Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:24

Dan gewoon lekker doen Imay .

@Susan :9 ...ijsjes onderweg eten ...heerlijk .
En verdient natuurlijk .

Zelf gisteren nog een snel rondje van een uur gedaan .
Fiets ik op een gegeven moment aan twee heren voorbij .
Kreeg ik na geroepen " He ...wat heb jij dan gegeten " _O- :=
Tja ...vrouwen power ... :roll:

Waarschijnlijk ga ik binnenkort voor een zwemanalyse in een
endless pool :D
Vandaag krijg ik wat beschikbare datums via de email .
Ben benieuwd .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:06

Hij is er :):)

Afbeelding

Echt super snel, gister besteld en vandaag al binnen...

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:00

Hoi, ik kom me even voorstellen! :D
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een fitness fiets (Cube SL Road, zie https://www.cube.eu/nl/2019/bikes/road/ ... 9-trapeze/). Ik wil graag het fietsen gaan combineren met hardlopen, wat ik nu al doe. Afgelopen zondag voor het eerst een ritje gemaakt en dat smaakt naar meer! Ik heb sinds gisteren ook een fietsbroekje (want au, die is wel nodig) en met Pinksteren staat er een grotere rit op de planning.
Ben echt nog een noobie op fietsgebied en ik zal daarom vooral gaan meelezen met jullie verhalen en ervaringen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:04

@ Imay ..toppie ...zul je veel plezier van hebben .

@Oedi ; Welkom , en gefeliciteerd met je aankoop *\o/*
Heel veel plezier en veilige km er mee .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:42

Waar kopen jullie je fietskleding?

Ik ben wel bekend met wat merken maar zoek eigenlijk de wat goedkopere spullen. Er zijn zoveel webshops dat ik bij elke website nu twijfel of het wel een eerlijke website is of dat ik ergens opzit waarvan de spullen niet aan gaan komen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:51

Zale-Online hebben we al meerdere keren van besteld als t om goedkope merkkleding gaat. Regelmatig ff op kijken. Voorraad wisselt regelmatig.

Hebben ook een top klantenservice.

En Decathlon is natuurlijk ook altijd prima.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:00

Oedi schreef:
Hoi, ik kom me even voorstellen! :D
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een fitness fiets (Cube SL Road, zie https://www.cube.eu/nl/2019/bikes/road/ ... 9-trapeze/). Ik wil graag het fietsen gaan combineren met hardlopen, wat ik nu al doe. Afgelopen zondag voor het eerst een ritje gemaakt en dat smaakt naar meer! Ik heb sinds gisteren ook een fietsbroekje (want au, die is wel nodig) en met Pinksteren staat er een grotere rit op de planning.
Ben echt nog een noobie op fietsgebied en ik zal daarom vooral gaan meelezen met jullie verhalen en ervaringen.

Meet meteen even de afstand tussen je zit botten op en kijk of je zadel breed genoeg is.. alleen een broek met zeem is maar de helft van het verhaal..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:05

AnnexUdith schreef:

Ik ben wel bekend met wat merken maar zoek eigenlijk de wat goedkopere spullen. Er zijn zoveel webshops dat ik bij elke website nu twijfel of het wel een eerlijke website is of dat ik ergens opzit waarvan de spullen niet aan gaan komen.

Bikester bevalt mij prima, ook bij garantie gevallen goede service..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:08

AnnexUdith schreef:
.

Ik heb drie merk broeken ( Liv) , en 5 shirt van Liv .
Die koop ik in de winkel of online .
Verder een hele boel shirt die van evenementen afstammen .
En ik fiets ook veel in een tri-suit .

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:11

@ Susan, dat ziet er nog eens goed ut :D

@T2T, dat soort opmerkingen blijven leuk haha. Gaaf die zwemanalyse!

@ Oedi, welkom! wat is jullie plan voor pinksteren?

@ May, leuk leuk leuk! Veel plezier er mee :D

@AnnexUdith, moet bekennen dat ik veel clubkleding heb en verder eigenlijk wat duurdere broeken

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:39

Ik heb net een nieuwe broek binnen van Futurumshop, zij hebben nu 15% korting op korte fietsbroeken. Ik had tot nu toe alleen een simpele van de Lidl, dus ik ben heel benieuwd hoe dit bevalt!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:04

@Iris82 Bedankt! Die site kende ik nog niet zal er eens een kijkje op nemen. Decatholon koop ik ook wel vaak maar nu is alles zo snel uitverkocht of niet in mijn maat. Bij Belga fietsen gaven ze al aan dat de verkoop van mountainbikes en wielrenfietsen ontzettend gestegen was door de crisis en mensen meer gaan fietsen. Heeft gok ik ook ontzettend invloed op de verkoop.

@martichr bedankt voor de tip! Bikester kwam ik al op uit maar vroeg mij af of het een betrouwbare site was.

@time2tri Bedankt merk Liv kende ik ook nog niet zal ik ook eens naar gaan zoeken.

@Lauraennala Duurdere broeken mag ik van mijzelf kopen als ik het fietsen lang volhoudt. Vroeger fietste ik paar keer en dan weer niet. Nu ik samen met iemand fiets gaat het motiveren ook een stuk beter. Dus in de toekomst wil ik zeker gaan overstappen op dure broeken.

@Bnet Kijk korting is altijd leuk meegenomen! Lidl heb ik ook jaren mee gefietst. Kreeg wel last van mijn kont moet ik toegeven. Nu ik vaker fiets heb ik gelukkig al minder last. Ik ben overgestapt naar B-twin van Dechatlon zitten ook erg fijn moet ik zeggen. Wel gaat kleding van de Lidl lang en goed mee en verkleurd ook niet snel na het wassen ect.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:31

Ik heb fietskleding van Rogelli (broek en 2 shirts) en van agu (long sleeve). Beide relatief betaalbare merken en ik vind ze kwalitatief en qua pasvorm erg fijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:06

Lauraennala schreef:
@T2T, dat soort opmerkingen blijven leuk haha. Gaaf die zwemanalyse!

En heb meteen naar het trainen met powermeter gevraagd . :D
Want vooralsnog is het nu een speeltje waar ik getallen op
zie .

Laatst heb ik toch aan de Corona 2020 ( thuis ) triatlon mee gedaan ! Nu was er gisteren nog een verloting en heb ik een
clinic gewonnen bij SwimRun Nederland _O-

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:57

Je had ook een boek aangeschaft toch voor trainen met een powermeter? Daar al wat dingen uit kunnen halen?

Ik gebruik mijn powermeter nu vooral tijdens de trainingen (belangrijk om je zones dan goed te weten), maar ook achteraf om te analyseren wat de vooruitgang is en om te kijken wat de trainingsintensiteit was. Ben zelf aan de slag gegaan met een trainingsschema maken, maakt het extra leuk :D

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:32

martichr schreef:
Meet meteen even de afstand tussen je zit botten op en kijk of je zadel breed genoeg is.. alleen een broek met zeem is maar de helft van het verhaal..

Bedankt voor de goede tip! Ik heb ze opgemeten en ik kom op 13,5 cm uit, mijn zadel is op het breedste punt 14 cm. Denk dat dat inderdaad aan de krappe kant is? Ik ga dit weekend naar de fietszaak om een achterspatbord te laten zetten dus dan vraag ik het meteen na.

@lauraennala We gaan een paar uur fietsen in omgeving Nijmegen/Groesbeek. :) Goed voor de conditie met al die heuvels!

Ik heb overigens ook spullen bij de decathlon gehaald, als ik het fietsen leuk blijf vinden kan ik altijd nog overstappen op duurdere merken.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:17

Oedi schreef:
martichr schreef:

Bedankt voor de goede tip! Ik heb ze opgemeten en ik kom op 13,5 cm uit, mijn zadel is op het breedste punt 14 cm. Denk dat dat inderdaad aan de krappe kant is? Ik ga dit weekend naar de fietszaak om een achterspatbord te laten zetten dus dan vraag ik het meteen na.

@lauraennala We gaan een paar uur fietsen in omgeving Nijmegen/Groesbeek. :) Goed voor de conditie met al die heuvels!

Ik heb overigens ook spullen bij de decathlon gehaald, als ik het fietsen leuk blijf vinden kan ik altijd nog overstappen op duurdere merken.

Toevallig dinsdag een zadelmeting laten doen bij Mantel. Mijn zitbeenknobbels zitten 13 cm uit elkaar. Mij werd inderdaad een breder zadel aangeraden, maar dat ligt ook weer aan je houding op de fiets en je lenigheid (en persoonlijke voorkeur). Mantel heeft wel een keuzehulp op de site staan ook.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:29

Oedi schreef:
martichr schreef:
We gaan een paar uur fietsen in omgeving Nijmegen/Groesbeek. :) Goed voor de conditie met al die heuvels!

Dan woon je redelijk bij mij in de buurt . :roll:

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:20

Lauraennala schreef:
Je had ook een boek aangeschaft toch voor trainen met een powermeter? Daar al wat dingen uit kunnen halen?

Ben nog niet echt opgeschoten met mijn boek :o
Iets met tijd hebben om te lezen -O-

Als je FTP en HF instellingen kloppen worden je zones toch
automatisch berekend .
Ik kan wel zelf een schema maken , maar er moet natuurlijk
een logische opbouw/ prikkel inzitten .
En ik heb geen verstand van trainingsleer .
Zal t.z.t als ik een afspraak heb voor de zwemanalyse me eens
laten voorlichten .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:17

Gisteravond nog even een mooi rondje gedaan van 27 km.

Normaal gaan we het bos in maar mijn fiets heeft een beetje moeite met schakelen (morgen breng ik de fiets heen voor een onderhoudsbeurt) dus stuk over de weg/grindpad gedaan. Uiteindelijk toch nog stukje bos gevonden en de verleiding is dan wel te groot dus maar even een stukje door het bos.

Oo de terugweg een hele mooie zonsondergang en wat is Drenthe dan toch mooi! Lekker weer even de kop leeggemaakt.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:30

Wat gebruiken jullie om je fiets goed schoon te houden? Ik heb inmiddels zo'n ding dat je om je ketting heen klikt en dat dan je ketting reinigt, maar na 1e gebruik is het bijgeleverde flesje schoonmaakmiddel al over de helft op dus daar moet ik nieuwe voor bij halen. En hoe vaak/om de hoeveel km maken jullie je fiets schoon?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:43

IMAY1990 schreef:
Wat gebruiken jullie om je fiets goed schoon te houden? Ik heb inmiddels zo'n ding dat je om je ketting heen klikt en dat dan je ketting reinigt, maar na 1e gebruik is het bijgeleverde flesje schoonmaakmiddel al over de helft op dus daar moet ik nieuwe voor bij halen. En hoe vaak/om de hoeveel km maken jullie je fiets schoon?

Voor het frame gebruik ik water met schoonmaakmiddel en een sponsje. Voor de ketting heb ik een ontvetter die je daarna met water af moet spoelen. Ik gebruik verder nog spul on de ketting in te vetten en ik heb nog spul die op het frame kan die de lak wat beschermt. Ik maak mijn fiets best vaak schoon vooral als er veel modder is en het flink nat is buiten. Met droog weer weer denk ik na 2 a 3 keer fietsen ik weer even een korte beurt doe. 1x per jaar wil ik nu mijn fiets laten controleren en goed laten reinigen. Vooral de onderdelen waar ik niet goed bij kan. Ik zal daar morgen ook nog om wat tips vragen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:19

Time2Tri schreef:
Lauraennala schreef:

Ben nog niet echt opgeschoten met mijn boek :o
Iets met tijd hebben om te lezen -O-

Als je FTP en HF instellingen kloppen worden je zones toch
automatisch berekend .
Ik kan wel zelf een schema maken , maar er moet natuurlijk
een logische opbouw/ prikkel inzitten .
En ik heb geen verstand van trainingsleer .
Zal t.z.t als ik een afspraak heb voor de zwemanalyse me eens
laten voorlichten .

Het berekenen van je zones kan je automatisch laten doen, maar daar worden wel eens verschillende formules voor gebruikt. Trainingsschema moet je inderdaad wel goed opbouwen :j

AnnexUdith schreef:
Gisteravond nog even een mooi rondje gedaan van 27 km.

Normaal gaan we het bos in maar mijn fiets heeft een beetje moeite met schakelen (morgen breng ik de fiets heen voor een onderhoudsbeurt) dus stuk over de weg/grindpad gedaan. Uiteindelijk toch nog stukje bos gevonden en de verleiding is dan wel te groot dus maar even een stukje door het bos.

Oo de terugweg een hele mooie zonsondergang en wat is Drenthe dan toch mooi! Lekker weer even de kop leeggemaakt.

Lekker is dat zo 's avonds nog even op pad.

IMAY1990 schreef:

Ik maak de ketting gewoon met de hand schoon met een borsteltje en kettingreiniger. Verder het frame met speciale fiets reiniger en soms gewoon een scheutje alles reiniger. Ik haal na iedere rit even een doekje over de ketting (gewoon oude droge doek) en om de rit vaak even laagje olie. Ongeveer om de week (of eerder als hij vies is) ontvet ik de ketting en maak ik het frame schoon.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:13

IMAY1990 schreef:
Wat gebruiken jullie om je fiets goed schoon te houden?

Voor de ketting heb ik deze :
https://www.futurumshop.nl/cyclon-bione ... 0-ml.phtml

Op een oude doek spuiten en dan over de ketting heen .
Het frame doe ik gewoon met water en een sopje .

het frame maak ik toch wel na iedere rit schoon :o

Bij Futurum Shop is extra 15 % korting op korte fietsbroeken
zag ik net .

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:17

Ik sluit me ook graag aan ☺️, fiets op de race en MTB!