Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:25

Een plek op de ic als ze van hun fietst stuiteren of van het paard....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:28

DuoPenotti schreef:
omdat juist die nu op de ic komen over een aantal weken niet zijn geent.
Ja de babyboomers wel, maar dat is niet wat er nu binnen komt.
Wat ik dus al aangaf.

Maar dat was het punt niet.
Het ging om mensen voordelen geven als ze geënt zijn of Corona hebben gehad.
Niemand heeft gezegd alles nu maar open te moeten gooien.

Het ging er juist om dat het vreemd is nu dingen open te gooien voor mensen die gevaccineerd zijn.
Ik ga dus ook mee met bovenstaande bokkers. Pas over dit soort dingen gaan spreken als iedereen ook de kans heeft gehad op een vaccinatie

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:31

DuoPenotti schreef:
omdat juist die nu op de ic komen over een aantal weken niet zijn geent.
Ja de babyboomers wel, maar dat is niet wat er nu binnen komt.
Wat ik dus al aangaf.

Nou ja, ik vind het wel frappant dat nu 60+ gevaccineerd is, opeens we voor alle leeftijden uit moeten gaan kijken op de ic. Het is logisch wanneer 60+ niet meer binnen komt, een andere leeftijdsgroep de grootste gaat worden. Maar zijn die aantallen even hoog? En hoe lang duurt het dan dat 40+ gevaccineerd is? Maandje of anderhalf?

Maar daar ging echt heel de discussie niet over, want dat was een reactie op Nikass die mij verweet dat ik niet omkeek naar oudere generaties. Waar ze dat vandaan heeft, is voor mij nog altijd een groot vraagteken.

Mijn punt is en waar de discussie omging is dat wat ik hier boven al schreef, vaccinatie / covid voordelen.

Nikass volgens mij begrijp je het echt niet maar nogmaals een uitleg:
Als dadelijk alles wat 30/40+ is opeens voordelen gaat krijgen omdat zij een vaccin hebben en de jeugd nog steeds niet mag, vind ik dat gewoon oneerlijk. Dan is namelijk alles wat risico loopt gevaccineerd, wij lopen minimaal risico op IC/ziekenhuis opname en dan vind ik het niet kloppen dat wij nog langer aan allerlei maatregelen moeten houden en mensen die een vaccin hebben niet.
Dan vraag ik mij nog af waarvoor we aan de maatregelen houden, want zelf hebben we minimale kans op heftig verloop en die wie we willen beschermen zijn beschermd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:36

Het lijkt me dat als straks alles boven de 30/40 gevaccineerd is, de maatregelen sowieso voor een groot gedeelte overboord gaan, behalve misschien een paar waar iedereen zich aan dient te houden, zoals afstand en handen wassen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:40

nynke55 schreef:
Het lijkt me dat als straks alles boven de 30/40 gevaccineerd is, de maatregelen sowieso voor een groot gedeelte overboord gaan, behalve misschien een paar waar iedereen zich aan dient te houden, zoals afstand en handen wassen.

Maar wanneer denk jij dan dat we weer gewoon in de kroeg kunnen? Want zij hebben natuurlijk helemaal niks aan afstand houden, zo werkt het daar gewoon niet.

Is dadelijk alles gevaccineerd, mag je nog niet op stap... wat is er dan nog nodig? Ik ben daar wel soms een beetje bang voor. Ik vind gewoon wanneer iedereen een vaccin gehad heeft, je ook gewoon weer naar de kroeg moet kunnen, hoe lang gaan we anders nog door?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:42

bigone schreef:
Sureido, helemaal met je eens, pas zodra iedereen de kans op minimaal 1 prik heeft gehad de maatschappij volledig open en dan ook geen gedoe met testen en andere zooi, diegene die dan niet gevaccineerd wilde worden hoeft wat mij betreft ook niet in bescherming genomen te worden.

Nee niet mee eens want dan vallen heel erg veel bedrijven om. Dus zo open als redelijk veilig maar kan, met in acht neming van regels maskers etc en de maskers moeten ook door gevaccineerde gedragen worden. Verder veel testen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:43

Ik denk dat de kroeg daar ook bij hoort, maar misschien met minder klanten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:46

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
Sureido, helemaal met je eens, pas zodra iedereen de kans op minimaal 1 prik heeft gehad de maatschappij volledig open en dan ook geen gedoe met testen en andere zooi, diegene die dan niet gevaccineerd wilde worden hoeft wat mij betreft ook niet in bescherming genomen te worden.

Nee niet mee eens want dan vallen heel erg veel bedrijven om. Dus zo open als redelijk veilig maar kan, met in acht neming van regels maskers etc en de maskers moeten ook door gevaccineerde gedragen worden. Verder veel testen.

Ja, maar dan zijn we het wel allemaal eens, dat gevaccineerden niet een voordeel hebben tov niet gevaccineerden.

We hebben al zo’n grote verdeeldheid in de maatschappij..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:55

Sureido in Frankrijk mogen mensen na 9 juni op vakantie als:
1. Ze 2x gevaccineerd zijn;
2. Ze een negatieve covid test hebben;
3. Of een bewijs van antistoffen in het bloed.

En zo zal het moeten gaan en heel sneu dat jongeren dus langer moeten laten testen en voordeel dus voor gevacineerden. Het is even niet anders.

Het enige dat ik me afvraag is wie gaat dat controleren. Ben ik dat als mensen aankomen bij het vakantiehuis (dat hoop ik toch niet) of hoe gaat dit plaatsvinden?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:16

Ik denk op de gok bij de grens. Zoals dat in Duitsland nu ook is. Er zijn geen grenscontroles maar je zou wel gecontroleerd kunnen worden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:19

lenaa_tje schreef:
Ik denk op de gok bij de grens. Zoals dat in Duitsland nu ook is. Er zijn geen grenscontroles maar je zou wel gecontroleerd kunnen worden

Ik hoop het zo...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:20

Vanaf welke leeftijd pien? We hebben onze vakantie geboekt. Ik ben volledig gevaccineerd maar denk dat vriend dan alleen zijn eerste hopelijk heeft gehad. En kindjes dus niks, moeten die alledrie getest? En hoe zit dat met die test? Ggd is gratis maar krijg je geen bewijs, als je hier commercieel laat testen met bewijs betaal je iets van 130 euro voor een pcr test. Per persoon tikt dat wel aan...
Laatst bijgewerkt door madeliefw op 05-05-21 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:31

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Pien, met volledig open bedoel ook echt alles, tot die tijd moet er gefaseerd geopend worden waar ze nu al mee bezig zijn. HBO en UNI weer elke dag heen, noem maar op. Alle indoor zoals sport weer open en nog veel meer, met inachtneming van de dan geldende regels. Maar vanaf dat alles gevaccineerd kan zijn geen restricties meer aan hoeveelheden of testen of wat dan maar ook. Dat is dus wat anders dan alles op slot houden want dat zeg ik niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:32

madeliefw schreef:
Vanaf welke leeftijd pien? We hebben onze vakantie geboekt. Ik ben volledig gevaccineerd maar denk dat vriend dan alleen zijn eerste hopelijk heeft gehad. En kindjes dus niks, moeten die alledrie getest? En hoe zit dat met die test? Ggd is gratineren krijg je geen bewijs, als je hier commercieel laat testen met bewijs betaal je iets van 130 euro voor een pcr test. Per persoon tikt dat wel aan...

Dai is nu nog niet duidelijk allemaal. Ik hoop zo dat kinderen niet hoeven. Vind ik zo sneu. En ze zijn zo blij altijd hier. Dus daar komt vast meer nieuws over.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:39

sureido schreef:
nynke55 schreef:

Maar wanneer denk jij dan dat we weer gewoon in de kroeg kunnen? Want zij hebben natuurlijk helemaal niks aan afstand houden, zo werkt het daar gewoon niet.

Is dadelijk alles gevaccineerd, mag je nog niet op stap... wat is er dan nog nodig? Ik ben daar wel soms een beetje bang voor. Ik vind gewoon wanneer iedereen een vaccin gehad heeft, je ook gewoon weer naar de kroeg moet kunnen, hoe lang gaan we anders nog door?

Ik mag toch hopen vrij kort nadat iedereen de mogelijkheid heeft gehad een vaccin te nemen. Afhankelijk van de vaccinatiegraad lijkt me dat er toch een enorm kantelpunt moet komen waarop besmettingen fors omlaag gaan en ziekenhuisopnames ook.
Dan vind ik ook dat mensen weer de vrijheid moeten krijgen om zonder mondkapje gezellig met zijn allen in de kroeg ´dicht´ bij elkaar te kunnen staan met een biertje. Ik kijk daar wel enorm naar uit.

Ik zie een maatschappij met mondkapjes, afstand houden en blijven testen vanwege een snotneus echt niet zitten. Zodra iedereen de kans gehad heeft zich te laten vaccineren gaan die regels bij mij echt overboord.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:43

pien_2010 schreef:
Sureido in Frankrijk mogen mensen na 9 juni op vakantie als:
1. Ze 2x gevaccineerd zijn;
2. Ze een negatieve covid test hebben;
3. Of een bewijs van antistoffen in het bloed.

En zo zal het moeten gaan en heel sneu dat jongeren dus langer moeten laten testen en voordeel dus voor gevacineerden. Het is even niet anders.

Het enige dat ik me afvraag is wie gaat dat controleren. Ben ik dat als mensen aankomen bij het vakantiehuis (dat hoop ik toch niet) of hoe gaat dit plaatsvinden?

Dat is controle bij de landsgrenzen.
In het beste geval worden het dan steekproeven want ze kunnen uiteraard niet elke auto tegenhouden en niet elke passagier controleren.
Alhoewel het op luchthavens iets gemakkelijker gaat natuurlijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:46

Ik ben benieuwd morgen. Ik ben met 3 mensen in nauw contact geweest die positief getest zijn. Zelf ben ik 2x gevaccineerd met Pfizer en heb ik geen klachten, behalve dat ik vermoeid ben. Ik ga er maar vanuit dat ik positief test en geen klachten heb, omdat ik gevaccineerd ben :))
Laatst bijgewerkt door Olympia op 05-05-21 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:49

Olympia schreef:
Ik ben benieuwd morgen. Ik ben met 3 mensen in nauw cintact geweest die positief getest zijn. Zelf ben ik 2x gevaccineerd met Pfizer en heb ik geen klachten, behalve dat ik vermoeid ben. Ik ga er maar vanuit dat ik positief test en geen klachten heb, omdat ik gevaccineerd ben :))

Eerder negatief dan toch? Ik hoop met je mee!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:50

Nee, je kan ook al ben je gevaccineerd nog steeds Corona krijgen. De kans dat je er ziek van wordt is door vaccinatie aanzienlijk kleiner. We zullen zien morgen. Ik word met voorrang getest omdat ik in de zorg werk :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:52

Olympia schreef:
Nee, je kan ook al ben je gevaccineerd nog steeds Corona krijgen. De kans dat je er ziek van wordt is door vaccinatie aanzienlijk kleiner. We zullen zien morgen. Ik word met voorrang getest omdat ik in de zorg werk :)

Ik werk ook in de zorg en heb 14 febr. mijn tweede vaccinatie pfizer gehad. Ik begreep dat wij nu maar 5% kans hebben positief te raken/besmet te raken met corona. En dan zie je idd vaak dat het verloop milder is.

5% is echt heel laag, maar het kan inderdaad nog steeds.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:53

Olympia schreef:
Ik ben benieuwd morgen. Ik ben met 3 mensen in nauw contact geweest die positief getest zijn. Zelf ben ik 2x gevaccineerd met Pfizer en heb ik geen klachten, behalve dat ik vermoeid ben. Ik ga er maar vanuit dat ik positief test en geen klachten heb, omdat ik gevaccineerd ben :))

Wel een beetje spannend eigenlijk :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:09

Olympia schreef:

Ben heel benieuwd en hoop dat je ons op de hoogte houdt. Rust goed uit!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:45

sureido schreef:
Nikass volgens mij begrijp je het echt niet maar nogmaals een uitleg:
Als dadelijk alles wat 30/40+ is opeens voordelen gaat krijgen omdat zij een vaccin hebben en de jeugd nog steeds niet mag, vind ik dat gewoon oneerlijk. Dan is namelijk alles wat risico loopt gevaccineerd, wij lopen minimaal risico op IC/ziekenhuis opname en dan vind ik het niet kloppen dat wij nog langer aan allerlei maatregelen moeten houden en mensen die een vaccin hebben niet.
Dan vraag ik mij nog af waarvoor we aan de maatregelen houden, want zelf hebben we minimale kans op heftig verloop en die wie we willen beschermen zijn beschermd.

Ik begrijp alleen maar niet hoe jij in elkaar zit. Ik heb al aangegeven dat ik van mening bent dat er gewacht moet worden met versoepelingen tot dat iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden. Dus daar hoeven we niet over in discussie te gaan.
Maar ik begrijp niet dat jij maar niet beseft dat de maatregelen, er ook in het belang van de jongeren zijn, in het belang van iedereen namelijk, niet in het belang van oudere generaties alleen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:35

Ik had een hele reactie geplaatst maar je begrijp het toch niet, wordt ook nog persoonlijk en ik heb geen zin meer om alles maar te blijven herhalen. Je snapt het duidelijk niet wat ik bedoel. De rest lijkt daar minder moeite mee te hebben.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:40

Ik heb mij 2/3 weken geleden laten vaccineren en had toen last van bijwerkingen, zoals enorm veel pijn in mijn arm. Sinds gister heb ik op dezelfde plek weer pijn in mijn arm, heeft iemand dit ook gehad?