil naar de 68kg. Ben heel breed gebouwd en zelfs met 18.5kg meer steken mij ribben en heupen uit :=
Ik baal dat ik door mijn werk niet echt een ritme in zowel het eten als het sporten kan krijgen. Moet veel last-minute reizen, zit vaak aan boord en ben dan na 16 uur werken te moe om de sportschool in te gaan -O-

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:15

Wel lekker dat je nog steeds blijft afvallen Winner :).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:21

Jeetje dames wat kletsenm jullie veel en wat maken jullie enorme samenvattingen :oo Daar heb ik niet echt de tijd voor hoor :+ Lees bij tussen het werk door en pas dus steeds een stukje en dan ben ik wat ik eerder heb gelezen alweer kwijt :')

Frummels: Tuurlijk mag je hier mee praten!

Madeira: *\o/* Wat super goed van je!

NOa_: (ben het echt even kwijt sorry :o ) slik je ook de pil?

Mayflower: :(:) Paard verkopen is nooit leuk........

Voor de rest ben ik het echt even kwijt.

Ik hoop vanmiddag even een rondje te kunnen hardlopen :j Beetje plannen want vriendjelief moet vannacht werken dus die wil nog slapen van te voren (dus ga ik wijntjes drinken bij een vriendin :') niet goed voor de lijn, zij lijnt ook, maar wel heel gezellig en zovaak doen we het niet)
Dus denk ik dat ik vroeg ga avondeten en dan na het avondeten even een rondje ga doen :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:25

Hé Sas, jij ook hier :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:30

Karin, Wollie en winner goed bezig!!
Sakkia, af en toe moet dat kunnen toch!
Hier heb ik genoeg fruit meegenomen om de dag door te komen zonder te gaan snoepen
(Ik heb 1 appel, 2 peren en 4 mandarijntjes mee :') is eigenlijk voor het hele weekend haha)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:34

Fruit is altijd beter als die snoepjes ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:36

Daarom heb ik ook maar m'n weekend voorraad meegenomen, of ik het allemaal eet is een tweede maar heb ik in ieder geval genoeg alternatieven! :D

Heb jij de draad ook weer opgepakt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:37

Jeps :j Zag jou idd ook al voorbij komen.

Moet ook wel een keer kunnen idd. Maar het wordt meestal heel laaaaaaaat en veel wijntjes :D Kan die nu ook wel even gebruiken hoor :o Hebben een inbraak gehad 4 weken geleden en ik ben vannacht voor het eerst alleen thuis :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:42

@Tarzan hier ga ik er ook weer vol goede moed er tegen aan...laatst veel verjaardagen enz gehad.. nu zaterdag weer, maar ga me echt proberen in te houden.
Vanavond ook weer sushi eten.
Maar de rest van de dagen gewoon normaal proberen te houden.
Hoop dat het binnenkort weer wat rustigere wordt dat ik wat meer dagen niks heb zeg maar.

@SAKKIA he gadver een inbraak.. Lijkt me wel spannend dan

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:44

Hee Winner: motivatie komt wel weer terug hoor! en super dat je toch blijft afvallen. Ik denk dat het lekker in je vel zitten er zeker mee te maken heeft! (ikzelf wil nog 8 kg kwijt)

Wisselende diensten of zoals mootje op de vaart zitten lijkt me ook erg slopend voor je eetgewoontes..
Vind het dan ook erg knap dat ook jullie hier je draai in weten te vinden en positieve resultaten hebben, dat doe ik jullie echt niet na! (ben echt zo'n ritme dier...)

Oeh jam Karin, sushi! <3

owjeej Sakkia, dat lijkt me akelig!

Frummels, ik had nog niet op je gereageerd, maar als jij je niet lekker in je kleding (vel) vind zitten en je wilt er wat aan gaan doen, moet je dat zeker doen. Jij kent je lijf het beste! (mochten er dingen gezegd worden dat je gewicht goed klinkt voor je lengte dan is dat alleen maar uit bezorgdheid, wij zien jou natuurlijk niet zoals je er werkelijk uit ziet, maar op de foto zie je er indd prachtig uit en kan me voorstellen dat je dat weer terugwilt!!) dus klets gewoon lekker mee hier! (ikzelf woog 74,4 met lengte van 1.56. niemand vond me echt te dik dik, alleen ikzelf merkte het gewoon erg goed, dikke bovenbenen in mn rijbroek, broeken knelde, overal kwabjes... dus ik begrijp je helemaal!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:46

iemand hier bekend met de hcg tablets?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:47

Ik red het niet om op iedereen te reageren :o

@Mayflower: :(:) :(:) , wat rot voor je, kan me voorstellen dat het dan allemaal wat moeilijker gaat :(:) :(:) :(:)

@Frummel: iedereen is gewoon bezorgd, hoor. Maar ik zie idd niks gek op de foto, ziet er prima uit en niks extreems, is ook een heel groot verschil in leeftijd en passend gewicht, denk ik. Ik was vroeger broodmager als tiener, begin 20, *durf mijn gewicht van toen hier ook niet neer te zetten*, ga nu richting de 40 en ik hield altijd als mooi gewicht voor mezelf, ik ben 1.75 ongeveer, 65 kg aan, maar dat mogen er nu best een paar kg meer zijn, zou 68 mooi vinden voor mijzelf (let wel, voor mij en en mijn postuur), maar dat zou ik als ik 10 of meer jaar jonger zou zijn echt veel te stevig vinden.

Hier vanmorgen havermout, vult idd goed en goed voor de afwisseling.
Verder al een hele tijd niet lekker en niet echt tijd om uit te zieken -O- , sporten lukt nu ook echt even niet -O- , daar is gewoon even niet genoeg energie voor.
Gisteren dan ook maar dochter van 8 op mijn paard van 1.80 gezet, hahahahaha, heeft die ook nog wat beweging en kind weer blij :D .

Dat shredden lijkt me wel wat, maar doen jullie dat allemaal via internet? Dat lijkt me namelijk zo lastig, alhoewel dat ook via de tv kan, geloof ik, maar ik ben niet zo heel handig in die dingen :o .

Vanmiddag met dochter maar eens mueslirepen volgens Amber maken, gisteren niet meer gered.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:52

Avaluna, even van een fb bericht van mij gekopieerd:
Citaat:
10 dagen level 1, 10 dagen level 2 en 10 dagen level 3.
1: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8
2: http://www.youtube.com/watch?v=NH4NDIdWvSU
3: http://www.youtube.com/watch?v=hhmKIwitP2o

Ze heeft nog een paar programma's die op youtube staan.
Yoga meltdown: http://www.youtube.com/watch?v=q5nyrD4eM64
6 week sixpack.
week 1: http://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI
Banish fat: http://www.youtube.com/watch?v=FTT4W8ygJ7w
Cardio kickbox: http://www.youtube.com/watch?v=kDwdturFDJs

En hier nog wat andere (shoulders, arms, lean, total body workout):
http://www.youtube.com/watch?v=BZEwjYPg ... D9918D21E7

Balen dat je ziek bent! Leuk dat je de kleine op zo'n reus kan laten rijden :)
Laatst bijgewerkt door Mootje op 05-04-13 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:52

@Rockey, ik ken het niet.. Wat is het dan?

Dit ziet er veelbelovend uit, iemand deze weleens gedaan?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:59

ja is ook niet leuk, maar eens moet de eerste keer zijn toch. Ben een grote meid en het zal allemaal wel goed komen en anders neem ik gewoon de katten voor een keertje mee naar bed :o Hoewel ik door die kleine van mij minder slaap zal hebben dan doordat ik wakker lig van elk geluidje :')

Ik ben ook niet te dik hoor. Heb gewoon wat vetjes die ik graag kwijt wil en eigenlijk is het elk voorjaar hetzelfde verhaal :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:45

@Sakkia: kan me wel voorstellen dat zoiets impact heeft, zo maar in je huis... :(:)

@Mootje: bedankt, wat lief <3 .

Tja, niet direct on-topic, maar toch wel reden van wat extra kilootjes :') , hahaha, ik maak zelden foto's, dus deze is al oud, eerste keer los op paard van mama, hier is ze 6 jaar :D

Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:47

hannahaapje schreef:
@ safiera: aha, bij jou is er dus echt wel sprake van de levensstijl omgooien. Super knap hoor. Heb je het niet moeilijk wanneer je buiten de deur eet wat betreft het eten van niet-bewerkte producten?

Zo zou je het kunnen noemen ja. Een voorbeeld-dag:
O: pap met half melk half water (nep-brinta meestal)
T: twee wortels of tomaten
L: hele bak kwark met lijnzaad
T: rauwe broccoli
A: met de pot mee (ik probeer op te letten niet te veel te eten)
T: sinaasappel of ander fruit

Als ik sport eet ik 's middags pap in plaats van kwark en eet ik die bak kwark 's avonds voor ik naar bed ga. Is eigenlijk beter, omdat langzame eiwitten in kwark goed worden opgenomen terwijl je slaapt.