Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:omdat juist die nu op de ic komen over een aantal weken niet zijn geent.
Ja de babyboomers wel, maar dat is niet wat er nu binnen komt.
Wat ik dus al aangaf.
DuoPenotti schreef:omdat juist die nu op de ic komen over een aantal weken niet zijn geent.
Ja de babyboomers wel, maar dat is niet wat er nu binnen komt.
Wat ik dus al aangaf.
nynke55 schreef:Het lijkt me dat als straks alles boven de 30/40 gevaccineerd is, de maatregelen sowieso voor een groot gedeelte overboord gaan, behalve misschien een paar waar iedereen zich aan dient te houden, zoals afstand en handen wassen.
bigone schreef:Sureido, helemaal met je eens, pas zodra iedereen de kans op minimaal 1 prik heeft gehad de maatschappij volledig open en dan ook geen gedoe met testen en andere zooi, diegene die dan niet gevaccineerd wilde worden hoeft wat mij betreft ook niet in bescherming genomen te worden.
pien_2010 schreef:bigone schreef:Sureido, helemaal met je eens, pas zodra iedereen de kans op minimaal 1 prik heeft gehad de maatschappij volledig open en dan ook geen gedoe met testen en andere zooi, diegene die dan niet gevaccineerd wilde worden hoeft wat mij betreft ook niet in bescherming genomen te worden.
Nee niet mee eens want dan vallen heel erg veel bedrijven om. Dus zo open als redelijk veilig maar kan, met in acht neming van regels maskers etc en de maskers moeten ook door gevaccineerde gedragen worden. Verder veel testen.
pien_2010 schreef:bigone schreef:Sureido, helemaal met je eens, pas zodra iedereen de kans op minimaal 1 prik heeft gehad de maatschappij volledig open en dan ook geen gedoe met testen en andere zooi, diegene die dan niet gevaccineerd wilde worden hoeft wat mij betreft ook niet in bescherming genomen te worden.
Nee niet mee eens want dan vallen heel erg veel bedrijven om. Dus zo open als redelijk veilig maar kan, met in acht neming van regels maskers etc en de maskers moeten ook door gevaccineerde gedragen worden. Verder veel testen.
madeliefw schreef:Vanaf welke leeftijd pien? We hebben onze vakantie geboekt. Ik ben volledig gevaccineerd maar denk dat vriend dan alleen zijn eerste hopelijk heeft gehad. En kindjes dus niks, moeten die alledrie getest? En hoe zit dat met die test? Ggd is gratineren krijg je geen bewijs, als je hier commercieel laat testen met bewijs betaal je iets van 130 euro voor een pcr test. Per persoon tikt dat wel aan...
sureido schreef:nynke55 schreef:Het lijkt me dat als straks alles boven de 30/40 gevaccineerd is, de maatregelen sowieso voor een groot gedeelte overboord gaan, behalve misschien een paar waar iedereen zich aan dient te houden, zoals afstand en handen wassen.
Maar wanneer denk jij dan dat we weer gewoon in de kroeg kunnen? Want zij hebben natuurlijk helemaal niks aan afstand houden, zo werkt het daar gewoon niet.
Is dadelijk alles gevaccineerd, mag je nog niet op stap... wat is er dan nog nodig? Ik ben daar wel soms een beetje bang voor. Ik vind gewoon wanneer iedereen een vaccin gehad heeft, je ook gewoon weer naar de kroeg moet kunnen, hoe lang gaan we anders nog door?
pien_2010 schreef:Sureido in Frankrijk mogen mensen na 9 juni op vakantie als:
1. Ze 2x gevaccineerd zijn;
2. Ze een negatieve covid test hebben;
3. Of een bewijs van antistoffen in het bloed.
En zo zal het moeten gaan en heel sneu dat jongeren dus langer moeten laten testen en voordeel dus voor gevacineerden. Het is even niet anders.
Het enige dat ik me afvraag is wie gaat dat controleren. Ben ik dat als mensen aankomen bij het vakantiehuis (dat hoop ik toch niet) of hoe gaat dit plaatsvinden?
Olympia schreef:Ik ben benieuwd morgen. Ik ben met 3 mensen in nauw cintact geweest die positief getest zijn. Zelf ben ik 2x gevaccineerd met Pfizer en heb ik geen klachten, behalve dat ik vermoeid ben. Ik ga er maar vanuit dat ik positief test en geen klachten heb, omdat ik gevaccineerd ben
Olympia schreef:Nee, je kan ook al ben je gevaccineerd nog steeds Corona krijgen. De kans dat je er ziek van wordt is door vaccinatie aanzienlijk kleiner. We zullen zien morgen. Ik word met voorrang getest omdat ik in de zorg werk
Olympia schreef:Ik ben benieuwd morgen. Ik ben met 3 mensen in nauw contact geweest die positief getest zijn. Zelf ben ik 2x gevaccineerd met Pfizer en heb ik geen klachten, behalve dat ik vermoeid ben. Ik ga er maar vanuit dat ik positief test en geen klachten heb, omdat ik gevaccineerd ben
Olympia schreef:Nee, je kan ook al ben je gevaccineerd nog steeds Corona krijgen. De kans dat je er ziek van wordt is door vaccinatie aanzienlijk kleiner. We zullen zien morgen. Ik word met voorrang getest omdat ik in de zorg werk
sureido schreef:Nikass volgens mij begrijp je het echt niet maar nogmaals een uitleg:
Als dadelijk alles wat 30/40+ is opeens voordelen gaat krijgen omdat zij een vaccin hebben en de jeugd nog steeds niet mag, vind ik dat gewoon oneerlijk. Dan is namelijk alles wat risico loopt gevaccineerd, wij lopen minimaal risico op IC/ziekenhuis opname en dan vind ik het niet kloppen dat wij nog langer aan allerlei maatregelen moeten houden en mensen die een vaccin hebben niet.
Dan vraag ik mij nog af waarvoor we aan de maatregelen houden, want zelf hebben we minimale kans op heftig verloop en die wie we willen beschermen zijn beschermd.